چرا سیاست های تجارت اول دونالد ترامپ رویکرد مصرف کننده محور ترامپ هریس؟
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
انتخاب رئیس جمهور دونالد ترامپ برای دور دوم یک پیروزی برای تجارت و سرمایه گذاری – دو محرک مهم رشد اقتصادی – بود. وعده های کمپین انتخاباتی او تا حد زیادی منعکس کننده ایدئولوژی طرفدار کسب و کار بود که نویدبخش حمایت از کارآفرینی و گسترش شرکت بود و کاملاً در تضاد با رویکرد متمرکز بر مصرف کننده معاون رئیس جمهور کامالا هریس بود که به نظر می رسید تعادل اساسی بین سرمایه گذاری و مصرف را نادیده می گرفت.
دستور کار دونالد ترامپ مبتنی بر تجارت
سنگ بنای اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ، قانون کاهش مالیات و مشاغل (TCJA) در سال 2017 بود که تاکید آشکاری بر توانمندسازی مشاغل کوچک، کارآفرینان و سرمایه گذاران برای بازگرداندن پول بیشتر به سرمایه گذاری های خود داشت. TCJA مملو از سیاستهای حامی رشد بود، از جمله کسر 20 درصد از درآمد کسب و کار واجد شرایط (QBI)، توانایی هزینه کردن کامل خرید تجهیزات و کاهش نرخ مالیات شرکت از 35 درصد به 21 درصد. در طول مبارزات انتخاباتی، پرزیدنت ترامپ پیشنهاد داد که این امر با کاهش نرخ مالیات به 15 درصد بیشتر شود و بر تعهد او برای تحریک سرمایهگذاری شرکتها تاکید کرد.
این حمایت ها برای کسب و کار و سرمایه گذاری کارساز بود. با بار مالیاتی کمتر و مشوقهای هدفمند، کارآفرینان و کسبوکارها سرمایهگذاری قابلتوجهی در ایالات متحده انجام دادند – خرید تجهیزات بیشتر، ایجاد مشاغل و ایجاد کالاها و خدمات بسیار مورد نیاز برای جامعه. تمدید کسر QBI و افزایش آن به 25 تا 30 درصد باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای کارآفرینی می شود، به خصوص اگر این کسر برای همه انواع مشاغل، از جمله صنایع خدماتی اعمال شود.
پرزیدنت ترامپ همچنین اذعان دارد که تحقیق و توسعه نقش مهمی در نوآوری و توسعه اقتصادی دارد. ترامپ با حمایت از کاهش دائمی پاداش، قصد داشت ایالات متحده را با سایر کشورهایی که کسر کامل برای سرمایه گذاری در تجهیزات ارائه می دهند، هماهنگ کند. با این حال، این تعهد باید به سیاست های مالیاتی تحقیق و توسعه نیز گسترش یابد. اکثر کشورهای دیگر از مزایای مالیاتی تحقیق و توسعه بسیار بهتری نسبت به ایالات متحده برخوردارند و کسبوکارهای ما را در وضعیت بدی قرار میدهند.
مطالب مرتبط: 3 دلیل اصلی که چرا دوره دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سود کسب و کار من و افزایش سود خواهد بود
تضاد با تمرکز مصرف کننده محور کامالا هریس
کمپین هریس-والز رویکرد مخالف را در پیش گرفت.
در طول کمپین، معاون رئیس جمهور کامالا هریس به شدت بر حمایت از مصرف کننده تأکید کرد. پیشنهادات او شامل کنترل قیمت و برنامههایی برای افزایش هزینههای مصرفکننده، اولویت دادن به مزایای فوری مصرفکننده بر رشد اقتصادی بلندمدت بود.
کنترلهای قیمت اغلب در ظاهر جذاب به نظر میرسند، اما در واقع، بازار را مخدوش میکنند و اغلب کسبوکارها را از سرمایهگذاری در مناطقی که بازدهی آنها محدود میشود، منصرف میکند. این امر نوآوری را خفه می کند و در دراز مدت، رقابت پذیری را در مقیاس جهانی کاهش می دهد.
تمرکز معاون رئیس جمهور هریس بر اقتصاد مبتنی بر مصرف بیش از حد بر مخارج کوتاه مدت متکی بود. بدون سرمایه گذاری در زیرساخت ها، فناوری و تحقیق و توسعه، اقتصاد با خطر رکود مواجه می شود. علاوه بر این، او پیشنهاد کرد که مالیات شرکت ها به 28 درصد و مالیات بر عایدی سرمایه ترکیبی به 33 درصد افزایش یابد. پولی که برای مالیاتهای بالاتر صرف میشود، به عنوان سرمایه برای توسعه، استخدام و نوآوری کسبوکارها در دسترس نخواهد بود و در نهایت مانع رشد اقتصادی میشود.
مطالب مرتبط: 10 روش مهم که دومین دولت دونالد ترامپ می تواند بر مالیات شما تأثیر بگذارد
فراخوانی برای تمرکز بر سیاست های طرفدار کسب و کار
علیرغم یک موضع عمدتاً طرفدار کسب و کار، پرزیدنت ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی نیز سهم خود را از سیاست های مصرف کننده متمرکز کرد. پیشنهادات برای حذف مالیات بر درآمد برای انعام و اضافه کاری در میان بخش های بزرگ و مهمی از رای دهندگان محبوب بود، اما برای صاحبان مشاغل ویرانی ایجاد می کرد. تغییر مالیات باعث ایجاد نابرابری گسترده در بین کارگران در همان کسب و کار می شود و میزبانان و سرآشپزها بر درآمد کامل خود مالیات می پردازند در حالی که سرورها این کار را نمی کنند. همچنین انگیزه های ناخواسته ای را برای افراد ایجاد می کند تا به برنامه های کاری غیرمعمول (و اضافه کاری) روی بیاورند.
بر اساس لفاظی های کمپین انتخاباتی، پرزیدنت ترامپ همچنین به نظر می رسد مطمئناً از تعرفه ها به عنوان اهرمی برای شرکای تجاری ایالات متحده، به ویژه چین و مکزیک استفاده می کند. همانطور که همه تعرفه ها انجام می دهند، مطمئناً به جیب مصرف کنندگان و مشاغل به طور یکسان ضربه می زنند.
در حالی که پرزیدنت ترامپ دومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز می کند، هم او و هم کنگره باید روی سیاست هایی متمرکز شوند که تجارت و سرمایه گذاری را تقویت می کند. این مسیر ثابت شده برای رشد و شکوفایی اقتصادی پایدار است.
همچنین این یک موضع حزبی نیست. اولین باری که رئیس جمهور ایالات متحده سرمایه گذاری را از طریق سیاست های اقتصادی تشویق کرد، زمانی بود که رئیس جمهور جان اف کندی قانونی را امضا کرد که اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری را در سال 1962 ایجاد می کرد و کسب و کارها را به خرید تجهیزات در زمانی که اقتصاد کند شده بود تشویق کرد. رئیس جمهور رونالد ریگان همچنین از سیاست اقتصادی برای تقویت سرمایه گذاری استفاده کرد و در سال 1981 مزایای قابل توجهی به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اضافه کرد.
پرزیدنت ترامپ و کنگره بعدی فرصتی برای اضافه کردن به این میراث مثبت دارند. آنها صرفاً باید بر روی تغییرات صحیح سیاست متمرکز و متحد بمانند. کاهش نرخهای مالیات کسبوکار، تشویق سرمایهگذاری و حمایت از کارآفرینی و نوآوری میتواند به بهبود رقابت ایالات متحده با سایر نقاط جهان کمک کند. کارآفرینان رگ حیات اقتصاد آمریکا هستند.
اجازه ندهیم این لحظه از دست برود.
https://www.entrepreneur.com/money-finance/why-donald-trumps-business-first-policies-trump-harris/483151