مقایسه انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

فرایند تصفیه آب یک فرایند ساده اما در عین حال بسیار پیچیده می باشد. اما در واقع این استوانه یک فیلتر چند مرحلهای است که میتوان شامل فیلترهای کربن فعال، کربن نقره، شن سیلیکا، زئولیت و سنگهای مغناطیسی باشد که هر کدام به نوعی آب را تصفیه میکنند. این نوع دستگاه تصفیه آب معمولا فیلترهای چند مرحلهای به شکل یک استوانه دارند. هوزینگ اولیه فیلتر P.P در دستگاه تصفیه آب شفاف است زیرا فیلتر اولیه که بیشتر در معرض آلودگی می باشد زمان تعویض آن قابل روئیت باشد. ولی باید به این نکته توجه کرد که با افزایش ظرفیت یک تصفیه آب صنعتی، بهای تمام شده و صرفه اقتصادی آن بالاتر است و به اصطلاح دستگاه مقرون به صرفه تر میباشد. پس این نکته هم بسیار حائز اهمیت است. نکته مهم در مورد این دستگاه، قابلیت اتصال آن به یخچالهای سایدبای ساید است. ممبران های که در دستگاه تصفیه آب صنعتی به کار برده شده اند از جنس پلی آمید بوده و قابلیت حذف نمک های محلول تا 99.5 درصد را حذف می کند و بنا به سفارش مشتری بصورت کم انرژی و با انرژی بالا طراحی شده و تحویل داده می شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی از نظر اقتصادی به صرفه است چرا که می تواند مقدار زیادی از آب مورد نظر شما را تصفیه کند و هزینه آن کمتر از سایر روش های تصفیه آب می باشد و انرژی کمتری صرف خواهد شد. فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی از نوع قطعات مصرفی می باشند چرا که در اثر مصرف در طول مدت زمان مشخصی دیگر قابل استفاده نیستند و بایستی تعویض شوند و اگر تعویض نشوند ممکن است به قطعات دائمی دستگاه نیز آسیب برسانند . این دستگاه بدون برق، پمپ و مخزن کار میکند یعنی با استفاده از تعدادی فیلتر میتواند رسوبات و مواد جامد را از بین ببرد.

AO Smith آمریکا ، Coway کره جنوبی و دیگران مدتهاست که در بازار ویتنام حضور دارند . در این روش آب تحت فشار بالا پس از رد شدن از سه فیلتر اول ، وارد مرحله چهارم و اصلی روند تصفیه آب میشود که به آن ممبران (Membrane) میگویند. آب های شهری که حاوی کلر می باشند نیازی به این روش تصفیه ندارند و باید در مناطقی از آن استاده کرد که آب آشامیدنی از چاه تامین شود. برعکس وقتی شما از یک شرکت معتبر و متخصص تصفیه آب خرید میکنید؛ چون شغل اصلی شرکت تصفیه آب است، پس بهترین سرویس و خدمات و گارانتی را دریافت خواهید کرد. دوم : اعتبار سایتهای فروشگاه اینترنتی بزرگ دلیل بر معتبر بودن محصولاتش نیست! فروشگاههای اینترنتی بزرگ، بهصورت حقالعملکاری، محصول را از فروشنده گرفته و به مصرفکننده میدهد. از حذف گل و لای ، شن و ماسه و سایر آلودگی های معلق در آب گرفته تا فیلتر ممبران جهت حذف نیترات و آرسنیک و حذف کلیه نا خالصی های آب تا 0/0001 میکرون را داراست و در مناطقی که شوری آب دارند سیستم آب شیرین کن دارد و همچنین سختی آب را پایین آورده و PH آب را تنظیم کرده و TDS آب را در اندازه استاندارد جهانی قرار میدهد و تا فیلتر پست کربن جهت بهبود بو و مزه آب و فیلتر مواد معدنی جهت حفظ املاح مورد نیاز بدن و موجود در آب از جمله منیزیم ، کلسیم و …

دیگر به مسائل دیگر مثل گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد. یک دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای با انجام شش مرحله تصفیه آب، توسط فیلترهای گوناگون می تواند تمامی ناخالصی ها و آلاینده های آب را را از بین برده و آب تصفیه شده سالم و گوارا را در اختیار شما بگذارد که فواید بسیاری در سلامتی انسان داراست و برای آن دسته از کسانی که بیماری های قلبی و عروقی، گوارشی و یا کلیوی(سنگ کلیه) دارند، بسیار امری ضروری است و همچنین برای کسانی که می خواهند پوستی زیبا و شفاف و پرطراوت داشته باشند و از هرگونه بیماری پوستی به دور باشند بسیار کارآمد خواهد بود. آب آشامیدنی سالم و بهداشت سالم برای سلامت جسمی و فکری، فعالیتها و توسعه اجتماعی و اقتصادی ضروری است. امروزه در انواع توصیه های پزشکی، ورزشی، زیبایی و سلامت نوشیدن آب زیاد اولین رکن به حساب می آید. فرایند تصفیه آب ممکن است به کاهش غلظت ذرات معلق یا ذرات محلول در آب از جمله ذرات معلق، انگلها باکتریها، جلبکها، ویروسها، قارچها و طیف وسیعی از مواد محلول و ذرات معلق موجود در آب منجر شود.

انتخاب یک دستگاه تصفیه آب به هیچ عنوان آسان نیست، دهها برند و مارک متفاوت در بازار وجود دارد و انتخاب بهترین آن کار بسیار دشواری است. همانطور که چندی پیش گفتیم یک از مهمترین نکات در بحث راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب، معتبر بودن فروشنده است. توجه کنید که دستگاه های تصفیه آب ایرانی و چینی موجود در بازار تصفیه آب ایران، قابل مقایسه با مارک مینروا نبوده و همانطور که گفته شد فیلترهای دستگاه مینروا از پوسته نارگیل تولید شده که کاملا گیاهی بوده و با آب واکنش نخواهد داد.

