اکنون، فیس بوک سازگار شده است تا کاربران نمایه تجاری بتوانند KPI خود را از طریق آن بررسی کنند Creator Studio در رایانه های رومیزی آنها این همه معیارهای مشابهی را که در برنامه مشاهده می کنید ارائه می دهد.

هرچه محتوای شما جذاب تر باشد، برند شما برای مخاطبان هدف شما به یاد ماندنی تر خواهد بود. و اگر پست یا تبلیغ شما به خصوص جالب بود، ممکن است فقط نمایه شما را باز کنند و از آنجا به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
اما محتوای خوب به معنای یکسان برای همه مخاطبان نیست. بهتر است بدانید چه چیزی برای فالوورهایتان اهمیت دارد تا آنها به برند شما علاقه مند بمانند. اگر کمتر از 20 درصد از آنها واقعاً با محتوای شما تعامل داشته باشند، داشتن تعداد فالوورهای بالاتر معنای زیادی ندارد. برخی از مخاطبان از پستهای طولانی قدردانی میکنند، اما برخی دیگر انتظار دارند که زیرنویسهایی مستقیماً به اصل مطلب بروند. تا زمانی که تمام معیارهای مهم را بررسی نکنید، نمی دانید چه چیزی باید پست کنید.
چه معیارهایی را می توانید در تجزیه و تحلیل اینستاگرام بررسی کنید؟
ما این موارد را بر اساس Insights اینستاگرام و یک برنامه خارجی به شما نشان خواهیم داد تا تفاوتها و امکاناتی را که هر کدام ارائه میدهند به شما نشان دهیم.
چگونه ویژگی های مخاطب خود را تجزیه و تحلیل کنیم
محدودیت دوم این است که محدوده تاریخ آنها در تمام معیارهای آنها متفاوت است. برای مثال، اکنون میتوانید برای پستها و استوریهای برتر خود ۲ سال داده دریافت کنید (تا زمانی که ۲ سال نمایه کسبوکار داشته باشید)، اما فقط میتوانید ۷ روز داده برای جمعیت یا دسترسی مخاطبان خود دریافت کنید. علاوه بر این، شما نمی توانید محدوده تاریخ را بر اساس یک تاریخ خاص تنظیم کنید، فقط با توجه به “آخرین x تعداد روز”.
کلیک های وب سایت: تعداد دفعاتی که شخصی لینکی را در نمایه شما باز کرده است که به سایت شما منتهی می شود.
در حال حاضر، شما باید درک بهتری از تجزیه و تحلیل اینستاگرام و نحوه تجزیه و تحلیل پروفایل خود داشته باشید. اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و با مخاطبان خود مرتبط بمانید، نمی توانید از بررسی تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود صرف نظر کنید.
پاسخ می دهد: تعداد پاسخ های داستان.
معیارهای تعامل مانند فعالیت کاربر (لایکها، نظرات، ذخیرهها) نشان میدهد که مخاطبان شما چگونه با پستهای شما تعامل دارند. سطح تعامل نشان می دهد که کدام پست ها ارزش وقت گذاشتن مخاطبان شما را دارند تا بتوانید محتوا را تنظیم کنید و چه زمانی محتوا را پست می کنید.
معیارهای میزان دسترسی و تأثیرگذاری اهمیت دارند زیرا خواهید فهمید که در یک دوره زمانی چند نفر با محتوای شما روبرو شده اند. دسترسی کم می تواند نشان دهد که وقت آن رسیده است، برای مثال، هشتگ هایی را که در پست های خود استفاده می کنید، تغییر دهید.
با استفاده از برنامههای خارجی، یافتن دادههایی که میخواهید تجزیه و تحلیل کنید، آنها را صادر کنید، با یک تیم به اشتراک بگذارید و نتیجهگیری کنید، به سادگی آسانتر است.
بیایید با کاربرپسندترین و راحت ترین راه حل برای تجزیه و تحلیل داده های اینستاگرام خود شروع کنیم: و برنامه تحلیلی خارجی.
کشف: تعداد حسابهایی که یک پست خاص به آنها رسیده و در آن زمان شما را دنبال نکردهاند.
مدت زمانی که می توانید آنالیز کنید به بسته ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. در ابتدا، از لحظه ایجاد یک حساب آزمایشی رایگان که به مدت 14 روز باز است، 30 روز داده تاریخی خواهید داشت.
مسئله دوم این است که شما نمی توانید تمام داده های خود را به راحتی صادر کنید. شما باید زمان زیادی را صرف یادداشت تمام تغییرات هفته گذشته، گرفتن اسکرین شات و جمع آوری گزارش خود کنید. باید به یاد داشته باشید که KPI های خود را هفته ای یک بار یادداشت کنید، در حالی که در برنامه های خارجی مانند Sotrender می توانید هر زمان که بخواهید گزارش تولید کنید یا حتی می توانید فرآیند گزارش دهی را کاملاً خودکار کنید.
تعامل با فالوورهای شما مهم است، اما این فقط در بخش نظرات اتفاق نمی افتد. اینکه چقدر کاربران به استوریهای شما پاسخ میدهند و چند وقت یکبار با آنها تعامل میکنید نیز از دیدگاه الگوریتم اینستاگرام مهم است. بر این اساس، در سوترندر می توانید نظارت کنید که هر یک از استوری شما چه تعداد پاسخ دریافت کرده است.

همه اینها به شما کمک خواهد کرد صرفه جویی در زمان زیادی، تا بتوانید به جای کپی پیست نمودارها و تفسیرها، توجه خود را بیشتر به کارهای خلاقانه اختصاص دهید.
در هر صورت، توصیه می کنیم هر زمان که کمپین یا محصول جدیدی دارید که تبلیغ می کنید، به پست های برتر خود نگاهی بیندازید. می توانید نگاهی به محتوا بیندازید و ببینید که در نهایت چه چیزی توجه آنها را جلب می کند.
نتیجه گیری در مورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام
نظرات: تعداد نظرات زیر یکی از پست های شما.
جمعیت شناسی مخاطب: ویژگی های فالوور شما از جمله محدوده سنی، جنسیت، مکان های برتر و تنظیمات زبان برنامه. شما همچنین می توانید اطلاعات مربوط به ساعت فالوور و روزهای پیرو برای بررسی اینکه چه زمانی آنلاین هستند.
به خواندن ادامه دهید تا در مورد معیارهای اینستاگرام، ابزار تجزیه و تحلیل بومی اینستاگرام و گزینه های موجود بیشتر بدانید.
مزایای بررسی اطلاعات اینستاگرام
جمعیت شناسی مخاطبان شما واقعاً ابتدایی به نظر می رسد، اما شما می توانید مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام بهتر بشناسید. نحوه تهیه محتوا برای هر نسل متفاوت است زیرا Gen Z و Gen X مراجع مشابهی دریافت نمی کنند.
اشاره می کند: تعداد دفعاتی که شخصی اکانت شما را در پست های خود تگ کرده است.
ذخیره می کند: تعداد افرادی که یک پست خاص را ذخیره کرده اند.
تنها راه اثبات شده ای که می توانید در واقع مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار دارید این است به طور منظم تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود را بررسی کنید. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که چه بخشی از استراتژی شما برای مخاطبان جذاب است و چه چیزی باید تنظیم شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، ما شما را در اینجا راهنمایی می کنیم.
اکنون که میدانید چه گزینههایی دارید، میتوانیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه میتوانید سه نوع معیار مختلف را تجزیه و تحلیل کنید: چه کسی در بین مخاطبان شما قرار دارد، مخاطبان شما چگونه با نمایه شما تعامل دارند و بهترین پستهای شما در آن زمان چه بودهاند.
چرا درک تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بازاریابی موفق اینستاگرام بسیار مهم است؟
اینها همه معیارهایی هستند که می توانید به طور بالقوه برای پست ها، پروفایل و استوری های اینستاگرام خود بررسی کنید. میتوانید از سه مکان به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید: Insights Instagram از طریق برنامه تلفن همراه، Creator Studio یا یک ابزار خارجی. حالا اجازه دهید به طور خلاصه به این پلتفرم ها بپردازیم تا ایده بهتری در مورد انتظارات داشته باشید.
تعامل / تعامل: تعداد کاربرانی که با محتوای شما تعامل دارند، نحوه تعامل آنها و تعداد دفعات تعامل آنها.
با استفاده از این یکی، شما قادر خواهید بود، در میان بسیاری،:
- دوره های زمانی از پیش تعریف شده (این ماه، ماه گذشته، 3 ماه گذشته، سال گذشته) یا سفارشی را تجزیه و تحلیل کنید،
- تعامل با نمودارها،
- معیارهای منحصر به فرد مانند شاخص فعالیت را بررسی کنید (مجموع تمام فعالیت های خودتان و فالوورها).
- به طور خودکار گزارش های تکراری یا یک بار تولید می کند.
با این حال، همه فعالیت ها به یک اندازه مهم نیستند. به عنوان مثال، لایک کردن یک پست آسان است و نیازی به سرمایه گذاری زیادی در محتوا ندارد، در حالی که گذاشتن نظر یا اشتراک گذاری پست عمدی است. شما می توانید یک معیار تعامل وزنی را مشاهده کنید که این را در Sotrender با شاخص فعالیت منعکس می کند. اگر روی هر بخش از نمودار کلیک کنید یک پست پاپ آپ ظاهر می شود تا همیشه بدانید کدام پست بیشترین فعالیت را ایجاد کرده است.

به غیر از راه حل های پولی، بازاریابان می توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کنند بینش اینستاگرام.
هنگامی که یک کاربر به a سوئیچ می کند پروفایل تجاری، این داده ها به صورت رایگان برای همه در دسترس هستند:

برداشت ها: تعداد دفعاتی که محتوای شما دیده یا نمایش داده شده است (با دسترسی اشتباه نشود).
دنبال می کند: تعداد فالوورهایی که با ارسال یک پست خاص به دست آوردید.
شاید تعجب کنید که چرا در وهله اول به یک برنامه خارجی اشاره کردیم، درست است؟
به طور کلی، شما باید این معیارها را با هم بررسی کنید تا به یک نتیجه گیری دقیق برسید و یک برنامه توسعه دهید.
چگونه بهترین پست های خود را پیدا کنید
معیارهای شما اساسا شما هستند شاخص های اصلی عملکرد (KPI). اگر هدف شما این بود که مخاطبان خود را بیشتر درگیر برند خود کنید، باید معیارهای تعامل خود را بررسی کنید تا بدانید که آیا کارآمد است یا خیر. اما قبل از اینکه جلوتر برویم، به شما توضیحی سریع از تعاریف آنها خواهیم داد.
بازدید از پروفایل: تعداد دفعاتی که افرادی وارد نمایه شما شدند.
خروجی ها: تعداد دفعاتی که کاربران از استوری اینستاگرام شما صرف نظر کردند.
بسیاری وجود دارد ابزارهای اینستاگرام در دسترس است، اما در نهایت به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه چیزی با نیازهای شما مطابقت دارد. کاربران معمولاً زمانی که تازه شروع به کار می کنند، سفر تحلیلی خود را با استفاده از Insights اینستاگرام شروع می کنند. با این حال، هنگامی که نمایه شما شروع به جذب فالوورهای بیشتری کرد و انتظارات بیشتری داشتید، به داده های بیشتری نیاز خواهید داشت. امیدواریم این راهنما به شما در ردیابی KPI و بهبود محتوای خود کمک کند!
معیارهای فعالیت کاربر ممکن است به شما نشان دهد، به عنوان مثال:
- زمانی که فالوورهای شما در اینستاگرام فعالتر باشند، بنابراین میدانید در آینده چه زمانی برای ارسال محتوا در اینستاگرام بهتر است. بدیهی است که زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند، پست کردن منطقی تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که آن را ببینند.
- کاربران واقعاً از چه راه هایی با محتوای شما تعامل می کنند – اگر آنها فقط پست های شما را دوست دارند، باید سعی کنید آنها را بیشتر درگیر کنید تا آنها نیز نظر دهند، محتوای شما را ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند.

تماس و کلیک ایمیل: تعداد دفعاتی که شخصی با کلیک روی «تماس» یا «ایمیل» سعی کرد از طریق نمایه شما با شما تماس بگیرد.
اگر به نظر می رسد بخش بزرگی از همان منطقه است، ممکن است منطقی باشد که شما منابع مرتبطی را ارسال کنید تا از آنها استقبال کنند یا برای میزبانی رویدادی برنامه ریزی کنند که بتوانند در آن شرکت کنند.
عکس قهرمان توسط Laura Chouette در Unsplash
