هنوز هم ممکن است بخواهم به دانشگاه بروم. این چیزی نیست که من هنوز تصمیم گرفته باشم. این احتمال وجود دارد که زمانی تصمیم بگیرم که نمیخواهم به دانشگاه بروم، و میخواهم این کار را تمام وقت دنبال کنم. نه اینکه در حال حاضر یک کسب و کار مناسب نیست، اما می دانید، بیشتر از آنچه من توانسته ام به آن زمان اختصاص داده ام.
بنابراین دنده را عوض کرد. در 13 سالگی، او به اینستاگرام روی آورد و حسابهایی را با مضمون همه چیز، از میمها گرفته تا ماشینها، با تأکید کمتری بر چهره و شخصیت خود آزمایش کرد. تا پایان سال 2018، او بیش از یک چهارم میلیون فالوور جمع کرد و متوجه شد که در درک آنچه که مردم را به سمت محتوای دیگر کاربران میکشاند، مهارت دارد.
و آیا ستاره شمالی برای شما وجود دارد که استانداردهای اخلاقی را با سودآورتر شدن شرکت حفظ کنید؟
همچنین به نظر می رسد که شما هنوز در مورد ادامه تحصیل و تلاش های کارآفرینانه در این زمینه هستید؟
وقتی روی آن بزرگنمایی می کنید، اداره یک شرکت مانند این از خانه خود با یک تیم راه دور در حالی که در مدرسه نیز حضور دارید، واقعاً چه شکلی است؟
چگونه شروع به تبدیل برندهایی کردید که به دلیل جوانی خود نسبت به امضای قرارداد شک داشتند؟
اگر بتوانید اکنون چیزی به افرادی که در فضای مجازی به شما قلدری می کردند بگویید، چه چیزی می گفتید؟
سال بعد، که به تازگی 14 ساله شده بود، ماس آژانس بازاریابی خود، Greedy Growth را از خانه خود در کنت، انگلستان راه اندازی کرد. به قول خود این شرکت، مشتریانی از جمله جوئل مومبونگو ستاره فوتبال و برند غذایی بهداشتی اوسا ارگانیک ادعا میکند که «صفحه اینستاگرام شما را به یک دارایی بازاریابی تبدیل میکند» و در سال 2020 پنج رقم درآمد کسب کرده است.
ماس که از دفتر خانهاش بزرگنمایی میکند – که همچنان در حال مبارزه با تحصیلات آکادمیک خود در حین مدیریت تیمهای فروش، عملیات و پشتیبانی مشتری از راه دور Greedy Growth است – در مورد کارهای روزمره خود و همچنین اینکه آیا هنوز هم میتواند از فضای اجتماعی لذت ببرد صحبت کرد. رسانه برای لذت های عجیب و غریب تر نمایشگاهی اش.
آیا تا به حال احساس می کنید که لذت نوجوان بودن در اینستاگرام را از دست می دهید اگر همیشه مجبور باشید به استفاده از آن برای تجارت خود فکر کنید؟
وقتی شرکت را راهاندازی کردم، ۱۴ ساله بودم و با صاحبان کسبوکار تماس میگرفتم، و تا زمانی که اعتماد بهنفس شناخت حرفهام، یعنی بازاریابی اینستاگرام را نشان میدادم، آنها مطمئن بودند که در هزینههای بازاریابی خود به من اعتماد خواهند کرد. اما همیشه صاحبان مشاغل عجیب و غریبی وجود دارند که سعی می کنند با شما چانه بزنند و سعی کنند از سن شما استفاده کنند. این فقط به خاطر داشتن آن سخت کوشی و درک است که اگر آنها فکر می کنند که به دلیل سن من می توانند آن را دریافت کنند، در مورد قیمتی که خدماتم را ارائه می دهم، امتیازی قائل نمی شوم. گاهی اوقات اگر در جوانی کسبوکاری را راهاندازی میکنید، میتوانید در دام گرفتن چنین امتیازاتی بیفتید. شما باید بدون توجه به میزان درآمدی که دارید، یک نتیجه نهایی را تعیین کنید.
آره اشتباه نکن من یک اکانت اینستاگرام دارم که در آن با دوستانم صحبت می کنم و از این قبیل چیزها. من هم تقریباً مثل همه هستم. من بهعنوان یک مصرفکننده در اینستاگرام شرکت میکنم، و فکر میکنم مصرفکننده بودن در اینستاگرام به شما کمک میکند تا موقعیتی را که برندها در تلاش برای دسترسی به مشتریان خود هستند، درک کنید. شما در حال پیمایش هستید و چیزهایی را می بینید که توجه شما را جلب می کند.
من به این نوع افراد نگاه می کنم، اما نمی توانم بگویم که کسی دستم را گرفته است. و فکر میکنم بخشی از دلیلی که به این نقطه رسیدم، این است که تقریباً یک شروع کننده بودم. بنابراین هیچ کس دست من را نگرفت و به من نگفت که این کار را انجام دهم. به عنوان یک کارآفرین باید از خفاش خود خارج شود. اگر این انگیزه را نداشتم که سعی کنم چیزهایی را برای خودم پیدا کنم و کنجکاو باشم، فکر نمیکنم در وهله اول این اتفاق بیفتد.
همه چیز در مورد همدلی و درک این است که من از هیچ کس برای هیچ تصمیم یا اقدامی متنفر نیستم. بسیاری از افرادی که در آن زمان چنین کارهایی را انجام می دادند، اکنون با آنها دوستان خوبی هستم. فکر میکنم تمام دلیل پشتکارم این است که یاد گرفتهام در مسیر خودم بمانم. تصمیمات دیگران یا افکار دیگران واقعاً برای من فرقی نمی کند. من یک شبکه حمایتی نزدیک از دوستان و خانواده دارم که واقعاً به آنها اهمیت می دهم و آنچه آن افراد به من می گویند تأثیر دارد. اما هر کس که خارج از آن باشد، من آن را با یک دانه نمک مصرف می کنم. شما هرگز نمی دانید آنچه کسی می گوید از کجا می آید.
مطالب مرتبط: رایان آنگ، مربی بسکتبال نوجوان، نکاتی برای دیگر کارآفرینان جوان دارد
Oversaturated احتمالاً کلمه ای است که وقتی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی اشاره می کنیم کمی بیش از حد استفاده می شود. من فکر می کنم همیشه مخاطبانی وجود دارند که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پاتوق می کنند. تا زمانی که از نظر روندهایی که در آن پلتفرم های رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد جلوتر باشید، همیشه راهی برای دستیابی به آن مخاطبان وجود دارد. بنابراین، برای مثال، زمانی که TikTok منتشر شد، بدیهی است که توجهات را از اینستاگرام دور کرد، اما آنها Reels را ساختند، که سعی کردند کمی از آن را پس بگیرند. من اینستاگرام را نسبتاً بلندمدت می بینم، اما بدیهی است که شما هرگز واقعاً نمی دانید چه چیزی در اطراف در می آید و اینستاگرام بعدی خواهید بود.
زمانی که لورنس ماس 12 ساله بود، تصمیم گرفت تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر امتحان کند. این یک درس سریع و سخت در زورگویی سایبری بود. همانطور که او به یاد می آورد، “به نظر می رسید فیلم های آماتوری از صحبت من با دوربین چیزی است که مردم دوست داشتند آن را مسخره کنند.”
لارنس ماس
مرتبط: سرطان نوجوان 19 ساله اسکاتلندی باعث موفقیت کارآفرینی می شود
این نیز در پس زمینه همه گیر رخ می دهد. آیا این یک اقدام متعادل کننده است که فکر میکنید اکثر دانشآموزان میتوانند آن را انجام دهند یا فقط به طور منحصربهفردی برای آن تلاش میکنید؟
برادر من در دانشگاه است و مسیر بسیار آکادمیک را طی کرده است. والدین من به مسیرهای تحصیلی اعتقاد زیادی دارند. بدیهی است که آنها متوجه شده اند که من احتمالاً بیشتر یک کارآفرینی هستم، اما من واقعاً هرگز یک مربی نداشتم. رهبران صنعتی هستند که من به آنها نگاه می کنم، مانند گری وی. یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار در بریتانیا به نام آژانس بز وجود دارد که نسبتاً بزرگ است و آنها یک تجارت 200 کارمند هستند.
زمانی که شما کسب و کاری را اداره می کنید، دسترسی به آن متوقف نمی شود. فکر نمیکنم نقطهای وجود داشته باشد که از قرار دادن خود در آنجا دست بردارید. برای ما، این قطعاً یک استراتژی مقیاسپذیری تهاجمی است که در حال حاضر از آن استفاده میکنیم تا سعی کنیم به برندها کمک کنیم بفهمند خدمات ما چگونه میتواند برای آنها مفید باشد. بدیهی است که افرادی وجود دارند که ممکن است به یک نوجوان 16 ساله در مورد هزینه های بازاریابی خود اعتماد نکنند، اما می دانید، اینجا در انگلستان، می توانید در سن 16 سالگی یک شرکت ثبت کنید. بنابراین من در حال حاضر هستم تنها مدیر، و این یک شرکت ثبت شده است. و در طول یک سال و نیم گذشته، ما مطالعات موردی کافی ایجاد کردهایم تا به مردم نشان دهیم که بله، ما یک شرکت بازاریابی واقعی هستیم، زیرا میتوانیم به نتیجه برسیم.
من هرگز به این فکر نکردم که خودم یک کارآفرین هستم. این از یک سرگرمی برای من رشد کرد، نوعی تمایل به ایجاد انجمن در اینستاگرام. من حدود یک سال وقت داشتم که از آن درآمد نداشتم. همه نمی توانند آن را متعادل کنند. این واقعا فقط به شخص بستگی دارد. در چند ماه گذشته، بله، برقراری تعادل دشوار بوده است، اما متوجه شده ام که این تنها بخشی از روند است. و اگر بخواهم مقیاس کنم، این کاری است که باید انجام دهم.
کارکنانی در کشورهای مختلف مستقر هستند. ما فریلنسرهای مستقر در بریتانیا داریم. تمام افرادی که زیر نظر من کار می کنند، پیمانکاران مستقل هستند. برخی از آنها چند ساعت در روز کار می کنند. این افراد در یک کانال Slack هستند، و من افرادی را در موقعیت های مختلف در سراسر شرکت برای انجام وظایف مختلف دارم. یکی از دلایلی که باعث میشود در دوران مدرسه و جوان بودنم اینقدر مقیاس بگیرم این است که میتوانم چیزهایی را که باید تفویض کنم تشخیص دهم تا بتوانم زمان خود را در مکانهای مناسب بگذارم. .
اینستاگرام و بازاریابی رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به فضاهای اشباع شده هستند. آیا مراقب بخش زیر اشباع بعدی بعدی هستید؟
صادقانه بگویم، چیزی که من را بیشتر خوشحال می کند لزوما جنبه پولی چیزها نیست، بلکه ایده من در حال رشد است. اوایل امسال، ما کار خود را با فوتبالیستهای حرفهای بریتانیایی آغاز کردیم و برای من واقعاً جالب است که چگونه میتوانم این ایده را مطرح کنم و آن را به چیزی تبدیل کنم که واقعاً واقعی است و تأثیرگذار باشد.
برای من این است که کدام پلتفرم میتواند به برندهایی که با آنها کار میکنیم کمک کند تا در حال حاضر بیشتر در معرض دید قرار گیرند. به همین دلیل است که من اینستاگرام را انتخاب کرده ام و به همین دلیل است که تا اینجا به اینستاگرام چسبیده ایم.
چه کسی لحن ذهنیت شما را در این همه تعیین می کند؟ خانواده بود؟ آیا کارآفرینانی داشتید که آنها را تحسین می کردید؟