چرا هوش مصنوعی باید بخشی از استراتژی تجاری شما باشد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
جلسات هفتگی ادغام هوش مصنوعی بخش مهمی از نحوه عملکرد شرکت ما است. در طی این اجتماعات ، اعضای تیم آخرین اکتشافات خود را در استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه بازی به اشتراک می گذارند. من این وقایع را به عنوان اوج استراتژی عمدی ما برای تبدیل شدن به “یک شرکت سرگرمی با هوش مصنوعی” می دانم. با این حال ، فقط یک سال پیش ، غیرقابل تصور بود.
همه چیز در اکتبر 2024 برای ما تغییر کرد. در آن زمان ، من دیدم که چگونه ابزارهای AI می توانند برای حل مشکلات خاص شخصی سازی شوند – مواردی که برای هر فرد منحصر به فرد است. این به من کمک کرد تا درک کنم که ما به دنبال روند فناوری دیگری نبودیم که در یک یا دو سال فراموش شود. ما شاهد آغاز یک تغییر اساسی در نحوه عملکرد مشاغل بودیم.
مرتبط: 5 تاکتیک برای کارآفرینان برای تعادل هوش مصنوعی با بشریت
شک و تردید استراتژیک
مانند بسیاری از رهبران مشاغل ، سفر من با هوش مصنوعی با شک و تردید سالم آغاز شد. در ابتدا ، در شرکت ما ، فرض بر این بود که هوش مصنوعی فقط یک کلمه کلیدی دیگر است ، و ما نتوانستیم ببینیم چگونه می توانیم آن را به طور معناداری در تجارت خود بمالیم.
این امر به طرز چشمگیری تغییر کرد وقتی که من در اواخر سال 2024 شخصاً با ابزارهای AI شروع کردم. فهمیدم که مردم با کارآیی کامل خود عمل نمی کنند ، نه به این دلیل که آنها تنبل هستند ، بلکه به این دلیل که آنها اغلب همان اشتباهاتی را انجام می دهند که قبلاً دیگران مرتکب شده اند.
در همین حال ، هوش مصنوعی به ما امکان دسترسی به دانش جمعی در مورد روشهای موفق و ناموفق را می دهد و به ما امکان می دهد به جای تکرار موارد قدیمی ، اشتباهات جدیدی انجام دهیم. این تحقق منجر به یک محوری استراتژیک برای شرکت بازی ما شد. این امکان را به من داد تا ببینم AI را به عنوان یک مؤلفه اساسی که قادر به تغییر جنبه های تجارت ما است ، شروع کردم.
انقلاب شخصی سازی
ارائه تجربیات متناسب با نیازها و ترجیحات هر فرد در قلب استراتژی هوش مصنوعی من است. هوش مصنوعی به ما اجازه می دهد تا شخصی سازی بسیار ظریف تر از هدف قرار دادن گروه ها به دست بیاوریم. ما می توانیم مطالبی را ارائه دهیم که واقعاً شخصی باشد ، که باعث حفظ آن می شود.
این رویکرد فراتر از برنامه های مشتری در فرایندهای داخلی نیز گسترش می یابد. من ابزارهای هوش مصنوعی را پیاده سازی کرده ام که به کارمندان ما کمک می کند تا با سازگاری با سبک های کاری و ترجیحات شخصی خود ، کارآمدتر شوند.
به عنوان مثال ، من متوجه شده ام که بعضی اوقات ترجیح می دهم از طریق صدا و سایر اوقات از طریق متن با اطلاعات ارتباط برقرار کنم. هوش مصنوعی ابزاری است که می تواند این تعامل را به آنچه در حال حاضر احساس می کند ، متناسب با من باشد و اطلاعات را به هر شکلی که نیاز دارم تبدیل کنم.
مرتبط: 90 ٪ از مشاغل شما فقط با این 4 ابزار می تواند خودکار باشد
غلبه بر مقاومت در برابر تغییر
اجرای AI در یک سازمان بدون چالش پیش نمی آید ، با این که اینرسی انسان مانع اصلی است. افراد می توانند در برابر تغییر و تمایلی حتی به امتحان کردن چیزهای جدید ، بسیار مقاوم باشند. آنها خود را در کارهای روزمره دفن می کنند و غالباً پس از اولین تلاش ناموفق خود تسلیم می شوند.
برای مقابله با مقاومت ، شرکت من چندین استراتژی را اجرا کرده است:
- به عنوان مثالبشر من همیشه با خودم شروع می کنم. من با ابزارهای AI چه چیزی را نشان می دهم و نتایج را نشان می دهم.
- ایجاد جوامع پذیرندگان اولیهبشر ما یک کانال تلگرام و گروه های Slack را ایجاد کرده ایم که علاقه مندان به هوش مصنوعی از موارد استفاده و داستانهای موفقیت استفاده می کنند.
- برنامه های مربیگریبشر جفت کردن کارمندان AI-PROFFORT با کسانی که هنوز در حال یادگیری هستند ، به راهنمایی شخصی کمک می کند.
- چالش ها و کارگاه های منظمبشر فعالیت های ساختار یافته باعث می شود تا کارکنان درگیر و انگیزه خود را برای ادامه کاوش در برنامه های هوش مصنوعی انجام دهند.
- جشن گرفتن برد های کوچکبشر شناخت و به اشتراک گذاری موفقیت ها ، هر چقدر هم که کوچک باشد ، به حفظ حرکت کمک می کند.
مدیرعامل به عنوان قهرمان AI
رهبری نقش مهمی در ادغام موفقیت آمیز هوش مصنوعی دارد. به عنوان مدیرعامل ، وظیفه من این است که مردم را به سمت اتخاذ یک رویکرد کارآمد برای این فناوری الهام بخش و راهنمایی کنم.
این فراتر از ترویج استفاده از هوش مصنوعی است. این همچنین به معنای کمک به کارکنان است که چگونه می توانند هوش مصنوعی را در نقش های خاص خود اعمال کنند. بسیاری از مردم تمایل دارند که اعتقاد داشته باشند که هوش مصنوعی نمی تواند برای کار خود کاری انجام دهد.
برای پرداختن به این موضوع ، من شخصاً با کارمندان کار می کنم تا برنامه های هوش مصنوعی را در کارهای روزانه خود شناسایی کنم. بعضی اوقات ، من باید پنج روز را پشت سر هم بگذرانم و از کسی بپرسم که آیا آنها قبل از اینکه در نهایت انجام دهند ، از AI برای یک کار خاص استفاده کرده اند و از نتایج شگفت زده می شوند.
مرتبط: چگونه می توان هوش مصنوعی را در استراتژی سازمانی خود ادغام کرد
متعادل کردن کارآیی و خلاقیت
در حالی که هوش مصنوعی می تواند به طرز چشمگیری کارآیی را افزایش دهد ، من هنوز هم معتقدم که خلاقیت انسان همچنان ضروری است. برای ایجاد چیزی ، کسی باید بخواهد آن را ایجاد کند. هوش مصنوعی ابزاری در دست یک نویسنده است. این می تواند این روند را سریعتر یا کندتر کند ، اما به تنهایی خلقت را آغاز نمی کند.
این دیدگاه رویکرد ما به ادغام هوش مصنوعی را به عنوان مشارکت بین خلاقیت انسان و کارآیی دستگاه شکل می دهد. این یک همزیستی شگفت انگیز است: انسان ها AI را مستقیماً انجام می دهند ، و هوش مصنوعی آنچه را که بهترین کار را می کند انجام می دهد.
آینده ای با هوش مصنوعی
برای مشاغل که به دنبال تبدیل شدن به AI بخشی از استراتژی خود هستند ، توصیه من این است که کوچک ، سریعاً تکرار شود و روی شخصی سازی متمرکز شود.
تیم ما فقط در ابتدای این سفر است. اما اگر با سرعت کافی حرکت کنیم ، ما در پیش خواهیم ماند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که سریعتر از دیگران حرکت کنیم. ما نیازی به حرکت دقیقاً به روش صحیح نداریم. ما باید به سرعت حرکت کنیم. من پیش بینی می کنم که طی یک سال آینده ، ما 30 ٪ از فرآیندهای ایجاد و برنامه نویسی محتوای خود را برای اهرم AI به میزان قابل توجهی تبدیل خواهیم کرد.
ساختن هوش مصنوعی به بخشی اصلی از استراتژی تجاری شما بیشتر در مورد تجدید نظر در مورد نحوه عملکرد سازمان شما نسبت به تطبیق یک فناوری جدید است. در تجربه من ، به ترکیبی از رهبری بینایی ، اجرای سیستماتیک و تمایل به تکرار و یادگیری نیاز دارد.
جهان تغییر کرده است. کسانی که اکنون AI را در آغوش می گیرند ، نه تنها یک مزیت رقابتی کسب می کنند بلکه در تغییر شکل آینده خود تجارت نیز شرکت می کنند.
https://www.entrepreneur.com/leadership/why-ai-should-be-a-core-part-of-your-business-strategy/488971