بهترین راهنمای پروفایل اینستاگرام + 8 تکنیک نوشتن بیو اینستاگرام

ویژگی های انتخاب اسم مناسب برای پیج اینستاگرام (عنوان بیو)

! پیشنهاد ویژه من برای شما: راهنمای ادمین اینستاگرام {۰ تا ۱۰۰}

برای افزودن اطلاعات تماس یا دکمه‌های تماس در بیو پیج اینستاگرام، می‌توان از بخش Edit Profile > Contact Options اقدام کرد.

نویسنده: سینا فرحی

۳- چرا نمی‌توانم نام را تغییر بدهم؟

! پیشنهاد ویژه من برای شما: ۱۰ روش افزایش امنیت پیج اینستاگرام (ضد هک اینستاگرام)

پروفایل و بیو اینستاگرام، معمولاً اولین بخشی است که هر مخاطب، پس از ورود به پیج، آن را بررسی می‌کند. پس از بررسی و دیدن این بخش، تصمیم می‌گیرد که پیج را فالو کند یا نکند. پیج‌های بیزینسی زیادی را می‌بینیم که عکس پروفایل واضحی ندارند یا اینکه بیو پیج‌شان کامل نیست. البته برای پیج‌های شخصی شاید آنقدر این موارد مهم نباشد. مثلاً کسی که هدفش از فعالیت در اینستاگرام، صرفاً گذراندن وقت است، احتمالاً این موارد اهمیت چندانی برای او ندارد. اما اگر پیجی دارید که از آن درآمد کسب می‌کنید، قطعاً باید این موارد را رعایت کنید. هر چند پیج‌های شخصی هم می‌توانند از این نکات استفاده کنند.

چرا باید پروفایل اینستاگرام را حرفه‌ای بسازیم؟

برای ساخت عکس پروفایل اینستاگرام نیز می‌توانید از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های زیادی که در این مورد وجود دارد استفاده کنید که این اپلیکیشن‌ها را در مقاله بهترین ابزارهای تولید محتوا آورده‌ایم. همچنین می‌توانید از سایت ProfilePictureMaker.com برای زیباتر کردن عکس پروفایل اینستاگرام‌تان استفاده کنید.

از مسیر: Edit Profile > Category > Search

معمولاً یکی از اولین مواردی که مخاطب پس از وارد شدن به پیج شما به آن دقت می‌کند، نام کاربری اکانت‌تان است. منظورم از نام کاربری همان آی‌دی پیج است. انتخاب نام کاربری مناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در موفقیت آینده پیج داشته باشد! مثلاً پیج‌هایی که نام کاربری مناسب و کوتاهی دارند، می‌توانند فالوورهای بیشتری هم جذب کنند!

آموزش ساخت پروفایل اینستاگرام - نوشتن بیو اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

۱- در ساخت نام کاربری از چه کاراکترهایی می‌توان استفاده کرد؟

اینها نکاتی بود که بهتر است حتماً در انتخاب نام پیج و در حالت کلی‌تر، ساخت پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام از آنها استفاده کنید.

اطلاعات تماس در بیو اینستاگرام ؛ ابتدا ایمیل

همچنین برای استفاده بهینه از بیوگرافی پیج، می‌توانید یک CTA یا دعوت به اقدام هم داشته باشید. به این صورت که CTA شما می‌تواند دعوت کاربران به کلیک‌کردن روی لینک بیو باشد یا اینکه دیدن یکی از پست‌های مهم پیج. معمولاً چیزی که در اکثر بیوی پیج‌های موفق مشاهده می‌شود، یک دعوت به اقدام مناسب است که معمولاً نتیجه خوبی هم به همراه دارد.

همانقدر که انتخاب نام و آی‌دی پیج می‌تواند مهم باشد، انتخاب عکس مناسب برای پروفایل اینستاگرام هم مهم است. عکس پروفایل هم از آن مواردی است که خیلی می‌تواند به رشد پیج کمک کند. عکس یا لوگوی پیج، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فعالیت شما باشد. همانطور که برای اسم پروفایل و نام کاربری پیج مواردی را توضیح دادم، برای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام نیز نکاتی را توضیح می‌دهم تا بهتر بتوانید عکس پروفایل‌تان را انتخاب کنید.

