فروش سالانه خودروهای الکتریکی تسلا برای اولین بار کاهش یافت

فروش سالانه خودروهای الکتریکی تسلا برای اولین بار کاهش یافت

اگرچه تسلا در ماه‌های پایانی سال 2024 یک سه ماهه قوی را پشت سر گذاشت، اما این کافی نبود تا فروش سالانه این خودروساز برقی را برای اولین بار در تاریخ خود کاهش دهد.

تسلا در سه ماه پایانی سال 2024، 495 هزار و 570 خودروی برقی را تحویل داد که در مقایسه با 484 هزار و 507 دستگاه در همان زمان در سال گذشته، به فروش رسید.

با این حال، اعداد سالانه تسلا کاهش یافت. این خودروساز در سال 2024 1789226 خودروی برقی تحویل داد که نسبت به فروش 1808581 خودروی برقی این شرکت در سال 2023 و کمتر از برآوردهای تحلیلگران حدود 20000 دستگاه کاهش یافته است.

مرتبط: تقاضای نمایش فروش تسلا برای خودروهای برقی افزایش می یابد

نتایج سه ماهه تسلا، در حالی که رکوردشکنی بود، کمتر از برآوردهای وال استریت مبنی بر 504800 تحویل در هر اوراق بهادار Wedbush بود.

پس از انتشار این خبر، سهام تسلا در روز پنجشنبه نزدیک به 6 درصد کاهش یافت.

پس از پیروزی رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ در نوامبر، ارزش بازار تسلا برای اولین بار از سال 2022 به بیش از 1 تریلیون دلار رسید. ارزش بازار تسلا در زمان نگارش این مقاله 1.2 تریلیون دلار است.

یکی از دلایل کاهش رقابت، افزایش رقابت شرکت های بین المللی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک رقیب چینی تسلا، BYD، در سال 2024، 4.25 میلیون خودروی برقی و خودروهای هیبریدی پلاگین را در مقایسه با 1.79 میلیون خودروی الکتریکی تسلا فروخته است.

بازار خودروهای برقی ایالات متحده نیز به سمت بازیکنان بیشتری تغییر کرده است. Clean Technica اشاره کرد که تسلا برای اولین بار در سال 2024 کمتر از 50 درصد از بازار خودروهای برقی ایالات متحده را در اختیار داشت. فورد، کیا، هیوندای و ب ام و همگی رقبای در حال رشدی بودند که به سهم بازار تسلا تجاوز کردند.

مرتبط: تسلا درآمد “رکوردی” را گزارش می دهد زیرا ماسک پیش بینی می کند که “با ارزش ترین شرکت جهان” خواهد شد

“اگر آنها [Tesla] جف شوستر، معاون تحقیقات خودروی گلوبال دیتا، به AP گفت که می‌خواهند به رشدی که داشتند ادامه دهند، باید به اندازه‌ها و قیمت‌های دیگر گسترش پیدا کنند.

تحلیلگران همچنین به ABC News گفتند که در ایالات متحده، خریداران اولیه خودروهای برقی قبلاً وسایل نقلیه خریداری کرده‌اند، اما خریداران اصلی خودرو هنوز در انجام این کار مردد هستند. آنها در مورد جنبه های فنی، هزینه ها، چند مایل می توانند با یک بار شارژ طی کنند و کجا ایستگاه های شارژ را پیدا کنند، نگران هستند.

مرتبط: ایلان ماسک “Cybercab” و سایر سورپرایزها را در رویداد “We, Robot” تسلا اعلام کرد. در اینجا آنچه باید بدانید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/teslas-annual-electric-car-sales-drop-for-first-time/485075

دیدگاهتان را بنویسید