نکات Lead Attribution برای بازاریابان اینستاگرام

نکات Lead Attribution برای بازاریابان اینستاگرام

نوشته شده توسط ولاد شوتس

آیا می خواهید درباره انتساب سرنخ در اینستاگرام بیشتر بدانید؟ این راهنمای تخصصی را در وبلاگ Combin بررسی کنید.

با 9.45 میلیارد صرف درآمد تبلیغاتی در سال 2019 و 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان، نرخ رشد سریع اینستاگرام آن را به یک نیروی قابل محاسبه تبدیل می کند. درست است، این یک پلت فرم عالی برای ارسال سلفی، غذا و تصاویر حیوانات خانگی است. اما این چیزی بیش از این است.

همچنین یک است موتور قدرتمند برای کسب و کارها برای تولید سرنخ.

اگر می خواهید در صنعت خود پیشتاز باشید، باید در بازی خود قدم بردارید. و برای انجام این کار، باید تلاش‌های بازاریابی اینستاگرام خود را با فهمیدن اینکه چگونه کارایی کمپین‌های خود را اندازه‌گیری کنید، افزایش دهید.

این چیزی است که در این راهنما به آن خواهیم پرداخت.

تخصیص سرنخ فرآیندی برای تعیین فعالیت های بازاریابی است که منجر به جذب یک سرنخ یا مشتری بالقوه می شود.

سه نوع انتساب سرنخ وجود دارد:

  1. اولین لمس – لید به اولین تعامل نسبت داده می شود. یک مثال اشتراک در یک لیست پستی است. اگر شخصی برای دریافت ایمیل از شما مشترک شود، این حادثه می‌تواند دلیلی برای آوردن سرنخ باشد، حتی اگر بعد از آن یا اصلاً تبدیل نشود.
  2. چند لمسی – سرب به تعاملات متعدد نسبت داده می شود. این اتفاق می افتد، به عنوان مثال، زمانی که یک سرنخ در یک ایمیل مشترک می شود، سپس روی تبلیغ رسانه های اجتماعی کلیک می کند و در نهایت از طریق جستجوی ارگانیک تبدیل می شود.
  3. آخرین لمس – لید به آخرین تعاملی که قبل از تبدیل موفقیت آمیز اتفاق افتاده است نسبت داده می شود. اگر مشتری محصول شما را بلافاصله پس از کلیک کردن روی آن بخرد، به عنوان مثال، لید است که به یک پیوند وابسته نسبت داده می شود.

استراتژی های اسناد سرنخ برای اینستاگرام

انتساب سرنخ مسیری بدون مانع نیست. در اینجا بهترین استراتژی‌های انتساب سرنخ برای استفاده و مشکلاتی که باید از آنها اجتناب کنید، آورده شده است.

از Instagram Insights استفاده کنید

اینستاگرام بینش ها یک ابزار تحلیلی داخلی است که می توانید از آن برای به دست آوردن بینش ارزشمند از پست ها و داستان های خود استفاده کنید. برای دسترسی به آن، به یک حساب تجاری نیاز دارید.

منبع: https://www.oberlo.com/blog/instagram-insights-guide

در اینجا مراحل ایجاد یک حساب تجاری آورده شده است.

  1. اکانت اینستاگرام خود را عمومی کنید.
  2. یک نمایه تجاری فیس بوک ایجاد کنید.
  3. قابل اعتماد و متخصص تنظیمات.
  4. ضربه زدن حساب و انتخاب کنید نوع حساب را تغییر دهید.
  5. کلیک به حساب تجاری بروید.
  6. پس از اتمام تنظیم نمایه کسب و کار خود، کلیک کنید انجام شده.

بنابراین هنگامی که حساب تجاری شما راه اندازی شد، تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که به نمایه خود بروید. سپس منو را باز کرده و کلیک کنید بینش ها. از آنجا می توانید داده های زیر را جمع آوری کنید:

  • به حساب ها رسید
  • تعداد فالوورها
  • بازدید از پروفایل
  • کلیک های وب سایت
  • تعامل محتوا

با استفاده از Insights، همچنین می توانید:

  • گرفتن مشاهده داستان بینش – در اینجا، می‌توانید اطلاعاتی درباره داستانی که پست کرده‌اید ببینید. علاوه بر دیدن رسیدن و برداشت ها، این امر نشان می دهد پاسخ ها، روی جلو ضربه بزنید، و روی برگشت ضربه بزنید.
  • استفاده کنید کشف در اینجا، می توانید ببینید که پست شما در کجا کشف شده است. همچنین معیارها را به شما نشان می دهد رسیدن و برداشت ها.
  • درباره اقدامات روی پست خود بیاموزید – برای اطلاع از اقدامات خاص انجام شده در یک پست خاص، آن پست را باز کرده و کلیک کنید مشاهده Insights. اقدامات انجام شده مانند بازدید از نمایه و پست، کلیک‌های پست و دنبال کردن را به شما نشان می‌دهد.

از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

تبلیغات اینستاگرام دارای مزایای فراوانی هستند. آن‌ها می‌توانند برند شما را به‌طور کامل به نمایش بگذارند، نرخ‌های تعامل بالا را الهام بخشند و دسترسی ارگانیک برند شما را افزایش دهند.

منبع: https://business.instagram.com/advertising

همچنین بسیار عالی است زیرا به شما امکان استفاده از آن را می دهد شبکه مخاطبان فیس بوک و پلت فرم تبلیغاتی گسترده آن (فراموش نکنید که اینستاگرام بخشی از فیس بوک است).

اما در اینجا یک نکته مهم وجود دارد که ارزش دانستن دارد.

در 20 آوریل 2021، زمانی که اپل iOS 14.5 را منتشر کرد، دنیای تبلیغات رسانه های اجتماعی تغییر کرد. به روز رسانی نرم افزار همراه با اپل ارائه شد شفافیت ردیابی برنامه این سیاست و از آن پس، برنامه‌ها را ملزم می‌کرد تا قبل از جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها در برنامه‌های شخص ثالث برای هدف‌یابی تبلیغات، رضایت مالک دستگاه را دریافت کنند.

تأثیر بلندمدت آن بر تبلیغات رسانه های اجتماعی شامل کاهش شخصی سازی و کاهش قابلیت های انتساب. این به‌روزرسانی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را دوباره تعریف کرد – زنگ خطر واقعی برای همه تبلیغ‌کنندگان.

نکته ای درخشان که به شما کمک می کند همیشه در صدر باشید شما تبلیغات اینستاگرام و داده های انتساب را با دقت واقعی جمع آوری کنید؟ از برنامه های تجزیه و تحلیل و ردیابی ممتاز به غیر از برنامه اصلی اینستاگرام استفاده کنید بینش ها.

منبع: https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/

پیوندهای UTM مخفف هستند ماژول ردیابی جوجه تیغی پیوندها آنها تکه های کد منحصر به فردی هستند که به انتهای URL ها اضافه می شوند. و شاید آنها هستند ساده ترین و موثرترین روش ردیابی ترافیک اینستاگرام به صفحات خود با استفاده از Google Analytics.

نحوه کار آنها ساده است. هر بار که کاربر روی پیوندهای UTM کلیک می کند، Google Analytics مطلع می شود که شخصی در آنجا از کد تولید شده استفاده کرده است.

برای ایجاد پیوندهای UTM، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به Campaign URL Builder بروید.
  2. اطلاعات لازم را در فرم وارد کنید.
  3. لینک ایجاد شده در زیر فرم را کپی کنید (و به اشتراک بگذارید).
منبع: https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/

در اینجا بهترین روش ها هنگام استفاده از پیوندهای UTM آورده شده است.

  • فهرست کردن پیوندهای UTM – برای جلوگیری از سردرگمی از همان پیوند UTM برای یک کمپین استفاده کنید. اگر با یک تیم کار می کنید، این همچنین منجر به همکاری بهتر می شود.
  • استفاده از نام های کوتاه و توصیفی – در مقایسه با URL های پیچیده، لینک هایی که به راحتی قابل خواندن و درک هستند برای کلیک کردن جذاب هستند. در تصویر بالا می بینید که Campaign URL Builder دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد لینک ها را به راحتی کوتاه کنید.
  • از + در نام کمپین خود استفاده کنید – اگر از فاصله استفاده می کنید، بهتر است به جای آن از علامت مثبت استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس را قادر می سازد تا اصطلاح قابل فهم تری را نمایش دهد.
  • همیشه لینک ها را آزمایش کنید – قبل از اینکه کمپین خود را به صورت زنده تنظیم کنید، به سادگی پیوندها را کپی کنید و سپس در یک مرورگر وب جایگذاری کنید تا ببینید درست کار می کنند یا خیر. اگر پیوندها پس از بارگیری یک صفحه وب ناپدید شوند، مشکل ساز هستند. برای حل این مشکل، باید دوباره لینک های جدید ایجاد کنید.
  • ثابت بمانید – از تمام حروف کوچک یا بزرگ استفاده کنید زیرا پیوندهای UTM به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. ترکیب حروف کوچک و بزرگ باعث می شود که کمپین های شما در خطوط مختلف ظاهر شوند.

انتساب خود را با ابزارهای ممتاز تقویت کنید

اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری لینک‌ها در پست‌ها و استوری‌ها یک سیستم محدودکننده دارد. اما به لطف ابزارهای نرم‌افزاری خاص، می‌توانید این موضوع را حل کنید و همچنان سرنخ‌های خود را به درستی نسبت دهید.

در زیر برخی از آنها آورده شده است.

LinkTree

با LinkTree، بازاریابان می توانند یک پیوند را در نمایه خود ارائه دهند که بازدیدکنندگان را به یک صفحه فرود اختصاصی که حاوی مجموعه جدیدی از پیوندها است هدایت می کند. سپس آنها می توانند Google Analytics را در این صفحات فرود ادغام کنند و بنابراین، به درستی سرنخ ها را نسبت دهند.

شاخه

مفهوم Branch شبیه مفهوم LinkTree است – اما رویکردی جامع‌تر دارد. ایده کلی افزایش تعامل کاربر و ارائه اثربخشی بازاریابی در دستگاه‌های مختلف است. شعبه برای شرکت های بزرگتر از کارآفرینان فردی مناسب تر است.

تجزیه و تحلیل خط کش

Ruler Analytics به عنوان یک ابزار انتساب، به بازاریابان اجازه می دهد تا سرنخ ها و بازاریابی خود را با درآمد و فروش بسته مرتبط کنند. بهترین ویژگی آن ردیاب گوشی آن است. این کار با لغو شماره تلفن مشخص شده در یک وب سایت و سپس جایگزینی آن با یک شماره تلفن منحصر به فرد برای بازدید کننده بعدی کار می کند.

WeCanTrack

WeCanTrack به بازاریابان کمک می کند تا داده های خود را در یک مکان سازماندهی کنند. آنها می توانند WCT را با تبلیغات فیس بوک (و در نتیجه تبلیغات اینستاگرام)، Google Analytics و بیش از 200 شبکه وابسته یکپارچه کنند. علاوه بر انتساب، WeCanTrack همچنین ویژگی‌های بهینه‌سازی قیف، هدف‌گذاری مجدد کارآمد و اتوماسیون کمپین را دارد.

نتیجه

انتساب سرنخ ممکن است به اندازه کپی رایتینگ، برندسازی، طراحی گرافیک یا سایر رشته های رسانه های اجتماعی از نظر خلاقانه پاداش نداشته باشد. اما این چیزی نیست که ارزش نادیده گرفتن را داشته باشد زیرا بسیار ارزشمند است.

اگر شما (یا هر بازاریاب اینستاگرام) بتوانید فعالیت بازاریابی خاصی را که منجر به تولید می شود شناسایی کنید، می توانید عملیات خود را ساده کنید و سرمایه گذاری بازاریابی خود را به حداکثر برسانید.


درباره نویسنده

Vlad Shvets یک بازاریاب رشد در Paperform است – یک نرم افزار فرم ساز بدون کد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.combin.com/blog/lead-attribution-for-instagram/

دیدگاهتان را بنویسید