راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ؛ نکات مهم برای خرید یک لپتاب گیمینگ

با این حال لپ تاپ گیمینگ انتخابی است مناسب که تا رنج قیمت ۴۵ میلیون تومان امکان تجربهی اکثر بازیهای روز را در کیفیت بسیار بالا به شما میدهد. برخی از افراد به دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب هستند که بتوانند بر روی آن بازیهای مورد علاقهی خود را اجرا کنند. نباید بر روی صفحهنمایش خطوخش بیش از حد وجود داشته باشد. نکته اینجاست که شاید این کارت گرافیکی 95 وات انرژی مصرف میکند که از حالت عادی کمتر است. مانتیتور 15 اینجی با کیفیت Full HD با روکش مات چشم های شما را در زمان کار طولانی کمتر خسته می کند.

اگر قصد خرید لپ تاپ ایسوس را داشته باشید یکی از فاکتور های اصلی انتخاب لپ تاپ قیمت لپ تاپی است که شما قصد خرید آن را دارید. یکی از جالب ترین نکات مربوط به این مدل این است که در بین لپ تاپ های گیمینگ asus، این مدل گواهی نظامی دارد که نشان از مقاومت بالای دستگاه در مقابل لرزش، ضربه، رطوبت و گرما و سرما دارد. البته نا گفته نماند که این قیمت لپ تاپ گیمینگ به خاطر داشتن کانفیگ بالا هزینه بالایی هم دارن . لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro N7400PC (OLED) دارای سی پی یو Ryzen 9 است که با داشتن ترد 8 هسته یک پردازنده جذاب و قدرتمند است. هر دو لپ تاپ خوبی هستند و مشخصات تقریبا مشابهی دارند اما دقت کنید با اینکه 15IHU6-i پردازنده نسبتا بهتری دارد اما میزان رم کمتری دارد بنابراین پیشنهادم بین این دو لپ تاپ 15IMH05 است. علاوه بر این با تعبیه دو اسلات قابلیت آپگرید رم این مدل تا سقف ۳۲ گیگابایت نیز ممکن شده است. در نتیجه بنا بر نیاز خود باید لپ تاپ مورد نظر را انتخاب کنند. لپ تاپ های ایسوس با سایز های مختلف، مشخصات سخت افزاری ، و امکانات جانبی مختلف از سمت ایسوس معرفی شده است که کاربری که قصد تهیه لپ تاپ ایسوس را دارد می تواند یکی از این لپ تاپ ها را با توجه قیمت مد نظر خود انتخاب کند.

صفحه نمایشگر مات این لپتاپ، جلوی بازتاب نور را خواهد گرفت تا بتوانید با خاطری آسوده، مشغول انجام دادن کارهایتان شوید. حافظه رم DDR 5 و نمایشگر 300 هرتز! استفاده از نمایشگر دوگانه، در کنار پردازنده قابل شارژ Core i9 و همچنین پردازنده گرافیکی Nvidia RTX Super این لپ تاپ را به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ asus تبدیل کرده است که پیدا کردن مدلی بهتر از آن تقریبا ناممکن است. لپتاپ Lenovo Ideapad 3 همچنین، دارای یک پردازنده گرافیکی باکیفیت و قدرتمند است. اگر فکر میکنید که به لپ تاپ های قدرتمند تری نیاز دارید، پیشنهاد میکنم پست بهترین لپ تاپ زیر 50 میلیون را مورد بررسی قرار دهید. در طراحی این لپ تاپ از عملکردهای مشابه مدل های دیگر نیز بهره گرفته شده به طوری که در این مدل نیز شاهد صفحه کلید جزیره ای، باتری قدرتمند با عمر بالا، پردازنده Core i7 10750h و کارت گرافیک GTX 1650 هستیم. هنگام خرید لپتاپ برای بازی، در درجهٔ اول باید به کارت گرافیکی و بعد از آن به کیفیت نمایشگر، رم و پردازنده توجه کرد. سوال بسیاری از کاربران قبل از اقدام به خرید لپ تاپ ، تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، می باشد.

این لپ تاپ شیک و زیبای شرکت ایسوس در لیست بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان قرار گرفته است و علت آن طراحی منحصر به فرد آن است که لپ تاپی رده بالا را نوید میدهد. طراحی این مدل بسیار با شکوه بوده و در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس منحصر به فرد محسوب می شود. سایر ویژگیهای بهترین لپتاپ برای معماری را در ادامه میبینید. پس تمام نکات گفته شده در این مقاله را با دقت بخوانید. مشخصات گفته شده در ادامه را میتوانید به عنوان نکات خرید لپتاپ نو و دست دوم و همچنین راهنمای خرید کامپیوتر نیز در نظر بگیرید. ما بهعنوان کسانی که سالهاست در وبسایت و اپلیکیشن واسط کالا، شاهد خریدوفروش لپتاپهای دست دوم بودهایم به شما این اطمینان را میدهیم که همه لپتاپهای دست دوم، خراب و بهدردنخور نیستند.

همانطور که میدانید، معرفی پردازنده M1 انقلابی در لپتاپهای اپل ایجاد کرد و قدرت و کارایی آنها را چندین مرحله ارتقا داد. پردازنده این مدل از نوع رایزن 7 بوده و قدرت مناسبی در اجرای بازی های رایانه ای دارد. شغل و نوع استفاده شما از لپتاپ، تعیین میکند که به دنبال چه مشخصاتی در لپتاپ باشید. این لپ تاپ در کنار این پردازندهی بسیار قدرتمند از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و ترکیب ۵۱۲ گیگابایت حافظهی داخلی از نوع PCIe 3.0 ترکیب قدرتمندی برای پردازشهای سنگین ساخته که نقطه ضعفی جز حجم کم حافظه ندارد. این لپ تاپ از کارت جدید ۳۰۶۰ با حجم ویدیویی ۶ گیگابایت از نوع GDDR6 عرضه شده است که امکان تجربهی بازیهای نسل نهم را در کیفیت بالا و اولترا خواهد داشت.

نگران این موضوع هم نباشید؛ چون بعد از خواندن مقالهٔ راهنمای خرید لپتاپ دست دوم، مانند یک متخصص کامپیوتر از همه چیز آن سر در میآورید. این مدل گام به گام از G5 15 به مدلهای بالاتر ارتقا یافت. در این گزارش به بررسی بهترین مدلهای ۱۳ اینچی سال ۲۰۲۰ میپردازیم. تمامی مدلهای لژیون ۵ نیز از جمله بهترین لپ تاپهای میان رده محسوب میشوند که با پردازندههای اینتلی و AMD در بازار در دسترسند. باتری های با طول عمر بالا همچنین یکی دیگر از تفاوت های این مدل ها می باشد. لپ تاپ Acer Nitro 5 با کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 ، صفحه نمایش ۱۰۸۰p و قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار ، آن را بعنوان یکی از باارزش ترین لپ تاپ ها از نظر سخت افزار و قیمت تبدیل کرده است. رم بالا و گرافیک 4 این لپ تاپ در کنار سخت افزار قدرتمند، با توجه قیمتی که دارد باعث شده تا یک گزینه بسیار عالی برای کارهای گرافیکی و انجام بازی محسوب شود. با وجود آن که این مدل در رده قیمتی خود مدلی منحصر به فرد به نظر می رسد اما نباید از نقاط ضعف آن که همان عدم وجود وب کم و قاب ضخیم است چشم پوشی کرد.

یکی دیگر از مهمترین تفاوت های این دو نوع لپ تاپ، می تواند به دلیل فناوری مورد استفاده ی آن ها باشد. لپتاپهای گیمینگ بهترین کارت گرافیک را در در بین لپتاپهای موجود دارند و همیشه شاهد حضور آخرین مدلهای دو برند مشهور NVIDIA و AMD در این مدل ها هستیم. چرا سراغ لپتاپهای دست دوم نمیروید؟ نکتهای دیگری که در زمان خرید لپتاپ دست دوم خیلی اهمیت دارد این است که تا لپتاپ را ندیده و آن را تست نکردهاید، هیچ پولی پرداخت نکنید. متأسفانه درحالحاضر برای خرید لپتاپ گیمینگ باید حداقل حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید؛ هرچند حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید بررسی کرد. به همین سبب باتری این لپ تاپ ها به راحتی خالی نمی شود و مدت زمان بیشتری می توان از آن ها استفاده کرد. شما با خرید لپ تاپ در این بازه ی قیمتی صرفا میتوانید کارهای ساده ی رایانه ای انجام دهید و برای مواردی چون کارهای گرافیکی، انجام بازی های سنگین و برنامه نویسی به هیچ عنوان مناسب نمی باشند. هر چند که در رده قیمتی ۲۵ میلیون تومان، انتخاب زیادی برای خرید لپتاپ گیمینگ ندارید، اما وقتی بودجه شما بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان باشد، حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.

در واقع حجم سیستم های دارای حافظه SSD و HHD هیبرید و دوگانه بر اساس سخت افزار آن ها تعیین می بهترین لپتاپ های گیمینگ شود. استفاده از حافظهٔ هیبریدی (1 ترابایتی HHD به علاوهی 128 گیگابایت SSD). لپ تاپ TUF Dash F15 از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه داخلی NVMe SSD بهره میبرد و به پورتهای USB-C، USB 3.0 و اترنت مجهز است. اگر علاقه مند به خرید این لپ تاپ هستید می توانید به راحتی با مشاوره رایگان از ما این لپ تاپ را با گارانتی معتبر یک ساله خریداری کنید. لذا یکی از مهم ترین معیار های خرید لپ تاپ گیمینگ به شمار می رود. اگر فروشنده به شما مهلت تست داده است؛ علاوه بر کارهایی که در روش اول گفته شد، از نرمافزارهای تست لپتاپ نیز استفاده کنید. افرادی که اقدام به خرید لپ تاپ می کنند، سعی در بر طرف کردن نیاز خاصی از خود می باشند. لپتاپها را میتوان از نظر کاربرد به چند دسته مالتیمدیا، دانشجویی، تجاری، گیمینگ و حرفهای تقسیم بندی کرد که هر کدام از این دستهبندیها، ویژگیها و قابلیتهای متفاوتی دارد. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجیکالا در «استاندارد حرفهای محتوا و تصویر» دارند.

این لپ تاپ مدت کوتاهی پس از ارائه به بازار به محبوبیتی مثال زدنی در بین گیمرها دست پیدا کرد و به راحتی گوی سبقت را از دیگر مدل ها و برندها ربود. سازندگان پنلها اکنون صفحههایی را با میزان تازهسازی بالا ارائه میکنند و نرخ پاسخدهی ۳ میلیثانیهای را به ۳۶۰ هرتز میرسانند .به خاطر داشته باشید که لپتاپهایی که رزولوشن پایینتری دارند به طور کلی عمر باتری بیشتری دارند. بدیهی است که پردازندههای نسل جدیدتر در کنار رم با فرکانس و حجم بالا، سرعت پردازش بالاتری را به شما عرضه خواهد کرد. دوست دارید یک لپتاپ قویتر و جدیدتر بخرید ولی از عهدهٔ قیمت آن بر نمیآیید؟ که البته فاکتور و عاملی تاثیرگذار بر قیمت لپ تاپ گیمینگ می باشد. از طرف دیگر خیلی از افراد میگویند، چطور مطمئن شویم که لپتاپ دست دوم سالم است؛ درحالیکه نمیدانیم چطور قطعات مختلف لپتاپ را بررسی کنیم؟ آیا خرید لپتاپ دست دوم خوب است؟ برای خرید لپتاپ دست دوم و استوک باید حوصله به خرج دهید و مدام به وبسایت یا اپلیکیشن واسط کالا سر بزنید تا نمونهای که مدنظرتان است را پیدا کنید. حتماً میگویید که لپتاپهای دست دوم اگر سالم بودند که آنها را نمیفروختند!

اختلاف فاحش کیفیت در تولید لپ تاپ های گیمینگ با سایر مدل ها باعث شده است که افراد در انتخاب آن ها تحقیق کنند و با توجه به ویژگی های خاص آن ها اقدام به خرید کنند. صفحهنمایش را بررسی کنید که بدون هیچ صدایی باز و بسته شود؛ همچنین لولای نمایشگر نباید زیادی سفت و یا بیش از حد نرم باشند. لپ تاپ های گیمینگ به آن دسته از لپ تاپ هایی که سختافزار قدرتمندی دارند اطلاق میشود. لپ تاپ های گیمینگ به گونه ای ساخته می شوند که توانایی اجرای بازی های پیشرفته ای که قرار است در آینده ساخته شوند را داشته باشند. در بین آنها Legion Y540 بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو از سری Y موجود در بازار ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید