مدیر عامل Salesforce: عوامل هوش مصنوعی می توانند جایگزین استخدام کارگران Gig شوند

بنیوف گفت: “ما می خواهیم در 12 ماه آینده یک میلیارد نماینده با مشتریان خود داشته باشیم.”

در اواخر آگوست، سباستین سیماتکوفسکی، مدیرعامل کلارنا به فایننشال تایمز گفت که این شرکت می‌خواهد با این رویکرد ظرف چند سال آینده نیروی کار خود را به 2000 نفر برساند.

مرتبط: نگران این هستید که هوش مصنوعی شغل شما را بدزدد؟ یک گزارش جدید این 10 شغل را “مطمئن با هوش مصنوعی” می نامد

Klarna تنها شرکتی نیست که از هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایفی استفاده می کند که زمانی انسان ها انجام می دادند. بر اساس مطالعه ژوئن در دانشگاه دوک، طی سال آینده، از هر پنج شرکت بزرگ در ایالات متحده، سه شرکت قصد دارند از هوش مصنوعی برای همه چیز از گزارش مالی گرفته تا کمپین های بازاریابی استفاده کنند.

گلدمن ساکس تخمین می زند که هوش مصنوعی می تواند تا سال 2030 جایگزین 300 میلیون شغل شود یا بر روی نویسندگی، ترجمه و ارائه خدمات به مشتریان تأثیر بگذارد.

با 2 دلار مکالمه، یک عامل هوش مصنوعی جدید از Salesforce می‌تواند به سؤالات مشتریان پاسخ دهد و جلسات را برنامه ریزی کند – بدون اینکه نیازی به انسان برای نظارت باشد.

فناوری عامل هوش مصنوعی که Salesforce در اوایل این هفته در رویداد سالانه Dreamforce خود اعلام کرد، پتانسیل ایجاد اختلال در مشاغلی را دارد که در حال حاضر توسط کارگران انسانی انجام می شود. طبق داده ایالات متحده آمریکا، نزدیک به سه میلیون نفر در سال 2022 به عنوان نماینده خدمات مشتری مشغول به کار بودند که اکثریت آنها (66٪) زن بودند.

مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce. عکس از جاستین سالیوان/گتی ایماژ

مرتبط: جی‌پی مورگان می‌گوید نرم‌افزار جریان نقدی هوش مصنوعی کار انسان را تقریباً 90 درصد کاهش می‌دهد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/salesforce-ceo-ai-agents-could-replace-hiring-gig-workers/480177

او به فایننشال تایمز گفت: «نه تنها با کمتر می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم، بلکه می‌توانیم با کمتر کارهای بیشتری انجام دهیم».

مرتبط: هوش مصنوعی بر مشاغل تأثیر می گذارد بر اساس تجزیه و تحلیل 5 میلیون پست Upwork، این کنسرت ها بیشترین تأثیر را دارند

Salesforce می‌داند که فناوری جدیدش این قدرت را دارد که جایگزین آنچه می‌توانست استخدام انسان باشد. به گفته بلومبرگ، مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce، روز سه‌شنبه گفت که عوامل جدید هوش مصنوعی به شرکت‌ها اجازه می‌دهند از استخدام کارمندان جدید یا «کارگران گیگ» در دوره‌های زمانی پرتنش خودداری کنند.

اتخاذ یک توقف استخدام، و سپس وظیفه هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف ها، استراتژی است که توسط شرکت های دیگری مانند شرکت پرداخت Klarna “اکنون بخرید، بعدا بپردازید” استفاده می شود.

یک سال پیش، Klarna به سادگی تصمیم گرفت که استخدام نکند – حتی جایگزینی برای افرادی که ترک کردند. کارمندان در حال خروج و توقف استخدام ناشی از هوش مصنوعی، کلارنا را از 5000 نفر نیروی کار در سال گذشته به 3800 نفر از اواخر آگوست کاهش داده است، بدون هیچ اخراج.

دیدگاهتان را بنویسید