Instagram Insights تجزیه و تحلیل درون برنامه ای اینستاگرام است. در حال حاضر، آنها فقط در تلفن همراه شما در دسترس هستند. برای ردیابی معیارها در رایانه خود، به یک پلت فرم شخص ثالث نیاز دارید. هر دو پلتفرم پولی و رایگان وجود دارند که تجزیه و تحلیل اینستاگرام را ردیابی می کنند. در این مقاله، با این حال، ما بر روی Instagram Insights تمرکز خواهیم کرد.
می توانید از معیارهای Instagram Insights برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنید. چگونه؟ چندین راه وجود دارد، به عنوان مثال:
- شناخت مخاطبان هدف
- چه محتوایی برای برند شما بهتر عمل می کند.
- در آینده از چه چیزهایی باید اجتناب کرد.
برای استفاده از Instagram Insights، باید یک نمایه تجاری یا سازنده تنظیم کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). سپس می توانید با ضربه زدن روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایه خود به Insights اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.
انواع مختلف آنالیز اینستاگرام
اگر بیشتر مخاطبان شما جوان هستند، پستهای مربوط به بیمه عمر تقریباً به اندازه پستهای مربوط به مقابله با تغییرات آب و هوایی درگیر نمیشوند.
چه محتوایی برای برند شما بهتر عمل می کند؟
میتوانید از Instagram Insights استفاده کنید تا بهترین زمانها برای ارسال پست را تعیین کنید تا بیشترین تعامل را داشته باشید. و معیارهایی مانند سن، جنسیت و مکان میتوانند بینشهای ارزشمندی را در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند ارائه دهند. به عنوان مثال، بیایید به گروه های سنی نگاه کنیم.
این معیارها نشان میدهند که ویدیوهای شما چقدر جذاب هستند، بنابراین میدانید که آیا باید آنها را تغییر دهید تا مردم را درگیر نگه دارید.
8. تجزیه و تحلیل حلقه های اینستاگرام
مسائل مختلف مورد توجه گروه های سنی مختلف است. گروههای سنی جوانتر تمایل بیشتری به شفافسازی برندها در مورد موضوعاتی مانند نژادپرستی، جنسیتگرایی و تغییرات آب و هوا دارند. در حالی که گروه های سنی بالاتر ممکن است بیشتر به سلامت و امنیت مالی توجه کنند.
آیا تا به حال به تجزیه و تحلیل اینستاگرام نگاه کرده اید؟
قبل از اینکه وارد دنیای تجزیه و تحلیل اینستاگرام شوید، به اهداف و اهداف روشن نیاز دارید. این معیارها تعیین می کند که کدام معیارها استراتژی بازاریابی یا محتوای اینستاگرام شما را مشخص می کند. برای مثال:
- اگر به دنبال ایجاد آگاهی از برند هستید، باید بر تعداد فالوورها، برداشتها، لایکها و دسترسی تمرکز کنید.
- اگر هدف شما افزایش فروش است، باید روی کلیکهای وبسایت، کلیکهای تماس/ایمیل و بیشتر زمانهای فعال تمرکز کنید.
- اگر میخواهید یک جامعه تعاملی بسازید، باید روی نظرات، تعامل، اشتراکگذاری و پاسخها تمرکز کنید.
بسیاری از معیارها بینش مفیدی در مورد محتوایی که مردم با آن درگیر هستند به دست میدهد – بنابراین میتوانید روی ایجاد بیشتر آن تمرکز کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- رشد فالوور: فرض کنید پس از ارسال پست در مورد فناوری مرکز تماس مبتنی بر ابر خود، متوجه افزایش فالوورهای خود شده اید. گنجاندن بیشتر این موضوع در استراتژی محتوای خود می تواند به رشد مخاطبان شما کمک کند.
- برداشت ها: نگاه کردن به اینکه برداشت ها از کجا و چه زمانی آمده اند می تواند به شما کمک کند تا برنامه ارسال خود را اصلاح کنید. اگر موضوعات خاصی تأثیر بیشتری داشته باشند، میدانید که چه نوع محتوایی برای شما مناسب است. و اگر برداشت های زیادی از هشتگ ها دریافت می کنید، می دانید که از هشتگ های مناسب برای برند خود استفاده می کنید.
- لایک، نظر و اشتراک گذاری: اگر پستهای مربوط به تغییرات اقلیمی لایکها، نظرات و اشتراکگذاریهای بیشتری دریافت کنند، ممکن است آنچه را که در بین مخاطبان شما طنینانداز شده است، پیدا کرده باشید. بنابراین استراتژی محتوای خود را روی آن متمرکز کنید.
از چه چیزی در آینده باید اجتناب کرد
به همین ترتیب، برای موفقیت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود به تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیاز دارید. از جذب فالوور گرفته تا تصمیمگیری برای ارسال پست، تجزیه و تحلیل اینستاگرام میتواند به همه جنبههای کمپین شما کمک کند.
در صفحه نمایه خود می توانید به تجزیه و تحلیل پروفایل خود دسترسی داشته باشید. این تجزیه و تحلیل ها هفته گذشته را پوشش می دهد و شامل موارد زیر است:
- برداشت ها: چند بار کسی پست های شما را دیده است.
- فعل و انفعالات: افراد چند اقدام (مانند بازدید از نمایه شما یا ضربه زدن روی یک پیوند) روی حساب شما انجام دادند.
- رسیدن: چند حساب منحصر به فرد پست های شما را دیده اند.
- بازدید از پروفایل: چند نفر نمایه شما را مشاهده کردند.
- ضربه های وب سایت: چند بار افراد روی پیوند به وب سایت شما ضربه زده اند.
- ضربه زدن به تماس/ایمیل: چند بار افراد روی دکمه تماس/ایمیل ضربه زدند.
- اشاره می کند: چند بار دیگر کاربران از حساب شما نام برده اند.
2. تجزیه و تحلیل مخاطب
به عنوان مثال به تلفن های تجاری نگاه می کنیم. برای انتخاب برنامه های تلفن شرکت مناسب، به تجزیه و تحلیل هایی مانند داده های خدمات مشتری و بهره وری کارکنان نیاز دارید. چرا؟ بنابراین میدانید که بر اساس اعداد جمعآوریشده، کدام طرح به بهترین وجه با نیازهای شرکت شما مطابقت دارد.
درباره نویسنده
در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:
- تجزیه و تحلیل اینستاگرام را کجا پیدا کنیم.
- انواع مختلف آنالیز اینستاگرام
- چگونه اهداف شما تعیین می کند که کدام معیارها را دنبال کنید.
- چگونه از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنیم.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام را کجا پیدا کنیم
حدود نیمی از کاربران اینستاگرام از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. آنها مجموعهای از پستها هستند که میتوانید با عکسها، ویدیوها، متن، صدا و استیکرها آنها را تقویت کنید. آنها فقط 24 ساعت دوام می آورند، اما راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما هستند. حتی می توانید یک لینک وب سایت به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید!
طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل پست فید در Instagram Insights موجود است. میتوانید به سنجههای حداکثر دو ساله نگاه کنید، از جمله:
- نظرات: چند بار یک نفر در مورد پست شما نظر داده است.
- دوست دارد: چند حساب منحصر به فرد پست شما را پسندیده اند.
- ذخیره می کند: چند حساب منحصر به فرد پست شما را ذخیره کرده است.
- بازدیدهای ویدیویی: ویدیوی شما چند بازدید داشته است.
- کشف: تعداد فالوورهای منحصر به فرد و دسترسی به حساب.
- آدرس کسب و کار ضربه بزنید: چند بار افراد روی دکمه آدرس کسب و کار ضربه زدند.
- نامزدی: چند نفر با پست شما درگیر شدند.
بسیاری از شرکتها رسانههای اجتماعی را در استراتژیهای بازاریابی وابسته و بازاریابی محتوا قرار میدهند. یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد و در سال 2020 حدود 24 میلیارد دلار ارزش داشت. این باعث میشود تا کسبوکارها مکان مناسبی برای تبلیغ برند خود باشند. اما چگونه متوجه می شوید که تلاش های بازاریابی اینستاگرام شما به ثمر می رسد؟
با تمرکز بر معیارهایی که روشنگر هستند، زمان بیشتری برای تکمیل مواردی که برای استراتژی بازاریابی شما مهم هستند، خواهید داشت.
چگونه از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنیم
علاوه بر معیارهای دیگر، می توانید موارد زیر را مشاهده کنید:
- شیرهای ناوبری: چند بار افراد به عقب، جلو، داستان بعدی یا خروج ضربه زدند.
- نرخ ماندگاری: چند بیننده تمام فریم های یک داستان را دیدند.
- دنبال می کند: چند حساب منحصر به فرد شما را دنبال کردند.
- دریافت مسیرها / ضربه های نوشتاری: چند بار کسی برای دریافت مسیر یا متن ضربه زده است.
- بینش مردم: چند اکانت فریمی از استوری شما را دیدند.
- پاسخ می دهد: چند نفر به یک ویدیو یا عکس پاسخ دادند.
4. تجزیه و تحلیل پست
این نوع داده های رفتاری مشتری بسیار مفید است. این به شما امکان می دهد ببینید چه کسانی به محتوای شما علاقه مند هستند و چه زمانی به احتمال زیاد به آنها دسترسی دارید.
3. تجزیه و تحلیل استوری اینستاگرام
ریچارد کان مدیر ارشد تولید تقاضا در 8×8 است، یک سیستم تلفنی پیشرو برای کسب و کار و پلت فرم ارتباطی با مرکز تماس یکپارچه، نرم افزار نظارت بر تماس، صدا، ویدئو و عملکرد چت. ریچارد همچنین مقاله ای در مورد 8 راه برای برقراری ارتباط و ایجاد رابطه با اعضای برنامه وفاداری نوشت.