  1. اندازه استاندارد: اندازه مناسب آن ۱۱۰×۱۱۰ است، اما بهتر است که با اندازه بزرگ‌تری آپلود کنید تا کیفیت بیشتری داشته باشد.
  2. نمایش مناسب در موبایل: احتمالاً بالای ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام از طریق موبایل فعالیت می‌کنند. پس عکس پروفایل اینستاگرام شما باید در موبایل نیز به خوبی دیده شود.
  3. عکس برند یا خودتان: اگر پیج کاری شما با نام کسب‌وکارتان است، بهتر است که از لوگوی رسمی برندتان استفاده کنید، در غیر این صورت می‌توانید تصویر خودتان را قرار دهید.

پروفایل اینستاگرام - بیوگرافی اینستاگرام - متن بیو اینستاگرام

اینستاگرام اجازه نمی‌دهد که در قسمت کپشن پست‌ها لینکی قرار دهیم، یعنی آن لینک‌ها قابلیت کلیک‌شدن ندارند. تنها لینک در بیو و لینک در استوری قابلیت کلیک‌شدن دارند که در اینجا موضوع ما لینک بیوی پیج است. برای گذاشتن یا ویرایش لینک بیو اینستاگرام نیز می‌توانید از قسمت زیر اقدام کنید.

همانگونه که دیدید، پروفایل اینستاگرام شامل مجموعه‌ای از بخش‌هاست که به آن بیوی اینستاگرام هم می‌گویند که باید هر بخش را به طور کامل و دقیق قرار داد. همچنین در دوره رایگان اینستاگرام مارکتینگ، مواردی که توضیح داده شد به همراه مواردی بیشتر را به صورت ویدیو قرار داده‌ایم که می‌توانید از آنجا ببینید.

! پیشنهاد ویژه من برای شما: لیست ۲۵ ترفند اینستاگرام + ویدیو

اما موردی که می‌تواند باعث خوانایی بیشتر و همینطور زیباتر دیده‌شدن بیوی پیج‌تان باشد، استفاده از ایموجی است. ایموجی مرتبط باعث قشنگ‌تر شدن پروفایل اینستاگرام می‌شود. اما نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید.

آموزش انتخاب نام کاربری حرفه‌ای در اینستاگرام

فرض کنید پیجی را می‌بینید که در بخش کامنت‌های پیجی دیگر، کامنتی ارسال کرده است. اما بنا به هر دلیلی، روی آی‌دی پیج کلیک می‌کنید و وارد همان پیج می‌شوید. اما می‌بینید که پیج هیچ اطلاعات واضح و مشخصی ندارد و یا اطلاعات آن ناقص است و به همین دلیل، احتمالاً از دنبال کردن آن صرف نظر می‌کنید.

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد! امکان دارد موردی که در بالا توضیح دادم، برای پیج شما هم اتفاق بیفتد. البته در این مقاله قصد دارم در مورد پیج‌های کاری (بیزینسی) و مربوط به کسب‌وکار صحبت کنم و هدفم راهنمایی شما برای ساخت پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای برای پیج‌تان است. پیج‌های خیلی زیادی هستند که به دلیل پروفایل اینستاگرام ضعیف یا بیو اینستاگرام نه چندان جذاب، شانس جذب فالوورهای زیادی را از دست می‌دهند. مثلاً مخاطب وارد پیج می‌شود، بخش پروفایل و بیو پیج اینستاگرام را بررسی می‌کند، اما به دلیل ضعیف بودن ساختار آن، از فالو کردن منصرف می‌شود.

ویژگی های متن بیو اینستاگرام

چون اگر شما هشتگ مرتبط با کسب‌وکارتان را در قسمت بیو قرار دهید، احتمال دارد که افراد زیادی روی آن کلیک کنند و پس از کلیک، پست‌های زیادی در همان زمینه به آنها نشان داده می‌شود. در این حالت معمولاً پیج شما را فراموش می‌کنند و با همان پست‌ها سرگرم می‌شوند! پس پیشنهاد می‌کنم از هشتگ در بیوی پیج اینستاگرام‌تان استفاده نکنید. [چه کاریه خب!]

