چک لیست بازاریابی پایان سال که به سه برابر شدن رشد درآمد ما کمک کرد

چک لیست بازاریابی پایان سال که به سه برابر شدن رشد درآمد ما کمک کرد

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

تعطیلات ممکن است گیج کننده باشد، اما چیزی که همیشه کمک می کند فهرست است. حتی بابا نوئل هم به یکی نیاز دارد – و من شنیده ام که او دو بار او را چک می کند!

من یک روال تعطیلات دارم که هر سال دنبال می‌کنم تا به من کمک کند تا در مورد عملکرد کسب‌وکارم در سال گذشته و چگونگی بهبود آن در سال آینده فکر کنم. این وظایف حیاتی به من کمک کرد تا کسب و کارم، PostcardMania را از هیچ به بیش از 100 میلیون دلار در سال افزایش دهم. بهترین بخش این است که رشد درآمد ما در حال تسریع است، که یک موفقیت بزرگ برای یک تجارت 26 ساله است. از سال 2020، درآمد سالانه ما به طور متوسط ​​15 درصد رشد دارد – سه برابر بهتر از میانگین رشد 5 درصدی دهه قبل.

این چک لیست به شما در روند تجزیه و تحلیل نتایج و آماده شدن برای سال پیش رو کمک می کند.

مطالب مرتبط: 4 محرک بازاریابی که باید همین الان تنظیم کنید تا سال جدید خود را افزایش دهید

معیارهای بازاریابی را مرور کنید و روی رشد برتر (معروف به فروش جدید) تمرکز کنید

در پایان سال، برای جمع‌آوری تمام داده‌های نتایج خود – سرنخ‌ها، فروش، و جایی که هر دو از آن‌ها می‌آیند، وقت بگذارید.

برای من، من به آنچه که باعث رشد خط برتر می شود (یعنی سفارشات مشتریان جدید) نگاه می کنم. بسیاری از مربیان و مشاوران بر روی رشد پایین تمرکز می کنند، اما در بالا ترین نقطه جایی است که من مفیدترین اطلاعات را در مورد بازاریابی پیدا می کنم.

چه چیزی باعث فروش می شود؟ چه چیزی بهترین ROI را به ارمغان می آورد؟ هنگامی که این را بدانید، می توانید برای بهبود سودآوری/خط پایین کارایی خود را افزایش دهید، اما رشد آن خط برتر همیشه اولویت اول من است.

به عنوان مثال، سال گذشته، ما متوجه شدیم که سفارشات جدید کاهش یافته است. معاون زیبای فروش من، اشلی، که بیش از 20 سال با من بوده است، یک مشاهده و پیشنهاد عالی ارائه داد. او پرسید، “چگونه کارت پستال ها را افزایش دهیم؟”

اوم، سلام – من باید آنچه را که موعظه می کنم، تمرین کنم!! ما آن را بررسی کردیم و به نوعی، تبلیغات کارت پستال خروجی ما از 205000 در هفته به 195000 کاهش یافت. بنابراین، ما دوباره خروجی کارت پستال خود را افزایش دادیم (اکنون به بیش از 260000 رسیده است)، و سفارشات جدید و درآمد حاصل از خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند، در نهایت افزایش یافت. این افزایش بیش از 1 میلیون دلار در سال رشد بالا تا به امروز است. وقتی این را می نویسم، هنوز چهار هفته از سال باقی مانده است.

علاوه بر این: ما از قبل می دانیم که نیمی از این مشتریان جدید بیش از یک بار سفارش می دهند – و بسیاری برای سال ها و سال های آینده سفارش خواهند داد.

برای من، این بزرگ بود! یک لحظه “بیا به عیسی” – اگر ارسال کارت پستال خود را افزایش دهیم، خط برتر خود را بدون شکست افزایش خواهیم داد. کمی خجالت آور است زیرا این شعار من است و من آن را از دست دادم.

آنچه برای کسب و کار من مفید است ممکن است برای کسب و کار شما مناسب نباشد، اما شما باید تلاش کنید تا آن محرک رشد را پیدا کنید. هنگامی که آن را شناختید، آن را طوری رشد دهید که کار هیچ کس نیست و در حین حرکت، کارایی خود را افزایش دهید. این کلید رشد کسب و کار من بوده است.

به دنبال روندهای سال به سال برای انجام تنظیمات باشید

این فقط نتایج سال جاری نیست که می خواهید به دقت بررسی کنید. برای شناسایی روندها، پنج سال گذشته را مقایسه کنید. اگر داده‌ای ندارید که به این اندازه به عقب بازگردد، سعی کنید هر اطلاعاتی را که ممکن است جمع‌آوری کنید تا تصویر بزرگ‌تری از آنچه ممکن است در طول یک بازه زمانی تغییر کرده یا ثابت مانده باشد به دست آورید.

استراتژی های بازاریابی شما چگونه تکامل یافته است؟ می توانم به شما بگویم که در کسب و کار من، PostcardMania، بازاریابی پستی مستقیم همچنان نتایج عظیمی را ارائه می دهد. ما هر هفته صدها هزار کارت پستال را پست می کنیم که خدمات خود را مانند کار ساعتی تبلیغ می کنند.

اما ما سایر استراتژی های بازاریابی را نیز در طول زمان آزمایش کرده ایم. به عنوان مثال، اکثر تبلیغات رسانه های اجتماعی ما تصاویر ثابت بودند. سپس، سال گذشته، تصمیم گرفتیم یک سری تبلیغات ویدیویی کوتاه درباره کمپین های بازاریابی موفق مشتریانمان راه اندازی کنیم و شاهد تفاوت بسیار زیادی بودیم. در نتیجه، سرنخ رسانه های اجتماعی ما دو برابر شد و 105 درصد افزایش یافت! از آن زمان، ما بیشتر تبلیغات خود را در فیس بوک و اینستاگرام به جای عکس، به ویدیو تبدیل کرده ایم.

مهمترین گرایش بازاریابی شما چیست؟ برای هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود، اما نکته مهم این است که هر چه بیشتر بازاریابی کنید، کسب و کار شما بیشتر رشد خواهد کرد. این یک روند آزمایش شده و واقعی است که همیشه ثابت می ماند.

مطالب مرتبط: آنچه که از صرف 5.9 میلیون دلار در بازاریابی در سال گذشته آموختم

قیف فروش خود را تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت های بهبود را کشف کنید

حتی اگر سال‌ها برای ارائه مشتریان به همان قیف فروش متکی بوده‌اید، باز هم تحلیل عملکرد آن برای دیدن اینکه آیا جایی برای بهبود وجود دارد یا خیر مفید است.

معمولاً کجا شاهد از دست دادن علاقه احتمالی هستید؟ نقاط ضعیف‌تر را در کانال‌های ارتباطی بیابید و استراتژی‌های طوفان فکری برای بازگرداندن آن‌ها به کار بگیرید.

به طور معمول، یک خریدار علاقه مند قبل از تصمیم گیری نهایی از وب سایت شما بازدید می کند. این یک نقطه کلیدی است که در آن مشتریان بالقوه اغلب از قیف شما خارج می شوند – اما شما می توانید کاری در مورد آن انجام دهید. در PostcardMania، ما از فناوری برای تطبیق آدرس IP بازدیدکنندگان وب سایت با آدرس فیزیکی آنها استفاده می کنیم، سپس یک کارت پستال هدفمند مجدد را ظرف 24 تا 48 ساعت پس از بازدید از وب سایت برای آنها پست می کنیم. پستچی که در داخل خانه آنها نشسته است به آنها کمک می کند تا برای خرید برگردند.

همچنین توصیه می‌کنم یک برنامه زمان‌بندی جامع از تبلیغات یادآوری، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی ایجاد کنید تا بالقوه‌هایی را که هنوز تبدیل نکرده‌اند، دوباره جذب کنید. اگر بتوانید این تاکتیک ها را خودکار کنید تا با استفاده از CRM خود پاسخگو باشند، ایده آل تر است. این کار حجم کاری شما را کاهش می دهد و تجربه شخصی تری برای مشتریان بالقوه ایجاد می کند. برد-برد!

به یاد داشته باشید که هوشمندانه تر کار کنید، نه لزوما سخت تر.

رقبای خود را ردیابی کنید و برای بینش بیشتر مقایسه کنید

در حال حاضر، شما باید ایده ای داشته باشید که رقبای اصلی شما چه کسانی هستند. یک استراتژی بازاریابی سنجیده شامل تجزیه و تحلیل رقابت و بازاریابی آنها نیز می باشد.

رقیب شما امسال چه پیشنهادی داشت؟ بهتر از تخفیف بود یا اقلام رایگانی که تبلیغ کردید؟ تبلیغات آنها از نظر مخاطب برای چه کسانی جذابیت داشت؟ اگر مطمئن نیستید، مطمئن شوید که از وب سایت آنها بازدید کرده و برای خبرنامه ها یا تبلیغات بازاریابی آنها ثبت نام کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنم برای هر رقیب یک هشدار Google ایجاد کنید که هر نام‌گذاری جدید را در سراسر وب مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌کند. همه این اطلاعات را در نظر بگیرید و هر پیشنهاد یا پیامی را که ممکن است بهتر از شما عمل کرده باشد، به تفصیل شرح دهید. سپس، با تیم خود جمع شوید تا در سال آینده استراتژی های بهتری برای پیشی گرفتن از رقابت ارائه دهید.

فقط به خاطر داشته باشید که کسب و کار شما باید با وجود هر گونه تغییر در تبلیغات و تبلیغات، ماموریت و هویت منحصر به فرد خود را حفظ کند.

از طریق نظرسنجی ها و بررسی ها از مشتریان خود بازخورد بخواهید

من نمی توانم این را به اندازه کافی موعظه کنم، اما تنها راهی که می خواهید نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید این است که بپرسید! پایان سال بهترین زمان برای ارسال یک ایمیل یا پیام متنی به مشتریان و درخواست از آنها برای ارزیابی محصولات، خدمات و خدمات مشتریان شما است.

با دادن فرصتی به مشتریان برای ارائه بازخورد، نه تنها اعتبار خود را به صورت آنلاین افزایش می دهید، بلکه اطلاعات بیشتری در مورد چیزهایی که مشتریان شما دوست دارند و دوست ندارند به دست می آورید.

کارکنان من به طور مرتب زمان می‌گذارند تا از مشتریان خوشحال نظر بخواهند. اگر کسی تجربه خوبی داشته باشد، به احتمال زیاد وقتی از او پرسیده می شود، نظری را ارائه می دهد!

هنگامی که فرآیندی را برای انجام این کار در نظر گرفتیم، بررسی های پنج ستاره ما به شدت افزایش یافت. من B2B هستم، و متوجه شدم رقبای من – حتی رقبای عمومی که 10 برابر اندازه ما هستند – بسیار زیاد است، دور نظرات خوب کمتر از ما.

یک برنامه جامع برای سال جدید ایجاد کنید

برای ایجاد تغییرات لازم نیست تا سال جدید منتظر بمانید. به محض هضم داده های نتایج کسب و کار خود، می توانید یک استراتژی بازاریابی جدید را شروع کنید. بهترین زمان برای خرید قبل از پایان سال است تا بتوانید سودهای مشمول مالیات را دوباره در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید و بار مالیاتی خود را کاهش دهید. برخی از خریدها حتی ممکن است واجد شرایط اعتبار مالیاتی باشند!

اگر شما هم مانند ما یک کسب و کار B2B هستید، ادامه دهید و نامه ای به مشتریان بالقوه و مشتریان خود ارسال کنید و به آنها ایده عالی بدهید تا قبل از پایان سال، محصول یا خدمات شما را پیش خرید کنند. برخی از آنها به ناچار این کار را خواهند کرد، و در ماه دسامبر زمانی که مردم معمولاً بیش از حد درگیر تعطیلات هستند و نمی توانند آن درآمد مشمول مالیات را خرج کنند، شاهد افزایش خواهید بود. ما این کار را هر سال انجام می دهیم و دسامبر اغلب بزرگترین ماه سال ماست!

مطالب مرتبط: 3 راز برای قوی به پایان رساندن سال – انجام این حرکات هوشمندانه برای افزایش درآمد خود در سه ماهه پایانی

موفقیت های خود را جشن بگیرید و از کسانی که کمک کردند قدردانی کنید

سال نباید قبل از اینکه همه بردهای خود را تصدیق کنید به پایان برسد! حتی اگر امسال بهترین سال شما نبود، باز هم می توانید هر موفقیتی را جشن بگیرید. این پیروزی‌ها را در رویدادهای پایان سال بگنجانید یا یک خبرنامه ایمیلی شرکتی پر از نکات مثبت ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که به هر کسی که در رشد کسب و کار شما کمک کرده است اعتبار می دهید. این روحیه شرکت را تقویت می کند و کل تیم را تشویق می کند تا در سال آینده حتی بهتر عمل کنند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-end-of-the-year-marketing-checklist-that-helped-triple/483741

دیدگاهتان را بنویسید