لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

این گلهای نفیس و برازنده در سایه های صورتی، سفید، زرد، نارنجی، یاس، بنفش و قرمز به چشم می خورد. بسیاری از گل های گل صد تومانی به دلیل شکوفه های مضاعف، گلبرگ های سرخ شده و سایه های نفیس پاستلی بسیار سرسبز و زرق و برق دار هستند. هر نوع گل به خودی خود زیبا است. رئیس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه واگذاری پروژه کلان حبوبات به پژوهشکده علوم گیاهی نشان از وجود پتانسیلهای علمی موجود در دانشگاه فردوسی دارد که در سطح ملی این اعتماد را به وجود آورده است، بیان کرد: تعامل و ارتباط مفید و سازنده در بین محققان پژوهشکده با سایر مجامع تحقیقاتی و نیز با کشاورزان، سرمایه ارزشمندی است و این انگیزه را به محققان جوان میدهد تا مسئولیت اجتماعی خود را به عنوان یکی از رویکردهای پژوهشکده و دانشگاه فردوسی در پذیرش و حل بعضی از مشکلات موجود در حوزه کشاورزی ادا کنند.

نور تمام روز بهترین شرایط را برای گیاه فراهم میکند. در صورتی که شرایط مورد نیاز این گیاه زیبا را فراهم کنید میتواند تا دو متر قد بکشد. همچنین این گیاه میتواند به خوبی خشکی را تحمل کند بنابراین باید بسیار کم و تقریبا هر دو تا سه هفته یکبار و هنگامی که خاک آن کاملا خشک شد آبیاری شود. برگ ها سه لوب هستند. تراریوم یکی از زیباترین روش ها برای نگهداری گل و گیاه در داخل آپارتمان است که به سبز نگه داشتن در فضای داخل منزل کمک می کنند اما برخی انواع گیاهان برای این کار مناسب تر هستند. آنها همیشه سبز نیستند، بنابراین شاخ و برگ آنها در زمستان می میرند، اما آنها برای ماه ها، از اواخر بهار تا اوایل پاییز، گل می دهند و در بین زنبورها محبوب هستند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از طرف مسئولین امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، بیشترین میزان صادرات ایران در سال 96 مربوط به محصولات باغی بوده است که پسته از مهمترین این محصولات بود. رئیس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به این سوال که چرا گیاهان کم مصرف کشت نمیشود، مطرح کرد: مسائل اقتصادی، سیاستگذاریهای ناصحیح و عدم شفافیت در تعاملات در حوزههای اجرایی از جمله دلایل این موضوع به شمار میرود که صرف نظر از دلایل مذکور، عدم اعتماد و عدم وجود برنامه عملیاتی سازمانهای اجرایی برای واگذاری پژوهشهای مرتبط جهت خروج از این مسیر به پژوهشگران، معضل اجتماعی و ملی است که با توجه به تجربه چندین ساله در ادامه این مسیر ناصحیح، ورود قانونگذار در سطح مجلس شورای اسلامی یک ضرورت است. وی با بیان اینکه متأسفانه گیاهان مورد استفاده برای فضاهای سبز شهری منطبق با شرایط کم آبی موجود نیست، گفت: تلاش برای رفع این امر مهم یکی از اهداف و برنامههای راهبردی پژوهشکده علوم گیاهی است که با توجه به اطلاعات موجود، بیش از ۹۰ درصد گیاهان زینتی در فضاهای سبز شهری کشور از جمله چمن از پر مصرفترین گیاهان نیازمند به آب هستند و با توجه به محدودیتها و بحران موجود در آب، این موضوع به هیچ وجه به لحاظ اقتصادی و سیاستگذاریهای کلان در حوزه آب پذیرفته نیست و باید با همفکری پژوهشگران و بخش اجرا رویکرد جدیدی را در این مسیر دنبال کرد.

مصرف میشود و تأثیر خیلی خوبی روی طیف وسیعی از بیماریهای قارچی مثل بوتریتیس، فوزاریوم، مونیلیا و محبوب ترین گیاهان زینتی آلترناریا دارد. این بستگان درختچه فندق جادوگر، که شکوفههای حاشیهای شبیه به هم دارند، با طیف وسیعی از شرایط نور، خاک و رطوبت سازگار هستند. آموزش هاي مجازي، برنامه نويس، خدمات ترجمه، تايپ، حروفچيني و صفحه بندي کتاب و مجلات، طراح شبکه هاي ارتباطي، تجارت الکترونيک در بخش کشاوزي طراح مولتي مديا (توليد کننده چند رسانه اي)، ساخت و نقاشي هاي متحرک (انيميشن)، طراح صفحات وب، طراح لباس و کفش طراح داخلي ساختمان و دکوراسيون خدمات حسابداري، گرافيست (طراح بانر)، آموزش و تدريس از طريق اينترنت (آموزش از راه دور طراح سازه هاي ساختماني نقاشي و مصور سازي کتاب کودک، طراحي کتب تصويري براي رنگ آميزي کودکان، مشاوره اينترنتي، تلفني، MMS،SMS با موضوعات (تغذيه – روانشناسي – پرستاري – پزشکي – بهداشت – تنظيم خانواده – ترک اعتياد – تداخل دارويي – مراقبت هاي بيماري، تهيه نرم افزارهاي کامپيوتري، طراحي و تهيه مجلات و روزنامه هاي ديجيتال، تبليغ کالا و خدمات به صورت مجازي و فروش آن، جمع آوري اطلاعات در زمينه هاي مختلف و مورد تقاضا، فروش کتاب و توليدات فرهنگي دست دوم.

حداقل فاصله درختان از گلخانه در شرق و غرب بایستی حدود ۵/۲ برابر ارتفاع درختان باشد. بیش از 300 گونه درختچه باریک در جنس Rosa و حتی ارقام بیشتر وجود دارد. برگهای آن بلند و باریک است که پس از رشد کردن آویزان میشوند و با رشد بیشتر برگها، گیاه جلوه زیباتری به خود میگیرد. یکی از چالشهای موجود و جدی در کشور، کمبود آب است و به همین دلیل در گروههای بقولات و گیاهان زینتی یکی از برنامههای راهبردی پژوهشکده تلاش برای معرفی یا اهلی سازی گیاهان و ارقام متحمل به خشکی است. هرگونه مواد افزودنی رنگی که در رژ لبها استفاده میشود، نیازمند اخذ مجوزهای لازم پیش از ارائه به بازار مصرف است. این گیاه که بومی مناطق گرمسیری و خشک است به سرما بسیار حساس است و شاید این مساله مهمترین نکته در نگهداری از آن باشد. رئیس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروز این مرکز با در دست داشتن بیش از ۶۵ هزار نمونه گیاهی به عنوان یکی از مراکز مرجع گیاهشناسی کشور از مهمترین و معتبرترین مراکز گیاهشناسی است که با کشف ۵۴ تاکسون گیاهی (تاکسونومی: شامل توصیف، شناسایی، نامگذاری و طبقهبندی گیاهان است) یکی از دستاوردهای دانشگاه فردوسی مشهد به شمار میرود.

نیلوفرها گلهای عظیم ترومپت در رنگ ها و سایه های مختلف تولید می شوند. تعداد زیادی از ارقام گلی که در دنیا تجاری شدهاند بومی کشور ایران بودهاند، اما کشور ایران خود نتوانسته کار مؤثری برای تولید ارقام جدید با بهرهگیری از این گونههای بومی انجام دهد و این گلها همچنان به صورت وحشی و خودرو در کشور ایران رشد میکنند، که نمونه آنها لالهٔ واژگون است. قابليت انجام اين نوع كسب و كار و مشاغل خانگی برای زنان در منزل سبب ايجاد مزایای بی شماری برای زنان می شود. اگر دوست یا عزیزی دارید که میخواهید گیاهی به یاد ماندنی و استثنایی به او هدیه بدهید یکی از بهترین گزینه ها بنسای است که میتواند با ظاهر بی نظیرش هر فضایی را دلنشین و زیبا کند. 6 هفته طول می کشد تا این گیاه شکوفه دار شود و گل دهی آن بیشتر از یکماه به طول می انجامد. البته هر فردی گل مورد علاقه خود را که زیباترین آن می داند خواهد داشت.

لاله ها گونه ای از گیاهان پیازدار در جنس Tulipa متعلق به خانواده Liliaceae هستند. گیاه کروتون یا Croton از جذاب ترین گیاهان خانگی بزرگ می باشد که یک گیاه همیشه سبز آپارتمانی است که متعلق به اقیانوسه می باشد و برگهای وحشی رنگارنگی همچون سبز، زرد و قرمز دارد. این گیاهان گلدار متعلق به خانواده Asteraceae هستند به این معنی که مربوط به گلهای مروارید، گل اهاری و گل داودی هستند. نیلوفرهای مانند گل های سوسن ترومپت خیره کننده و اغلب شکل قیف دارند. به خاطر گل هایشان در سراسر جهان قدردانی شده اند نیلوفرهای محبوب مانند گل سوسن شرقی دارای گلبرگهای بزرگی هستند و رایحه ای معطر دارند.

این درختچه های چند ساله چوبی از اواخر بهار تا اوایل تابستان شکوفا می شوند. اگرچه این گلهای دلپذیر مترادف با بهار هستند اما بسیاری از ارقام لاله های زیبا در بیشتر اوقات سال شکوفا می شوند. این درختچه دارای گلهای ارغوانی متمایل به صورتی و سفید است که به صورت خوشههایی در بین برگهای جلادار و همیشه سبز و بیضوی، ظاهر و شکوفا میشوند. بوتهای است شبیه لوبیا با گلهای قرمز درشت و بسیار زیبا و میوهای ارغوانی یا قرمز با رگهها و نقاط تیره که به عنوان گیاهی زینتی در ایران کاشته میشود. حتی گل های گل صد تومانی که یک شکل فنجان را تشکیل می دهند بسیار زیبا هستند چه رسد به انواع گلبرگهای دست نخورده. در ادامه به بررسی و تشریح نگهداری گل و گیاهان زینتی می پردازیم.

