من بسیار رقابتی هستم – در اینجا چگونه من آن را از مشکل تبدیل می کنم
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
من رقابتی هستم و از از دست دادن متنفرم. وقتی احساس می کنم کسی در چیزی بهتر از من خواهد بود ، سوئیچ را در جایی در اعماق من می چرخاند و من را به اوج خود می اندازد.
این محدود به کارهایی نیست که من در FutureFund ، سکوی جمع آوری کمک های مالی رایگان من برای گروه های مدرسه K-12 انجام می دهم. من می خواهم بهترین ورزشکار ، مربی ، خانواده و مهندس نرم افزار باشم که می توانم باشم. و در بیشتر موارد ، این کار می کند. این به من انگیزه می دهد که به جای اینکه خیلی راحت و راکش کنم ، خودم را به تعالی بپردازم و خودم را به چالش بکشم.
اما همان تمایل که من را به سمت تعالی این چیزها سوق می دهد ، گاهی اوقات می تواند ضد تولید شود. بیزاری من از از دست دادن در واقع آنقدر قوی است که من اغلب از بازی های تخته ای متنفرم. همانطور که می توانید تصور کنید ، اگر من آن را کنترل نکنم ، واقعاً می تواند یک شب بازی در خانواده را قرار دهد.
بسیاری از افراد در فناوری مانند این هستند زیرا این یک منظره رقابتی است. شاید این برای شما یکسان باشد: هر کاری که می کنید ، باید 100 ٪ انجام دهید – و از آنجا که 100 ٪ از خود را در چیزی قرار داده اید ، موفقیت یا عدم موفقیت شما تقریباً غیرممکن است که احساس بازتاب کسی را که شما هستید احساس نکنید. مثل من ، شما یک مارک دارید ، و آن مارک این است: وقتی کاری انجام می دهید ، موفق خواهید شد.
ترفند این است که احساس رقابت خود را سالم نگه دارید تا به جای اینکه در راه خود باشید ، به کار و اهداف شخصی شما خدمت کند. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است – و چگونه می توانید.
مرتبط: جلوی سرمربی تیم خود را بگیرید – چگونه مربیگری می تواند نقاط کور شما را از بین ببرد و سبک رهبری شما را دگرگون کند
روشی که شما به رقابت پاسخ می دهید یک انتخاب است
همه به همان روش به رقابت پاسخ نمی دهند. مردم تمایل دارند که وقتی شاهد شخص دیگری هستند که در هدفی که برای خودشان داشته باشد ، در یکی از دو گروه قرار بگیرند.
گروه اول سعی می کند موفقیت خود را در دیگران خراب کند. آنها می پرسند که چگونه می توانند اعتبار رقابت خود را تغییر دهند تا منفی باشد. این بیشتر از آنچه تصور می کنید پذیرفته می شود. ما تمایل داریم به مارک هایی بپردازیم که کمپین های آشکار اسمیر را علیه رقبای خود اجرا می کنند ، اما بسیاری از شرکت ها با نوشتن مطبوعات مطبوعاتی که به طور مطلوب محصولات یا خدمات آنها را با بزرگترین رقبای خود مقایسه می کنند ، دور می شوند.
گروه دوم سعی می کنند خود را بهبود بخشند تا بتوانند از موفقیتی که می بینند دیگران را تجربه می کنند ، مطابقت داشته و پیشی بگیرند. آنها به جای اینکه آرزو کنند روی رقبای خود قرار می گیرند ، انگیزه می گیرند. این رویکرد می تواند مانند کار بسیار بیشتری احساس شود ، اما من فهمیدم که این نیز اغلب با ارزش تر است.
رویکرد گروه اول ممکن است در ابتدا کار کند – اما خطرات آشکار وجود دارد. نه تنها اگر بیش از حد سنگین باشید ، این می تواند به شما بازگردد ، بلکه می تواند رقبای شما را نیز برانگیخته و به آنها انگیزه دهد تا نسبت به آنچه که معمولاً داشتند ، علیه شما سخت تر کار کنند. اما بزرگترین مشکل این است که تمرکز روی دیگران هیچ کاری برای بهبود توانایی های شما انجام نمی دهد.
