سود و وفاداری مشتری خود را با این 6 استراتژی تجاری تقویت کنید

سود و وفاداری مشتری خود را با این 6 استراتژی تجاری تقویت کنید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

دستیابی به مشتریان جدید همیشه یک چالش بوده است و در واقعیت های رقابت مدرن گران تر و وقت گیر است. در همین حال ، سود اصلی مشاغل اغلب از خریدهای مکرر ناشی می شود.

در حالی که میانگین حفظ مشتری در تمام صنایع در حدود 75.5 ٪ معلق است ، مشاغل باید برای نرخ های بالاتر تلاش کنند ، زیرا مطالعات نشان داده است که مشتریان تکرار می کنند به طور قابل توجهی بیشتر-اغلب سه برابر بیشتر از خریداران-در مقایسه با خریداران یک بار هزینه می کنند.

در این مقاله می خواهم لحظات کلیدی را که باید هنگام تلاش برای حفظ و رشد مشتری در نظر بگیرم ، به اشتراک بگذارم.

1. تجربه مشتری

بهبود تجربه مشتری می تواند خریداران یک بار را به مراجعان وفادار تبدیل کند و آن را به یکی از مؤثرترین استراتژی ها برای رشد طولانی مدت تبدیل کند. افزایش 1 درصدی در کسب مشتری منجر به افزایش 3.3 ٪ درآمد می شود ، در حالی که رشد مشابه در حفظ مشتری رشد 7 ٪ درآمد را پرداخت می کند.

رضایت و وفاداری مشتری اپل به طور مداوم در حال رشد بوده است. توجه یک برند به جزئیات فراتر از خود محصولات است – از بسته بندی و پایان دادن به فروشگاه ها و طراحی. به عنوان مثال ، آنها یک طراح بسته بندی دارند که فقط در ارزیابی جعبه های نمونه اولیه کار می کند. این عمل باز کردن یک محصول اپل را به یک تجربه حسی تبدیل می کند و تعهد برند را به طراحی و کیفیت تقویت می کند.

هر کاری که توسط اپل انجام می شود ، از فلسفه ای پیروی می کند که “جزئیات اهمیت دارد ، و ارزش آن را دارد که آن را به درستی بدست آوریم.” بنابراین ، آنها بر فروش یک تجربه و نه فقط یک محصول تمرکز می کنند.

مرتبط: درک CAC: سنگ بنای اقتصاد تجارت

2. شخصی سازی

شخصی سازی همه چیز در مورد ایجاد ارتباطات قوی تر بین مشتریان و مشاغل است که این امر به افزایش تعامل ، وفاداری و درآمد تبدیل می شود. تحقیقات مک کینزی ثابت می کند که 71 ٪ از مصرف کنندگان هوس تعامل شخصی با مارک ها را دارند و شرکت هایی که در ارائه چنین تجربیاتی از 40 ٪ رشد درآمد بالاتر از رقبای خود برخوردار هستند.

لیست های پخش ویژه Spotify نمونه ای عالی از نحوه استفاده شرکت ها می توانند از داده های شخصی برای ایجاد تجربیات جذاب جدید استفاده کنند. به عنوان مثال ، لیست پخش “ترکیب” آنها عادت های گوش دادن به دو کاربر را برای ایجاد ترکیبی منحصر به فرد ترکیب می کند که نشان دهنده سلیقه موسیقی متنوع دو نفر نزدیک است.

این ویژگی باعث افزایش نرخ درگیری و میانگین زمان صرف شده در برنامه تلفن همراه می شود. و این فقط مربوط به شخصی سازی نیست – بلکه یک عنصر اجتماعی تعاملی را نیز به کشف موسیقی اضافه کرد.

3. برنامه های وفاداری

برنامه های وفاداری مؤثر ابزاری دیگر برای افزایش خریدهای مکرر و هدایت رشد پایدار است. 81 ٪ از مصرف کنندگان به احتمال زیاد به مارک هایی که برنامه های وفاداری ارائه می دهند ، بازگشتند و اعضای آن سالانه 12-18 ٪ بیشتر از افراد غیر عضو هزینه می کنند.

