مرتبط: سرطان نوجوان 19 ساله اسکاتلندی باعث موفقیت کارآفرینی می شود
مطالب مرتبط: رایان آنگ، مربی بسکتبال نوجوان، نکاتی برای دیگر کارآفرینان جوان دارد
من هرگز به این فکر نکردم که خودم یک کارآفرین هستم. این از یک سرگرمی برای من رشد کرد، نوعی تمایل به ایجاد انجمن در اینستاگرام. من حدود یک سال وقت داشتم که از آن درآمد نداشتم. همه نمی توانند آن را متعادل کنند. این واقعا فقط به شخص بستگی دارد. در چند ماه گذشته، بله، برقراری تعادل دشوار بوده است، اما متوجه شده ام که این تنها بخشی از روند است. و اگر بخواهم مقیاس کنم، این کاری است که باید انجام دهم.
وقتی روی آن بزرگنمایی می کنید، اداره یک شرکت مانند این از خانه خود با یک تیم راه دور در حالی که در مدرسه نیز حضور دارید، واقعاً چه شکلی است؟
بنابراین دنده را عوض کرد. در 13 سالگی، او به اینستاگرام روی آورد و حسابهایی را با مضمون همه چیز، از میمها گرفته تا ماشینها، با تأکید کمتری بر چهره و شخصیت خود آزمایش کرد. تا پایان سال 2018، او بیش از یک چهارم میلیون فالوور جمع کرد و متوجه شد که در درک آنچه که مردم را به سمت محتوای دیگر کاربران میکشاند، مهارت دارد.
و آیا ستاره شمالی برای شما وجود دارد که استانداردهای اخلاقی را با سودآورتر شدن شرکت حفظ کنید؟
برادر من در دانشگاه است و مسیر بسیار آکادمیک را طی کرده است. والدین من به مسیرهای تحصیلی اعتقاد زیادی دارند. بدیهی است که آنها متوجه شده اند که من احتمالاً بیشتر یک کارآفرینی هستم، اما من واقعاً هرگز یک مربی نداشتم. رهبران صنعتی هستند که من به آنها نگاه می کنم، مانند گری وی. یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار در بریتانیا به نام آژانس بز وجود دارد که نسبتاً بزرگ است و آنها یک تجارت 200 کارمند هستند.
همچنین به نظر می رسد که شما هنوز در مورد ادامه تحصیل و تلاش های کارآفرینانه در این زمینه هستید؟
زمانی که شما کسب و کاری را اداره می کنید، دسترسی به آن متوقف نمی شود. فکر نمیکنم نقطهای وجود داشته باشد که از قرار دادن خود در آنجا دست بردارید. برای ما، این قطعاً یک استراتژی مقیاسپذیری تهاجمی است که در حال حاضر از آن استفاده میکنیم تا سعی کنیم به برندها کمک کنیم بفهمند خدمات ما چگونه میتواند برای آنها مفید باشد. بدیهی است که افرادی وجود دارند که ممکن است به یک نوجوان 16 ساله در مورد هزینه های بازاریابی خود اعتماد نکنند، اما می دانید، اینجا در انگلستان، می توانید در سن 16 سالگی یک شرکت ثبت کنید. بنابراین من در حال حاضر هستم تنها مدیر، و این یک شرکت ثبت شده است. و در طول یک سال و نیم گذشته، ما مطالعات موردی کافی ایجاد کردهایم تا به مردم نشان دهیم که بله، ما یک شرکت بازاریابی واقعی هستیم، زیرا میتوانیم به نتیجه برسیم.
آره اشتباه نکن من یک اکانت اینستاگرام دارم که در آن با دوستانم صحبت می کنم و از این قبیل چیزها. من هم تقریباً مثل همه هستم. من بهعنوان یک مصرفکننده در اینستاگرام شرکت میکنم، و فکر میکنم مصرفکننده بودن در اینستاگرام به شما کمک میکند تا موقعیتی را که برندها در تلاش برای دسترسی به مشتریان خود هستند، درک کنید. شما در حال پیمایش هستید و چیزهایی را می بینید که توجه شما را جلب می کند.
زمانی که لورنس ماس 12 ساله بود، تصمیم گرفت تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر امتحان کند. این یک درس سریع و سخت در زورگویی سایبری بود. همانطور که او به یاد می آورد، “به نظر می رسید فیلم های آماتوری از صحبت من با دوربین چیزی است که مردم دوست داشتند آن را مسخره کنند.”
ماس که از دفتر خانهاش بزرگنمایی میکند – که همچنان در حال مبارزه با تحصیلات آکادمیک خود در حین مدیریت تیمهای فروش، عملیات و پشتیبانی مشتری از راه دور Greedy Growth است – در مورد کارهای روزمره خود و همچنین اینکه آیا هنوز هم میتواند از فضای اجتماعی لذت ببرد صحبت کرد. رسانه برای لذت های عجیب و غریب تر نمایشگاهی اش.
اینستاگرام و بازاریابی رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به فضاهای اشباع شده هستند. آیا مراقب بخش زیر اشباع بعدی بعدی هستید؟
سال بعد، که به تازگی 14 ساله شده بود، ماس آژانس بازاریابی خود، Greedy Growth را از خانه خود در کنت، انگلستان راه اندازی کرد. به قول خود این شرکت، مشتریانی از جمله جوئل مومبونگو ستاره فوتبال و برند غذایی بهداشتی اوسا ارگانیک ادعا میکند که «صفحه اینستاگرام شما را به یک دارایی بازاریابی تبدیل میکند» و در سال 2020 پنج رقم درآمد کسب کرده است.
همه چیز در مورد همدلی و درک این است که من از هیچ کس برای هیچ تصمیم یا اقدامی متنفر نیستم. بسیاری از افرادی که در آن زمان چنین کارهایی را انجام می دادند، اکنون با آنها دوستان خوبی هستم. فکر میکنم تمام دلیل پشتکارم این است که یاد گرفتهام در مسیر خودم بمانم. تصمیمات دیگران یا افکار دیگران واقعاً برای من فرقی نمی کند. من یک شبکه حمایتی نزدیک از دوستان و خانواده دارم که واقعاً به آنها اهمیت می دهم و آنچه آن افراد به من می گویند تأثیر دارد. اما هر کس که خارج از آن باشد، من آن را با یک دانه نمک مصرف می کنم. شما هرگز نمی دانید آنچه کسی می گوید از کجا می آید.