تجزیه و تحلیل مخاطبان به شما یک نمای کلی از فالوورهای خود را تا 90 روز می دهد. معیارها عبارتند از:
- رشد فالوور: شامل فالو و آنفالو می شود.
- مکان های برتر: پنج شهر یا کشور برتر که دنبال کنندگان شما در آنها زندگی می کنند.
- رده سنی: 13-17، 18-24، 25-34، 35-44، 45-54، 55-64، یا 65+.
- جنسیت: مردان یا زنان
- فعال ترین زمان ها: ساعات یا روزهایی که فالوورهای شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.
ویدیوهای لایو اینستاگرام به محض پایان پخش ناپدید می شوند. اما همچنان میتوانید معیارها را در طول پخش مشاهده کنید، که اگر میخواهید آنها را حفظ کنید، میتوانید از آنها عکس بگیرید. تجزیه و تحلیل لایو اینستاگرام شامل دسترسی و نظرات و همچنین:
- اوج بینندگان همزمان: بیشترین بیننده ای که در طول پخش داشتید.
- سهام: چند نفر پخش شما را به اشتراک گذاشتند.
7. تجزیه و تحلیل ویدئو
مسائل مختلف مورد توجه گروه های سنی مختلف است. گروههای سنی جوانتر تمایل بیشتری به شفافسازی برندها در مورد موضوعاتی مانند نژادپرستی، جنسیتگرایی و تغییرات آب و هوا دارند. در حالی که گروه های سنی بالاتر ممکن است بیشتر به سلامت و امنیت مالی توجه کنند.
قبل از اینکه وارد دنیای تجزیه و تحلیل اینستاگرام شوید، به اهداف و اهداف روشن نیاز دارید. این معیارها تعیین می کند که کدام معیارها استراتژی بازاریابی یا محتوای اینستاگرام شما را مشخص می کند. برای مثال:
- اگر به دنبال ایجاد آگاهی از برند هستید، باید بر تعداد فالوورها، برداشتها، لایکها و دسترسی تمرکز کنید.
- اگر هدف شما افزایش فروش است، باید روی کلیکهای وبسایت، کلیکهای تماس/ایمیل و بیشتر زمانهای فعال تمرکز کنید.
- اگر میخواهید یک جامعه تعاملی بسازید، باید روی نظرات، تعامل، اشتراکگذاری و پاسخها تمرکز کنید.
در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:
- تجزیه و تحلیل اینستاگرام را کجا پیدا کنیم.
- انواع مختلف آنالیز اینستاگرام
- چگونه اهداف شما تعیین می کند که کدام معیارها را دنبال کنید.
- چگونه از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنیم.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام را کجا پیدا کنیم
در صفحه نمایه خود می توانید به تجزیه و تحلیل پروفایل خود دسترسی داشته باشید. این تجزیه و تحلیل ها هفته گذشته را پوشش می دهد و شامل موارد زیر است:
- برداشت ها: چند بار کسی پست های شما را دیده است.
- فعل و انفعالات: افراد چند اقدام (مانند بازدید از نمایه شما یا ضربه زدن روی یک پیوند) روی حساب شما انجام دادند.
- رسیدن: چند حساب منحصر به فرد پست های شما را دیده اند.
- بازدید از پروفایل: چند نفر نمایه شما را مشاهده کردند.
- ضربه های وب سایت: چند بار افراد روی پیوند به وب سایت شما ضربه زده اند.
- ضربه زدن به تماس/ایمیل: چند بار افراد روی دکمه تماس/ایمیل ضربه زدند.
- اشاره می کند: چند بار دیگر کاربران از حساب شما نام برده اند.
2. تجزیه و تحلیل مخاطب
حلقه های اینستاگرام به شما امکان می دهد ویدیوهای 30 ثانیه ای چند کلیپ ایجاد کنید. کسبوکارها میتوانند تبلیغات حلقههای اینستاگرام را بین حلقهها درج کنند، بنابراین آنها راه خوبی برای تبلیغ برند شما هستند. معیارهای خاص برای حلقه های اینستاگرام عبارتند از:
- نمایشنامه: چند نفر یک قرقره بازی کردند.
- فعل و انفعالات قرقره: تعداد اقداماتی که افراد روی یک حلقه انجام دادند (مانند نظرات و اشتراکگذاریها).
چگونه اهداف شما تعیین می کند که کدام معیارها را دنبال کنید
Instagram Insights تجزیه و تحلیل درون برنامه ای اینستاگرام است. در حال حاضر، آنها فقط در تلفن همراه شما در دسترس هستند. برای ردیابی معیارها در رایانه خود، به یک پلت فرم شخص ثالث نیاز دارید. هر دو پلتفرم پولی و رایگان وجود دارند که تجزیه و تحلیل اینستاگرام را ردیابی می کنند. در این مقاله، با این حال، ما بر روی Instagram Insights تمرکز خواهیم کرد.
نوشته ریچارد کان
با تمرکز بر معیارهایی که روشنگر هستند، زمان بیشتری برای تکمیل مواردی که برای استراتژی بازاریابی شما مهم هستند، خواهید داشت.
چگونه از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنیم
می توانید از معیارهای Instagram Insights برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنید. چگونه؟ چندین راه وجود دارد، به عنوان مثال:
- شناخت مخاطبان هدف
- چه محتوایی برای برند شما بهتر عمل می کند.
- در آینده از چه چیزهایی باید اجتناب کرد.
بیایید اینها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
شناخت مخاطبان هدف
به همین ترتیب، برای موفقیت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود به تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیاز دارید. از جذب فالوور گرفته تا تصمیمگیری برای ارسال پست، تجزیه و تحلیل اینستاگرام میتواند به همه جنبههای کمپین شما کمک کند.
همانطور که معیارهای پوشش تست می توانند استراتژی تست شما را ارزیابی کنند، تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیز می تواند استراتژی اینستاگرام شما را ارزیابی کند. تجزیه و تحلیل اینستاگرام نشان می دهد که چه چیزی برای برند شما مفید است، بنابراین می توانید استراتژی بازاریابی خود را مطابق با آن تطبیق دهید. سپس با محتوایی که مخاطبان شما را از بین می برد، بهترین استفاده را از اینستاگرام خواهید داشت.
میتوانید از Instagram Insights استفاده کنید تا بهترین زمانها برای ارسال پست را تعیین کنید تا بیشترین تعامل را داشته باشید. و معیارهایی مانند سن، جنسیت و مکان میتوانند بینشهای ارزشمندی را در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند ارائه دهند. به عنوان مثال، بیایید به گروه های سنی نگاه کنیم.
اگر بیشتر مخاطبان شما جوان هستند، پستهای مربوط به بیمه عمر تقریباً به اندازه پستهای مربوط به مقابله با تغییرات آب و هوایی درگیر نمیشوند.
چه محتوایی برای برند شما بهتر عمل می کند؟
حدود نیمی از کاربران اینستاگرام از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. آنها مجموعهای از پستها هستند که میتوانید با عکسها، ویدیوها، متن، صدا و استیکرها آنها را تقویت کنید. آنها فقط 24 ساعت دوام می آورند، اما راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما هستند. حتی می توانید یک لینک وب سایت به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید!
برای استفاده از Instagram Insights، باید یک نمایه تجاری یا سازنده تنظیم کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). سپس می توانید با ضربه زدن روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایه خود به Insights اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.
انواع مختلف آنالیز اینستاگرام
به عنوان مثال به تلفن های تجاری نگاه می کنیم. برای انتخاب برنامه های تلفن شرکت مناسب، به تجزیه و تحلیل هایی مانند داده های خدمات مشتری و بهره وری کارکنان نیاز دارید. چرا؟ بنابراین میدانید که بر اساس اعداد جمعآوریشده، کدام طرح به بهترین وجه با نیازهای شرکت شما مطابقت دارد.
ریچارد کان مدیر ارشد تولید تقاضا در 8×8 است، یک سیستم تلفنی پیشرو برای کسب و کار و پلت فرم ارتباطی با مرکز تماس یکپارچه، نرم افزار نظارت بر تماس، صدا، ویدئو و عملکرد چت. ریچارد همچنین مقاله ای در مورد 8 راه برای برقراری ارتباط و ایجاد رابطه با اعضای برنامه وفاداری نوشت.