Amazon Prime Day یک رویداد خرید سالانه دو روزه برای اعضای نخست است که دارای تخفیف های بسیار خوبی از مارک های برتر و مشاغل کوچک است و میلیاردها دلار فروش را به خود اختصاص می دهد. این رویداد فقط قدرت پیشنهادات محدود را اثبات می کند ، در کل با وضعیت “انتخاب یک”.

به گفته شماره ، 98 ٪ از حاضران می دانستند که روز اول قبل از خرید است و تقریباً نیمی از (53 ٪) گفتند که روز نخست دلیل اصلی خرید آنها بود. در نتیجه ، فروشندگان مستقل بیش از 200 میلیون مورد را به فروش می رسانند ، بیشتر از مشاغل کوچک و متوسط.

4. تبلیغات و تخفیف ها

تبلیغات و تخفیف ها نه تنها مشتریان جدید را به خود جلب می کند بلکه باعث ایجاد فوریت می شود و خریدهای مکرر را ترغیب می کند. طبق گفته RetailMenot ، 80 ٪ از مصرف کنندگان احتمالاً در صورت ارائه تخفیف ، اولین خرید خود را از یک برند جدید انجام می دهند و 68 ٪ احتمالاً پس از دریافت پیشنهاد شخصی ، باز می گردند.

Dunkin ‘Donuts از داده های برنامه Perks خود برای ارائه تبلیغات شخصی بر اساس سابقه خرید فردی ، ترجیحات ، مکان و حتی زمان روز استفاده می کند. این استراتژی پرداخت می کند: داده های داخلی ثابت می کند که 50 ٪ از اعضای DD Perks هنگام دریافت یک پیشنهاد مناسب ، بیشتر اوقات بازدید می کنند. به عنوان مثال ، مشتری که به طور مرتب قهوه را در صبح خریداری می کند ممکن است تخفیف در ساندویچ های صبحانه دریافت کند. این سطح از شخصی سازی باعث می شود مشتریان احساس ارزش و درک کنند و وفاداری عمیق تری داشته باشند.

مرتبط: 4 سؤال همه صاحبان مشاغل برای داشتن یک برنامه خروج موفق باید پاسخ دهند

5. نامزدی پس از فروش

تعامل فعال پس از فروش با مشتری باعث تقویت اعتماد ، افزایش رضایت و افزایش قابل توجهی احتمال خرید مکرر می شود. یک مطالعه بررسی بازرگانی هاروارد نشان داد که مشاغل مربوط به مشتریان پس از فروش از نرخ نگهداری مشتری 20-40 ٪ بالاتر برخوردار هستند ، در حالی که 63 ٪ از مصرف کنندگان می گویند که آنها احتمالاً دوباره از شرکت هایی که خدمات زیر را ارائه می دهند ، دوباره خریداری می کنند.

6. ایجاد یک جامعه

ایجاد یک جامعه در اطراف برند شما ارتباطات عاطفی را تقویت می کند ، وفاداری را به وجود می آورد و با ایجاد احساس ارزشمند و درگیر شدن مشتریان ، خریدهای مکرر را تحریک می کند. طبق گفته Sprout Social ، 76 ٪ از مصرف کنندگان احتمالاً از برندی که احساس ارتباط با آنها می کنند خریداری می کنند و اگر به طور فعال در جامعه این برند شرکت کنند ، 72 ٪ خریدهای مکرر را انجام می دهند.

LEGO به طور فعال جامعه خود را از طریق پلت فرم LEGO IDEAS توسعه می دهد ، جایی که طرفداران می توانند ایده های خود را برای محصول بعدی ارسال کنند و به شرط بندی های مورد نظر خود رأی دهند. این برند با وارد کردن UGC در فرایند توسعه محصول خود ، نه تنها مخاطبان خود را درگیر کرده است بلکه طرفداران خود را به مشتریان وفادار که مشتاق خرید محصولاتی هستند که به آنها کمک کرده اند ، تبدیل کرده است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/boost-your-profits-and-customer-loyalty-with-these-6/485663

دیدگاهتان را بنویسید