نقش شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در ایجاد فرهنگ‌های تیمی خودآموز

نقش شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در ایجاد فرهنگ‌های تیمی خودآموز

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

هوش مصنوعی در حال ایجاد یک محیط کاری به طور فزاینده ای با داده های غنی است که در آن ثبت و به اشتراک گذاری مؤثر دانش سازمانی بیش از هر زمان دیگری مهم است. اهمیت در ساخت تیم‌های انعطاف‌پذیر و چابک بدون ناکارآمدی ناشی از شکاف‌های دانشی که مانع همکاری و کندی نوآوری می‌شود، نهفته است.

بنابراین، چگونه قدرت هوش مصنوعی و اهمیت جلوگیری از شکاف دانش متقاطع می شود؟

همانطور که گفتم، هوش مصنوعی همه چیز را تغییر می دهد، اما به طور خاص، هوش مصنوعی احتمال شکاف های دانش قابل توجه را کاهش می دهد. با ظهور به عنوان یک توانمندساز قدرتمند فرهنگ تیمی هوشمندتر و خودپایدار، مشخص شده است که با تعبیه هوش مصنوعی در شیوه‌های اشتراک دانش، سازمان‌ها می‌توانند تیم‌ها را برای حفظ، دسترسی و استفاده از بینش‌ها با کارایی بی‌سابقه توانمند کنند. به هر حال این برای من واضح است، اما شاید به دلیل موقعیت من به عنوان بنیانگذار حباب، این طبیعی باشد. ماموریت من؟ برای گسترش این واقعیت و توانمندسازی افراد و تیم های دیگر.

در جبهه تیمی، شرکت‌ها را دیده‌ایم که تا زمانی که تیم‌ها وجود دارند، تلاش می‌کنند تا سیلوهای دانش را پل بزنند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که اطلاعات را جمع‌آوری، سازماندهی و توزیع می‌کنند برای سهولت این کار ضروری هستند. 71 درصد از کارمندان احساس می کنند که زمان زیادی را در جلسات غیرمولد تلف می کنند، جایی که اطلاعات ارزشمند به اشتراک گذاشته می شود اما به ندرت به طور موثر حفظ می شود. هوش مصنوعی این شکاف را برطرف می کند و اشتراک دانش را به یک فرآیند ساختاریافته و مداوم تبدیل می کند که به نفع همه اعضای تیم است و هیچ کس را در تاریکی نمی گذارد.

هوش مصنوعی به عنوان دروازه بان دانش

به اشتراک گذاری دانش سنتی به شدت به جلسات، اسناد و مدارک یا مبادلات یک به یک متکی بود. اگرچه این روش‌ها مفید هستند، اما مستعد تکه تکه شدن هستند (همانطور که در بررسی عمیق من در فلسفه جلسه اینگوار کامپراد مشخص شد)، که اغلب منجر به از دست رفتن دانش می‌شود. از دست دادن دانش در این شکل آسیب زا است، با گزارش HBR که 70٪ از کارمندان بر مهارت های مورد نیاز برای انجام کارهای خود تسلط ندارند، روندی که بر نیاز به راه حل های قوی تر و پیشرفته تر تأکید می کند. در اینجا، هوش مصنوعی به عنوان یک دروازه بان (یک دروازه بان خوب) عمل می کند، اطلاعات را جمع آوری می کند و در طول زمان در دسترس و مرتبط نگه می دارد.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به طور خودکار جلسات را رونویسی کنند، بینش های کلیدی را استخراج کرده و در یک مرکز دانش متمرکز ذخیره کنند. این یک کتابخانه “زنده” ایجاد می کند که برای هر عضو تیم در هر زمان قابل دسترسی است. شایان ذکر است، یک گزارش نشان داد که 68 درصد از کارمندان تحت فشار حجم کاری و اطلاعات غرق شده اند. با متمرکز کردن و فشرده‌سازی دانش، هوش مصنوعی به جلوگیری از این نوع قطع اطلاعات کمک می‌کند، که به‌ویژه برای تیم‌های ترکیبی یا از راه دور که دائماً به صورت مجازی ملاقات می‌کنند، ارزشمند است.

مطالب مرتبط: استعدادهای ژنرال Z دور خواهند شد – مگر اینکه این 6 استراتژی را امتحان کنید

ایجاد فرهنگ خودآموزی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فقط اطلاعات را ذخیره نمی کند، بلکه از آن یاد می گیرد. ابزارهای هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل الگوها، زمینه‌ها و روندها در داده‌ها می‌توانند شکاف‌های دانش را شناسایی کرده یا حوزه‌های قدرت در حال ظهور یا موجود را برجسته کنند. نتیجه؟ توانایی یادگیری در آینده باید برای شما پیش بینی و طراحی شود. یک قابلیت عظیم، این قدرت برای پشتیبانی آسان از فرهنگ یادگیری مستمر، راه درازی را به سوی فرهنگ آشکار می کند و به طور طبیعی با اهداف در حال تکامل شرکت سازگار می شود.

تیم محصولی را در نظر بگیرید که روی به‌روزرسانی ویژگی جدید کار می‌کند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به جای بررسی دستی ایمیل‌ها و رشته‌های Slack، می‌توانند داده‌های تاریخی مرتبط را در پروژه‌های مشابه، درس‌های آموخته‌شده و بازخورد مشتری فوراً جمع‌آوری کنند. با آن، نیمی از راه را طی کرده اید و به طور فعال با ذهنیت یادگیری مستمر کار می کنید. به گفته گالوپ، این طرز فکر می تواند بهره وری را تا 17 درصد و سودآوری را تا 21 درصد افزایش دهد. دانش محور نگه داشتن فرهنگ خود به شما مزیت رقابتی می دهد.

مطالب مرتبط: کلاهبرداران در سال 2023 48 میلیارد دلار از مشاغل سرقت کردند – و تعطیلات زمان مورد علاقه آنها برای ارتکاب جنایت است. با استفاده از این 6 نکته تخصصی از خود محافظت کنید.

کاهش بیش از حد اطلاعات با مدیریت هوش مصنوعی

با جذب دانش مبتنی بر هوش مصنوعی، خطر اضافه بار اطلاعات وجود دارد. به گفته مک کینزی، در واقع، به گفته مک کینزی، یک کارگر دانش به طور متوسط ​​1.8 ساعت در روز را صرف جستجوی اطلاعات می کند. این آمار دیوانه‌وار با داده‌هایی تأیید می‌شود که نشان می‌دهد 46 درصد از کارمندان نسبت به حجم کاری خود احساس فرسودگی می‌کنند.

نقش هوش مصنوعی به عنوان متصدی در اینجا ضروری می شود، زیرا اطلاعات را بر اساس نیازهای تیمی و فردی دسته بندی، اولویت بندی و تنظیم می کند تا بینش درست را در زمان مناسب ارائه دهد. نمونه ای از آن را می توان در ضبط جلسه مشاهده کرد. ضبط سنتی دقیقاً به همین نتیجه می رسد – ضبط کامل. آن را با برخی از یادداشت‌برداران هوش مصنوعی در حال حاضر در دسترس مقایسه کنید، و تفاوت فاحش است. نیاز به مرور ساعت‌ها فیلم ضبط‌شده با آیتم‌های اقدام سریع هوش مصنوعی و بینش‌های خلاصه شده جایگزین شده است که به شما امکان می‌دهد فوراً پیشرفت کنید.

همچنین، از طریق یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی می‌تواند بیاموزد که کدام نوع اطلاعات برای تیم‌های خاص ارزشمندتر است و با آن تکرار کند تا بار شناختی را کاهش دهد و تمرکز با تاثیر بالا را ارتقا دهد.

مطالب مرتبط: تغییرات محصول می تواند نتیجه معکوس داشته باشد – چگونه ترفندها خطر از دست دادن مشتریان و درآمد را به همراه دارند

افزایش حفظ دانش در نیروی کار متحرک

کار از راه دور و ترکیبی حفظ دانش را به یک چالش منحصر به فرد تبدیل کرده است. با این حال، ابزارهای اشتراک‌گذاری دانش مبتنی بر هوش مصنوعی به این معنی است که هر عضو تیم بدون توجه به موقعیت مکانی به اطلاعات به‌روز دسترسی دارد. نتیجه این است که 55 درصد از کارکنان از راه دور معتقدند که بیشتر جلسات آنها می‌تواند ایمیل باشد، که نشان می‌دهد هوش مصنوعی تا چه حد در نیروی کار ادغام می‌شود تا پایگاه‌های دانش اصلی را بهینه کند.

غلبه بر موانع فرهنگی برای اشتراک دانش مبتنی بر هوش مصنوعی

علیرغم مزایای آن، اجرای اشتراک دانش مبتنی بر هوش مصنوعی نیازمند یک تغییر فرهنگی است. تیم ها باید شفافیت را بپذیرند و سیلوهایی را که مانع از جریان دانش می شوند را از بین ببرند. رهبری قوی در ترویج این تغییر ضروری است، همراه با پیامی روشن که بر اساس منافع جمعی دانش مشترک بنا شده است. یک پیشنهاد برای رهبران این است که باز باشند و این رفتار را با استفاده فعالانه و مشارکت در پایگاه‌های دانش مبتنی بر هوش مصنوعی مدل‌سازی کنند.

پرداختن به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیتی نیز مهم است. یک گزارش سیسکو اشاره می کند که 76٪ از کارمندان با هوش مصنوعی راحت تر هستند وقتی سیاست های حفظ حریم خصوصی داده ها واضح باشد. برای ایجاد اعتماد، سازمان ها می توانند در ابزارهای هوش مصنوعی با پروتکل های رمزگذاری قوی و دسترسی محدود برای اطمینان از حریم خصوصی سرمایه گذاری کنند. به هر حال، ۷۸ درصد از کارگرانی که از هوش مصنوعی در مشاغل خود استفاده می‌کنند، ابزارهای خود را (نه راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط شرکت) به همراه دارند، بنابراین با تیم خود همکاری کنید تا به هوش مصنوعی اجازه دهید دسترسی به دانش را دموکراتیک کند و محیط کاری ایجاد کنید که همه در آن مشارکت داشته باشند و از هوش جمعی بهره ببرند. . با انجام این کار، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کنید و از بینش‌های ارزشمند محافظت می‌کنید.

در عصر هوش مصنوعی، دانش فقط یک منبع در دست عده‌ای معدودی نیست، بلکه یک دارایی اساسی است که برای همه قابل دسترسی است و شرکت‌ها را به سمت آینده‌ای پویاتر و انعطاف‌پذیرتر سوق می‌دهد که در آن شکاف‌های دانش پر می‌شوند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/the-surprising-role-ai-plays-in-creating-self-learning-team/482382

دیدگاهتان را بنویسید