رویکرد گروه دوم شما را ملزم می کند که در مورد نقاط قوت و ضعف خود با خود و تیم خود صادق باشید ، که در ابتدا می تواند چالش برانگیز باشد. اما سود سهام نیز می پردازد. شما یاد می گیرید که زمان و تلاش خود را برای حداکثر سود سرمایه گذاری کنید. شما کارآمدتر می شوید و کمتر می خواهید دیگران را به خاطر اشتباهات خود سرزنش کنید ، و در نهایت به بهترین کاری که می توانید در کاری که انجام می دهید نزدیک شوید.
مرتبط: چرا شما باید اجازه دهید اکنون مردم شکست بخورند تا بعداً موفق شوند
مایل به پیروزی در مقابل متنفر برای از دست دادن
هنگامی که تصمیم گرفتید به جای پاره کردن رقبای خود ، خود را انگیزه دهید ، سوال بعدی این است که چگونه این کار را انجام دهید. در اینجا یک راه برای فکر کردن در مورد آن وجود دارد که همیشه به من کمک کرده است:
این فقط مربوط به تمایل به پیروزی نیست. این در مورد نفرت برای از دست دادن است. اگر چیزی شبیه من هستید ، ناامیدی از دست دادن معمولاً برای شما قوی تر از شادی پیروزی است.
این به شما اجازه نمی دهد در آن مواقع که به ناچار اتفاق می افتد ، یک بازنده دردناک باشید – شما نمی خواهید شب بازی خانوادگی را خراب کنید. اما در اولویت اجتناب از نتایج نامطلوب ، اغلب مفید است زیرا باعث می شود شما در صورت تمرکز بیش از حد روی برد خود ، انواع چیزهایی را که ممکن است مردم اجازه دهند اسلاید را برطرف کنید.
یکی از رقبای اصلی FutureFund در نهایت از کار خود خارج شد زیرا تیم پشتیبانی آنها به طور معمول هفته ها طول کشید تا به مردم برگردد. این مسئله تصحیح آسان خواهد بود ، اما آنها اجازه می دهند که پاشنه آشیل آنها شود. اگرچه ممکن است برای رفع آنها به اندازه کافی مهم نبود ، اما معلوم شد که برای کاربران آنها مهم است.
بنابراین ما تصمیم گرفتیم که یکی از غیر مذاکره های ما پاسخ به بلیط های پشتیبانی در مدت زمان معقول-چند ساعت یا کمتر. تعهد به آن آسان بود ، اما تأثیر عمیقی بر موفقیت ما داشت.
در مورد این موضوع در زمینه راه اندازی خود فکر کنید. ماندن رقابتی به معنای تجلیل از برنده های خود است ، اما هرگز به خود اجازه ندهید که در مورد جایی که جایی برای پیشرفت وجود دارد ، خودداری کنید.
مرتبط: 4 مرحله مربیگری هر رهبر باید تسلط داشته باشد تا به دیگران در رشد کمک کند
شما تعریف می کنید که برنده چیست
سرانجام ، شما برای تعیین کمیت و تصدیق برنده های خود به یک روش سالم نیاز دارید. این می تواند دشوار باشد زیرا ، در تجارت ، همیشه مشخص نیست که چه کسی برنده است. هیچ هدف جهانی وجود ندارد که همه بتوانند آن را ببینند.
این قانون من است: وقتی تصمیم می گیرید به جای اجازه دادن به دیگران این کار را انجام دهید ، رقابت سالم است. پیشرفت خود را تا چه اندازه در رابطه با اهدافی که تعیین کرده اید به جای اینکه به رقبای خود اجازه دهید روایت را کنترل کنید و همیشه یک قدم پشت سر آنها باشید ، اندازه گیری کنید.
موفقیت ، برای من ، در مورد کمی بهتر از روز گذشته است. وقتی در یک استارتاپ هستید ، محصول شما در ابتدا کامل نخواهد بود – یا شاید همیشه. اما شما تلاش می کنید تا مطمئن شوید که امروز بهتر از ماه گذشته – یا هفته گذشته یا دیروز است. به این ترتیب ، حداقل می توانید مطمئن شوید که در جهت درست حرکت می کنید.
اگر مأموریت خود را با دقت انتخاب کرده اید ، این نوع پیشرفت به معیار بسیار بهتری برای موفقیت تبدیل می شود تا آنچه که برخی از شرکت های دیگر انجام می دهد. در مقاله بعدی من می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن بخوانید:
https://www.entrepreneur.com/leadership/im-extremely-competitive-heres-how-i-keep-it-from/485726