پروفایل اینستاگرام از چه بخشهایی تشکیل شده است؟
راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام یا لوگوی پیج
برای ساخت عکس پروفایل اینستاگرام نیز میتوانید از نرمافزارها و اپلیکیشنهای زیادی که در این مورد وجود دارد استفاده کنید که این اپلیکیشنها را در مقاله بهترین ابزارهای تولید محتوا آوردهایم. همچنین میتوانید از سایت ProfilePictureMaker.com برای زیباتر کردن عکس پروفایل اینستاگرامتان استفاده کنید.
از مسیر: Edit Profile > Category > Search
ویژگی های هایلایت استوری اینستاگرام
ایمیل یکی از راههای ارتباط بین مخاطب و کسبوکار است که هنوز هم از آن استفاده میشود. احتمال دارد نوع کسبوکار شما، جوری باشد که مخاطبان ترجیح بدهند با استفاده از ایمیل، با شما در ارتباط باشند. پس در این حالت، بهتر است که ایمیل کاریتان را قرار دهید. زمانی که شما آدرس ایمیلتان را قرار میدهید، دکمه به نام اطلاعات تماس در پروفایل پیج شما اضافه میشود که مخاطب با کلیک بر روی بخش ایمیل، وارد یکی از اپلیکیشنهای ایمیل دستگاه خود میشود و مستقیماً میتواند برای شما ایمیلی را ارسال کند.
! پیشنهاد ویژه من برای شما: راهنمای ادمین اینستاگرام {۰ تا ۱۰۰}
پروفایل و بیو اینستاگرام، معمولاً اولین بخشی است که هر مخاطب، پس از ورود به پیج، آن را بررسی میکند. پس از بررسی و دیدن این بخش، تصمیم میگیرد که پیج را فالو کند یا نکند. پیجهای بیزینسی زیادی را میبینیم که عکس پروفایل واضحی ندارند یا اینکه بیو پیجشان کامل نیست. البته برای پیجهای شخصی شاید آنقدر این موارد مهم نباشد. مثلاً کسی که هدفش از فعالیت در اینستاگرام، صرفاً گذراندن وقت است، احتمالاً این موارد اهمیت چندانی برای او ندارد. اما اگر پیجی دارید که از آن درآمد کسب میکنید، قطعاً باید این موارد را رعایت کنید. هر چند پیجهای شخصی هم میتوانند از این نکات استفاده کنند.
البته منظورم این نیست که حتماً باید نام کاربری انتخاب شده کوتاه باشد، بلکه منظورم این است که در انتخاب نام کاربری یا آیدی پیجتان خیلی دقت کنید. چون این مورد چیزی نیست که هروقت خواستید آن را تغییر دهید، چراکه احتمال دارد در بسیاری از جاها مانند وبسایت، کانال تلگرام و…، پیجتان را با این نام کاربری معرفی کرده باشید و در صورت تغییر آن، احتمالاً کاربران نمیتوانند پیجتان را پیدا کنند.
ویژگی های دستهبندی پیج اینستاگرام
اما اگر پشتیبانی تلفنی دارید، میتوانید شماره تلفن شخصی یا تلفن کسبوکارتان را قرار دهید. هنگاهی که تلفنی را اضافه میکنید، میتوانید مشخص کنید که با کلیک کاربر روی دکمه تماس تلفن، چه اتفاقی بیفتد. اینکه مستقیماً وارد بخش ارسال پیامک شود یا وارد بخش تماس مستقیم. اگر نمیتوانید پاسخگوی تماسهای تلفنی باشید، بهتر است این بخش را اضافه نکنید.
عکس پروفایل، یکی از اجزای کلی پروفایل اینستاگرام است که اندازه استاندارد آن، ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل است. اما برای اینکه تصویر پروفایل شما کیفیت بهتر و واضحتری داشته باشد، بهتر است تصویر را با اندازه بزرگتری آپلود کنید. عکس پروفایل هم از آن مواردی است که میتواند افراد زیادی را به پیج بکشاند! چطور؟ کامنتگذاری زیر پستهای دیگران. یکی از مواردی که در کامنتگذاشتن اهمیت دارد این است که زمانی که شما کامنتی ارسال میکنید، تصویر پروفایل شما اهمیت زیادی پیدا میکند. اگر رنگبندی مناسبی داشته باشد، میتواند افراد زیادی را ترغیب کند تا از پیجتان بازدید کنند.