البته منظورم این نیست که حتماً باید نام کاربری انتخاب شده کوتاه باشد، بلکه منظورم این است که در انتخاب نام کاربری یا آی‌دی پیج‌تان خیلی دقت کنید. چون این مورد چیزی نیست که هروقت خواستید آن را تغییر دهید، چراکه احتمال دارد در بسیاری از جاها مانند وب‌سایت، کانال تلگرام و…، پیج‌تان را با این نام کاربری معرفی کرده باشید و در صورت تغییر آن، احتمالاً کاربران نمی‌توانند پیج‌تان را پیدا کنند.

چند مورد را در اینجا می‌آورم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  • می‌توانید از پیشوند یا پسوند استفاده کنید؛ مانند: dr – ir – original – mr – original و…
  • می‌توانید از عدد تولد سال خود در نام کاربریتان استفاده کنید.
  • استفاده از آندرلاین یا همان زیرخط مانند alefban_com
  • استفاده از رنگ‌ها

مثلاً آی‌دی قبلی پیج ما alefban بود که پس از دیسیبل شدن، پیج جدید را با آی‌دی alefban_dm ساختیم. یکی دیگر از مزایای کوتاه بودن نام کاربری این است که اگر زمانی خواستید برای پیج‌تان تیک آبی بگیرید، اگر نام کاربری شما بلند باشد، تیک آبی شما در خیلی از گوشی‌های موبایل دیده نمی‌شود. همانطور که قبلاً هم گفتم، آی‌دی پیج یکی از قسمت‌های بسیار مهم در پروفایل اینستاگرام است که برای داشتن یک پروفایل حرفه‌ای و البته زیبا، باید نکاتی را برای انتخاب نام کاربری یا آی‌دی پیج درنظر گرفت که در اینجا نکاتی را توضیح می‌دهم.

  1. مرتبط با برند: اگر پیج شما یک پیج کاری است، واضح است که باید مرتبط با برند و حوزه‌ی کاریتان باشد. مثلاً اگر در حوزه‌ی تعمیر موبایل فعالیت می‌کنید، استفاده از واژه mobile در نام کاربریتان، باعث می‌شود که اینستاگرام بفهمد پیج شما به موضوعات گوشی موبایل مرتبط است و در نتیجه، علاوه بر مشخص بودن موضوع فعالیت پیج برای مخاطب، این مزیت را هم دارد که در نتایج جستجوی اینستاگرام بیشتر دیده شوید.
  2. کوتاه بودن نام کاربری: معمولاً نام‌های کاربری که کوتاه‌تر هستند، باعث زیباتر دیده‌شدن پروفایل اینستاگرام نیز می‌شوند. در مورد مزیت‌های کوتاه بودن آی‌دی پیج، قبلاً توضیح دادم.
  3. قابل خوانا بودن: نام کاربری پیج شما (مخصوصا پیج کاری)، باید خوانا باشد و خواندن و تلفظ آن برای مخاطب راحت باشد.
  4. استفاد کم از کاراکترهای مجاز: بهتر است در آی‌دی پیج‌تان، از کاراکترهایی مانند نقطه یا زیرخط خیلی کم استفاده کنید. به طور مثال، این نام کاربری (یوزرنیم) یا آی‌دی (ID) چندان مناسب نیست: clip_khande_iran_96. احتمالاً از این آی‌دی‌ها زیاد دیده‌اید. اما خودتان سعی کنید حداکثر از یک یا دو زیرخط در آی‌دی پیج‌تان استفاده کنید.
  5. استفاده از نام وب‌سایت: برای زیباتر شدن پروفایل اینستاگرام و همچنین شناخت بیشتر مخاطب از کسب‌وکارتان، در صورتی که وب‌سایت دارید، بهتر است که از آن در نام کاربری پیج‌تان استفاده کنید، مانند alefban_com.

