ما در یک بحران “فرسایش عملکرد” هستیم. در اینجا نحوه آزاد کردن کسب و کار خود آورده شده است.
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
من می خواهم در مورد یک چیز مهم با شما صحبت کنم: قیمت pho. چند سال پیش در محل نودل ویتنامی در گوشه ای از دفتر من، یک کاسه بزرگ 12 دلار قیمت داشت. الان 17 دلار است.
چگونه صورت حساب من برای همان وعده غذایی تقریباً 50٪ افزایش یافت؟ این هیچ رازی نیست. کسب و کارهای مختلف با تورم بی سابقه دست و پنجه نرم می کنند. اما این تنها چالش آنها نیست.
حتی در حالی که هزینه انجام تجارت در حال افزایش است، تنش های ژئوپلیتیکی تجارت را با مشکل مواجه کرده و بازارهای سهام را متلاطم می کند. در همین حال، مشارکت کارکنان در زبالهدانی است و یافتن استعداد مناسب همچنان گریزان است. سپس هوش مصنوعی وجود دارد که کار را به شکلی که ما تازه درک می کنیم مختل می کند.
نتیجه یک وضعیت اضطراری بقای کسب و کار است. اغراق نیست اگر بگوییم که شرکتها امروزه با یک تهدید وجودی در چندین جبهه روبرو هستند. جای تعجب نیست که تقریبا نیمی از مدیران عامل بر این باورند که اگر کسب و کارشان در مسیر فعلی خود باقی بماند، تا 10 سال آینده قابل دوام نخواهد بود.
این است که چرا شرکتها خود را در چنین موقعیت سختی میبینند و چگونه میتوانند با درک بهتر تنها منبعی که در مقابل آنها قرار دارد، یعنی افرادشان، اوضاع را تغییر دهند.
مرتبط: هوش مصنوعی محیط کار را به طور اساسی متحول می کند – در اینجا نحوه آماده شدن تیم های منابع انسانی برای آن آمده است
باز کردن “بحران فرسایش عملکرد”
با وجود تمام فناوری های ما، افراد – محرک اصلی موفقیت هر کسب و کاری – در اکثر شرکت ها جعبه سیاه باقی می مانند. امروزه، ما میتوانیم از طریق فروش مدرن و ابزارهای CRM، بینشهای بیدرنگ درباره مشتریان و مشتریان بالقوه دریافت کنیم. اما وقتی صحبت از افرادی می شود که در کنار ما کار می کنند، ما اغلب کور می شویم.
البته ما برای نسلها تجزیهوتحلیل افراد را داشتهایم، اما آنها به صفحات گسترده محدود شدهاند و محدود به اطلاعات منابع انسانی بودهاند. و حتی زمانی که اطلاعات مربوط به افراد در دسترس است، معمولاً برای مدیرانی که بیشتر به آن نیاز دارند، محو و غیرقابل دسترس است. در عین حال، عملکرد به طور سیستماتیک ردیابی نمی شود.
نتیجه بحران فرسایش عملکرد است. بهره وری، به هیچ وجه نامشخص، یکنواخت شده است. در واقع، به گفته مدیران، اکنون در پایین ترین سطح 75 سال گذشته است و چالش شماره یک است.
در همین حال، نیمی از کارمندان از کار جدا شدهاند و این امر باعث میشود که آنها بیمولد باشند یا به سادگی از خانه خارج شوند، و از هر چهار کسبوکار سه شرکت در استخدام استعدادهای ماهر با مشکل مواجه هستند. در نتیجه، 1.9 میلیون شغل تولیدی ممکن است تا سال 2033 در ایالات متحده خالی بماند.
و فیل در اتاق را فراموش نکنید: هوش مصنوعی. کارفرمایان بر این باورند که تقریبا نیمی از مهارت های کارگران در پنج سال آینده مختل خواهد شد. برای شرکت ها، عدم اطمینان در مورد اینکه چه کسی باید استخدام شود، منجر به ناکارآمدی و سرگردانی می شود. اگر مردم گران باشند، اوضاع را بدتر میکند.
فقط از شرکت اینتل که دارای تراشههای آبی است، بپرسید که 15000 نفر یعنی 15 درصد از نیروی کار خود را اخراج میکند. با کاهش درآمد، غول فناوری اعتراف می کند که در بهره مندی از هوش مصنوعی شکست خورده است.
به طور خلاصه، انتظارات رشد مانند همیشه بلندپروازانه است. اما از آنجایی که بهره وری نسبت به هزینه های عملیاتی متوقف شده است، کسب و کارها در همه جا دقیقاً در جهت مخالف حرکت می کنند.
چگونه شرکت ها می توانند در صدر قرار بگیرند
برای عبور از این زمانهای نامطمئن، کسبوکارها باید از با ارزشترین منبع خود سرمایهگذاری کنند: اکنون، بیش از هر زمان دیگری، به بینشهای همزمان نیاز دارند که نقاط بین افراد و نتایج کسبوکارشان را به هم مرتبط کند.
آنچه من در مورد آن صحبت می کنم کاملاً متفاوت از تجزیه و تحلیل مردم در گذشته است – جداول متراکم برای تحلیلگران منابع انسانی. آنچه مورد نیاز است، بینش های درخواستی است که در سراسر شرکت در زمان واقعی قابل دسترسی است. برای اینکه دادههای افراد مفید باشد، باید به اندازه کافی شهودی باشد تا مدیران از آن برای تصمیمگیریهای روزانه بزرگ و کوچک استفاده کنند.
خبر خوب این است که در حالی که هوش مصنوعی یک کاتالیزور برای اختلال است، اما برای مقابله با بحران فرسایش عملکرد به کسب و کارها نیز برتری نیروی کار می دهد.
به سؤالاتی فکر کنید که هر شرکتی در مورد تأثیر افراد بر نتایج کسب و کار دارد. بهترین بازیگران ما چه کسانی هستند؟ چه کسانی بیشتر در معرض خطر ترک سیگار هستند؟ کاهش بهره وری کجاست؟
مرتبط: هوش مصنوعی نگاه ما به مهارتهای شغلی را تغییر میدهد – در اینجا آنچه باید انجام دهید تا آماده شوید.
پلتفرمهای جدید به مدیران این امکان را میدهند که این سؤالات را به زبان ساده بپرسند – و فوراً پاسخی واضح و عملی ارائه دهند. بهترین آنها از پایگاه داده وسیعی از میلیون ها سوابق کارمند ناشناس در سراسر صنایع برای ارائه نتایج متناسب و معیارهای دقیق استفاده می کنند.
پرداخت حوزه دیگری است که در آن داده های افراد در زمان واقعی می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. حتی با وجود اینکه اکثر شرکتها یک سیاست جبرانی دقیق دارند، مدیرانی که تصمیمات پرداختی میگیرند اغلب از ناحیه باسن شلیک میکنند و اجازه میدهند که تعصب قضاوت آنها را مخفی کند. ابزارهای جبرانی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به مدیران کمک میکند تا انتخابهای آگاهانهتری داشته باشند و نه تنها استانداردهای صنعت بلکه عملکرد کارکنان را در نظر بگیرند و در عین حال شکافهای دستمزد مرتبط با تعصبات نژادی، جنسیتی و دیگر را مشخص کنند.
در واقع، پلتفرمهای جدید میتوانند به عنوان یک فروشگاه برای بسیاری از سؤالات تکراری که کارکنان معمولاً در HR مطرح میکنند، خواه در مورد حقوق، روزهای تعطیل یا مزایا باشد. تبدیل تمام این اطلاعات به یک عملکرد خود-خدمت، تیمهای منابع انسانی را از تلاش دستی آزاد میکند، و آنها را آزاد میکند تا روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنند: اطمینان از اینکه کسبوکار افراد مناسبی برای پیشبرد آن دارد.
البته فناوری به تنهایی نوشدارویی نیست. شرکتهایی که میخواهند از دادههای همزمان افراد سرمایهگذاری کنند، باید مایل به تغییر فرهنگ باشند. این با تمایل به اشتراک گذاری بینش در مورد افراد و عملکرد زمانی که توسط منابع انسانی احتکار شده بود شروع می شود. مردم بزرگترین اقلام بودجه و مهمترین عامل موفقیت کسب و کار را نمایندگی می کنند. تعهد به درک اینکه چگونه آنها بهترین کار را انجام می دهند و به اشتراک گذاری آن اطلاعات به روش هایی که سازگار، قابل درک و ایمن هستند، پیش نیازی برای استفاده حداکثری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است.
مقابله با چالش نیروی کار در ریشه بحران فرسایش عملکرد، علم موشکی نیست. برای اینکه بیشترین بهره را از مردم در دنیای غیرقابل پیش بینی داشته باشید، باید آنها را بشناسید و اینکه چگونه بر نتایج کسب و کار تاثیر می گذارند. در تجربه من، بهترین راه برای انجام این کار، ضربه زدن به بینش های بلادرنگی است که هوش مصنوعی می تواند ارائه دهد. مانند کاسه pho من، راه اندازی یک کسب و کار ارزان تر نخواهد شد، بنابراین وقت آن است که با هوشمندانه کار کردن، برتری کسب کنید.
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/were-in-a-performance-erosion-crisis-heres-how-to/478672