من یک متخصص سئو هستم – در اینجا 6 نکته محتوایی برای متمایز شدن در هر بازار اشباع شده وجود دارد
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
بازار اشباع شده، صاحبان مشاغل را با چالش های منحصر به فردی مواجه می کند. برای کسبوکارهای جدید ممکن است ورود به یک بازار اشباع شده یا برای کسبوکارهای تثبیتشده افزایش درآمدشان دشوار باشد. با این حال، با استراتژی های بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO، می توانید سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید و به پایگاه مشتریان فعلی خود اضافه کنید.
بازار اشباع چیست؟
یک بازار اشباع شده تقاضای مصرف کننده جدیدی برای یک محصول یا خدمات ندارد. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله رقابت شدید، کاهش تقاضا یا تغییر روند، منسوخ شدن برخی محصولات یا خدمات. برخی از نمونههای بازارهای اشباع شده عبارتند از صنعت تولید گوشیهای هوشمند یا صنعت فست فود.
مهم است که یک بازار اشباع شده را از یک بازار خاص تشخیص دهیم. اگرچه هر دوی آنها به شدت رقابتی هستند، اما این رقابت توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود. صنایع طاقچه رقابتی هستند زیرا آنها به مشتریان بسیار کوچکتری با نیازهای بسیار خاص پاسخ می دهند. بازارهای اشباع، به طور کلی، از یک پایگاه مصرف کننده بسیار گسترده تر تشکیل شده است که قبلاً توسط رقبای معتبر ادعا شده است.
چالش های بازار اشباع شده
بازارهای اشباع چندین چالش خاص را ارائه می دهند. فقدان رشد مشتری می تواند رشد یا تنوع بخشیدن به جریان درآمد را برای کسب و کارها دشوار کند. نفوذ به بازارهای اشباع شده بسیار دشوار است زیرا کسب و کارها باید با تامین کنندگان معتبری که ممکن است به دلیل شهرت برندشان نرخ حفظ مشتری بالایی داشته باشند، رقابت کنند.
تنها راه برای رشد قابل توجه کسب و کارها در یک بازار اشباع، ربودن سهم بازار از رقبای خود است. این نیاز به نوآوری دارد زیرا شرکت ها باید یا با داشتن یک محصول جدید تقاضا را افزایش دهند یا راه هایی برای برجسته کردن نقاط فروش منحصر به فرد برند خود بیابند.
مطالب مرتبط: بهترین استراتژی برای برجسته شدن در بازار رقابتی امروز ممکن است آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید
استراتژی های بازاریابی محتوا برای یک بازار اشباع شده
یکی از بهترین راهها برای برجسته شدن در بازار اشباع و ربودن سهم بازار، بهروزرسانی استراتژیهای بازاریابی محتوایی است.
با سئو شروع کنید
اگر می خواهید در بازارهای اشباع شده امروزی دیده شوید، سئو ضروری است. اگر مصرف کنندگان بالقوه آن را پیدا نکنند، داشتن محتوای با کیفیت کمکی به شما نخواهد کرد. سئو فنی و استراتژیهای محتوای مبتنی بر سئو میتوانند به رتبهبندی محتوای شما در SERP کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف شما مرتباً محتوای شما را میبینند.
استفاده از سئوی موثر به شما کمک می کند تا دیده شدن برند و پایگاه مشتری خود را افزایش دهید. در سئوی Outpace، بهینهسازی اشکال مختلف محتوا، از جمله تصاویر، صفحات خدمات، وبلاگها و متن جایگزین، یکی از استراتژیهایی است که ما برای اطمینان از اینکه مشتریانمان تا حد ممکن در منظرههای جستجوی دشوار رقابتی هستند، استفاده میکنیم.
تحقیق درست انجام دهید
برای اجرای موثر بازاریابی مبتنی بر SEO، کسب و کارها باید در مورد جمعیت هدف، کلمات کلیدی مرتبط و رقبا تحقیق کنند. به عنوان مثال، در شرکت من، ما ممیزی رقبا را برای مشتریان خود انجام می دهیم تا تشخیص دهیم که کدام موضوعات و انواع محتوا در صفحه اول رتبه بندی می شوند و همچنین هر گونه شکاف محتوا.
مطالب مرتبط: ورود به بازار اشباع شده؟ شما هنوز هم می توانید موفق شوید!
محتوای اصلی و با کیفیت بنویسید
کسب و کارها می توانند یک استراتژی محتوای موثر بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی ایجاد کنند. محتوایی که منتشر می کنید باید اصلی، خلاقانه و نوشته شده توسط افراد باشد، نه هوش مصنوعی. به روز رسانی منظم محتوا و اطمینان از دقیق بودن آن نیز می تواند به شما در ایجاد اقتدار و اعتبار کمک کند. محتوای با کیفیت بالا که به طور منظم منتشر می شود، شما را به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت خود معرفی می کند و به شما در ایجاد پایگاه مشتری کمک می کند.
ساختار محتوا را بهینه کنید
ساختار محتوا این پتانسیل را دارد که رتبهبندی را افزایش دهد و به کسبوکارها کمک کند تا در مرورهای کلی هوش مصنوعی، ریچ اسنیپتها و نتایج جستجوی ChatGPT ظاهر شوند. یکی از استراتژیهایی که ما برای بهینهسازی محتوای مشتریان خود استفاده میکنیم، استفاده از کلمات کلیدی طولانی و جستجوهای با حجم بالا در سرصفحهها است. طول نیز مهم است: در مورد میانگین طول صفحات رقیب خود که در رتبه های برتر قرار دارند تحقیق کنید و شروع به ایجاد محتوایی با طول مشابه کنید.
از پلتفرم های جدید استقبال کنید
مشتریان شما از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند؟ TikTok، جستجوی ChatGPT و اینستاگرام تنها چند نمونه از فرصتهای جدید برای بازاریابی محتوا هستند. همگام بودن با پلتفرم های جدید به جای پایبندی به استراتژی های قدیمی می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و سهم بازار را به دست آورید. به جای اینکه منابع خود را کاهش دهید و نام تجاری خود را کمرنگ کنید، مؤثرترین پلتفرم را برای جمعیت خود شناسایی کنید و از آن برای برجسته کردن نقاط فروش منحصر به فرد خود استفاده کنید.
مرتبط: چرا کوچکترین جزئیات در بازاریابی بیشترین معنی را دارند؟
موفقیت را رصد کنید
استراتژی های بازاریابی شما باید نتایج ملموسی ارائه دهد. اگر آنها نیستند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که خود را تنظیم کنید. نظارت بر KPIهای مناسب، مانند تعامل، نرخ کلیک، نرخ پرش، رتبهبندی و تبدیل، میتواند به شما کمک کند تصویر واضحتری از محتوایی که واقعاً برای شما کار میکند به دست آورید. اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده در مورد استراتژی های بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در یک بازار اشباع شده است.
برای موفقیت استراتژی های محتوای خود را به روز کنید
اگر کسب و کار شما در یک بازار اشباع شده است، افزایش مقیاس و افزایش درآمد به ویژه چالش برانگیز خواهد بود. برای موفقیت، مهم است که هر جنبه ای از محتوای خود را بهینه کنید تا برای کسب و کار شما مفید باشد. استفاده از سئو برای اطلاعرسانی استراتژیهای بازاریابی محتوا و تصمیمگیریهای مبتنی بر دادهها میتواند به شما در بهروزرسانی و بهبود محتوا در حین ایجاد اعتبار برند کمک کند. با شیوه های بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO در بازارهای اشباع رقابتی بمانید.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/im-an-seo-expert-here-are-6-content-tips-to-stand-out/483226