نحوه شناسایی و رسیدگی به نقاط دردناک بازار طاقچه

نحوه شناسایی و رسیدگی به نقاط دردناک بازار طاقچه

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

رهبران کسب و کار همیشه به دنبال راه های جدیدی برای برجسته کردن برند خود هستند. فرصت‌ها همه جا وجود دارد، اما مهم‌ترین آنها معمولاً زمانی به وجود می‌آیند که یک نقطه درد شخصی، خاص و اغلب نادیده گرفته می‌شود.

این اثر فلاش الکل برای من بود که به عنوان “درخشش آسیایی” نیز شناخته می شود. من مدت زیادی است که این مشکل را داشتم اما به سرعت متوجه شدم که تنها من نیستم. آن رویداد همه چیز را تغییر داد و زمینه را برای چیزی که به یک سرمایه گذاری باورنکردنی تبدیل می شد، آماده کرد.

اگر می‌خواهید با حل یک مشکل واقعی، فروش خود را افزایش دهید، اجازه دهید به اشتراک بگذارم که چگونه شناسایی یک نقطه درد خاص در بازار سفر من را متحول کرد – و چگونه می‌تواند کاملاً همین کار را برای شما انجام دهد.

مطالب مرتبط: چگونه در بازارهای طاقچه رشد کنیم

چگونه مبارزه شخصی من به یک ایده تجاری تبدیل شد

مانند بسیاری از افراد جامعه آسیایی، من در تمام زندگی ام با واکنش های گرگرفتگی الکل روبرو بوده ام. قرمزی، گرما، ناراحتی – خیلی آشنا بود. چیزی که به عنوان یک مزاحمت گاه به گاه شروع شد، به سرعت به چیزی تبدیل شد که نحوه حرکت من در محیط های اجتماعی را شکل داد. رویدادهای با دوستان و همکاران پر از بهانه‌های ناخوشایند بود که چرا من نوشیدنی دیگری نمی‌خواستم یا اینکه چرا باید این نوشیدنی را کنار بگذارم.

واکنش گرگرفتگی الکل واقعاً می تواند اعتماد به نفس را کاهش دهد، و باعث می شود رویدادهای اجتماعی بیشتر شبیه یک چالش باشند تا یک زمان خوب. #FOMO واقعی است. هرچه بیشتر با مردم ارتباط برقرار می کردم، بیشتر می دیدم که این مسئله واقعاً چقدر رایج است – و هنوز هم، احساس می کردم هیچ کس برای مقابله با آن تلاش نمی کند. یک لحظه لامپ به من برخورد کرد. این نقطه دردناکی است که هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند، اما همه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این فکر فقط در مورد ایجاد یک محصول دیگر نبود. می‌خواستم برای افرادی که همان چیزی را که من تجربه می‌کردند، چیزی شخصی و واقعی حل کنم.

مطالب مرتبط: چگونه می توان نقاط دردناکی را که باعث می شود مشتریان تصمیم بگیرند چه چیزی بخرند شناسایی کنیم

بازار را اعتبار سنجی کنید

قبل از پریدن، باید ثابت می‌کردم که این موضوع به همان اندازه که به نظر می‌رسید مهم است. من کارها را با غوطه ور شدن در گفتگوهای واقعی با افراد اطرافم آغاز کردم – دوستان، خانواده، آشنایان و حتی غریبه ها در جوامع آنلاین. پاسخ آنها کاملاً چشم باز بود. احساس ناامیدی، خجالت و میل شدید به راه حل قطعا در بین همه به ویژه در جامعه آسیایی مشترک بود.

ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه برای هر کسی که آماده راه اندازی کسب و کار خود است بسیار حیاتی است. شناسایی یک مشکل فقط اولین قدم است. تایید اینکه دیگران دیدگاه مشابهی دارند سطح کاملا متفاوتی است. مکالمات اولین قدم شما به سمت اعتبار سنجی است.

من مدام به جلو فشار می آوردم. من وارد انجمن‌های آنلاین، موضوعات رسانه‌های اجتماعی و گروه‌های اجتماعی شدم که در آن مردم در جستجوی راه‌حل‌هایی برای شستشوی الکل بودند. من صادقانه متعجب شدم – بنابراین بسیاری از راه حل های مطرح شده فقط راه حل های سریع یا کاملاً بی اثر بودند. این امر آشکار کرد که مردم هوس چیز بهتر و نوآورانه‌تری دارند.

فقط بر فرضیات یا انفجار احساسات تکیه نکنید. بیرون بروید، با مردم صحبت کنید و گوش دهید. اگر مدام همان ناامیدی را می شنوید، به احتمال زیاد به یک نقطه درد واقعی برخورد کرده اید که ارزش پرداختن به آن را دارد.

اعتبار بخشیدن به ایده شما از طریق ترکیبی از دسترسی شخصی، داده ها و تحلیل مستمر بازار تضمین می کند که به موضوعی می پردازید که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند. این چیزی است که ایده کسب‌وکار شما را از «فقط یک محصول دیگر» به چیزی می‌برد که مردم فعالانه به دنبال آن هستند و به احتمال زیاد از آن حمایت خواهند کرد.

یک محصول حول یک مشکل واقعی بسازید

وقتی مقیاس مشکل را فهمیدم، گام بعدی ساختن محصولی بود که واقعاً کارساز بود. با این حال، من نمی خواستم راه حل فقط یک راه حل سریع دیگر باشد. من راه حلی می خواستم که به مشکل اساسی رسیدگی کند و واقعاً به افرادی که با الکل سر و کار دارند کمک کند مرتباً شستشو دهند.

تحقیقات نشان داد که واکنش فلاش الکل ناشی از کمبود آنزیمی به نام ALDH2 است که مسئول تجزیه الکل در بدن است. کمبود این آنزیم منجر به تجمع محصولات جانبی مضر می شود که قرمزی و ناراحتی را تشدید می کند. برای تایید بیشتر، تحقیقات بازار را با استفاده از نظرسنجی‌ها انجام دادم و داده‌های بهداشتی مرتبط با متابولیسم الکل را در افراد آسیایی تبار بررسی کردم. من همچنین مکالمات آنلاین در مورد واکنش فلاش را از نزدیک زیر نظر داشتم.

از این رو، ما محصولی را توسعه دادیم که به طور خاص برای هدف قرار دادن این واکنش طراحی شده است. به یاد داشته باشید، همیشه این موضوع نیست که شما چه چیزی می سازید – نحوه قرارگیری محصول یا خدمات نیز مهم است. در مورد من، مردم باید بدانند که گرگرفتگی از الکل چیزی نیست که فقط باید با آن زندگی کنند و مهمتر از آن، راه حلی واقعی برای کمک وجود دارد.

مرتبط: راهنمای گام به گام برای یافتن بازار هدف و جایگاه خود

یک استراتژی ایجاد کنید که طنین انداز باشد

داشتن یک محصول عالی تنها نیمی از نبرد است – شما باید آن راه حل را به گونه ای مطرح کنید که با مخاطبان خود طنین انداز شود. تیم من در درجه اول بر آموزش افراد متمرکز بود. بسیاری حتی نمی دانستند که چرا واکنش گرگرفتگی را نشان می دهند. بنابراین استراتژی ما اطلاع رسانی و توانمندسازی بود.

کمپین های رسانه های اجتماعی شما در TikTok، Instagram یا هر پلتفرم مرتبط دیگری برای این امر ضروری است. علاوه بر نشان دادن کارهایی که این محصول می‌تواند انجام دهد، داستان‌های واقعی افرادی را نیز به اشتراک گذاشتیم که در نهایت توانستند از رویدادهای اجتماعی لذت ببرند بدون اینکه نگران قرمز شدن بعد از نوشیدنی باشند. این اصالت و اعتبار باعث می شود مردم احساس کنند با برند شما ارتباط دارند.

به جای فروش یک محصول، یک راه حل بفروشید. به یک نقطه درد واقعی که مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، بپردازید. ترکیب آموزش و ارتباط به طور قابل توجهی به ایجاد اعتماد سریع با مخاطبان شما کمک می کند.

صاحب جایگاه خود باشید

یکی از بزرگترین چالش های ساخت و ساز در یک بازار خاص، ترس از شلوغ بودن آن است. اما مسئله این است که بیشتر محصولاتی که ادعا می‌کنند به یک نقطه درد خاص کمک می‌کنند، در واقع مشکل را حل نمی‌کنند. آنها اصلاحات موقتی بودند، یا با در نظر گرفتن این مشکل خاص طراحی نشده بودند. که به ما فرصت داد.

روی ایجاد یک راه حل هدفمند و با کیفیت بالا تمرکز کنید که به طور مستقیم به نقطه درد می پردازد. ما روی مشکلی که برای حل آن تصمیم داشتیم متمرکز شدیم و از دام تلاش برای انجام بیش از حد اجتناب کردیم. ما نیازی به توسل به همه نداشتیم. ما نیاز داشتیم که به مردمی خدمت کنیم که با مصرف الکل دست و پنجه نرم می کردند و به دنبال چیزی واقعی بودند.

اگر محصول شما با حل مشکل بهتر از هر چیز دیگری در بازار برجسته می شود، لازم نیست نگران اشباع بیش از حد باشید. بر کیفیت تمرکز کنید، به جایگاه خود وفادار بمانید و مخاطبان شما را پیدا خواهند کرد.

مطالب مرتبط: آیا تمرکز بر روی یک طاقچه خاص واقعاً مهم است؟

چرا حل مشکلات طاقچه کار می کند

هر شرکتی که می‌خواهد فروش انفجاری را ببیند، ابتدا باید مسائل واقعی مصرف‌کنندگان را بداند و راه‌حلی قابل اجرا ارائه دهد. پیدا کردن جایگاه خود، تعیین مشکلی است که هیچ کس دیگری آن را حل نمی کند و آن را به قلب تجارت شما تبدیل می کند.

اگرچه معلوم شد که برای بسیاری دیگر نیز یک نقطه دردناک است، واکنش گرگرفتگی الکل برای من شخصی بود. مواجهه با آن چالش باعث شد متوجه شوم که موفقیت واقعی فقط در مورد گوش دادن به جامعه شما، جلب نیازهای آنها و تولید محصول یا خدماتی است که در واقع زندگی آنها را بهتر می کند.

کارآفرینان مشتاقی که می‌خواهند تأثیرگذار باشند، نباید از تمرکز بر چالشی متمایز و نادیده گرفته شده دریغ کنند. اینجاست که فرصت های واقعی نهفته است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-identify-and-address-niche-market-pain-points/482185

دیدگاهتان را بنویسید