چرا اتکا به رسانه های اجتماعی برای درآمد یک بازی بازنده برای سازندگان است؟

چرا اتکا به رسانه های اجتماعی برای درآمد یک بازی بازنده برای سازندگان است؟

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دائماً در حال تکامل هستند تا سازندگان را درگیر خود نگه دارند، اما تغییرات در سیستم‌های درآمدزایی آنها همیشه به نفع سازندگان نیست. اخیراً، پلتفرم‌هایی مانند متا (اینستاگرام/فیس‌بوک) و X (توئیتر سابق) تنظیماتی را در پلتفرم‌های درآمدزایی سازندگان خود انجام داده‌اند تا تلاش کنند محتوایی تولید کنیم که کاربران را در حرکت نگه دارد. اما بیایید صادق باشیم – این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشتر به نفع پلتفرم باشند تا سازنده.

همه در این پلتفرم‌ها نیستند تا از برنامه‌های کسب درآمد خود کسب درآمد کنند، اما اگر شما هستید – و برای کسب درآمد به این پلتفرم‌ها متکی هستید – شما در حال انجام یک بازی بازنده هستید. الگوریتم‌ها نمایان بودن محتوای شما را کنترل می‌کنند و چه از درآمد تبلیغات کسب درآمد کنید یا فقط سعی کنید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، این پلتفرم است که در نهایت عکس‌ها را فرا می‌خواند.

من این را از نزدیک تجربه کرده ام. در طول سال گذشته، من 35.9 میلیون بار در X جمع آوری کردم. فکر می کنید با این نوع دسترسی، پرداخت قابل توجهی خواهد بود، درست است؟ خوب، نه کاملا. کل درآمد من؟ 115.24 دلار. این به سختی برای یک جفت کفش ورزشی مناسب کافی است.

حقیقت این است که اگر تنها به پلتفرم هایی مانند Meta یا X برای ساختن معیشت خود متکی هستید، ناامید خواهید شد. این پلتفرم‌ها برای دید عالی هستند، اما برای ثروتمند کردن سازندگان طراحی نشده‌اند. زمان آن فرا رسیده است که از دنبال کردن لایک ها، اشتراک گذاری ها و لحظات ویروسی دست بردارید و کنترل محتوا و جریان درآمد خود را شروع کنید.

مطالب مرتبط: 3 دلیل برای اینکه چرا اتکا به بازاریابی رسانه های اجتماعی یک استراتژی بازنده است

پلتفرم ها برای آگاهی هستند، نه درآمد

بیایید این موضوع را روشن کنیم – پلتفرم های رسانه های اجتماعی ابزارهای عالی برای ایجاد آگاهی هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و دیده شوید. اما وقتی نوبت به کسب درآمد از آن دسترسی می‌رسد، وضعیت تغییر می‌کند. مشکل این نیست که سازندگان محتوای خوب تولید نمی کنند. این است که خود پلتفرم ها کنترل می کنند که چند نفر کار شما را ببینند و چقدر از آن درآمد کسب می کنید.

سازندگان باید این را درک کنند این پلتفرم ها ابتدا پلتفرم های تبلیغاتی هستندنه خالق اول. آنها از تبلیغات سود می برند، نه از پرداخت پول به سازندگان. تغییرات اخیر در متا و ایکس نشان دهنده این موضوع است، زیرا هر دو پلتفرم تغییراتی را در سیستم های درآمدزایی خود ایجاد کرده اند تا سازندگان را درگیر و تولید محتوا نگه دارند. با این حال، این تغییرات واقعاً تعادل را به نفع سازنده تغییر نمی دهد.

واقعیت سهم درآمد در سیستم عامل های اجتماعی

نحوه عملکرد کسب درآمد در این پلتفرم‌ها به شرح زیر است:

  • متا (اینستاگرام/فیسبوک): آنها تبلیغات درون جریانی و تبلیغات در حلقه ها را معرفی کرده اند که به سازندگان اجازه می دهد از محتوای خود درآمد کسب کنند. اما اگر طرفداران زیادی نداشته باشید، این درآمد حداقل خواهد بود. آنها ممکن است توهم کمک به سازندگان را ایجاد کنند، اما سهم شیر از درآمد به متا می رسد.

  • X (توئیتر سابق): X اخیراً فقط بر اساس تعامل کاربران Premium به سازندگان پول پرداخت کرده است. این بدان معناست که اگر مخاطبان شما مشترک X Premium نباشند، مشارکت آنها در درآمد شما به حساب نمی آید. به عبارت دیگر، این پلتفرم از شما می‌خواهد که خدمات ممتاز آنها را برای کسب درآمد انجام دهید.

موضوع مشترک؟ این پلتفرم ها دسترسی و درآمد شما را دیکته می کنند. حتی با وجود میلیون‌ها بار نمایش، ممکن است بازپرداخت‌های بسیار کم را مشاهده کنید. این واقعیت تکیه بر الگوریتم ها و درآمد مبتنی بر تبلیغات است.

واقعاً مالکیت محتوا به چه معناست

وقتی می‌گویم “محتوای خود را در اختیار بگیرید”، در مورد دور شدن از پلتفرم‌هایی صحبت می‌کنم که کنترل آنها را ندارید. شما باید مسئول محل زندگی محتوایتان، نحوه کسب درآمد و دسترسی به آن باشید.

این چیزی است که مالکیت واقعی به نظر می رسد:

  • محتوای شما در پلتفرمی است که شما کنترل می کنید.

  • شما تصمیم می گیرید که چگونه از آن درآمد کسب کنید.

  • شما شرایط را برای افرادی که دسترسی دارند تعیین می کنید و 100٪ درآمد را حفظ می کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای دیده شدن مفید هستند، اما اگر الگوریتم‌ها یا سیاست‌های خود را تغییر دهند، دسترسی و درآمد شما می‌تواند یک شبه از بین برود. سازندگانی که صرفاً به این پلتفرم‌ها متکی هستند، همیشه در معرض خطر این هستند که مخاطبانشان که به سختی به دست آورده‌اند توسط قوانین دیگران کنترل شود.

من دیده ام که سازندگانی با فالوورهای زیاد یک روز از خواب بیدار می شوند تا متوجه شوند که دسترسی آنها به دلیل به روز رسانی الگوریتم کاهش یافته است. این تله است: شما دائماً در معرض تصمیماتی هستید که توسط پلتفرم گرفته می شود، نه توسط شما.

مطالب مرتبط: استفاده از رسانه های اجتماعی به تنهایی برای ایجاد جامعه آنلاین برند خود به این معنی است که در خطر از دست دادن همه چیز هستید. در اینجا چرا.

سازندگان در ایمیل خوابیده اند

قسمت دیوانه کننده؟ بسیاری از سازندگان هنوز در ایمیل خواب هستند. حتی برخی از بزرگترین نام ها در تولید محتوا تمام ایمان خود را به پلتفرم های رسانه های اجتماعی معطوف کرده اند. اما ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دسترسی مستقیم به مخاطبان است. برخلاف رسانه های اجتماعی، شما صاحب لیست ایمیل خود هستید. الگوریتم ها نمی توانند آن را لمس کنند.

Morning Brew را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آنها امپراتوری رسانه ای خود را با ارائه محتوای رایگان از طریق ایمیل ساختند. آنها سر و صدای رسانه های اجتماعی را کاهش می دهند، و امروز، از طریق تبلیغات و حمایت های مالی از مخاطبان کسب درآمد می کنند – اکثر درآمد را برای خود نگه می دارند.

بازاریابی ایمیلی به شما کنترل و ثبات می دهد. شما لازم نیست نگران از بین رفتن دسترسی باشید زیرا شما مالک رابطه با مخاطبان خود هستید.

چرا هر سازنده به یک خبرنامه یا دوره پولی نیاز دارد

اگر در مورد کسب درآمد از مخاطبان خود جدی هستید، وقت آن رسیده است که از تکیه صرف به پلتفرم های اجتماعی فراتر بروید. در عوض، روی ایجاد محتوایی که می‌توانید مالک آن باشید، تمرکز کنید، مانند یک خبرنامه پولی یا یک دوره آنلاین.

دلیل کارکرد این مدل ها در اینجا آمده است:

  1. خبرنامه های پولی: یک خبرنامه پولی به شما این امکان را می دهد که محتوای انحصاری و با ارزش را مستقیماً به مشترکین خود تحویل دهید. این باعث ایجاد درآمد مکرر می شود و شما را کنترل می کند که چه چیزی تحویل می دهید و چه مقدار شارژ می کنید. Morning Brew نمونه بارز این است که چگونه می توان این مدل را مقیاس بندی کرد. آنها با ارائه رایگان محتوا، مخاطبان زیادی ایجاد کردند که اکنون از طریق تبلیغات و حمایت های مالی کسب درآمد می کنند.

  2. دوره های آنلاین: مهارت یا تخصص دارید؟ آن را بسته بندی کنید و به عنوان دوره بفروشید. دوره های آنلاین یک محصول مقیاس پذیر است که حتی پس از ایجاد آن به درآمدزایی ادامه می دهد. شما می توانید یک دوره آموزشی بسازید و به طور نامحدود از آن سود ببرید.

چگونه می توانید از پلتفرم های اجتماعی برای آگاهی استفاده کنید

فقط به این دلیل که می گویم برای کسب درآمد به پلتفرم های اجتماعی تکیه نکنید، به این معنی نیست که نباید از آنها استفاده کنید. پلتفرم های اجتماعی هنوز یکی از بهترین راه ها برای ایجاد آگاهی و جلب توجه در بالای قیف هستند. در اینجا نحوه استفاده از آنها برای حمایت از استراتژی درآمدزایی خود آورده شده است:

  1. ایجاد آگاهی: محتوای جذابی را پست کنید که افراد را جذب کند. هدف شما افزایش دید است، نه کسب درآمد فوری.

  2. هدایت ترافیک به کانال های متعلق به: هنگامی که توجه را به خود جلب کردید، مخاطبان خود را به لیست ایمیل، وب سایت یا خبرنامه پولی خود منتقل کنید – پلتفرم هایی که شما کنترل می کنید.

  3. طبق شرایط خود کسب درآمد کنید: با داشتن مخاطبان خود در پلتفرمی که مالک آن هستید، می‌توانید هر طور که صلاح می‌دانید کسب درآمد کنید، تمام درآمد را حفظ کنید و کسب و کار خود را به طور پایدار رشد دهید.

مطالب مرتبط: چرا بازاریابی ایمیلی برای تجارت شما بهتر از رسانه های اجتماعی است؟

اقتصاد سازنده در حال تکامل است و آینده متعلق به کسانی است که کنترل محتوا و جریان درآمد خود را در دست بگیرند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Meta و X برای ایجاد آگاهی عالی هستند، اما برای کسب درآمد نباید به آنها وابسته باشید.

در عوض، با انتقال مخاطبان خود به پلتفرمی مانند خبرنامه های ایمیل یا دوره های آنلاین، کنترل را در دست بگیرید، جایی که شما مالک محتوا، دسترسی و درآمد هستید. شما از تغییرات ثابت الگوریتم و کنترل میزان درآمد خود آزاد خواهید بود.

آیا آماده اید که آینده خود را کنترل کنید؟ شروع به ساختن مخاطبان خود کنید و برای تعیین موفقیت خود به پلتفرم های اجتماعی تکیه نکنید. آینده کسب و کار شما به آن بستگی دارد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/why-relying-on-social-media-for-income-is-a-losing-game-for/481348

دیدگاهتان را بنویسید