شماره تماس
اما رسیدیم به یکی از مهمترین و جذابترین قسمتهای ساخت پروفایل اینستاگرام، یعنی بیوی اینستاگرام یا بیوگرافی پیج. چرا باید بیو جذابی برای پیج اینستاگرام خود بنویسیم؟ احتمالاً این سؤالی است که در ذهنتان دارید. خب پاسخ به این پرسش هم ساده است. چون معمولاً درصد بالایی از مخاطبان، پس از دیدن بیوی پیج، تصمیم میگیرند که پیج را دنبال کنند یا نه.
برای نوشتن بیو، محدودیت ۱۵۰ کاراکتری وجود دارد و این یعنی اینکه، شما باید به صورت خلاصه و البته کامل، توضیحاتی را در مورد فعالیت پیج بنویسید که البته بهتر است هرازچندگاهی آن را تغییر دهید و بهبود بخشید. (در قسمت پایانی مقاله، نکات کاملتری را در مورد بیوگرافی اینستاگرام توضیح میدهم.)
مواردی که در بالا توضیح داده شد، همگی در مجموع پروفایل اینستاگرام را تشکیل میدهند. در مورد اهمیت هر بخش، به اندازه کافی توضیح دادم. تمامی این موارد مهم هستند و میتوانند در موفقیت یا شکست یک پیج، تأثیرگذار باشند.
اطلاعات تماس در بیو اینستاگرام ؛ ابتدا ایمیل
چون اگر شما هشتگ مرتبط با کسبوکارتان را در قسمت بیو قرار دهید، احتمال دارد که افراد زیادی روی آن کلیک کنند و پس از کلیک، پستهای زیادی در همان زمینه به آنها نشان داده میشود. در این حالت معمولاً پیج شما را فراموش میکنند و با همان پستها سرگرم میشوند! پس پیشنهاد میکنم از هشتگ در بیوی پیج اینستاگرامتان استفاده نکنید. [چه کاریه خب!]
در این قسمت میتوان هر لینکی که دوست دارید را قرار دهید یا اینکه آن را خالی بگذارید. مثلاً میتوانید لینک وبسایت، لینک کانال تلگرام، لینک توئیتر و دیگر لینکها را قرار دهید. البته این قسمت هم تنها برای پیجهای بیزینسی فعال است. شما در این قسمت میتوانید تنها یک لینک را قرار دهید. اما اگر چند لینک دارید (مانند لینک پشتیبانی واتساپ، وبسایت، تلگرام و…) میتوانید از ابزارهایی مانند زیلینک استفاده کنید.
قبل از اینکه بخواهیم راهنمای ساخت حرفهای پروفایل اینستاگرام را با هم دنبال کنیم، ابتدا ببینیم پروفایل اینستاگرام، از چند بخش تشکیل شده است؟ معمولاً اکثر افراد، بخشهای کمتری از ۹ بخشی که در اینجا میبینید را برای پروفایل اینستاگرام درنظر میگیرند. اما از نظر من، این مواردی که در اینجا میبینید، روی هم رفته پروفایل اینستاگرام را تشکیل میدهند که البته چند مورد از آنها، در مجموع بیو اینستاگرام را میسازند.
- نام کاربری یا یوزرنیم (مانند alefban_dm)
- نام پیج (مانند آموزش دیجیتال مارکتینگ – اینستا)
- تصویر پروفایل
- دستهبندی پیج
- بیوگرافی
- لینک پیج
- آدرس کسبوکار
- دکمههای تماس (Call To Action)
- هایلایت
نام یا همان عنوان بیو، محدودیت ۳۰ کاراکتری دارد و اگر متنی که نوشتهاید بیشتر از ۳۰ کاراکتر است، اینستاگرام به شما اجازه تغییر نام را نمیدهد.
