قبلاً این روند را طی کرده اید؟ به سادگی روی ” ضربه بزنیدبینش هااگر قبلاً تجزیه و تحلیل اینستاگرام را تنظیم کرده اید، از نمایه خود استفاده کنید. از اینجا میتوانید به نمای کلی مخاطبان، خلاصه محتوا و پستهای با عملکرد برتر دسترسی داشته باشید.
سلام، سوال منصفانه
بینش مخاطبان اینستاگرام شما گنجینه ای از داده ها است که به شما کمک می کند تا تعامل خود را افزایش دهید و حساب خود را رشد دهید. اعطا می شود که می دانید به دنبال چه چیزی باشید.
بینش های اینستاگرام که باید ردیابی کنید
ایده «داده محور بودن» در حال حاضر در بازاریابی رایج است، اینطور نیست؟
با توجه به اقدامات لازم برای اجرای یک لایو اینستاگرام موفق، ارزیابی عملکرد یک امر ضروری است.
البته راههایی نیز وجود دارد که میتوانید تجزیه و تحلیل تبلیغات خود را فراتر از خود اینستاگرام ببینید. در اینجا نگاهی داریم به عملکرد پولی در Sprout Social:
نحوه مشاهده تجزیه و تحلیل اینستاگرام در Sprout Social
و در حالی که ما انجام دادن به ویژگی های بومی IG کمک کنید، واضح است که ما نمی توانیم Sprout را به اندازه کافی توصیه کنیم.
بهینه سازی استراتژی Stories شما ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد. با این حال، این جایی است که تجزیه و تحلیل شما می تواند کمک بزرگی باشد. برای مثال، اطلاعات بینش داستانهای شما میتواند شما را در موارد زیر راهنمایی کند:
چند داستان در هفته منتشر شود
اینکه آیا زمانبندی روی برداشتها و تعاملات تأثیر دارد یا خیر
کدام قالب های محتوا بهترین عملکرد را دارند (فکر کنید: قرقره ها در مقابل UGC در مقابل نمایش اسلاید)
بینش و تجزیه و تحلیل حلقه ها
آیا می خواهید از نزدیک ببینید که چگونه پلتفرم می تواند تلاش های برند شما در اینستاگرام را افزایش دهد؟ ما از شما دعوت می کنیم تا امروز Sprout Social را تست کنید تا خودتان ببینید!
وقتی نوبت به محتوای اینستاگرام ما می رسد چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست؟
در اینجا خلاصهای از آنچه میتوانید از طریق Insights مشاهده کنید، از تفکیکهای تصویر بزرگ گرفته تا عملکرد پستهای دانهبندی شده است.
بینش و تحلیل مخاطب
با این حال، به دلایل خوبی! این واقعیت که Sprout به شما دیدی جامع از دادههای رسانههای اجتماعی و حضور بازاریابی شما میدهد یک امتیاز بزرگ است. ناگفته نماند که توانایی انتشار و ارسال متقابل محتوا و پیام ها نیز وجود دارد.
ده ها داشبورد در مقابل شما ممکن است کمی ترسناک به نظر برسند.
با توجه به اینکه 20 درصد از کل فعالیت اینستاگرام در Reels اتفاق می افتد، بازاریابان نمی توانند داده های عملکرد ویدیوی خود را نادیده بگیرند. بینش های ارائه شده توسط تجزیه و تحلیل اینستاگرام در اینجا برای دوره یکسان است.
باز هم، تجزیه و تحلیل بومی اینستاگرام در مورد بینش مخاطبان به طرز شگفت انگیزی قدرتمند است. شبکه داده های ارزشمند مشتری را برجسته می کند، از جمله:
جمعیت شناسی مخاطب (سن، جنسیت، مکان)
رشد فالوور در طول زمان
تعامل و تعامل مخاطب در طول زمان
درصد تعاملات فالوورها در مقابل غیر فالوورها
این یک درک بزرگ از حضور و رشد IG شما ارائه می دهد. گفتنی است، این فقط طعم چیزهایی است که می توانید از اعداد خود به دست آورید.
در کنار داده های خاص عملکرد پست، می توانید روندهای تصویر بزرگ را برای حساب خود مشاهده کنید. این شامل:
فرمت های محتوا با عملکرد برتر
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام (بر اساس رفتار واقعی مخاطبان)
پست هایی با عملکرد برتر برای یک دوره زمانی خاص
برداشت های پست فردی، تعامل و دسترسی
ویژگی های تجزیه و تحلیل بومی اینستاگرام چیزی برای تمسخر نیست.
حالا برو به چیزهای خوب
تحت تأثیر داده های خود هستید؟ نمی دانید با ردیابی عملکرد شروع کنید؟ این بررسی عمیق در تجزیه و تحلیل اینستاگرام هر آنچه را که باید بدانید را به شما آموزش می دهد.
