در سال 2025 در فرانشیز چه انتظاری داریم؟
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
از منظر صنعت، 12 ماه گذشته تا حد زیادی برای توسعه و فروش فرانشیز مثبت بوده است، حتی اگر صنعت با چند تغییر استراتژیک سروکار داشته باشد. تقاضای قوی مصرفکننده در چندین بخش فرانشیز، بهویژه برای مدلهای تجاری که با خدمات ضروری، فناوری، و بازار پررونق سلامت و تندرستی همسو هستند، قوی بوده است. از دیدگاه نامزد، ما همچنان شاهد تقاضا برای مفاهیم طبقه بندی شده به عنوان مقاوم در برابر رکود هستیم، که همیشه یک پناهگاه امن برای صاحبان مشاغلی است که برای اولین بار در آن شرکت می کنند.
یک محیط وام دهی مطلوب، حداقل در اوایل سال، به بسیاری از کارآفرینان مشتاق جدید کمک کرد تا تامین مالی را تامین کنند که به نوبه خود باعث رشد شد. با نگاهی به سال 2024، بدیهی است که چشم انداز حتی رقابتی تر شده است، زیرا برندها در تلاش برای جذب نامزدهای با کیفیت، تمرکز فزاینده ای بر متمایز ساختن خود از دیگران داشتند.
مطالب مرتبط: در نظر گرفتن مالکیت فرانشیز؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی سازی شده خود را از حق رای دادن پیدا کنید که با سبک زندگی، علایق و بودجه شما مطابقت دارد.
چه چیزی در سال 2024 کار کرد؟
این صنعت با پیشبینی خوشبینانه در گزارش اقتصادی فرانشیز 2024 IFA، چندین استراتژی و تاکتیک مؤثر را بررسی کرد که آنها را هرچه بیشتر به نامزدهای ایدهآل خود نزدیکتر کرد. در اینجا سه مثال خاص وجود دارد:
• دیجیتال مارکتینگ هدفمند – تیمهای توسعه حق رای با استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، کمپینهای ایمیل شخصیسازی شده و ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی برای هدفگیری، دستیابی و تعامل با کاندیداهای ایدهآل، بیشتر تلاش میکنند. استقرار تبلیغات هدفمند بسیار بهبود یافته به برندها این امکان را میدهد تا در عین بهبود تولید سرنخ و کاهش هزینههای خرید، مشتریان بالقوه را کاهش دهند.
• برنامه های پشتیبانی از فرانچایز پیشرفته – با توجه به موفقیت بلندمدت فرنچایز، در سال 2024 بسیاری از تیم های توسعه حق رای سیستم های پشتیبانی را تقویت کردند – همه چیز از منابع برنامه ریزی مالی گرفته تا آموزش های عملیاتی پیشرفته. این افزایش سرمایه گذاری باید نرخ های نگهداری را در آینده افزایش دهد
• ابتکارات DEI – برای جذب نامزدها از مجموعههای متنوعتر، بسیاری از فرنچایزها تلاشهای خود را برای دستیابی به جوامع محروم در سال 2024 گسترش دادند – بدون شک با کمک دستورالعملهای وامدهی بهروز SBA. این تمرکز درها و مسیرهای جدید بسیاری را برای ایجاد و پرورش شبکه های فرانشیز قوی تر باز کرده است.
مطالب مرتبط: این حق رای دادن توسط زنان از یک نقطه عطف بزرگ فراتر رفت – در مقابل شانس. در اینجا نحوه انجام آنها آمده است.
جایی که نیاز به بهبود است
اکنون که نکات مهم را مرور کردیم، زمان آن فرا رسیده است که بر روی حوزه هایی تمرکز کنیم که فرنچایزها هنوز باید در تلاش برای رسیدن به KPI های خود بهبود دهند:
• آموزش محلی – با هجوم روزافزون فرانشیزهای بینالمللی، برندها باید نگاهی دقیقتر به راههای آموزش متناسب با نیازهای خاص بازارهای محلی داشته باشند. اینها اغلب میتوانند بسیار ظریف باشند، و نیازمند رویکردی است که مقررات تجاری منطقهای، ترجیحات فرهنگی و رفتار مصرفکننده را در نظر بگیرد – که به ندرت برای همه یکسان است.
• شفافیت امور مالی – محدود به محدودیتهایی که فرنچایزها در FDDهای خود افشا میکنند (مخصوصاً مورد 19)، بسیاری از برندها میتوانند با شفافیت مالی خود کار بهتری انجام دهند. در درازمدت، این باعث ایجاد اعتماد بهتر در فرآیند می شود
• پایداری – اکثر نامزدهای امتیازدهی – و مصرف کنندگان – اکنون از نسل هایی هستند که برای آگاهی محیطی ارزش قائل هستند. برندها باید به دنبال گسترش شیوه های ساختمان سبز، گنجاندن پایداری بیشتر، و ادغام محصولات و خدمات سازگارتر با محیط زیست در مدل های تجاری خود باشند.
مطالب مرتبط: گرگ فلین مالک 1245 رستوران است و سالانه 2 میلیارد دلار درآمد دارد. در اینجا او چگونه این کار را انجام داد.
چه چیزی در سال 2025 انتظار می رود
با پایان یافتن انتخابات ایالات متحده، تصویر واضح تری از آنچه برای توسعه فرنچایز در سال 2025 انتظار داریم داریم. اگرچه هیچ چیز کاملاً مشخص نیست، به نظر می رسد روندهای زیر عامل مهمی برای تیم های توسعه فرنچایز در سال آینده باشد:
• واقعیت مجازی (VR) – دوقلوی هوش مصنوعی می تواند به یک دارایی بزرگ برای نامزدهایی تبدیل شود که در فرآیند کشف حق امتیاز فعالیت می کنند. امکان انجام تورهای مجازی در مکان های حق رای دادن و امکانات آموزشی شرکتی به ترسیم تصویر واضح تر و برآورده کردن بهتر انتظارات کمک می کند. حتی برای نامزدهایی که در مکانهای دوردست هستند (دوباره بینالمللی فکر کنید)، VR میتواند روشی نوآورانه برای ارائه یک تجربه بسیار فراگیرتر باشد.
• پشتیبانی مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی – این منطقه ای است که در حال حاضر گسترش زیادی دیده شده است، زیرا چت بات ها می توانند پشتیبانی واقعی را ارائه دهند که زمانی برای مدیریت به یک جزء پرسنل سنگین نیاز داشت. با ویژگیهای جدید که نیازهای خاص کسبوکار، شرایط بازار و معیارهای عملکرد را در نظر میگیرند، امتیازدهندگان به زودی میتوانند در به اشتراک گذاشتن توصیههای هدفمند برای استراتژیهای رشد، آموزش و تعدیلهای عملیاتی خاص بازار، پیشرفتهای گستردهای ایجاد کنند.
• گسترش خرد فرانشیزها و مدل های انعطاف پذیر – بسیاری از برندها در حال حاضر در حال آزمایش مدلهای فرانچایز خرد هستند که به فرنچایزها اجازه میدهد با هزینههای سربار کمتر و تعهد بسیار کمتری کار کنند. این مدلهای تجاری انعطافپذیر جدید باید برای جمعیت گستردهتری از کاندیداها – بهویژه کارآفرینان جوانتر و صاحبان پاره وقت – جذاب باشد. این در اصل یک بخش از بازار استفاده نشده است که نویدهای زیادی را برای رشد آینده نشان می دهد
مطالب مرتبط: چگونه یک برنامه استراتژیک برنده برای سال 2025 ایجاد کنیم
https://www.entrepreneur.com/franchises/franchise-development-efforts-in-2025-what-to-expect/482619