به Gen Z اجازه دهید اسکریپت بازاریابی شما را توضیح دهد

به Gen Z اجازه دهید اسکریپت بازاریابی شما را توضیح دهد

شاید تا به حال یکی از بیش از 4000 TikToks را با هشتگ #genzmarketing دیده باشید، جایی که یک کسب و کار یا موسسه (بسیاری از باغ وحش ها و موزه ها در ترند هستند) از یک فرد در سن خاصی با استفاده از کلماتی که بخشی از زبان بومی ژنرال Z (کشیدن، ریزش، دادن، برات) – و کار می کند.

ویدیوها مفید و خنده دار هستند – و برخی از آنها ده ها میلیون بازدید داشته اند. به عنوان مثال، یک Bed & Breakfast در جنوب آکسفوردشایر، انگلستان، تا کنون 2.3 میلیون لایک دریافت کرده است.

@fyfieldmanor می‌توانم تأیید کنم که او چیزی را که گفته است متوجه نشده است.

این در حالی است که باغ وحش نورثامبرلند 1.4 میلیون لایک و باغ وحش جکسونویل بیش از 250000 لایک دارد. نظرات عمدتاً مثبت بوده است و Boomers و Gen X'ers ​​که خطوط را ارائه می دهند “King” و “Queen” نامیده می شوند. یکی از آنها پست کرد: «این نوع بازاریابی روی من کار می‌کند، و باعث می‌شود کل ویدیو را تماشا کنم. دیگری نوشت: “به شخص بازاریابی Gen Z افزایش حقوق بدهید.”

@northumberlandzoo مدیران باغ وحش ما تکلیف را درک نکردند. #genz #genzmarketing #viral #fyp #funny #marketing ♬ Jazz Bossa Nova – TOKYO Lonesome Blue

شرکت بازاریابی Webbee پیشنهاد می کند که این روند رو به افزایش است زیرا Gen Z به “اصالت، طنز و محتوای واقعی” در عصر هوش مصنوعی عمومی اهمیت می دهد.

آنها خاطرنشان کردند: “مردم دوست ندارند به آنها فروخته شوند.” “در حالی که هوش مصنوعی می تواند در تبلیغات مفید باشد، بسیاری از کسب و کارها بیش از حد بدون هیچ گونه لمس انسانی به آن متکی هستند، که منجر به پیام های عمومی و فروش می شود که بینندگان را جذب نمی کند.”

در همین حال، بر اساس داده‌های گارتنر، بودجه بازاریابی از میانگین 9.1 درصد درآمد شرکت در سال 2023 به 7.7 درصد در سال 2024 کاهش یافته است که کاهشی 15 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این، البته، ایجاد TikToks ارزان قیمت را جذاب تر می کند.

وببی خاطرنشان می کند که مد «اسکریپت بازاریابی» TikTok بخشی از یک پدیده جدید در محیط کار است، محتوای تولید شده توسط کارکنان (EGC)، که از کارکنان فعلی برای تولید محتوا به جای تأثیرگذاران خارجی یا آژانس ها استفاده می کند.

بنابراین آیا کسب و کار شما باید در این روند قرار بگیرد؟ اگر زمان و در دسترس بودن دارید، ضرری ندارد – اما این کار را سریع انجام دهید.

سیمی اشاره می کند که وقتی افراد بالای 35 سال شروع به استفاده از زبان عامیانه شما کنند، این روند به زودی پایان خواهد یافت.

مرتبط: یک پست از یک بوفه زنجیره ای محبوب ده ها میلیون بازدید در رسانه های اجتماعی به دست آورده است. در اینجا نحوه ادامه ویروسی شدن آن آمده است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/let-gen-z-write-your-marketing-script-tiktok-trend-explained/480573

دیدگاهتان را بنویسید