متا برای قرقره های اختصاصی اینستاگرام حداکثر 300000 دلار ارائه می دهد
این مبلغ مشهور Tiktok را پرداخت می کند-متا در تلاش است تا سازندگان محتوای محبوب Tiktok را به دور از Tiktok به سمت اینستاگرام با معاملات پردرآمد برای قرقره های اختصاصی فریب دهد.
Business Insider روز دوشنبه گزارش داد که متا با بیش از یک میلیون دنبال کننده Tiktok تا 50،000 دلار در هر ماه برای محتوای اختصاصی با فرم کوتاه ارسال شده در قرقره اینستاگرام ، نسخه متا Tiktok ، به برخی از سازندگان ارائه می دهد.
براساس قراردادهای فاش شده ، پرداخت ها از 50،000 دلار در ماه به مدت شش ماه ، برای کل 300،000 دلار در پایان بالاتر ، به 2500 دلار در ماه در طی شش ماه ، برای کل 15،000 دلار در پایان پایین است. بین ارائه 25،000 دلار ، 15،000 دلار و 5000 دلار در هر ماه ، ردیف هایی وجود دارد.
مرتبط: به گفته مارک زاکربرگ ، متا در حال ساخت هوش مصنوعی است که می تواند کد مانند یک مهندس سطح متوسط را بنویسد
اما یک نتیجه وجود دارد: قراردادها توافق نامه های انحصاری دارند که از ارسال 10 حلقه منحصراً در اینستاگرام هر ماه تا نگه داشتن فیلم ها به طور انحصاری روی سکو برای حداقل سه ماه متغیر است.
با این معاملات ، متا امیدوار است که مطالب منحصر به فرد در اینستاگرام ، مخاطبان خالق را برای مهاجرت از Tiktok برای تماشای قرقره های خود تحریک کند.
از طرف خالق ، پول یک قرعه کشی است – هرچند ممکن است یک کشش به اندازه کافی قوی برای همه نباشد. به گفته Ziprecruiter ، تأثیرگذار در ایالات متحده متوسط سالانه حدود 58000 دلار یا 27.85 دلار در ساعت درآمد دارد. تأثیرگذار Tiktok پرداخت می کند که بسیار متفاوت است ، با تأثیرگذار برتر بین دو تا چهار سنت در هر 1000 بازدید از طریق صندوق خالق Tiktok.
“برخی از مشتری ها می گیرند [the deal] از آنجا که پول برای آنها خوب است ، و من دیده ام که برخی از مشتری ها از آن عبور می کنند ، “یکی از مدیر استعدادها به BI گفت: آنها گفتند که انحصار و الزامات برای ارسال ، این معامله را برای برخی از مشتریان خود” غیرقابل تحمل “کرده است.
انحصار در مشارکتهای تأثیرگذار یک مفهوم جدید نیست. مارک هایی مانند بازار لوکس مد ، Farfetch از سازندگان خواسته اند که وقتی سازندگان محصولات خود را تبلیغ می کنند ، با یک پنجره منحصر به فرد رقیب 48 ساعته موافقت کنند.
متا در تلاش است تا سازندگان را برای این قراردادها امضا کند و حتی هفته گذشته یک ابتکار اضافی “جایزه دستیابی به موفقیت” را برای پرداخت سازندگان Tiktok جدید به فیس بوک یا اینستاگرام تا 5000 دلار در طی سه ماه برای محتوای Reels آغاز کرد.
مدیر یکی دیگر از استعدادها به BI گفت: “متا واقعاً در حال قفل کردن این موارد صعودی است.”
فشار متا به محتوای فرم کوتاه وارد می شود زیرا سرنوشت Tiktok نامشخص است. Tiktok با قوانینی روبرو شد که آن را وادار به جدا شدن از شرکت مادر خود و یا با ممنوعیت در ایالات متحده تا 19 ژانویه کرد. گرچه رئیس جمهور دونالد ترامپ آن را برای یافتن خریدار اعطا کرد ، و طبق گزارش ها ، هر کسی از کوین اولاری به مایکروسافت در حال مذاکره است آن را بخرید ، Tiktok هنوز توافق نامه ای را امضا نکرده است.
در شرایط معامله 50،000 دلاری در هر ماه
طبق گفته BI ، متا در طی شش ماه پیشنهادی به مبلغ 300،000 دلار برای چندین سازنده محتوای منتخب ارسال کرده است. مشخص نیست که چه زمانی معامله شروع می شود و چه کسی آن را دریافت کرده است.
به عنوان بخشی از معامله ، سازندگان باید حداقل 10 حلقه جدید اینستاگرام در ماه ارسال کنند و هر یک را به مدت سه ماه از زمان ارسال در اینستاگرام خود نگه دارند. هر ویدیو باید حداقل 15 ثانیه طول داشته باشد اما بیش از سه دقیقه نباشد و سازندگان باید دو مورد از آنها را در هر ماه به عنوان داستانهای اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
مرتبط: YouTube Tiktok را با ابزارهای جدید می گیرد: “شما می توانید یک تجارت ایجاد کنید”
این قرارداد می گوید که خالق مجبور است دو بار در ماه در Tiktok یا YouTube تبلیغ کند که قرقره های اینستاگرام خود را ترویج می کند و از مخاطبان خود می خواهد که آنها را در اینستاگرام دنبال کنند ، به علاوه 25 ٪ بیشتر در قرقره ها از Tiktok یا هر پلت فرم ویدیویی کوتاه دیگر ارسال می کنند. بنابراین پنج مورد در اینستاگرام برای هر یک در Tiktok.
اینستاگرام همچنین می تواند از طریق تبلیغات پرداخت شده ، به عنوان بخشی از قرارداد ، محتوای قرقره خالق را از طریق تبلیغات پرداخت شده تبلیغ کند.
در شرایط معامله 15000 دلاری در هر ماه
طبق گفته BI ، پیشنهاد 15000 دلاری در هر ماه به چندین سازنده ارسال شده است. آنها را ملزم به ارسال هشت حلقه جدید در هر ماه می کند که حداقل 15 ثانیه اما بیش از سه دقیقه نیست.
این محتوا باید حداقل سه ماه از زمان ارسال ، فقط با قرارداد 50،000 دلار در هر ماه ، حداقل سه ماه از اینستاگرام منحصر به اینستاگرام باشد.
سازندگان مجبورند محتوای بیشتری را نسبت به هر بستر دیگری از جمله Tiktok ، X و YouTube در اینستاگرام ارسال کنند ، اگرچه درصد دقیق در این قرارداد مشخص نشده است.
مرتبط: فیلم های کوتاه تر تقاضا هستند. در اینجا نحوه واکنش سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی آورده شده است.
https://www.entrepreneur.com/business-news/meta-offers-up-to-300000-for-exclusive-instagram-reels/486239