بسیاری از خانمها و مخصوصاً جوانترها به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستند. نمونه های برجسته گلهای زیبا ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را از همه گلهای دیگر جدا می کند. انسانها نمیتوانستند پرندگان را بگیرند، اما موفق شدند تخمهایی را که پرندگان گذاشته بودند به دست آورند. هرزمان که گیاهتان شادابی اش را از دست داد بایستی آن را از ظرف درآورده و به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در یک ظرف آب غوطه ور سازید و بعد از خشک شدن کامل مجددا در ظرف تراریوم قرار دهید. در حالی که حفاری گیاه با دست خسته کننده است، می تواند یک روش موثر برای حذف برای مناطق کوچک باشد. با تعویض خاک گلدان جان تازه ای به گیاه می دهید. ایزدی دربندی در ادامه خاطر نشان کرد: بنابراین به یک عزم ملی در این راستا نیاز است که پژوهشکده در قالب پروژه ملی حبوبات کشور به طور جدی به این مساله ورود پیدا کرده و انتظار است حوزههای حامی این پروژه برای نیل به دستاوردهای تعریف شده در این پروژه حمایت کافی و عملی را داشته باشند. رنگ برگ های این گل با شدت نور تغییر می کند و با کندی طبیعی رشد نهایتا تا 15 سانتی متر رشد خواهد کرد و به همین خاطر بسیار مناسب تراریوم می باشد.

به عنوان مثال، برخی از شکوفه های سرسبز می توانند تا قطر 12 اینچ (30 سانتی متر) رشد کنند. ایزدی دربندی اضافه کرد: شناسایی گیاهان و منابع ژنتیکی ارزشمند گیاهی و آشنایی با پتانسیلهای آنها در طبیعت، میتواند منبع ارزشمند ژنتیکی جهت انتقال صفات مفید و مورد نیاز گیاهان زراعی و اهلی باشد که مورد استفاده قرار میگیرد و این رویکرد در پژوهشکده با وجود دو گروه پژوهشی مرتبط با حوزههای گیاهشناسی کاربردی به وجود آمده است. نور، نخستین پارامتری است که باید به آن توجه داشت و برای این منظور نباید همه گیاهان زینتی را در یک مکان نگهداری کرد، زیرا گل ها را از بابت موضوع نور به دو نوع گیاهان نور پسند و گیاهان سایه پسند تقسیم میشوند. برخی از کوچکترین و زیباترین انواع گل های داهلیاس ممکن است فقط 2 اینچ (5 سانتی متر) اندازه داشته باشند. سیکلید زنبورعسل از انگلهای گربهماهی کمپنگو تغذیه میکند. سفیدک زدن گل حسن یوسف از رایج ترین بیماری های گیاهان است که روی زیباترین گیاه زینتی آپارتمانی رشد میکند.

رنگهای مختلف گل رز نیز دارای معانی مختلفی هستند. انواع مختلف کاکتوس ها وگیاهان گوشتی مناسب برای تراریوم ها هستند. کاکتوس ها و گیاهان گوشتی جز مناسبترین گیاهان برای مجموعه های تراریومی هستند. بعضی اوقات نیز ویژگی های غیرعادی این گیاهان باعث قرار گیری شان در رده گیاهان زینتی می شود مثلا خارهای بعضی از تیره های رز و کاکتوس. این گیاه زیبا بومی مناطق گرم و مرطوب دنیا از مکزیک و آرژانتین تا جنوب غربی هندوستان است. هنگامی که صحبت از گلهای زیبا بهاری می شود لاله ها در صدر لیست شکوفه های اولیه دلپذیر و نفیس قرار دارند.

ب-گلخانه از نظر تولید در دسته گلخانه هاي تولید گل و گیاهان زینتی براي تولید انواع گلخانه ي شاخه بریده و گلهای آپارتمانی می باشد. با استخدام کارشناسهایی خارجی و خرید ماشینآلات کشاورزی، تولید محصولات وابسته در ایران، بیشتر و بهتر گردید. در دسته گلهای زیبای آپارتمانی و گلدانی است، قابل نگهداری در محیط آپارتمانی با شرایط پروش خاص است. این گیاه کوتاه ، با برگ های طرحدار خاص است که به رنگ های سبز و کبود دیده می شود و از مشخصات بارزش ، وجود رگه هایی سفید تا صورتی است که روی برگ هایش دیده می شود.این ویژگی آن می تواند به زیبایی ظاهری مجموعه تراریوم کمک کند. همچنین یاد می گیرید که چگونه این گلهای زیبا و برخی از گونه های خاص یا ارقام استثنایی را در این نوع ها شناسایی کنید. Peonies (Paeoniaceae گونه ای زیبا از گیاه است که برخی از گلهای پرنور را که تا به حال مشاهده خواهید کرد تولید می کند. گونه هایی که رشد سریعی دارند نور کم را تحمل می کنند و در نهایت به 30 سانتی متر ارتفاع و عرض می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید