سال خود را با این بررسی های سلامت کارآفرینی آغاز کنید

سال خود را با این بررسی های سلامت کارآفرینی آغاز کنید

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

با نوبت به تقویم، بررسی‌های مهم سلامت شخصی انجام می‌شود – کارهایی که سالانه انجام می‌دهید تا مطمئن شوید که سلامت خود را حفظ می‌کنید. ممکن است اجتناب از این معاینات وسوسه انگیز باشد. منظورم این است که “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن” درست است؟ با این حال، ما همیشه نمی دانیم که “شکسته” هستیم تا زمانی که دقیق تر نگاه کنیم. و اگر معاینه نشویم، اهدافی را تعیین نکنیم و برای رسیدن به آنها تلاش نکنیم، نمی‌توانیم سالم‌تر شویم.

سلامت کارآفرینی شما نیز اهمیت دارد. و در حالی که شلوغی اداره یک کسب و کار می تواند باعث شود که سلامت کارآفرینی خود را نادیده بگیرید، این امر بسیار مهم است. اگر می خواهید موفق باشید و شرکتی بسازید که از رهبری شما بیشتر باشد، به معاینات سالانه نیاز دارید.

هدف این است که در شرکت خود ارزشی ایجاد کنید که شما را برای آینده آماده کند. این با فرهنگ داخلی سالانه، بررسی‌های شخصی و ارزشی شروع می‌شود که منجر به فرآیندی برای برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت می‌شود که شما را برای موفقیت شخصی، مالی و تجاری آماده می‌کند. به همین دلیل است که در هر سال تقویمی، من سه چکاپ را برای اطمینان از سلامت کارآفرینی انجام می دهم.

مرتبط: 10 تصمیم سال نو که کارآفرینان باید هر سال بگیرند

بررسی شماره 1: مردم و فرهنگ

هر سال یک نظرسنجی داخلی برای بررسی سلامت افراد شرکتم ارسال می کنم. آنها برای ارزش شرکت بسیار مهم هستند. بررسی حدود 20 دقیقه طول می کشد، و من از آن برای تولید یک فشارسنج رضایت کارکنان استفاده می کنم تا اندازه گیری واقعی فشار اتمسفر در داخل کسب و کار را داشته باشم.

نکته برجسته این نظرسنجی این است که من از آنها می‌خواهم 20 مزایا یا بیشتر را بر اساس آنچه که می‌خواهند در بسته غرامت گنجانده شود، رتبه‌بندی کنند. سپس، در سال آینده، ما تمام پنج مزیت برتر و بیشتر پنج مزیت بعدی را ارائه می کنیم. در صورتی که شاخص های عملکرد کلیدی خاصی در سال آینده برآورده شوند و هر کارمند بتواند دو مزیت مهم را برای خود انتخاب کند، ممکن است رتبه های 11 و 12 ارائه شود. این راهی است برای درک اینکه چه چیزی برای کارمندان به طور کلی مهم است، در حالی که تشخیص می دهیم که همه کارمندان به چیزهای یکسانی از یک بسته مزایا نیاز ندارند.

مرتبط: چگونه در هنگام آماده سازی کسب و کار خود برای سال 2025 بر برنامه ریزی استراتژیک خود مسلط شوید

بررسی شماره 2: ارزش

من همچنین هر سال یک ارزیابی ارزش سازمانی را تکمیل می کنم، که به من کمک می کند تا ارزش شرکتم را درک کنم اگر بخواهم آن را در آن لحظه بفروشم. ارزیابی ارزش به من کمک می کند تا مناطقی را شناسایی کنم که ارزش شرکت در آنها افزایش یافته است و فرصت های ما برای رشد در سال پیش رو کجاست. همچنین به من کمک می کند تا ببینم آیا امسال زمان مناسبی برای فروش کسب و کار است یا خیر.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار من 50 میلیون دلار ارزش داشته باشد و شکاف ثروت من – مقدار پولی که برای برآورده کردن نیازهای ثروت شخصی ام در طول زندگی نیاز دارم – 25 میلیون دلار باشد، ممکن است فروش آن منطقی باشد، حتی اگر اینطور نباشد. آخرین تجارت من برای واضح‌ترین تصویر، همیشه توصیه می‌کنم از یک مشاور ارزشی استفاده کنید – کسی که یک مشاور برنامه‌ریزی خروج خبره (CEPA) است.

بررسی شماره 3: شخصی

از بین تمام معاینات، این مورد اغلب نادیده گرفته می شود، که عجیب است زیرا سال جدید اغلب اوقات زمانی برای درون نگری شخصی به همراه دارد. فرض کنید ارزیابی ارزش شما می گوید که شرکت شما باید وارد یک دوره رشد شود و تیم مشاور شما به شما می گوید که شرایط بازار شما برای رشد آماده است. این بدان معناست که کسب و کار شما به تزریق پول نقد و زمان نیاز دارد. آیا زمان مناسبی برای اهداف شخصی شما – به عنوان والدین، به عنوان یک همسر – برای سرمایه گذاری بیشتر در شرکتتان است؟ هم با زمان و هم پول؟ اگر اهداف شخصی شما با مسیری که کسب و کار شما در حال حرکت است مطابقت ندارد، باید قبل از ورود به هر فرآیند برنامه ریزی سالانه، این مسائل را حل کنید.

مرتبط: کارآفرینان موفق از تعطیلات برای تنظیم مجدد استفاده می کنند – آیا شما یکی از آنها خواهید بود؟

پردازش چکاپ شما، برنامه ریزی با یک فرآیند

هنگامی که این سه بررسی را کامل کردم، با اطلاعات مناسب برای برنامه ریزی برای سال جدید و همچنین هر استراتژی بلندمدتی مجهز هستم. بررسی‌های ارزشی و شخصی به من کمک می‌کند بفهمم آیا کسب‌وکار من وارد دوره‌ای از رشد می‌شود یا نه (یا برای رسیدن به آن چه باید بکنم) و آیا برای خروج از شرکت آماده می‌شوم. با این درک می توانم اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را تصور کنم. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • با تفکر بلندمدت شروع کنید – سه تا پنج سال بعد. برای بحث در مورد چشم انداز و مسیر پیش رو با رهبری شرکت خود، با استفاده از مسیری که از سه چکاپ سالانه خود دارید، یک نشست برگزار کنید.
  • سپس، یک قدم به عقب بردارید. با هم، یک برنامه مکتوب برای دو سال آینده، شامل استراتژی و اهداف مالی ایجاد کنید. فقط اعداد را درج نکنید – توضیح دهید که چگونه این اعداد را برآورده می کنید. به هر یک از رهبران بخش در خلوت زمان دهید تا به مدیران همکار خود توضیح دهند که چگونه به آن اهداف دست خواهند یافت.
  • سپس، روی سال پیش رو تمرکز کنید. اهداف کوتاه مدت، فرصت ها، تهدیدها، راهبردهای درآمدزا و ارزش آفرین را شناسایی کنید. موضوعات درون طرح را مشخص کنید. آیا به فناوری بیشتری نیاز دارید؟ شرکای استراتژیک بیشتر؟ تغییرات عملیاتی؟ اگر در حال برنامه ریزی برای خروج هستید، چگونه می توانید ارزش را به سرعت حفظ یا تسریع کنید؟ این باید دقیق‌ترین برنامه شما باشد – زمانی که تقویم سال جدید را آغاز می‌کند، برنامه‌ای است که برای رسیدن به آن کار خواهید کرد.

این فصل از سال همیشه برای من نشاط آور است. هر سال جدید امکانات نامحدودی را به ارمغان می آورد که واقعاً روحیه کارآفرینی من را هیجان زده می کند. مطمئن شدن از ساختن برنامه ای که به آنچه در طول معاینات سالانه کشف کرده ام وفادار بماند، بهترین شانس را برای نزدیک شدن به اهداف شخصی و تجاری خود به من می دهد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/kickstart-your-year-with-these-entrepreneurial-health/483911

دیدگاهتان را بنویسید