چرا من از AI در روند استخدام فروش خود استفاده می کنم – و چرا شما نیز باید
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
به عنوان یک رهبر تجارت ، شما از قبل می دانید: استخدام سخت است. یک رزومه به ندرت نشانگر خوبی از مهارت های یک نامزد است. در همین حال ، مصاحبه ها اغلب با تعصب لود می شوند – که یک تجربه منفی را برای نامزدها ایجاد می کند و به شما کمک نمی کند تا بهترین استعداد را به خود جلب کنید.
ارزیابی مهارت ها مدتهاست که استاندارد طلا برای استخدام بهترین شیوه ها بوده است. بر خلاف رزومه ها ، ارزیابی مهارت ها می توانند با درخواست از نامزدها برای انجام کارهایی مشابه مواردی که واقعاً در این کار انجام می دهند – مانند برنامه نویسی یک برنامه کوچک ، یک شبیه سازی کار واقعی را ارائه دهند. شرکت های برتر مانند Google و متا از ارزیابی مهارت های مربوط به شغل به عنوان اولین قدم در روند استخدام خود برای بیشتر مهندسی و سایر نقشهای فنی خود استفاده می کنند ، گاهی اوقات حتی به جای بررسی رزومه.
اما تا همین اواخر ، ایجاد ارزیابی برای نقشهای غیر فنی که وظایف مانند تماس فروش یا افزایش مشتری را شبیه سازی می کند ، چالش برانگیز بود. بهترین کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که از نامزدها بخواهیم که به یکی از رهبران فروش ما یا ارائه تمرین به یک هیئت مدیره مسخره کنند. برنامه ریزی و انجام مصاحبه ها زمان بسیار زیاد بود-و درجه بندی عملکرد نامزدها در مورد این کارها به روش خودکار حتی پیچیده تر بود.
امروز ، هوش مصنوعی ایجاد شبیه سازی واقع بینانه از نقش های فروش در روند استخدام شما کاملاً امکان پذیر است.
مرتبط: نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای ساده سازی شیوه های استخدام خود
استفاده از هوش مصنوعی برای استخدام برای نقش های فروش
در شرکت خودم ، ما اخیراً یک استراتژی هوش مصنوعی را برای استخدام همه نقش های فروش خود اتخاذ کردیم. ما صدها متقاضی را برای هر یک از نقش های اجرایی حساب باز خود دریافت کردیم-و به جای اینکه از هر رزومه استفاده کنیم ، از هر نامزد دعوت کردیم تا یک ارزیابی مهارت های خودکار را که توسط نمایشنامه های واقعی فروش و سوالات مصاحبه با شبیه سازی مکالمه هوش مصنوعی انجام می شود ، بگیرند.
این رویکرد جدید در ابتدا با برخی شک و تردید سالم از همسالان روبرو شد. برخی از مطالعات اخیر حاکی از آن است که نامزدها نگران استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در استخدام هستند. با این حال ، برخی دیگر نشان می دهند که نامزدها به عنوان راهی برای تقویت انصاف در استخدام ، به ابزارهای هوش مصنوعی باز هستند. ما مطمئن نبودیم که چه احساساتی در بین نامزدهای ما حاکم است.
بعد از دورهای استخدام ، متوجه شدیم که نامزدهای ما روند جدید را دوست دارند. یکی از متقاضیان پس از اتمام ارزیابی ، برای ما نوشت تا بگوید که او “با روند ارزیابی و هوش مصنوعی” منفجر شده است ، و دیگری برای گفتن این “یکی از جالبترین تجربیات” آنها در هنگام جستجوی شغل خود بود. به طور کلی ، داوطلبانی که این فرآیند را طی کرده اند ، آن را از 5 از 5 تجربه کاربر ، 4.3 از 5 در مورد انصاف و 4.5 از 5 در رابطه با شغل ارزیابی می کنند.
بعد از گذشت تنها سه ماه با روند جدید ما ، ما تیم فروش خود را بیش از 1500 ساعت جمعی که آنها می توانستند برای انجام مصاحبه صرف کنند ، صرفه جویی کردیم. این امر آنها را آزاد می کند تا روی کارهایی که بیشترین تأثیر را ایجاد می کند ، تمرکز کنند: درآمد رانندگی.
روند ما چگونه کار می کند
در اینجا روند استخدام جدید ما برای مدیران حساب در تیم فروش ما از ابتدا تا پایان به نظر می رسد:
-
ما پست شغلی خود را در سیستم ردیابی متقاضی خود (ATS) منتشر می کنیم و توضیح می دهیم که روند استخدام برای این نقش چگونه خواهد بود و استخدام کنندگان به کاندیداهای پتانسیل بالا می روند.
-
متقاضیان استخدام کنندگان در مصاحبه تلفنی کوتاه.
-
داوطلبانی که از صفحه اولیه عبور می کنند ، به طور خودکار پیوندی از ATS ما ارسال می کنند تا یک ارزیابی 15 دقیقه ای را در زمان خود انجام دهند. در این ارزیابی بومی ، نامزدها سناریوهای فروش مربوط به شغل نقش آفرینی را در یک شبیه سازی مکالمه بازی می کنند.
-
در طول ارزیابی ، نامزد درگیر چندین سناریو مربوط به شغل است. اینها ممکن است شامل یک تماس برون مرزی به چشم انداز سرد ، تهیه یک ایمیل برای رزرو یک جلسه و صحبت در مورد یک فراخوان کشف برای واجد شرایط بودن این فرصت باشد.
-
سپس ارزیابی به طور خودکار عملکرد نامزد را با توجه به معیارهای مهم برای هر نقش به دست می آورد.
-
تیم استخدام ما سپس نتایج کاندیداها را که ارزیابی ها را انجام داده اند ، بررسی می کند و در صورت لزوم عمیق تر به متن های تعامل یک نامزد می پردازد. آنها سپس نامزدها را انتخاب می کنند تا به مرحله بعدی برسند و در اولویت قرار دادن کسانی که نمرات بالاتری دارند.
-
سپس ما با تیم فروش خود مصاحبه می کنیم تا از کاندیداهای بسیار کمتری استفاده کنیم تا بتوانند نقش آفرینی را که با نماینده هوش مصنوعی درگیر کرده اند ، بسازیم ، سؤالات پیگیری را بپرسید و در تیم و شرکت مناسب باشید.
-
پس از این ، ما به مرحله پیشنهاد برای کاندیدای با کیفیت بالا حرکت می کنیم.
مرتبط: 13 مزایای استفاده از سیستم های ردیابی متقاضی AI
آنچه در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای مصاحبه آموخته ایم
در حالی که ما در حال اجرای و تکرار این استراتژی جدید استخدام بودیم ، چند درس را آموختیم که کیفیت سیگنال را که از مصاحبه های دارای هوش مصنوعی-و همچنین تجربه نامزد-به طور قابل توجهی بهبود می بخشیم ، بهبود بخشید.
اول ، ما آموخته ایم که برای مکالمات با هوش مصنوعی برای شناسایی مؤثر نامزدهای ماهر در برقراری ارتباط با مشتریان و چشم انداز ، مکالمه لازم برای احساس واقعی است. این امر نیاز به استفاده از یک عامل مکالمه هوش مصنوعی به طور خاص برای تشخیص ، به عنوان مثال ، هنگامی که شخصی در سخنرانی خود در حال مکث است و در انتظار پاسخ است ، به طور خلاصه آموزش می دهد تا بتواند از قطع شریک گفتگوی خود جلوگیری کند.
دوم ، ما دریافتیم که مکانیسم امتیاز دهی برای هوش مصنوعی برای ارزیابی مهارتهای خاص که برای نقش هایی که برای آنها استخدام می کردیم ، کالیبره می شود. برای انجام این کار ، ما ابزار را با تیم موجود در فروشندگان آزمایش کردیم و از بازخورد آنها در مصاحبه و نتایج آنها برای اصلاح معیارهای امتیاز دهی خود استفاده کردیم.
حل این موارد به ما این امکان را می داد تا یک فرآیند استخدام فروش ایجاد کنیم که واقع بینانه مصاحبه های نقش آفرینی را که قبلاً توسط فروشندگان ما انجام می شد شبیه سازی کند ، اما با منابع به شدت کمتری و حتی با ثبات بیشتر در به ثمر رساندن عملکرد نامزدها.
آینده هوش مصنوعی در استخدام
با نگاهی به آینده ، پیش بینی می کنم که استفاده از یک فرآیند استخدام AI-Enhed مانند روشی که شرکت من اتخاذ کرده است به جای استثناء تبدیل به یک هنجار خواهد شد. توانایی هوش مصنوعی در شبیه سازی واقعی گفتگوی انسانی تنها با پیشرفت این فناوری به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و مقیاس پذیری بی نظیر راه حل های استخدام شده توسط هوش مصنوعی به زودی آنها را به یک ضرورت تجاری تبدیل می کند-به خصوص برای شرکت هایی که حجم بالایی از برنامه های شغلی دریافت می کنند.
اگر آنها یک رویکرد متفکرانه را اتخاذ کنند ، شرکت ها با هر اندازه از ادغام هوش مصنوعی در استراتژی استخدام خود زودتر از دیرتر دست می یابند.
مرتبط: چگونه ادغام هوش مصنوعی در استخدام می تواند به نفع شرکت هایی که با یک بحران کار روبرو هستند سود ببرد
https://www.entrepreneur.com/science-technology/why-i-use-ai-in-my-sales-hiring-process-and-why-you/486809