ویژگی های هایلایت استوری اینستاگرام

احتمالاً خیلی از پیج‌ها در اینستاگرام از ضعف پروفایل پیج‌شان بی‌خبرند! البته کسب‌وکارهای حرفه‌ای که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، معمولاً‌ متخصصینی در این زمینه دارند که به کمک آنها، پروفایل اینستاگرام خوبی را می‌سازند، اما اغلب پیج‌ها، ضعف زیادی در این زمینه دارند. البته برای موفقیت در اینستاگرام، علاوه بر ساخت پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای، محتوای خوب، تعامل با مخاطب و… نیز اثر بسیار زیادی دارند.

قبل از اینکه بخواهیم راهنمای ساخت حرفه‌ای پروفایل اینستاگرام را با هم دنبال کنیم، ابتدا ببینیم پروفایل اینستاگرام، از چند بخش تشکیل شده است؟ معمولاً اکثر افراد، بخش‌های کمتری از ۹ بخشی که در اینجا می‌بینید را برای پروفایل اینستاگرام درنظر می‌گیرند. اما از نظر من، این مواردی که در اینجا می‌بینید، روی هم رفته پروفایل اینستاگرام را تشکیل می‌دهند که البته چند مورد از آنها، در مجموع بیو اینستاگرام را می‌سازند.

  1. نام کاربری یا یوزرنیم (مانند alefban_dm)
  2. نام پیج (مانند آموزش دیجیتال مارکتینگ – اینستا)
  3. تصویر پروفایل
  4. دسته‌بندی پیج
  5. بیوگرافی
  6. لینک پیج
  7. آدرس کسب‌وکار
  8. دکمه‌های تماس (Call To Action)
  9. هایلایت

نوشتن متن بیو اینستاگرام - تکنیک های بیوگرافی اینستاگرام - بیو پیج

سوالات متداول در مورد ساخت پروفایل اینستاگرام

در تصویر ابتدایی که اجزای مختلف پروفایل اینستاگرام را به تفکیک نشان داده‌ام، قسمت دسته‌بندی یا Category پیج را نیز مشخص کرده‌ام. در این قسمت، می‌توانید دسته‌بندی متناسب با فعالیت‌تان را انتخاب کنید. دسته‌بندی‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند که باید چیزی را انتخاب کنید که به حوزه‌ی کاریتان مرتبط است. مثلاً ما دسته‌بندی Marketing را انتخاب کرده‌ایم. برای پیج‌های سرگرمی، ورزشی، آموزشی و… دسته‌بندی مخصوص به خود وجود دارد که البته انتخاب دسته‌بندی، مخصوص پیج‌های بیزینسی است. اگر پیج‌تان بیزینسی است و دسته‌بندی را انتخاب نکرده‌اید، از مسیر زیر وارد شوید و آن را انتخاب کنید.

حتماً دسته‌بندی متناسب با فعالیت‌تان را انتخاب کنید، چراکه می‌تواند در جایگاه پیج شما در نتایج جستجو تأثیرگذار باشد.

ویژگی‌های اطلاعات تماس یا دکمه‌های تماس (Call To Action)

اما قطعاً یکی از پایه‌های موفقیت در اینستاگرام، ساخت پروفایل حرفه‌ای و کاربرپسند است. به همین دلیل، من تصمیم گرفتم در این آموزش از مجله ترفند اینستا، راهنمای کاملی را برای ساخت پروفایل و همین‌طور نوشتن متن بیو اینستاگرام در اختیار شما قرار دهم. مطمئناً در پایان، از وقتی که برای این مقاله گذاشتید خرسند خواهید بود!

ایمیل یکی از راه‌های ارتباط بین مخاطب و کسب‌وکار است که هنوز هم از آن استفاده می‌شود. احتمال دارد نوع کسب‌وکار شما، جوری باشد که مخاطبان ترجیح بدهند با استفاده از ایمیل، با شما در ارتباط باشند. پس در این حالت، بهتر است که ایمیل کاری‌تان را قرار دهید. زمانی که شما آدرس ایمیل‌تان را قرار می‌دهید، دکمه به نام اطلاعات تماس در پروفایل پیج شما اضافه می‌شود که مخاطب با کلیک بر روی بخش ایمیل، وارد یکی از اپلیکیشن‌های ایمیل دستگاه خود می‌شود و مستقیماً می‌تواند برای شما ایمیلی را ارسال کند.

عکس پروفایل، یکی از اجزای کلی پروفایل اینستاگرام است که اندازه استاندارد آن، ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل است. اما برای اینکه تصویر پروفایل شما کیفیت بهتر و واضح‌تری داشته باشد، بهتر است تصویر را با اندازه بزرگ‌تری آپلود کنید. عکس پروفایل هم از آن مواردی است که می‌تواند افراد زیادی را به پیج بکشاند! چطور؟ کامنت‌گذاری زیر پست‌های دیگران. یکی از مواردی که در کامنت‌گذاشتن اهمیت دارد این است که زمانی که شما کامنتی ارسال می‌کنید، تصویر پروفایل شما اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگر رنگ‌بندی مناسبی داشته باشد، می‌تواند افراد زیادی را ترغیب کند تا از پیج‌تان بازدید کنند.

در اینجا منظور ما از بیو، تنها متنی ۱۵۰ کاراکتری است که می‌توانیم در قسمت توضیحات پیج بنویسیم، هرچند می‌توان برخی دیگر از اجزای پروفایل اینستاگرام را نیز جزئی از بیوی آن حساب کرد. بیوی پیج می‌تواند شامل هشتگ هم باشد، اما من پیشنهاد می‌کنم از هشتگ (#) استفاده نکنید. نخست اینکه تا حالا ثابت نشده که استفاده از هشتگ در قسمت بیوی پیج، باعث بیشتر دیده شدن یک پیج شود و دوم اینکه حتی می‌تواند خطرناک هم باشد. چطور؟

چطور استفاده از هشتگ در بیوی پیج می‌تواند خطرناک باشد؟

شماره تماس

در عکسی که اینجا می‌بینید، قسمت هایلایت پیج ما به خوبی مشخص شده است. در این قسمت، ما برای هر موضوع دسته‌بندی مخصوص به خود را ایجاد کرده‌ایم. مثلاً در هایلایت تماس با ما، ابتدا استوری‌هایی را منتشر کردیم و سپس آن استوری‌ها را، به هایلایت اضافه کردیم یا برای خدمات ما نیز همین کار را انجام دادیم. بحث در مورد هایلایت‌ها زیاد است و به دلیل اهمیت موضوع، حتماً در مقاله‌ای مجزا به آن می‌پردازم. اما در اینجا به طور خلاصه، چند نکته مهم را توضیح می‌دهم.

  1. از هایلایت‌های برای دسته‌بندی موضوعات مهم پیج استفاده کنید.
  2. در هر هایلایت، تعداد زیادی استوری قرار ندهید.
  3. حتماً برای هر هایلایت، کاوری را طراحی کنید و قرار دهید.
  4. هایلایت‌های مهم‌تر مانند نمونه کارها یا رضایت مشتریان را در ابتدا بگذارید.

ویژگی های آدرس کسب‌وکار در پروفایل اینستاگرام

یکی از مواردی که در ساخت پروفایل اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا می‌کند، انتخاب نام مناسب برای پیج است که به «عنوان بیو» هم شناخته می‌شود. نام پیج هم مانند آی‌دی پیج اهمیت زیادی دارد و یکی از اولین مواردی است که مخاطب از ورود به پیج شما، آن را می‌بیند تا بفهمد موضوع پیج چیست. اما در این مورد نیز خیلی از پیج‌ها ضعف دارند. به این صورت که مثلاً نام پیج را به صورت انگلیسی وارد می‌کنند.

انتخاب اسم مناسب برای پیج اینستاگرام (عنوان بیو)

اما اگر پشتیبانی تلفنی دارید، می‌توانید شماره تلفن شخصی یا تلفن کسب‌وکارتان را قرار دهید. هنگاهی که تلفنی را اضافه می‌کنید، می‌توانید مشخص کنید که با کلیک کاربر روی دکمه تماس تلفن، چه اتفاقی بیفتد. اینکه مستقیماً وارد بخش ارسال پیامک شود یا وارد بخش تماس مستقیم. اگر نمی‌توانید پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی باشید، بهتر است این بخش را اضافه نکنید.

ویژگی های دسته‌بندی پیج اینستاگرام

در این قسمت می‌توان هر لینکی که دوست دارید را قرار دهید یا اینکه آن را خالی بگذارید. مثلاً می‌توانید لینک وب‌سایت، لینک کانال تلگرام، لینک توئیتر و دیگر لینک‌ها را قرار دهید. البته این قسمت هم تنها برای پیج‌های بیزینسی فعال است. شما در این قسمت می‌توانید تنها یک لینک را قرار دهید. اما اگر چند لینک دارید (مانند لینک پشتیبانی واتس‌اپ، وب‌سایت، تلگرام و…) می‌توانید از ابزارهایی مانند زیلینک استفاده کنید.

آموزش افزودن اطلاعات تماس یا دکمه‌های تماس در بیو پیج اینستاگرام

اینستاگرام برای راحتی حال کاربران، همیشه به دنبال افزایش امکانات نیز هست که یکی از امکانات آن، امکان قراردادن اطلاعات تماس در پروفایل است. اطلاعات تماس شامل ایمیل، تلفن و آدرس کسب‌وکار است. قسمت آدرس را در بالا توضیح دادم. اما احتمالاً دو بخش دیگر یعنی ایمیل و تلفن مهم‌تر هستند. در بخش Edit Profile، می‌توانید اطلاعات تماس را در اختیار مخاطبان قرار دهید. البته بهتر است ایمیل و شماره تلفنی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید را در قسمت اطلاعات تماس که برای همگان قابل دسترسی است قرار ندهید. برای امنیت بیشتر، حتماً از ایمیل و شماره تلفن متفاوتی استفاده کنید.

۲- چطور به طور همزمان، چند لینک را در بیوگرافی اینستاگرام قرار دهیم؟

پس اگر می‌خواهید فالوورهای بیشتری جذب کنید، بهتر است پروفایل اینستاگرام‌تان را بهینه‌تر طراحی کنید و همچنین بخش بیو اینستاگرام را کامل و جذاب طراحی کنید. در غیر این صورت، شانس جذب فالوورهای زیادی را از دست می‌دهید! در ادامه، برای هر بخش پروفایل اینستاگرام، نکاتی را توضیح می‌دهم که می‌توانید از آنها استفاده کنید و در پایان نیز، می‌توانید چند تکنیک خوب را برای نوشتن متن بیوگرافی اینستاگرام ببینید و استفاده کنید.

نام یا همان عنوان بیو، محدودیت ۳۰ کاراکتری دارد و اگر متنی که نوشته‌اید بیشتر از ۳۰ کاراکتر است، اینستاگرام به شما اجازه تغییر نام را نمی‌دهد.

برای نوشتن بیو، محدودیت ۱۵۰ کاراکتری وجود دارد و این یعنی اینکه، شما باید به صورت خلاصه و البته کامل، توضیحاتی را در مورد فعالیت پیج بنویسید که البته بهتر است هرازچندگاهی آن را تغییر دهید و بهبود بخشید. (در قسمت پایانی مقاله، نکات کامل‌تری را در مورد بیوگرافی اینستاگرام توضیح می‌دهم.)

راهنمای انتخاب دسته‌بندی پیج اینستاگرام

آموزش ساخت پروفایل اینستاگرام

ویرایش لینک بیو: Edit Profile > Website

تا به اینجا قسمت‌های مهم پروفایل اینستاگرام شامل نام، نام کاربری، عکس و بیوی پیج را بررسی کردیم. اما حالا به یکی دیگر از بخش‌های آن می‌پردازیم و آن هم لینک بیو اینستاگرام است. احتمالاً در خیلی از پست‌ها یا ویدیوهای اینستاگرامی دیده‌اید که نوشته یا گفته شده «لینک در بیو». عبارت لینک در بیو را خیلی از ماها شنیده‌ایم که منظور از آن، لینکی است که در قسمت بیوی پیج اینستاگرام قرار دارد.

آموزش گذاشتن لینک بیو اینستاگرام

پیج‌های بیزینسی، می‌توانند برای کسب‌وکار خود آدرسی را قرار دهند که این مورد هم مهم است، مثل بقیه موارد! برای گذاشتن آدرس جدید یا ویرایش آن، می‌توان از قسمت Edit Profile اقدام کرد. یکی از مزیت‌های قراردادن آدرس، افزایش اعتماد مخاطبان به شماست. همچنین گذاشتن آدرس، باعث می‌شوند که مشتریان یک کسب‌وکار، راحت‌تر بتوانند محل کسب‌وکار را پیدا کنند. البته قرار دادن این بخش، احتمالاً به پیج کمک می‌کند تا در قسمت جستجوی مکان (Place) بهتر دیده شود. اگر پیج‌تان بیزینسی است و آدرس فعالیت مشخصی هم دارد، بهتر است این قسمت را نیز تکمیل کنید.

در کنار اینها، استفاده از کلمات کلیدی حوزه‌ی کاریتان هم می‌تواند به بیشتر دیده‌شدن پیج‌تان کمک کند. قبلاً هم توضیح دادم که کلمات کلیدی، کلماتی است که به حوزه کاری شما مرتبط است. مثلاً عبارات «لوله کشی ساختمان»، «تعمیر لوله کشی ساختمان»، «لوله کشی فاضلاب» و… کلماتی مانند اینها، مشخص می‌کند که حوزه کاری یک پیج، خدمات لوله‌کشی و تعمیر آن است که استفاده از این عبارات در بیوگرافی اینستاگرام اهمیت خیلی زیادی دارد.

به طور خلاصه؛ نکات مهم بیو اینستاگرام (توصحات کامل‌تر در قسمت پایانی مقاله)

  1. عدم استفاده از هشتگ
  2. استفاده از CTA یا دعوت به اقدام مناسب
  3. استفاده از ایموجی یا شکلک
  4. خلاقانه نوشتن آن (با توجه به محدودیت ۱۵۰ کاراکتری)
  5. استفاده از کلمات کلیدی در بیوگرافی اینستاگرام
  6. فاصله‌گذاری بین نوشته‌ها در بیوی پیج

در قسمت بیوی پیج، تنها امکان قرار دادن یک لینک وجود دارد. اما می‌توانید از ابزارهایی مانند زیلینک استفاده کنید که در قسمت‌های بالا، آن را معرفی کردیم.

۵/۵ – (۱ امتیاز)





مجله ترفندهای اینستاگرام

آموزش انتخاب نام کاربری حرفه‌ای در اینستاگرام

استفاده از اعداد و حروف انگلیسی به اضافه نقطه (.) و خط زیرین (_) مجاز است.

ویژگی های لینک بیو اینستاگرام

اما رسیدیم به یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های ساخت پروفایل اینستاگرام، یعنی بیوی اینستاگرام یا بیوگرافی پیج. چرا باید بیو جذابی برای پیج اینستاگرام خود بنویسیم؟ احتمالاً این سؤالی است که در ذهن‌تان دارید. خب پاسخ به این پرسش هم ساده است. چون معمولاً درصد بالایی از مخاطبان، پس از دیدن بیوی پیج، تصمیم می‌گیرند که پیج را دنبال کنند یا نه.

منبع: مجله ترفند اینستا

درصورتی که اگر مخاطبان شما فارسی هستند، بهتر است نام پیج کاریتان را به صورت فارسی و با استفاده از نکاتی که در ادامه توضیح می‌دهم انتخاب کنید. البته محدودیت نام پیج، ۳۰ کاراکتر است که نهایتاً می‌توانید از همین تعداد استفاده کنید.

  1. فارسی بودن نام پیج: اگر اکثر مخاطبان پیج شما فارسی زبان هستند، بهتر است نام پیج‌تان هم فارسی باشد. چون در این صورت، احتمالاً در قسمت جستجوی اینستاگرام بهتر و بیشتر دیده می‌شوید.
  2. استفاده از نام برند یا نام خودتان: بهتر است بخشی از نام پیج‌تان، نام خودتان یا نام کسب‌وکارتان باشد. با توجه به محدودیت ۳۰ کاراکتری اسم پیج، بهتر است نام را به دقت انتخاب کنید.
  3. استفاده از کلمه کلیدی: منظور از کلمه کلیدی، می‌تواند حوزه کاریتان باشد. به این صورت که ابتدا حوزه کاری و سپس نام برندتان را بنویسید یا برعکس. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و با بروز و پیشرفته شدن الگوریتم‌های اینستاگرام، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند (مقاله رازهای الگوریتم اینستاگرام را حتماً بخوانید). چون نام یکی از قسمت‌های مهم پیج و پروفایل اینستاگرام است، پس یکی از مواردی که اینستاگرام می‌تواند بفهمد موضوع پیج شما چیست، همین مورد است. مثلاً نامی که ما برای پیج‌مان انتخاب کرده‌ایم، «دیجیتال مارکتینگ | اینستا» است که مشخصاً توضیح داده‌ایم که حوزه‌ی کاری ما دیجیتال مارکتینگ است.

یکی از نکاتی که اهمیت زیادی دارد این است که بهتر است لینک بیو اینستاگرام را پس از چند مدت تغییر دهید. مثلاً اگر محصول جدیدی را در وب‌سایت‌تان قرار داده‌اید، می‌توانید لینک آن را برای مدت کوتاهی در این قسمت قرار دهید و پس از چندروز، مجدداً همان لینک قبلی را بگذارید. اینها نکات بسیار مهمی بود که من سعی کردم در مورد لینک بیوگرافی اینستاگرام برای شما توضیح دهم.

اما از دیگر مواردی که در پروفایل اینستاگرام قرار دارد و می‌تواند باعث جذاب‌ترشدن آن بشود، بخش هایلایت استوری است. امروزه اکثر پیج‌های بیزینسی اینستاگرام، به بخش هایلایت پیج خود، توجه ویژه‌ای می‌کنند. مثلاً می‌توان برای هر موضوع، هایلایت ویژه‌ای را ساخت و همچنین کاور مخصوصی را برای هر هایلایت طراحی کرد. از نظر خودم، این بخش، جذاب‌ترین بخش پروفایل اینستاگرام است. هایلایت‌های استوری، امکانی است که اینستاگرام در سال‌های اخیر در دسترس کاربران قرار داده تا بتوانند برخی از استوری‌هایی که منتشر می‌کنند را به اصطلاح هایلایت کنند، تا در قسمت بیوی پیج نمایش داده شود.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام یا لوگوی پیج

در اینجا تصویر پروفایل پیج اینستاگرام ما را مشاهده می‌کنید که هر مورد را نیز مشخص کرده‌ایم.

مواردی که در بالا توضیح داده شد، همگی در مجموع پروفایل اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. در مورد اهمیت هر بخش، به اندازه کافی توضیح دادم. تمامی این موارد مهم هستند و می‌توانند در موفقیت یا شکست یک پیج، تأثیرگذار باشند.

جمع‌بندی نهایی در مورد بیو اینستاگرام

آموزش ساخت هایلایت استوری اینستاگرام - نحوه اضافه کردن هایلایت اینستاگرام

ابزار زیلینک | Zilink به شما این امکان را می‌دهد تا در یک لینک، چند لینک دیگر قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی لینک اختصاصی شما، دیگر لینک‌ها را ببیند و بتواند بر روی آنها کلیک کند. آدرس زیلینک ما zil.ink/alefban است که اگر روی آن کلیک کنید، می‌بینید که چند لینک دیگر نیز درون آن قرار دارد.

یک سؤال: اگر نام کاربری انتخاب شده قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده بود چکار کنیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید