به گفته فارستر، اینستاگرام سلطان رسانه های اجتماعی با یک 4.21٪ نرخ تعامل
در قرن بیستم، زمانی که رادیو و تلویزیون به مردم اجازه دسترسی به اطلاعات بیشتر را داد، همه چیز تغییر کرد. با این حال، این اینترنت بود که یکی از مهمترین و شدیدترین تغییرات را در بازاریابی، تجارت و سبک زندگی ایجاد کرد. این شیوه ارتباط ما و البته روش بازاریابی و تبلیغات محصولات و کسب و کارمان را تغییر داد.
البته فیسبوک تعداد کاربران فعال تری نسبت به اینستاگرام دارد. با این حال، اعداد برشی ممکن است اولین چیزی نباشند که هنگام تبلیغات یک کسب و کار کوچک به آن توجه کنید. اگر می خواهید کسب و کار کوچک خود را با موفقیت تبلیغ کنید، ابتدا باید به داده های مربوطه نگاه کنید. آمارها چیزی بیش از اعداد ساده محاسبه شده برای جذب کاربران بیشتر است.
تبلیغات ویدیویی تا 60 ثانیه ایجاد کنید و آنها را به مخاطبان هدف خود تحویل دهید. این روزها زمان بسیار محدود است و من ویدیوهای کوتاه تر را توصیه می کنم. آنها حداکثر توجه و پاسخ مورد انتظار مشتریان بالقوه و فعلی شما را جلب خواهند کرد.
توجه داشته باشید که این تصاویر باید هدفمند، جذاب و در عین حال با کیفیت باشند. اگر عکاس ماهری نیستید، عکاسی را استخدام کنید که بتواند بهترین تصاویر را برای موفقیت ارائه دهد. همچنین باید به بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای حداکثر تعامل توجه کنید.
این نوع تبلیغات باعث میشود که کاربران اینستاگرام برای دیدن تصاویر اضافی و فراخوانی برای اقدام در وبسایت رسمی شما، انگشت خود را بکشند تا درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. از بسیاری جهات، کمپین تبلیغاتی چرخ و فلک شبیه کمپین بازاریابی محتوا است زیرا اطلاعات ارزشمندی را به کاربران ارائه می دهد.
شما باید پیام خود را سریع و مختصر برسانید تا بتوانید طرفداران یا مشتریان را جذب کنید. و همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی این نوع ارتباطات را ترویج نمی کنند.
شما می توانید یک داستان بگویید یا محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق تصاویر جذاب بصری تبلیغ کنید. کسب و کار کوچک یا نام تجاری خود را برای مخاطبان گسترده ای بازاریابی کنید یا فقط مشتریان محلی از منطقه جغرافیایی یا شهر خود را هدف قرار دهید.

2. تبلیغات ویدیویی اینستاگرام
هدف اصلی این است که وقتی توانستید توجه آنها را جلب کنید، مشتریان بالقوه خود را به بازدید از وب سایت خود ببرید.
4. تبلیغات استوری اینستاگرام
در اینجا به مزایای واقعی تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم.
- بیشتر از 700 میلیون کاربر در اینستاگرام و جامعه همچنان در حال رشد است.
- اینستاگرام و فیسبوک به هم متصل هستند. بنابراین هدف قرار دادن مخاطبان خود بر اساس داده های فیس بوک آسان تر است. تمام کارهای بودجه بندی و برنامه ریزی، راه اندازی و ایجاد تبلیغات از طریق فیس بوک انجام می شود. پس نیازی نیست که از صفر شروع کنید و در مورد اینستاگرام بیاموزید، زیرا قبلاً از پلتفرم خواهر آن برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کرده اید.
- تبلیغات اینستاگرام غیر نفوذی هستند و کمتر احتمال دارد که مخاطب هدف شما را آزار دهد.
- تینرخ تعامل او در اینستاگرام بالاتر است نسبت به نرخ تعامل در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر.
- شما به راحتی می توانید Shopify را ادغام کنید و محصولات خود را فورا بفروشید.
- اینستاگرام اندازه گیری می کند موفقیت کمپین شما بر اساس آگاهی، به جای تعداد فالوورها، لایک ها یا کامنت ها دسترسی پیدا کنید و به یاد بیاورید.
- اکثر مردم از تلفن های هوشمند خود برای خواندن اخبار، معاشرت در فیس بوک یا ارسال داستان های خود و به روز رسانی جدول زمانی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اکثر گوشیهای هوشمند دارای دوربینهای رده بالایی هستند که میتوانند عکسهایی بگیرند تا فوراً در اینستاگرام پست شوند. همه می توانند یک عکاس آماتور باشند. اینستاگرام بهترین کانال برای این نوع رسانه است و به همین دلیل است که اکثر کاربران موبایل دارای اکانت اینستاگرام هستند.
- از نظر بازگشت سرمایه و هزینه، بازاریابی اینستاگرام بهترین نتایج را به همراه دارد. نسبت به سایر کانالهای بازاریابی آنلاین موثر و زمانبر کمتر است.
چگونه کسب و کار کوچک خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
در اینجا انواع تبلیغاتی که می توانید در اینستاگرام ارسال کنید و البته چگونه می توانید از آنها بهره مند شوید، آورده شده است.

در حالی که تبلیغات عکس بهترین انتخاب شما در مواجهه با اینستاگرام است، ویدیوها اگر کوتاه باشند و پتانسیل ویروسی شدن را داشته باشند می توانند موثر باشند.
3. تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام
با توجه به اینکه فیس بوک و توییتر در مجموع به ندرت به نرخ تعامل 0.10 می رسند، این رقم بسیار بزرگی است. «اینستاگرام به ازای هر فالوور 58 برابر بیشتر از فیس بوک و 120 برابر بیشتر از توییتر تعامل به ازای هر فالوور ارائه کرد.» تبلیغات Forrester
[clickToTweet tweet=”Instagram is the king of social media with 4,21% engagement rate.” quote=”Instagram is the king of social media with 4,21% engagement rate.”]
مزایای تبلیغات اینستاگرام چیست؟
سودآورترین روش برای تبلیغات در اینستاگرام البته روش پولی است. اگر قبلاً کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ کرده اید، از قبل می دانید که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنید.
هنگام راه اندازی کمپین اینستاگرام چندین گزینه وجود دارد. اما شما باید از همان ابتدا بدانید که دقیقاً چه می خواهید و هدف شما چیست.
اصولاً 2 روش تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد، روش رایگان و البته ویژگی تبلیغات پولی.
1. بازاریابی رایگان
اگر در حال فروش محصولات هستید، می توانید اینستاگرام، فیس بوک و Shopify را ادغام کنید و فوراً به دنبال کنندگان خود بفروشید. ارسال تصاویر و ویدیوهای مرتبط و ایجاد برند خود به صورت آنلاین و جذب مشتریان و فالوورهای بیشتری.
3 نوع اصلی از تبلیغات اینستاگرام برای شروع یک کمپین آنلاین وجود دارد:
1. تبلیغات عکس اینستاگرام
مردم می خواهند بیشتر ببینند، بشنوند و بیاموزند، اما زمانشان محدود است. مشکل این است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی کلاسیک وقت گیر هستند.
در حالی که ممکن است بازاریابی پولی نیز در نظر گرفته شود، تعامل با اینفلوئنسرهای برتر اینستاگرام را برای همکاری و همچنین یک گزینه اضافی در اینجا فراموش نکنید.
2. بازاریابی پولی
به عبارت ساده تبدیل شده است یک جامعه آنلاین بزرگ و متنوع با پتانسیل بازاریابی نامحدود
عکس براندون لی در Unsplash
