علت کم و زیاد شدن باد کولر خودرو چیست؟

تهویه خانگی دمنده مدل لوکس دریچه دار باکلید در صنعت با نام هواکش آکسیال شناخته می شود که این مدل از هواکش ها دارای یک پروانه ، محور اصلی و الکتروموتور می باشند و پروانه ها ممکن است درون یک قاب خارجی یا درون یک محفظه لوله ای قرار گرفته باشند ، جریان هوا در این تهویه به صورت موازی با محور وارد دستگاه می شود و به چرخش درمی آید. یعنی ابتدا پودر استاتیک با رنگ دلخواه روی دریچه بازدید تاسیسات پاشیده می شود و پس از آن در کوره قرار میگیرد و اصطلاحاً پخته می شود . در واقع با تغییر مسیر این پرّه ها هوای خروجی از دهانه به راحتی به چپ، راست یا مستقیم و به شکل دلخواه منتقل خواهد شد. همچنین فریم دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی ساخته میشود و این بستگی به محیط دهانه انشعاب دریچه بازدید کانال دارد . ساختار این دریچه کولر، در حاشیهی خود از یک فِرِیم با جنس پروفیل آلومینیوم تشکیل یافته است.داخل کادرِ این دریچه کولر نیز از خطوط موازیِ T شکل تشکیل یافته که این خطوط باعث ریزش هوا به صورت تعدیل شده از دهانه دریچه کولر میشود. ساختار این دریچه بازدید تاسیسات متشکل از فریم و درب دریچه بازدید تاسیسات از جنس استیل میباشد که در هر سایز و ابعادی ساخته میشود .

از این رو می توان گفت کاربرد دریچه کولر اسلوت در مکان هایی است که ما نیاز به ایجاد هوای یکدست داریم. صدای کم و راندمان بالا از مشخصات این فن ها می باشد. اشاره نمود. اغلب دریچه ها را می توان به صورت دمپر دار و یا بدون دمپر نیز تولید نمود. این وسیله امروز به دلیل توجه ویژه به زیبا سازی محیط و دکوراسیون در مدل های متنوعی تولید می شود در حالیکه تا چند سال پیش فقط دریچه کانال کولر فلزی (گالوانیزه) در بازار موجود بود. مرحله ی بعد ، نوبت ساخت درب دریچه بازدید تاسیسات فرا می رسد که باید یک تا دو میل کوچکتر از فریم ساخته شود تا به راحتی در داخل کادر فریم ، باز و بسته گردد .اگر نوع درب دریچه بازدید تاسیسات وزنه ای باشد . تمام سطوح بدنه ی این دریچه بازدید تاسیسات با رنگ کوره ای الکتروستاتیک با کُد رنگ دلخواه پوشانده میشود .درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل پره Zبه صورت وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس طراحی و تولید میگردد . درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل گل سقفی به صورت وزنه ای و لولایی تولید میشود .لازم به ذکر است که سطح بدنه ی دریچه بازدید تاسیسات فن کویل از طریق رنگ کوره ای الکتروستاتیک قابلیت پپوشش دهی دارد .

دریچه بازدید تاسیسات استیل به دو روش پیچ مخفی و پیچ از روی نما در محل مورد نظر نصب میگردد . همچنین باید توجه داشت که این روش صرفاً در مواردی که سیستم ساده است و آن هم با در نظر گرفتن ضربه گیرهای قابل تنظیم جهت ایجاد توازن افت فشارها (Friction loss) در سیستم کانال های عبور هوا قابل استفاده می باشد. مواردی از قبیل رطوبت و نم باعث میشود در بعضی مکانها امکان استفاده از دریچه بازدید تاسیسات از جنس آلومینیوم یا چوب وجود نداشته باشد . دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی کله قندی در مواردی کاربرد دارد که دستگاه نیاز به مکش هوا از زیر فن کویل را دارد . در درجه اول برای رفتن به خدمات مشابه فن کویل ها، شیرها و فیوزهای الکتریکی استفاده می شود. به همین دلیل مورد استقبال زیادی از جانبی کارفرمایان قرار می گیرد .ساختار دریچه بازدید تاسیسات چوبی ماهیتاً از جنس ام دی اف می باشد .برای ساخت دریچه بازدید تاسیسات چوبی ابتدا فریم این محصول با دستگاه سی ان سی برش داده می شود . یه دست را روی دریچه قرار دهید و با دست دیگر با پیچ گوشتی، پیچ های دریچه را باز کنید.

پس از عملیات رنگ آمیزی دریچه بازدید درون مشمای حباب دار بسته بندی میشود تا از هر گونه خراش، ضربه و آسیب دیدگی در امان بماند . پس از این کار ،دریچه بازدید تاسیسات با حتیاط با کاور پلاستیکی بسته بندی و آماده ی ارسال می گردد. شیر بازرسی فن کویل را می توان هم از ورودی پیچ کرد و هم از داخل (به طور مخفیانه) در محل مورد نظر قرار داد. باید معروف باشد که برای نصب پنجره بازرسی برقی در سراسر سوراخ مربوطه ، بدنه ای مستطیل ساخته شده از بدنه فولادی یا چوبی قرار می گیرد که پس از آن بدنه پنجره بازرسی برقی به هم متصل می شود. این دریچه بازدید تاسیسات از زیباترین و پر فروش ترین نمونه های دریچه بازدید تاسیسات فن کویل میباشد که در دو نوع تک گل و دو گل تولید میگردد .در حقیقت عمل مکش هوا از طریق شیارهای پله ای انجام میشود واگر نیاز به مکش بیشتری باشد از شیار مله ای دو قلو استفاده میشود .این پله ها یا گل ها هم در حاشیه و هم در قسمت داخلی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل طراحی و اجرا میگردد. درب دریچه بازدید تاسیسات به صورت وزنه ای لولایی ساده و شیار دار تولید میگردد.

نکته دیگر این است که راستا و افق لبه ی فریم یا قاب حفره ی دریچه بازدید تاسیسات از افق دیوار یا سقف بیرون نزده باشد ، زیرا در این صورت دریچه بازدید تاسیسات پس از نصب به صورت زایده و بسیار بد قواره دیده خواهد شد .اگر درب دریچه بازید لولایی باشد ، باید به محل قرار گیری و نوع آن دقت شود ، زیرا گاهی نیاز است درب دریچه بازدید تاسیسات در طول آن و گاهی نیاز است در عرض دریچه بازدید تاسیسات جانمایی گردد . این دریچه هوا دارای ساختار و ظاهری زیبا و دکوراتیو می باشد و به همین دلیل مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته است . دریچه بازدید تاسیسات آلومینیومی با استفاده از رنگ پودری الکتروستاتیک پوشش داده می شود . مورد دیگر از عللِ تعیین قیمت دریچه کولر اسلوت،دمپرِ خاصِ این دریچه کولر است.ضمنا کیفیت رنگ پودری استاتیک نیز میتواند در تعیین قیمت دریچه کولر بطور ویژه مؤثر باشد. به نحوی که در مقایسه با دریچه بازدید تاسیسات آلومینیومی ویا دریچه بازدید تاسیسات چوبی این اختلاف قیمت به طرز چشمگیری احساس میشود . درب دریچه بازدید تاسیسات بر اساس ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید تاسیسات ساخته می شود .ابعاد قسمت فرو رونده ی دریچه بازدید تاسیسات ، باید در هر بعد ، به اندازه ی یک سانت کمتر در نظر گرفته میشود تا عملیات نصب راحت تر صورت پذیرد .دریچه بازدید تاسیسات چوبی به وسیله پیچ از روی نما و پیچ مخفی قابلیت نصب دارد .مهمترین نکات در مورد ساخت دریچه بازدید تاسیسات کیفیت رنگ و ضخامت ام دی اف و همچنین استفاده از لولا و یراق آلات با کیفیت می باشد .سطح دریچه بازدید تاسیسات هم با رنگ پلی اورتان پوشش داده می شود و هم با روکش وکیوم پوشانده می ثود .دریچه بازدید تاسیسات چوبی هم در سقف و هم دیوار مورد استفاده قرار میگیرد .

این نوع پدها با جذب رطوبت کافی مانع ورود گرد و غبار به اتاقک کولر و در نهایت دریچه آن میباشند. این پدهای سلولزی در کنار جذب خوب آب، مانع از ورود گردوغبار به داخل اتاقک کولر میشوند. پس برای مسدودکردن کامل دریچه می توان از طلق پلاستیکی (موجود در فروشگاه های لوازم تحریر ) یا مسدودکننده دریچه کولر از جنس فوم پلی اتلن با اندازه مناسب برای پوشاندن کل دریچه استفاده کرد و با استفاده از چسب پشت خود مسدودکننده یا نوار چسب معمولی آن را کاملا ثابت کرده و راه های عبور هوا از کناره های آن را به گونه ای بست که در اثر فشارهای معمول از دریچه جدا نشود. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، محل مورد نصب دریچه بازدید تاسیسات باید صفر به صفر سایز شود و هنگام اندازه گیری بادخور لحاظ نشود . دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی به دو روش پیچ از روی نما و پیچ مخفی در محل مورد نظر نصب میگردد.

یعنی اگر به جای دمنده ی کولر از دمنده های گرماساز نیز استفاده شود به راحتی می توان از انواع دریچه کولری استفاده نمود. دریچه کولر چوبی در دو مدل قابل تنظیم دمپرداره و بدون دمپر عرضه می گردد. این مدل از دریچه بازدید تاسیسات هم مانند انواع دیگر دریچه بازدید تاسیسات فن کویل از طریق پیچ مخفی و پیچ از روی نما نصب میگردد . درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل پرّهZ از جنس آلومینیوم و خود پره ها از جنس پروفیل آلومینیوم میباشد . برای خرید دریچه کولر می بایست به نکاتی از قبیل جنس و ضخامت ورق، شرایط محیطی نصب دریچه، طراحی کانال کشی، کاربری و متراژ محیط مورد نظر و … کاربری هر کدام از این دریچه ها بستگی به نوع محیط و محل نصب و نوع کاربری آن قابل تغییر می باشد. این دریچه بازدید تاسیسات امکان ساخت با آلومینیوم ، ام دی اف و پلاستیک را دارد و میتوان آن را در هر مدل و ابعادی ساخت . درب دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات به در صورت قفل زیمنسی و چفتی ساخته میشود.همچنین میتوان دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات را به صورت شیار دار ساخت تا امکان ورود و خروج هوا درمحفظه وجود داشته باشد .دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات قابلیت نصب در دیوار و یا روی سقف کاذب را دارد .

خرابی ترموستات به کمپرسور، فشار زیادی وارد میکند؛ در نتیجه اپراتور یخ میزند و یا کمپرسور قطع می شود. کانال های هدایت هوا از نظر نوع سطح مقطع در دو نوع چهار گوش و گرد و معمولا با ورق گالوانیزه طراحی و اجرا می گردند، البته در بعضی از موارد خاص از ورق استیل یا آلومنیوم برای ساخت کانال هوا استفاده می شود. لازم به ذکر است که برای تعبیه ی دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات اطراف شکاف مربوطه ، یک قاب چهار گوش ازجنس فلز یا قاب چوبی جایگذاری میشود و سپس فریم دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات با پیج به آن وصل میشود . علت استفاده از لولای ورقی ، جلوگیری از ایجاد فاصله ی زیاد بین درب و فریم می باشد .اگر بنا باشد دریچه بازدید تاسیسات با میچ از رو نصب گردد ، باید قبل از رنگ کاری جای پیچ ها تعبیه شوند ، لازم به ذکر است که میتوان دریچه بازدید تاسیسات رابا پیچ مخفی نیز نصب کرد .بعد از انجام مراحل بالا نوبت به عملیات رنگ آمیزی می رسد . برای دسترسی به امکاناتی مانند غلتک های آب، فتیله های برقی توکار و موارد مشابه از دریچه بازرسی استفاده می شود.

و همین طور از ورود خاک به خانه در زمان روشن کردن کولر جلوگیری کنیم، که در زمان استفاده از کولر ممکن است با آن برخورد کنید. شرکت تهران دما آرکا با در نظر گرفتن عایق مشتریان اقدام به تولید و پخش دریچه کولر چوبی در رنگ های تیره و روشن نموده است. برای تولید دریچه بازدید تاسیسات ، ابتدا باید جنس دریچه بازدید تاسیسات مشخص شود و سپس اقدام به برش و ساخت دریچه بازدید تاسیسات شود .عرض فریم دریچه بازدید تاسیسات آهنی طبق سفارش و کاملا اختیاری است .ابتدا فریم برش داده میشود ، سپس نوبت ساخت درب دریچه بازدید تاسیسات می رسد .ابعاد درب دریچه بازدید تاسیسات متناسب با ابعاد داخلی قاب دریچه بازدید تاسیسات ساخته و پس از آماده سازی ، مجهز به قفل یا لولا می شود . اگر هواکش یا هر سیستم هوارسان دیگری نیاز به دریچه هوا در سقف داشته باشد می توان از دریچه هوا در سقف استفاده کرد که در رنگ ها و کل های مختلفی تولید می شود. هنگام ساخت سازنده ی دریچه بازدید تاسیسات در کارخانه به صورت اتوماتیک برای هر بعد از طول وعرض حفره ی دریچه بازدید تاسیسات یک سانت بادخور در نظر می گیرد که این بادخور برای هر سمت ، به طور اختصاصی نیم سانت می باشد .به طور مثال اگر ابعاد حفره ۳۰×۳۰ باشد ، قسمت فرو رونده ی دریچه بازدید تاسیسات ۲۹×۲۹ سانت تولید می شود .در نتیجه دریچه بازدید تاسیسات به راحتی و بدون برخورد به مانعی در حفره فرو میرود .اولین مرحله بعد از اندازه گیری ، برش پروفیل دریچه بازدید تاسیسات آلومینیومی می باشد .

اجزای داخلی کابین نظیر روکش صندلی ها، روکش درها و داشبورد و سایر قطعات، گازی سمی و سرطان زا با بوی اشنا در اثر تابش نور آفتاب، تولید و ساطع می کنند. مهمترین مزیت مدلهای درپوشدار این است که در سایر فصول که معمولا از کولر استفاده نمیشود میتوان آن را بسته کرد و مانع از ورود گرد و غبار و همچنین باد سرد به داخل منزل شد. در فصل های سرد سال با مسدود کردن دریچه کولر یا سایر کانال های سیستم های سرمایشی میتوان از خروج بخش بزرگی از هوای گرم ساختمان و هدررفت انرژی جلوگیری کرد، زیرا این دریچه ها مانند دودکش باعث خروج گرمای ایجادشده در ساختمان شده و مصرف انرژی را بالا می برند.

دیدگاهتان را بنویسید