نکاتی برای ایجاد یک نام فرانشیز که طنین انداز و ماندگار باشد

نکاتی برای ایجاد یک نام فرانشیز که طنین انداز و ماندگار باشد

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

این قسمت 7/7 از سری مدل ضریب: بخش 2: مبانی موفقیت است.

گزیده زیر از کتاب کارشناس فرنچایز مارک سیبرت است مدل ضریب. اکنون آن را بخرید.

یکی از اولین و مهمترین کارهایی که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار فرانشیز در نظر بگیرید، انتخاب نام است. نام شما را برای مشتریانتان نشان می دهد، و به این ترتیب، این تصمیمی نیست که باید ساده گرفته شود.

گفته می شود، نام ها باعث کسب و کار نمی شوند. کسب و کارها نام و نشان می دهند.

اگرچه انتخاب نام خوب ممکن است دلیل موفقیت شما نباشد، یک نام بد بدون شک می تواند در مرگ شما نقش داشته باشد، بنابراین نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط: در نظر گرفتن مالکیت فرانشیز؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی سازی شده خود را از حق رای دادن پیدا کنید که با سبک زندگی، علایق و بودجه شما مطابقت دارد.

زیاد توصیفی نباشید

از نقطه نظر به دست آوردن یک علامت تجاری (که به شما امکان می دهد حقوق مالکیت معنوی خود را اعمال کنید)، هرچه یک نام توصیفی تر باشد، علامت تجاری دشوارتر است.

کلمه “همبرگر” – در حالی که به طور برجسته در بسیاری از علائم ظاهر می شود – مشمول حمایت از علامت تجاری نیست. تصور کنید که اگر بر سر کلمه “همبرگر” دعوا می کردید، چقدر هزینه های قانونی دریافت می کنید.

یک نام توصیفی همچنین می تواند برند شما را در موقعیتی در بازار قفل کند که ممکن است در آینده نخواهید صاحب آن شوید. بوستون چیکن به بازار بوستون تبدیل شد زیرا این شرکت می‌خواست سایر اقلام منو مانند بوقلمون و گوشت را تبلیغ کند. بنابراین انتخاب یک نام توصیفی می تواند به شما آسیب برساند که زمان آن فرا می رسد.

اگر کاملاً نیاز به استفاده از یک توصیف کننده برای کمک به توضیح پیشنهاد مصرف کننده خود دارید، از آن در یک برچسب استفاده کنید، که ممکن است نتوانید علامت تجاری آن را علامت گذاری کنید.

مطمئن شوید که املا، تلفظ و به خاطر سپردن نام آسان است. استفاده از نام‌های کوتاه‌تر در تابلوها آسان‌تر است و به شما امکان می‌دهد از حروف بزرگ‌تر استفاده کنید و نام را بیشتر نمایان کنید.

مرتبط: 4 اسطوره بزرگ در مورد حق رای دادن

ویژگی ها و ارزش های مثبت را به اشتراک بگذارید

حتی اگر از نام توصیفی خودداری کنید، یک کاری که ممکن است انجام دهید این است که از خود بپرسید که چه ویژگی هایی را می خواهید در مورد نام تجاری خود به اشتراک بگذارید. سپس می توانید یک کلمه یا بخشی از یک کلمه را که به انتقال آن ویژگی کمک می کند ترکیب کنید.

به عنوان مثال، فدرال اکسپرس، که در اصل فدرال اکسپرس بود، بر ویژگی برند سرعت تمرکز داشت. PayPal با افزودن زائده “Pal” بر دوستی و سهولت تمرکز می کند.

مطالب مرتبط: تاکو بل در حال آزمایش مفهومی به سبک قهوه خانه با Cold Brew و Aqua Fresca است – اما فقط در این مکان ها

لوگوها

فرآیند توسعه یک نام و لوگو می تواند پیچیده باشد. ممکن است شامل مراحلی مانند:

  • اشتقاق نام با استفاده از کلمات یا قسمت هایی از کلمات با ویژگی های خاص
  • تست اسامی و لوگوها با گروه های متمرکز
  • سایر ابزارهای مورد استفاده مشاوران در مورد موضوعاتی مانند رنگ و طرح

هنگامی که برای اولین بار لوگوی خود را ایجاد می کنید، نگران صرف هزینه زیاد برای طراحی نباشید. تعدادی از منابع آنلاین وجود دارد که می تواند لوگوهایی با ظاهری زیبا برای کسری از هزینه یک شرکت طراحی حرفه ای طراحی کند.

مطالب مرتبط: 10 نکته برای تبدیل شدن از کارمند به رئیس، از فرنچایزهایی که این کار را انجام دادند

مطمئن شوید که می توانید نام خود را علامت تجاری کنید

شاید مهم‌ترین جنبه انتخاب نام این باشد که مطمئن شوید نامی که انتخاب می‌کنید می‌تواند علامت تجاری داشته باشد قبل از اینکه هر زمان یا تلاشی برای تبلیغ آن سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال، برگر کینگ در استرالیا با نام Hungry Jack’s به دلیل مشکل علامت تجاری مشابه فعالیت می کند.

در ایالات متحده، یک جستجوی سریع از سیستم جستجوی الکترونیکی علامت تجاری (TESS) در وب سایت اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) می تواند به شما بگوید که آیا یک نام دارای علامت تجاری است یا خیر.

مطالب مرتبط: «نوآوری‌های بسیار بیشتر در فروشگاه» – مدیر ارشد اجرایی Taco Bell می‌گوید که سال 2025 یک زنده دیگر و بازگشتی به Super Bowl خواهد داشت. در اینجا جزئیات است.

هشدارها در مورد علامت تجاری

حتی اگر می‌توانید TESS را جستجو کنید تا ببینید آیا نام شما در دسترس است، این روش خالی از اشکال نیست. برای مثال، اگر «MacDowell’s» را به‌عنوان نام احتمالی رستوران همبرگر خود جستجو کنید، جستجوی TESS خالی می‌شود – اما USPTO ممکن است همچنان علامت تجاری شما را رد کند اگر احساس کند شباهت به مک‌دونالد ممکن است مصرف‌کنندگان را گیج کند.

از طرف دیگر، صرف وجود یک نام رقیب ممکن است مانع از دریافت یک علامت تجاری شما نشود. علائم تجاری بر اساس طبقات مختلف در سیستم طبقه بندی USPTO ثبت می شوند. در مجموع 45 کلاس مختلف وجود دارد که 34 کلاس محصول و 11 کلاس خدمات را نشان می دهند. بنابراین این واقعیت که شما با یک صاحب علامت تجاری دیگر همنام هستید، اگر در کلاس‌های مختلف هستید، لزوماً قاتل معامله نیست. هیچ کس احتمالاً بانداژ آس را با سخت افزار آس اشتباه نمی گیرد.

مطالب مرتبط: مالکیت حق رای دادن آسان شد: بهترین روش ها برای مدیریت و رشد کسب و کار شما

علامت تجاری همیشه ارزشش را ندارد

اگر به‌عنوان «پیتزای جو» فعالیت می‌کردید، و احساس می‌کردید که می‌توانید نام تجاری را علامت‌گذاری کنید، باید در نظر بگیرید که آیا این نام بیشتر از ارزشش دردسر دارد یا خیر. اگر در گوگل جستجو کردید و 10000 پیتزا سرای مختلف جو (یا نام‌های مشابه) را پیدا کردید، همه آن کسب‌وکارها دارای حقوق قبلی برای نام خواهند بود. بنابراین، حتی اگر بتوانید علامت تجاری را دریافت کنید، 10000 کسب و کار “نقض” آن را خواهید داشت – و از نظر قانونی، آنها کاملاً حق خواهند داشت که تحت این مارک به فعالیت خود ادامه دهند.

از مشاور مشورت بگیرید

هنگامی که فهرست نام‌های بالقوه خود را محدود کردید، قبل از نهایی کردن تصمیم خود، ضروری است که نظرات مشاور علامت تجاری را در انتخاب اصلی خود دریافت کنید. هزینه به دست آوردن یک علامت تجاری بدون منازعه، حتی زمانی که از وکیل برای تشکیل پرونده استفاده می کنید، در مقایسه با هزینه تغییر نام تجاری خود در آینده، حداقل است.

نکته حرفه ای: وقتی تصمیم می گیرید علامت تجاری خود را ثبت کنید، این کار را در سطح فدرال انجام دهید (نه در سطح ایالتی). این به شما گسترده ترین حقوق را می دهد.

شما ثبت نام کرده اید … بعد چه؟

پس از تشکیل پرونده، USPTO یک وکیل بررسی کننده برای بررسی علامت شما تعیین می کند. در آن مرحله، درخواست شما ممکن است رد شود (که می توانید درخواست تجدید نظر کنید)، یا می تواند در روند انتشار حرکت کند – جایی که درخواست شما در فهرست فهرست شده است. روزنامه رسمی به صورت هفتگی توسط USPTO منتشر می شود. اگر در عرض 30 روز هیچ کس با علامت شما مخالفت نکرد (و به یاد داشته باشید، وکلای علامت تجاری به طور مذهبی علامت را اسکن می کنند. روزنامه رسمی از طرف مشتریان آنها)، به مرحله بعدی می روید و علامت تجاری شما ثبت می شود.

اگر نمره شما بدون اعتراض باشد، روند می تواند شش ماه تا یک سال یا بیشتر طول بکشد. اما شما می‌توانید در این مدت ادامه دهید و کسب‌وکار خود را با نام انتخابی خود راه‌اندازی کنید – تا زمانی که وکیل علامت تجاری شما احساس راحتی کند که احتمالاً علامت را به دست می‌آورید. هنگامی که آنها به شما اجازه دادند، می توانید ظاهر و احساس خود را توسعه دهید – که از طریق لوگوی شما به عموم اطلاع داده می شود.

0524_Franchise_Article واحد تبلیغ آزمون حق رای v2b

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/franchises/naming-your-franchise-business/454814

دیدگاهتان را بنویسید