لیست دستگاه های تصفیه آب

این دستگاه ها قابلیت بالایی در حذف آلودگی های میکروبی ،نیترات ، نیتریت ، فلزات سنگین و سایر ناخالصی های موجود در آب و حذف سختی مضر آب که باعث رسوب گذاری در کتری می شود را دارند. این دستگاه برای از بین بردن هر نوع آلودگی مناسب بوده و پیشنهاد ما به افرادی که سختی آب دارند استفاده از دستگاههای تصفیه که به روش اسمز معکوس کار میکنند؛ است. قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی نسبت به ابعاد آبی که می خواهید تصفیه کنید بستگی دارد. دستگاههای تصفیه آب شامل دو نوع خانگی و صنعتی میشوند.که هرکدام برای شرایط خاصی کاربرد خواهند داشت. هريك از عوامل بیماریزا،بدون موادسمی همراه با آب آشاميدني، 300 نوع مادهي شيميايي، معدني ،. با توجه به نیاز بازار و کاربرد گسترده ی این تجهیزات شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص طراحی و ساخت انواع مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی فعالیت داشته و آنها در ابعاد و مدل نصب متفاوت تولید و عرضه می کنند.

بدنه فیلترهای دیسکی مینی و همچنین فیلترهای توری مینی از جنس مواد پلیمری بوده و کمتر با بدنه فلزی تولید می گردند حداکثر ظرفیت عبور آب در فیلترهای 2 اینچ مینی یا کوچک معمولا 5 تا 6 لیتر در خرید دستگاه تصفیه آب ثانیه می باشد. هنگامی که این آب به سیستم لوله کشی شهر وارد می شود تنها با استفاده از ماده ای به نام کلر ضد عفونی می شود. همانطور که از نام آنها مشخص است ، این دستگاه زیر سینک ظرفشویی نصب میشوند و آب تصفیه شدهی آشامیدنی از لوله و شیرآب جداگانه خارج میشود. بدون شک شما هم نام اسمز را که یک فرآیند گیاهی است شنیده اید. بدون شک با گارانتی و خدمات تصفیه آبی که آکواجوی ارائه می کند پرچمدار بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران است.

بررسی فیلتر تصفیه آب

برای آگاهی و استعلام لیست قیمت روز خرید تصفیه اب صنعتی با توجه به نرخ نوسانات دلار و ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما در ارتباط(۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ ☎️ ۰۹۱۶۶۹۱۵۰۹۰)باشید، کارشناسان آب پاکسازان قبل از خرید مشاوره تخصصی رایگان ارائه داده و ویژگیها و همچنین مقادیر مورد نیاز دستگاه تصفیه آب صنعتی را برای شما به طور کامل شرح خواهند داد. امروزه به دلیل تنوع بالا در برند، قبل از خرید هر وسیلهای باید تحقیقات لازمه خود را انجام دهید. شما باید قبل از خرید با انواع آن آشنا شوید برای مثال در گذشته از دستگاههای مجهز به فناوری اسمز استفاده میکردند در صورتی که امروزه بیشتر از دستگاههای مجهز به اولترافیلتراسیون برای از بین بردن آلودگیهای آب استفاده میکنند. از آنجا که این دستگاه ها جای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال میکنند و معمولا تعویض فیلتر بسیار راحتی را دارند، در سال های اخیر محبوبیت خوبی را پیدا کرده اند.

هر فیلتر آب در هر مرحله طبق توانایی مشخص، املاح مضری از آب آشامیدنی شهری را حذف و تصفیه مینماید تا سختی آب آشامیدنی نرمال و استاندارد برای سلامت بدن انسان شود. یکی از نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب این است که یک دستگاه معتبر باید طبق استاندارد سازمان جهانی بهداشت سختی آب را کاهش دهد. دستگاه های تصفیه آب صنعتی از جمله دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، سختی گیر رزینی، پمپ کلر زنی را شامل می شود. این کار باعث شده تا سختی آب کاهش پیدا کرده و یونهای آب حذف شوند و باعث شیرینی آب نیز میشود. این روش قدرت بسیار بیشتری نسبت به روش اسمزی معکوس دارد و میتواند مواد درشت مثل گل و لای را نیز از آب حذف کنند. دیگر به مسائل دیگر مثل گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد. همچنین دوره گارانتی و سطح خدمات پس از خرید را در نظر داشته باشید.

بر اساس مطالعات صورت گرفته در آزمایشگاه کارخانه تولیدکننده پارچ تصفیه Aquagear، فیلتر تعبیه شده در این دستگاه قادر به از بین بردن مس موجود در آب نیز هست. این دستگاه میتواند مراحل دیگری نیز داشته باشد که با اضافه کردن دو فیلتر کارایی آن نیز افزایش پیدا میکند. این دستگاه از نظر قیمتی هیچ تفاوتی با مدل 3030 ندارد و از نظر کیفیتی تفاوت بسیار جزئی است که شاید هر کسی قادر به احساس کردن آن نباشد. با توجه به موارد گفته شده بهترین و مناسب ترین دستگاه را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. انواع دستگاه های تصفیه آب ، خانگی و اداری آکوا ، سافت واتر و آکواپرو میباشد.این دستگاه ها با توجه به نوع سیستم حرفه ای خود، دارای عملکرد و کارآیی فوق العاده ای بوده و از پیشرفته ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی و بهترین دستگاه تصفیه هوا موجود در ایران می باشند.

خرید دستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید