محدودیت دوم این است که محدوده تاریخ آنها در تمام معیارهای آنها متفاوت است. برای مثال، اکنون میتوانید برای پستها و استوریهای برتر خود ۲ سال داده دریافت کنید (تا زمانی که ۲ سال نمایه کسبوکار داشته باشید)، اما فقط میتوانید ۷ روز داده برای جمعیت یا دسترسی مخاطبان خود دریافت کنید. علاوه بر این، شما نمی توانید محدوده تاریخ را بر اساس یک تاریخ خاص تنظیم کنید، فقط با توجه به “آخرین x تعداد روز”.
تماس و کلیک ایمیل: تعداد دفعاتی که شخصی با کلیک روی «تماس» یا «ایمیل» سعی کرد از طریق نمایه شما با شما تماس بگیرد.
بسیاری وجود دارد ابزارهای اینستاگرام در دسترس است، اما در نهایت به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه چیزی با نیازهای شما مطابقت دارد. کاربران معمولاً زمانی که تازه شروع به کار می کنند، سفر تحلیلی خود را با استفاده از Insights اینستاگرام شروع می کنند. با این حال، هنگامی که نمایه شما شروع به جذب فالوورهای بیشتری کرد و انتظارات بیشتری داشتید، به داده های بیشتری نیاز خواهید داشت. امیدواریم این راهنما به شما در ردیابی KPI و بهبود محتوای خود کمک کند!
اینها همه معیارهایی هستند که می توانید به طور بالقوه برای پست ها، پروفایل و استوری های اینستاگرام خود بررسی کنید. میتوانید از سه مکان به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید: Insights Instagram از طریق برنامه تلفن همراه، Creator Studio یا یک ابزار خارجی. حالا اجازه دهید به طور خلاصه به این پلتفرم ها بپردازیم تا ایده بهتری در مورد انتظارات داشته باشید.
نظرات: تعداد نظرات زیر یکی از پست های شما.
هنگامی که یک کاربر به a سوئیچ می کند پروفایل تجاری، این داده ها به صورت رایگان برای همه در دسترس هستند:

معیارهای میزان دسترسی و تأثیرگذاری اهمیت دارند زیرا خواهید فهمید که در یک دوره زمانی چند نفر با محتوای شما روبرو شده اند. دسترسی کم می تواند نشان دهد که وقت آن رسیده است، برای مثال، هشتگ هایی را که در پست های خود استفاده می کنید، تغییر دهید.
به غیر از راه حل های پولی، بازاریابان می توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کنند بینش اینستاگرام.
مدت زمانی که می توانید آنالیز کنید به بسته ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. در ابتدا، از لحظه ایجاد یک حساب آزمایشی رایگان که به مدت 14 روز باز است، 30 روز داده تاریخی خواهید داشت.
متأسفانه، به این دلیل است که استفاده از ابزار بومی اینستاگرام چند محدودیت وجود دارد. برای یکی، شما نمی توانید محدوده تاریخ را برای مطابقت با نیازهای خاص خود تغییر دهید. اگر یک کمپین را به مدت 3 هفته در ماه آگوست اجرا کرده اید، نمی توانید فقط داده های این دوره زمانی خاص را تجزیه و تحلیل کنید.
اکنون که میدانید چه گزینههایی دارید، میتوانیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه میتوانید سه نوع معیار مختلف را تجزیه و تحلیل کنید: چه کسی در بین مخاطبان شما قرار دارد، مخاطبان شما چگونه با نمایه شما تعامل دارند و بهترین پستهای شما در آن زمان چه بودهاند.
با استفاده از برنامههای خارجی، یافتن دادههایی که میخواهید تجزیه و تحلیل کنید، آنها را صادر کنید، با یک تیم به اشتراک بگذارید و نتیجهگیری کنید، به سادگی آسانتر است.
معیارهای شما اساسا شما هستند شاخص های اصلی عملکرد (KPI). اگر هدف شما این بود که مخاطبان خود را بیشتر درگیر برند خود کنید، باید معیارهای تعامل خود را بررسی کنید تا بدانید که آیا کارآمد است یا خیر. اما قبل از اینکه جلوتر برویم، به شما توضیحی سریع از تعاریف آنها خواهیم داد.
معیارهای فعالیت کاربر ممکن است به شما نشان دهد، به عنوان مثال:
- زمانی که فالوورهای شما در اینستاگرام فعالتر باشند، بنابراین میدانید در آینده چه زمانی برای ارسال محتوا در اینستاگرام بهتر است. بدیهی است که زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند، پست کردن منطقی تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که آن را ببینند.
- کاربران واقعاً از چه راه هایی با محتوای شما تعامل می کنند – اگر آنها فقط پست های شما را دوست دارند، باید سعی کنید آنها را بیشتر درگیر کنید تا آنها نیز نظر دهند، محتوای شما را ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند.

اما محتوای خوب به معنای یکسان برای همه مخاطبان نیست. بهتر است بدانید چه چیزی برای فالوورهایتان اهمیت دارد تا آنها به برند شما علاقه مند بمانند. اگر کمتر از 20 درصد از آنها واقعاً با محتوای شما تعامل داشته باشند، داشتن تعداد فالوورهای بالاتر معنای زیادی ندارد. برخی از مخاطبان از پستهای طولانی قدردانی میکنند، اما برخی دیگر انتظار دارند که زیرنویسهایی مستقیماً به اصل مطلب بروند. تا زمانی که تمام معیارهای مهم را بررسی نکنید، نمی دانید چه چیزی باید پست کنید.
چه معیارهایی را می توانید در تجزیه و تحلیل اینستاگرام بررسی کنید؟
معیارهای تعامل مانند فعالیت کاربر (لایکها، نظرات، ذخیرهها) نشان میدهد که مخاطبان شما چگونه با پستهای شما تعامل دارند. سطح تعامل نشان می دهد که کدام پست ها ارزش وقت گذاشتن مخاطبان شما را دارند تا بتوانید محتوا را تنظیم کنید و چه زمانی محتوا را پست می کنید.
پستها و استوریهای شما با عملکرد برتر میتوانند بینش زیادی در مورد آنچه دنبالکنندگانتان دوست دارند ببینند به شما بدهد. این به ویژه زمانی مفید است که می خواهید به سرعت پست های خود را بررسی کنید و ببینید آیا یک موضوع ثابت وجود دارد یا خیر. اگر دیدید که یک پست بسیار محبوب تر از پست های دیگر شما است، احتمالاً ایده خوبی است که بیشتر از آن محتوا تهیه کنید.

تعامل با فالوورهای شما مهم است، اما این فقط در بخش نظرات اتفاق نمی افتد. اینکه چقدر کاربران به استوریهای شما پاسخ میدهند و چند وقت یکبار با آنها تعامل میکنید نیز از دیدگاه الگوریتم اینستاگرام مهم است. بر این اساس، در سوترندر می توانید نظارت کنید که هر یک از استوری شما چه تعداد پاسخ دریافت کرده است.

باز هم، در Instagram Insights نمیتوانید بازه زمانی را که میخواهید تجزیه و تحلیل کنید تنظیم کنید، اگرچه میتوانید محدوده تاریخ را 30 روز قبل از امروز، 90 روز قبل از امروز و غیره تنظیم کنید. همچنین میتوانید آن را بر اساس معیارهای خاص فیلتر کنید. Sotrender کمی متفاوت است زیرا می توانید پست های برتر را بر اساس متریک مرتب کنید و همه معیارها را به طور همزمان مشاهده کنید.

ذخیره می کند: تعداد افرادی که یک پست خاص را ذخیره کرده اند.
اشاره می کند: تعداد دفعاتی که شخصی اکانت شما را در پست های خود تگ کرده است.
هرچه محتوای شما جذاب تر باشد، برند شما برای مخاطبان هدف شما به یاد ماندنی تر خواهد بود. و اگر پست یا تبلیغ شما به خصوص جالب بود، ممکن است فقط نمایه شما را باز کنند و از آنجا به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
رسیدن: تعداد فالوورهایی که محتوای شما را در فید خود دیده اند.
جمعیت شناسی مخاطب: ویژگی های فالوور شما از جمله محدوده سنی، جنسیت، مکان های برتر و تنظیمات زبان برنامه. شما همچنین می توانید اطلاعات مربوط به ساعت فالوور و روزهای پیرو برای بررسی اینکه چه زمانی آنلاین هستند.
چرا درک تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بازاریابی موفق اینستاگرام بسیار مهم است؟
مسئله دوم این است که شما نمی توانید تمام داده های خود را به راحتی صادر کنید. شما باید زمان زیادی را صرف یادداشت تمام تغییرات هفته گذشته، گرفتن اسکرین شات و جمع آوری گزارش خود کنید. باید به یاد داشته باشید که KPI های خود را هفته ای یک بار یادداشت کنید، در حالی که در برنامه های خارجی مانند Sotrender می توانید هر زمان که بخواهید گزارش تولید کنید یا حتی می توانید فرآیند گزارش دهی را کاملاً خودکار کنید.
با این حال، همه فعالیت ها به یک اندازه مهم نیستند. به عنوان مثال، لایک کردن یک پست آسان است و نیازی به سرمایه گذاری زیادی در محتوا ندارد، در حالی که گذاشتن نظر یا اشتراک گذاری پست عمدی است. شما می توانید یک معیار تعامل وزنی را مشاهده کنید که این را در Sotrender با شاخص فعالیت منعکس می کند. اگر روی هر بخش از نمودار کلیک کنید یک پست پاپ آپ ظاهر می شود تا همیشه بدانید کدام پست بیشترین فعالیت را ایجاد کرده است.

خروجی ها: تعداد دفعاتی که کاربران از استوری اینستاگرام شما صرف نظر کردند.
عکس قهرمان توسط Laura Chouette در Unsplash