چرا تجزیه و تحلیل اینستاگرام مهم است؟
در حالی که میتوانید چیزهای زیادی از تجزیه و تحلیلهای بومی بیاموزید، ابزاری مانند Sprout میتواند بینشهای بیشتری را کشف کند که میتوانید آنها را به عمل تبدیل کنید. پلتفرم ما یک راه حل مشترک و همه کاره برای افزایش حضور شما در رسانه های اجتماعی ارائه می دهد.
این پلتفرم راه های متعددی را برای بررسی تجزیه و تحلیل تبلیغات اینستاگرام از جمله مدیر تبلیغات ارائه می دهد. از منوی “تجزیه” در Ads Manager، می توانید ببینید:
نمای کلی عملکرد کمپین شما
جمعیت شناسی مخاطبان آگهی
داده های تحویل
مبلغ هزینه شده برای کمپین
هزینه هر نتیجه
و مشخص کردن این اعداد باید برای برندها و بازاریابان یک اولویت باشد.
و به عنوان یک امتیاز اضافه، اینستاگرام به شما امکان می دهد نتایج جستجوی خود را بر اساس متریک فیلتر کنید.
این نشان دهنده اهمیت بحث در مورد تجزیه و تحلیل IG شماست. این به این دلیل است که داشتن داده های شما به شما این امکان را می دهد که:
محتوای با عملکرد برتر را بر اساس چه چیزی بازسازی کنید شما مخاطب می خواهد چالش های رقابت فزاینده و الگوریتم همیشه بی ثبات اینستاگرام را در نظر بگیرید. درک آنچه واقعاً با مخاطبان شما طنین انداز می شود با تجزیه و تحلیل شما شروع می شود.
روند رشد نقطه ای (یا رکود). این در مورد استراتژی محتوایی، تعامل و دسترسی شما صدق می کند. به عنوان مثال، آیا قرقره ها از پست های شما بهتر عمل می کنند؟ آیا رشد فالوورهای شما ثابت است؟ فرکانس انتشار شما چطور؟ اعداد شما می توانند به شما نشان دهند که چگونه به حساب خود نزدیک شوید.
رشد و عملکرد حساب خود را برای هم تیمی ها، مدیران و ذینفعان توضیح دهید. چه بخواهیم چه نخواهیم، امروزه از بازاریابان انتظار می رود که تصمیمات خود را با ارقام سخت توجیه کنند. خوشبختانه اینستاگرام
نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل اینستاگرام
این نقاط داده نشان می دهد که آیا شما از طریق اینستاگرام در مقابل مخاطبان هدف خود قرار می گیرید یا خیر.
در حالی که Reels در حال حاضر غالب است، Stories یکی از ویژگی های اصلی اینستاگرام باقی مانده است.
فراتر از معیارهایی که برای محتوای ویدیویی انتظار دارید، شبکه به اشتراک می گذارد:
اوج نماهای همزمان
تعداد تعاملات زنده (نظرات و اشتراک گذاری)
# حسابی که در طول پخش به دست آمده است
تجزیه و تحلیل تبلیغات IG
اگر میخواهید حضورتان را سریعتر افزایش دهید، وقت آن است که اطلاعات اینستاگرام خود را تا زانو درآورید.
هیچ کمبودی در ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام وجود ندارد.
غذای آماده؟ شما باید آزمایش کنید و خودتان ببینید. با یک کنترل بهتر در تجزیه و تحلیل خود، می توانید آن آزمایش ها را با احساس اطمینان انجام دهید.
بینش و تحلیل داستان
یکی از مزایای اصلی درک تجزیه و تحلیل اینستاگرام، تصمیم گیری مبتنی بر داده است. به عنوان مثال، داده های حکایتی زیادی در مورد عملکرد بهتر قرقره ها و چرخ فلک ها از یکدیگر وجود دارد. با این حال، نتایج شما ممکن است بر اساس صنعت، مخاطبان و استراتژی محتوا متفاوت باشد.
همچنین، Sprout برندها را تشویق میکند تا بر اساس تحلیلهای خود اقدام کنند.
زیرا شبکه مرتباً بهروزرسانیهایی را ارائه میکند تا به شما کمک کند دادههای خود را داشته باشید.
و در حالی که خود داستان ها انجام دادن ناپدید می شوند، داده های پیوست شده به آنها ناپدید نمی شوند.
داشبوردهای موجود در Sprout یکپارچه هستند و به راحتی قابل پیمایش هستند. شما می توانید در یک نگاه به مهمترین سوالات هم تیمی های خود پاسخ دهید. این شامل:
کدام پست ها بیشترین تاثیر تجاری را دارند؟
سهم ما از صدای ما چقدر است (و بر کدام هشتگ های اینستاگرام تسلط داریم)؟
کدام قالب های محتوا بیشترین جذب مخاطب را به همراه دارد؟
آیا زمان آن رسیده است که از تجزیه و تحلیل بومی اینستاگرام سطح بالاتری بگیرید؟
آنچه در اینجا قابل توجه است، اعمال تفکیک “فالوورها و غیر دنبال کنندگان” در Reels است. این نشان میدهد که آیا ویدیوهای شما با الگوریتم انتخاب میشوند یا از طریق صفحه کاوش ارائه میشوند.
بینش و تجزیه و تحلیل IG Live
و بوم!
همانطور که با تفکیک بالا ثابت شد، داده های شبکه به طور شگفت انگیزی دانه ای هستند. دسترسی به آن نیز آسان است.
Sprout به برندها این امکان را می دهد که تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود را در کنار کل حضور اجتماعی خود ارزیابی کنند. این شامل شبکه هایی مانند فیس بوک، توییتر، پینترست و تیک تاک می شود. قابلیت نظارت بر داده ها و مدیریت دارایی ها برای همه این پلتفرم ها در یک مکان یک مزیت بزرگ است.
انجام این کار نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود، بلکه نشان می دهد که کدام پست ها و شبکه ها بهترین عملکرد را دارند. تجزیه و تحلیل تلفیقی و ارسال متقابل می تواند یک تغییر بازی برای مارک های پرمشغله باشد. دلیلش این است که شما مجبور نیستید بین پلتفرمها پرش کنید.
گفته می شود، این شبکه از لحاظ دست نگه داشتن بیش از حد انجام نمی دهد چی برای انجام دادن با داده های خود به همین ترتیب، در مقابل پلتفرمی مانند Sprout Social، چند ویژگی و عملکرد از دست رفته وجود دارد.
ریسک داده های عملکرد مربوط به کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام شما زیاد است.
حراجی. خدمات مشتری. جامعه سازی این لیست زمانی که نوبت به فعالیت ها و فرصت هایی برای جلب مشتری می شود ادامه دارد.
شاید شما صرفاً نگران دسترسی هستید. شاید نظرات و تعاملات اولویت شما برای جامعه سازی باشد. در هر صورت، می توانید این معیارها و سپس برخی را دنبال کنید.
آیا در تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود به روز هستید؟
در واقع، 60 درصد از بازاریابان سرمایه گذاری خود را در اینستاگرام در سال 2022 افزایش می دهند.
برای پاسخ به این سوال، باید به تعاملات محتوایی و داده های پست فردی خود بپردازید. خوشبختانه، اینستاگرام انجام هر دوی این موارد را بسیار ساده می کند.
مجموعه ویژگیهای جامع شنیدن اینستاگرام Sprout فراتر از چیزی است که ابزار اصلی اینستاگرام ارائه میکند. پلتفرم ما به برندها اجازه می دهد فعالانه رقبا، اصطلاحات کلیدی، احساسات و موارد دیگر را ردیابی کنند.
اما نکته اینجاست: بازاریابان باید بر اساس آن تصمیم بگیرند واقعی اعداد در مقابل حکایات به تنهایی
فرض کنید در نظارت بر معیارهای خود کاملاً تازه کار هستید. در زیر یک عکس فوری از نحوه بررسی تجزیه و تحلیل اینستاگرام (با نام مستعار “Account Insights”) برای اولین بار آورده شده است:
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، مطمئن شوید که یک نمایه تجاری (یا حساب سازنده) تنظیم کردهاید.
از نمایه خود، روی ضربه بزنید ≡ در گوشه سمت راست بالا
سپس، روی «انتخاب» ضربه بزنیداطلاعات بینش را دریافت کنیدضربه بزنید و تأیید کنید.
به گزارش رقیب پلتفرم ما در زیر نگاهی بیندازید. این گزارش سهم صدای شما را در کنار عملکرد هشتگ برجسته می کند. این بینشها راههای خاص و کاربردی را برای تنظیم دقیق استراتژی محتوا و موقعیتیابی ارائه میدهند.
به Insights Overview خود به عنوان یک بررسی نبض برای عملکرد اینستاگرام خود فکر کنید. در اینجا می توانید ببینید که آیا دسترسی اکانت شما در حال افزایش است و کدام پست ها به این دسترسی کمک می کنند. همچنین میتوانید فرمتهای پست با عملکرد برتر را بر اساس قابلیت مشاهده ببینید.
اطلاعات بینش و تجزیه و تحلیل را ارسال کنید
اما بسیاری از وظایف مربوط به اینستاگرام برای تجارت، معیارهای بی شماری برای ردیابی وجود دارد.
هر چند وحشت نکنید! اکنون که می دانید چگونه به معیارهای خود دسترسی پیدا کنید، بیایید معنای آنها را بررسی کنیم.