چقدر ضرر می کنید برای کالاهای تقلبی؟ احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید – در اینجا نحوه محافظت از خود آورده شده است

چقدر ضرر می کنید برای کالاهای تقلبی؟ احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید – در اینجا نحوه محافظت از خود آورده شده است

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

تجارت الکترونیک رشد نجومی را تجربه کرده است، به طوری که انتظار می‌رود فروش تجارت الکترونیک خرده‌فروشی جهانی در سال 2024 از 4.1 تریلیون دلار فراتر رود.

ضربه‌های تقلبی مشکلی بزرگ‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. تنها در سال 2019، 2.5 درصد از تجارت جهانی (464 میلیارد دلار) به کالاهای تقلبی نسبت داده شده است. این تقریباً معادل تولید ناخالص داخلی بلژیک است. اگر کسب و کار شما هر نوع محصولی را می فروشد، به احتمال زیاد قبلاً تحت تأثیر جعل قرار گرفته اید یا خواهید بود. به عبارت دیگر، کسب و کار شما به دلیل این مشکل شایع در حال آسیب مالی است. تنها سوال این است: چقدر ضرر خواهید کرد؟

در واقع، تقلبی ها مشکل همه هستند. برای شما، صاحب کسب‌وکار، کاهش ارزش برند شما، کاهش اعتماد مصرف‌کننده و درآمدزایی است. برای مصرف‌کنندگان، ضربه‌ها نه تنها کیفیت پایین‌تری دارند، بلکه ممکن است خطرات ایمنی را نیز به همراه داشته باشند – مانند عفونت‌های پوستی ناشی از محصولات آرایشی تقلبی.

مرتبط: چگونه محصولات تقلبی بر برندها و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد

انواع فناوری های ضد جعل

برای پاکسازی غرب وحشی از تجارت الکترونیک چه می توان کرد؟ هر نوع تجارت الکترونیکی تجارت الکترونیک باید از فناوری‌های ضد جعلی آگاه باشد که می‌تواند به آنها در حفظ یکپارچگی برندهای خود کمک کند. دسته های اصلی فناوری های ضد جعل عبارتند از:

  • الکترونیکی – شناسه الکترونیکی یا دستگاه ردیابی متصل به محصول
  • علامت گذاری – علامت قابل مشاهده یا نامرئی روی محصول
  • شیمیایی/فیزیکی – مواد شیمیایی یا فرآیندهای فیزیکی مورد استفاده برای احراز هویت محصول
  • مکانیکی – عناصر یا فرآیندهای مادی مورد استفاده برای احراز هویت یا ضد دستکاری
  • دیجیتال – شامل اطلاعات جاسازی شده و استخراج شده از فایل های دیجیتال و دستگاه های الکترونیکی است

مزایا و معایبی برای هر یک وجود دارد، اما به طور کلی، تمام فناوری‌های ضد جعل با تشخیص معتبر بودن یک کالا و اینکه آیا در معرض فعالیت‌های متقلبانه قرار گرفته است، کار می‌کنند. در دنیای دیجیتالی فزاینده، فناوری‌های دیجیتال ضد جعل نوید قابل توجهی دارند.

برچسب های هوشمند و بسته بندی هوشمند

برچسب های هوشمند به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا تشخیص دهند که آیا یک محصول معتبر است یا خیر. آنها ممکن است در محصولات وارد شوند یا روی بسته بندی آنها قرار گیرند (“بسته بندی هوشمند”). دو نمونه پرکاربرد کدهای QR و تگ های NFC هستند.

از این برچسب ها، مصرف کنندگان می توانند یک کد منحصر به فرد استخراج کنند که می تواند اصالت محصول را تعیین کند. به طور مشابه، مصرف کنندگان می توانند کد محصول خود را ثبت کنند و به شرکت ها امکان ردیابی آن را می دهد.

این یک راه نسبتاً ساده برای مبارزه با محصولات تقلبی است، و در عین حال می‌تواند راه طولانی را برای محافظت از شهرت و درآمد شرکت شما انجام دهد.

نرم افزار حفاظت از برند

همانطور که برچسب های هوشمند مفید هستند، سودمندی آنها به استخراج عمدی داده ها بستگی دارد. از سوی دیگر، نرم‌افزار حفاظت از برند، به‌طور مداوم دارایی‌های دیجیتال را برای استفاده غیرمجاز از مالکیت معنوی نظارت می‌کند. در پس‌زمینه کار می‌کند، وب‌سایت‌ها، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و وب تاریک را بررسی می‌کند تا نقض نام تجاری و لوگو را شناسایی کند.

هنگامی که نرم افزار یک تخلف احتمالی را شناسایی می کند، یک هشدار ایجاد می کند. پس از آن شرکت ممکن است اقداماتی مانند ارسال نامه های توقف و توقف انجام دهد. در موارد دیگر، پاسخ اجرای قانون ممکن است درخواست شود.

نرم افزار محافظت از برند یک سلاح مهم در زرادخانه واحد ضد جعل است، زیرا به طور مداوم در پس زمینه اجرا می شود و تجزیه و تحلیل های بلادرنگ را برای ایجاد بینش در مورد تهدیدات احتمالی اعمال می کند. برخی از نرم افزارها حتی پاسخ های اجرایی خودکار را ارائه می دهند و نیاز به نیروی انسانی اضافی را کاهش می دهند.

مرتبط: آمازون با اینفلوئنسرهایی که کالاهای تقلبی را به بازار عرضه می‌کنند کنار می‌آید

راه حل های بلاک چین

فناوری بلاک چین بر این فرض تکیه دارد که گاهی اوقات بهترین راه برای محافظت از چیزی، توزیع گسترده آن به جای نگهداری آن در یک مکان مرکزی مانند فورت ناکس است. بلاک چین شامل یک دفتر کل دیجیتال است که بیت‌هایی از اطلاعات را در کل شبکه ذخیره می‌کند. هر “بلوک” که بخشی از “زنجیره” دیجیتالی داده را ذخیره می کند، بسیار امن و مقاوم در برابر دستکاری است. ماهیت غیرمتمرکز آن به این معنی است که هیچ نقطه واحدی وجود ندارد که در آن شکست بخورد.

در حالی که بلاک چین شاید بیشتر به دلیل ارتباطش با ارزهای دیجیتال شناخته شده است، اما کاربردهایی فراتر از این حوزه دارد. در واقع می توان از آن در ترکیب با فناوری های ضد جعل برای ایجاد یک زنجیره تامین بسیار قابل ردیابی و شفاف استفاده کرد. کسب و کار شما می تواند از فناوری بلاک چین برای ردیابی محصولات و ردیابی مالکیت آنها استفاده کند. با کشف تاریخچه احراز هویت یک محصول، می‌توان محصولات تقلبی را با دقت بیشتری شناسایی کرد و سریع‌تر به آن پرداخت.

ردیابی نقطه تماس مشتری

به همان اندازه که فناوری مفید است، گاهی اوقات شرکت ها جنگل را برای درختان نمی بینند. محصولات تقلبی به این دلیل وجود دارند که الف) کسی مایل است آنها را بسازد و ب) کسی مایل به خرید آنها است. برای مبارزه واقعی با مشکل، لازم است به هر دو نیمه معادله پرداخته شود.

مصرف کنندگان گاهی اوقات می دانند که در حال خرید تقلبی هستند. این ممکن است به ویژه در میان خریداران مشتاق رایج باشد – کسانی که خواهان اعتبار یک برند لوکس هستند اما نمی توانند قیمت کالای واقعی را بپردازند. چگونه می‌توانید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنید که ضربه‌ها ارزشش را ندارند، اما معامله واقعی این است؟

کاوش عمیق تر در سفر خریدار را در نظر بگیرید. با ترسیم یک نمای کلی از تمام نقاط تماس مصرف کننده (نرم افزار شرکت من، Atrilyx™، دقیقاً این کار را انجام می دهد)، می توان دقیقاً مکان هایی را که مشتریان از برند جدا می شوند و در خطر انتخاب عمدی محصولات تقلبی قرار می گیرند، شناسایی کرد. این به شما این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های بازاریابی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید تا ارزش انتخاب محصول معتبر را به اشتراک بگذارید.

مرتبط: سفر خریدار شما اکنون آنلاین است. آیا تجربه مشتری شما هم اولین دیجیتال است؟

این یک جنگ است، یک جنگ نیست

در طول امپراتوری روم باستان، این امر رایج بود که تاجران علائم تجاری شراب تقلبی را روی آمفوراها قرار می دادند و شراب ارزان قیمت را به عنوان شراب خوب گرانقیمت پنهان می کردند. امروزه شراب همچنان تقلبی می شود. تا زمانی که کالا وجود دارد، کالای تقلبی نیز وجود خواهد داشت. حتی اگر صاحب SMB هستید، ممکن است در حال حاضر بدون اینکه متوجه شوید پول خود را در مقابل جعلگران از دست بدهید.

این یک مشکل پرهزینه و گسترده است – یک جنگ، نه یک نبرد – و هیچ راه حل واحدی برای سرکوب آن کافی نیست. با این حال، با ترکیب چندین فناوری و استراتژی (از جمله ردیابی نقطه تماس در سطح مصرف کننده)، می توانید یک دفاع قوی ایجاد کنید که از برند شما محافظت می کند. انجام این کار ضروری است – هر روز، کسب‌وکار شما ممکن است در مقابل جعل‌کنندگان پول از دست بدهد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/money-finance/how-much-money-are-you-losing-to-counterfeit-goods-its/482064

دیدگاهتان را بنویسید