اما قطعاً یکی از پایههای موفقیت در اینستاگرام، ساخت پروفایل حرفهای و کاربرپسند است. به همین دلیل، من تصمیم گرفتم در این آموزش از مجله ترفند اینستا، راهنمای کاملی را برای ساخت پروفایل و همینطور نوشتن متن بیو اینستاگرام در اختیار شما قرار دهم. مطمئناً در پایان، از وقتی که برای این مقاله گذاشتید خرسند خواهید بود!
! پیشنهاد ویژه من برای شما: ۱۰ روش افزایش امنیت پیج اینستاگرام (ضد هک اینستاگرام)
پیجهای بیزینسی، میتوانند برای کسبوکار خود آدرسی را قرار دهند که این مورد هم مهم است، مثل بقیه موارد! برای گذاشتن آدرس جدید یا ویرایش آن، میتوان از قسمت Edit Profile اقدام کرد. یکی از مزیتهای قراردادن آدرس، افزایش اعتماد مخاطبان به شماست. همچنین گذاشتن آدرس، باعث میشوند که مشتریان یک کسبوکار، راحتتر بتوانند محل کسبوکار را پیدا کنند. البته قرار دادن این بخش، احتمالاً به پیج کمک میکند تا در قسمت جستجوی مکان (Place) بهتر دیده شود. اگر پیجتان بیزینسی است و آدرس فعالیت مشخصی هم دارد، بهتر است این قسمت را نیز تکمیل کنید.
پس اگر میخواهید فالوورهای بیشتری جذب کنید، بهتر است پروفایل اینستاگرامتان را بهینهتر طراحی کنید و همچنین بخش بیو اینستاگرام را کامل و جذاب طراحی کنید. در غیر این صورت، شانس جذب فالوورهای زیادی را از دست میدهید! در ادامه، برای هر بخش پروفایل اینستاگرام، نکاتی را توضیح میدهم که میتوانید از آنها استفاده کنید و در پایان نیز، میتوانید چند تکنیک خوب را برای نوشتن متن بیوگرافی اینستاگرام ببینید و استفاده کنید.
برای افزودن اطلاعات تماس یا دکمههای تماس در بیو پیج اینستاگرام، میتوان از بخش Edit Profile > Contact Options اقدام کرد.
ابزار زیلینک | Zilink به شما این امکان را میدهد تا در یک لینک، چند لینک دیگر قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی لینک اختصاصی شما، دیگر لینکها را ببیند و بتواند بر روی آنها کلیک کند. آدرس زیلینک ما zil.ink/alefban است که اگر روی آن کلیک کنید، میبینید که چند لینک دیگر نیز درون آن قرار دارد.
ویژگی های انتخاب اسم مناسب برای پیج اینستاگرام (عنوان بیو)
اما از دیگر مواردی که در پروفایل اینستاگرام قرار دارد و میتواند باعث جذابترشدن آن بشود، بخش هایلایت استوری است. امروزه اکثر پیجهای بیزینسی اینستاگرام، به بخش هایلایت پیج خود، توجه ویژهای میکنند. مثلاً میتوان برای هر موضوع، هایلایت ویژهای را ساخت و همچنین کاور مخصوصی را برای هر هایلایت طراحی کرد. از نظر خودم، این بخش، جذابترین بخش پروفایل اینستاگرام است. هایلایتهای استوری، امکانی است که اینستاگرام در سالهای اخیر در دسترس کاربران قرار داده تا بتوانند برخی از استوریهایی که منتشر میکنند را به اصطلاح هایلایت کنند، تا در قسمت بیوی پیج نمایش داده شود.
یک سؤال: اگر نام کاربری انتخاب شده قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده بود چکار کنیم؟!
مثلاً آیدی قبلی پیج ما alefban بود که پس از دیسیبل شدن، پیج جدید را با آیدی alefban_dm ساختیم. یکی دیگر از مزایای کوتاه بودن نام کاربری این است که اگر زمانی خواستید برای پیجتان تیک آبی بگیرید، اگر نام کاربری شما بلند باشد، تیک آبی شما در خیلی از گوشیهای موبایل دیده نمیشود. همانطور که قبلاً هم گفتم، آیدی پیج یکی از قسمتهای بسیار مهم در پروفایل اینستاگرام است که برای داشتن یک پروفایل حرفهای و البته زیبا، باید نکاتی را برای انتخاب نام کاربری یا آیدی پیج درنظر گرفت که در اینجا نکاتی را توضیح میدهم.
- مرتبط با برند: اگر پیج شما یک پیج کاری است، واضح است که باید مرتبط با برند و حوزهی کاریتان باشد. مثلاً اگر در حوزهی تعمیر موبایل فعالیت میکنید، استفاده از واژه mobile در نام کاربریتان، باعث میشود که اینستاگرام بفهمد پیج شما به موضوعات گوشی موبایل مرتبط است و در نتیجه، علاوه بر مشخص بودن موضوع فعالیت پیج برای مخاطب، این مزیت را هم دارد که در نتایج جستجوی اینستاگرام بیشتر دیده شوید.
- کوتاه بودن نام کاربری: معمولاً نامهای کاربری که کوتاهتر هستند، باعث زیباتر دیدهشدن پروفایل اینستاگرام نیز میشوند. در مورد مزیتهای کوتاه بودن آیدی پیج، قبلاً توضیح دادم.
- قابل خوانا بودن: نام کاربری پیج شما (مخصوصا پیج کاری)، باید خوانا باشد و خواندن و تلفظ آن برای مخاطب راحت باشد.
- استفاد کم از کاراکترهای مجاز: بهتر است در آیدی پیجتان، از کاراکترهایی مانند نقطه یا زیرخط خیلی کم استفاده کنید. به طور مثال، این نام کاربری (یوزرنیم) یا آیدی (ID) چندان مناسب نیست: clip_khande_iran_96. احتمالاً از این آیدیها زیاد دیدهاید. اما خودتان سعی کنید حداکثر از یک یا دو زیرخط در آیدی پیجتان استفاده کنید.
- استفاده از نام وبسایت: برای زیباتر شدن پروفایل اینستاگرام و همچنین شناخت بیشتر مخاطب از کسبوکارتان، در صورتی که وبسایت دارید، بهتر است که از آن در نام کاربری پیجتان استفاده کنید، مانند alefban_com.
سوالات متداول در مورد ساخت پروفایل اینستاگرام
اما موردی که میتواند باعث خوانایی بیشتر و همینطور زیباتر دیدهشدن بیوی پیجتان باشد، استفاده از ایموجی است. ایموجی مرتبط باعث قشنگتر شدن پروفایل اینستاگرام میشود. اما نباید در استفاده از آن زیادهروی کنید.
! پیشنهاد ویژه من برای شما: لیست ۲۵ ترفند اینستاگرام + ویدیو
معمولاً یکی از اولین مواردی که مخاطب پس از وارد شدن به پیج شما به آن دقت میکند، نام کاربری اکانتتان است. منظورم از نام کاربری همان آیدی پیج است. انتخاب نام کاربری مناسب میتواند تأثیر بسیار زیادی در موفقیت آینده پیج داشته باشد! مثلاً پیجهایی که نام کاربری مناسب و کوتاهی دارند، میتوانند فالوورهای بیشتری هم جذب کنند!
همانگونه که دیدید، پروفایل اینستاگرام شامل مجموعهای از بخشهاست که به آن بیوی اینستاگرام هم میگویند که باید هر بخش را به طور کامل و دقیق قرار داد. همچنین در دوره رایگان اینستاگرام مارکتینگ، مواردی که توضیح داده شد به همراه مواردی بیشتر را به صورت ویدیو قرار دادهایم که میتوانید از آنجا ببینید.
ویژگیهای اطلاعات تماس یا دکمههای تماس (Call To Action)
در عکسی که اینجا میبینید، قسمت هایلایت پیج ما به خوبی مشخص شده است. در این قسمت، ما برای هر موضوع دستهبندی مخصوص به خود را ایجاد کردهایم. مثلاً در هایلایت تماس با ما، ابتدا استوریهایی را منتشر کردیم و سپس آن استوریها را، به هایلایت اضافه کردیم یا برای خدمات ما نیز همین کار را انجام دادیم. بحث در مورد هایلایتها زیاد است و به دلیل اهمیت موضوع، حتماً در مقالهای مجزا به آن میپردازم. اما در اینجا به طور خلاصه، چند نکته مهم را توضیح میدهم.
- از هایلایتهای برای دستهبندی موضوعات مهم پیج استفاده کنید.
- در هر هایلایت، تعداد زیادی استوری قرار ندهید.
- حتماً برای هر هایلایت، کاوری را طراحی کنید و قرار دهید.
- هایلایتهای مهمتر مانند نمونه کارها یا رضایت مشتریان را در ابتدا بگذارید.
در قسمت بیوی پیج، تنها امکان قرار دادن یک لینک وجود دارد. اما میتوانید از ابزارهایی مانند زیلینک استفاده کنید که در قسمتهای بالا، آن را معرفی کردیم.
ویژگی های آدرس کسبوکار در پروفایل اینستاگرام
در اینجا منظور ما از بیو، تنها متنی ۱۵۰ کاراکتری است که میتوانیم در قسمت توضیحات پیج بنویسیم، هرچند میتوان برخی دیگر از اجزای پروفایل اینستاگرام را نیز جزئی از بیوی آن حساب کرد. بیوی پیج میتواند شامل هشتگ هم باشد، اما من پیشنهاد میکنم از هشتگ (#) استفاده نکنید. نخست اینکه تا حالا ثابت نشده که استفاده از هشتگ در قسمت بیوی پیج، باعث بیشتر دیده شدن یک پیج شود و دوم اینکه حتی میتواند خطرناک هم باشد. چطور؟
چطور استفاده از هشتگ در بیوی پیج میتواند خطرناک باشد؟
اینها نکاتی بود که بهتر است حتماً در انتخاب نام پیج و در حالت کلیتر، ساخت پروفایل حرفهای اینستاگرام از آنها استفاده کنید.
یکی از مواردی که در ساخت پروفایل اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا میکند، انتخاب نام مناسب برای پیج است که به «عنوان بیو» هم شناخته میشود. نام پیج هم مانند آیدی پیج اهمیت زیادی دارد و یکی از اولین مواردی است که مخاطب از ورود به پیج شما، آن را میبیند تا بفهمد موضوع پیج چیست. اما در این مورد نیز خیلی از پیجها ضعف دارند. به این صورت که مثلاً نام پیج را به صورت انگلیسی وارد میکنند.
جمعبندی نهایی در مورد بیو اینستاگرام
۲- چطور به طور همزمان، چند لینک را در بیوگرافی اینستاگرام قرار دهیم؟
آموزش انتخاب نام کاربری حرفهای در اینستاگرام
اینستاگرام برای راحتی حال کاربران، همیشه به دنبال افزایش امکانات نیز هست که یکی از امکانات آن، امکان قراردادن اطلاعات تماس در پروفایل است. اطلاعات تماس شامل ایمیل، تلفن و آدرس کسبوکار است. قسمت آدرس را در بالا توضیح دادم. اما احتمالاً دو بخش دیگر یعنی ایمیل و تلفن مهمتر هستند. در بخش Edit Profile، میتوانید اطلاعات تماس را در اختیار مخاطبان قرار دهید. البته بهتر است ایمیل و شماره تلفنی که هنگام ثبتنام وارد کردهاید را در قسمت اطلاعات تماس که برای همگان قابل دسترسی است قرار ندهید. برای امنیت بیشتر، حتماً از ایمیل و شماره تلفن متفاوتی استفاده کنید.
ویرایش لینک بیو: Edit Profile > Website
۵/۵ – (۱ امتیاز)