برای تبلیغ برند تجارت الکترونیک چه چیزی را انتخاب کنیم

💡 جالب است بدانید که 85 درصد از کاربران هفتگی از پین پینترست خرید کرده اند.

اینستاگرام در مقابل پینترست: انواع محتوا

اینستاگرام

به نظر می رسد مارک های تجارت الکترونیک برای بازاریابی رسانه های اجتماعی، به ویژه در پلتفرم هایی با محتوای بیشتر بصری ساخته شده اند. از جمله محبوب‌ترین رسانه‌های این نوع، اینستاگرام و پینترست هستند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند و نیازهای خلاقانه مختلف را برآورده می‌کنند.

پینترست جایگاه خود را به عنوان یک پلتفرم کشف تصویر گرفته است و در درجه اول افرادی را که به دنبال الهام، ایده ها و محتوای انتخاب شده هستند جذب می کند. جمعیت شناسی آن گسترده است، اما Pinterest بیشتر توسط زنان استفاده می شود. کاربران در Pinterest در گروه های سنی مختلف قرار دارند، با حضور قابل توجهی از نسل هزاره و ژنرال Z.

پینترست بهترین گزینه برای ارائه الهامات و ایده ها در دسته های مختلف است. این به عنوان مرکزی برای پروژه های DIY، دکوراسیون منزل، روند مد، دستور العمل ها، آموزش های آرایش، ویدئوهای زیبایی و موارد دیگر عمل می کند. کسب‌وکارها در Pinterest به عنوان یک ابزار بازاریابی برای نمایش محصولات، هدایت ترافیک به وب‌سایت‌هایشان و ارتباط با مخاطبانی که فعالانه به دنبال ایده‌ها و الهام هستند، ارزش پیدا می‌کنند.

با استفاده از این فرصت‌های تبلیغاتی و تجاری در اینستاگرام، برندها می‌توانند به طور موثر محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند، با مخاطبان هدف خود درگیر شوند و باعث جذب مشتری شوند.

پینترست

قابلیت کشف در اینستاگرام توسط الگوریتم پلتفرم در صفحه کاوش، برگه Reels و فید هدایت می شود. صفحه کاوش مجموعه‌ای از محتوا را متناسب با علایق و الگوهای تعامل کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از برچسب‌های مکان هشتگ مرتبط و کلمات کلیدی در پست‌ها، کاربران می‌توانند دید خود را افزایش داده و به مخاطبان بیشتری دست یابند.

در نهایت، انتخاب بین اینستاگرام و پینترست برای یک نام تجاری تجارت الکترونیک به اهداف تجاری خاص، مخاطبان هدف، استراتژی محتوا و ماهیت محصولات شما بستگی دارد. نظارت و تجزیه و تحلیل منظم عملکرد و تبدیل‌ها در هر پلتفرم ضروری است تا استراتژی خود را اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که از پلتفرم(های) انتخابی خود نهایت استفاده را می‌کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.combin.com/blog/instagram-vs-pinterest/

استوری‌های اینستاگرام به شما امکان می‌دهند با اشتراک‌گذاری استیکرهای تعاملی، نظرسنجی، پرسش و پاسخ، اضافه کردن زیرنویس به استوری‌ها و موارد دیگر با جامعه خود درگیر شوید!

پینترست

در اینجا انواع محتوای اصلی در Pinterest آمده است:

  • تابلوها مجموعه‌ای از پین‌های مرتبط هستند که پیرامون موضوعات یا موضوعات خاص سازماندهی شده‌اند. کاربران می توانند تابلوهایی را برای تنظیم و ذخیره پین ​​ها ایجاد کنند. برندهای تجارت الکترونیک می توانند تابلوهایی ایجاد کنند که دسته بندی های مختلف محصولات، الهامات سبک، ایده های DIY یا مجموعه های فصلی را به نمایش بگذارند. سازماندهی پین ها در تابلوها به کاربران کمک می کند تا محتوا را به شیوه ای منسجم و سازمان یافته کشف و کاوش کنند. همچنین می توانید سایر کاربران را برای همکاری در هیئت مدیره خود دعوت کنید.
  • Rich Pins نوعی پین ارگانیک است که به طور خودکار اطلاعات وب سایت شما را با پین های شما همگام می کند.

اینستاگرام در مقابل پینترست: تعامل و تعامل با محتوا

اینستاگرام

عملکرد جستجوی Pinterest نقش حیاتی در قابلیت کشف دارد. کاربران می توانند برای یافتن پین ها و تابلوهای مرتبط، کلمات کلیدی، موضوعات یا علایق خاصی را جستجو کنند. الگوریتم Pinterest همچنین پین‌های مرتبط را بر اساس محتوا و علایق ذخیره‌شده کاربران پیشنهاد می‌کند و از تجربه کشف شخصی در فید اصلی اطمینان می‌دهد. بهینه سازی توضیحات پین با کلمات کلیدی مناسب سئو به بهبود دید کمک می کند و احتمال دستیابی به مخاطبان وسیع تری را افزایش می دهد.

اینستاگرام در مقابل پینترست: تبلیغات و فرصت های تجاری

اینستاگرام

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اولین معیاری که باید بر انتخاب پلتفرم شما تأثیر بگذارد این است که آیا مخاطبان هدف شما آنجا هستند یا خیر. بیایید ببینیم اینستاگرام و پینترست چقدر از نظر مخاطب با یکدیگر متفاوت هستند.

اینستاگرام

تمرکز اصلی Pinterest بر ذخیره، اشتراک گذاری و کشف محتوا است. کاربران با چرخاندن مجدد پین‌ها به تابلوهای خودشان، با پین‌ها درگیر می‌شوند و آنها را قادر می‌سازد تا مجموعه‌های شخصی‌سازی شده الهام را تنظیم کنند.

اینستاگرام بهترین مکان برای نمایش لحظات شخصی، محتوای سبک زندگی و داستان سرایی بصری است. کاربران اغلب عکس‌ها و ویدیوهایی را به اشتراک می‌گذارند که زندگی روزمره، سفرها، سرگرمی‌ها یا رویدادهای خاص آنها را به تصویر می‌کشد.

پینترست بیشتر در مورد کشف بصری و ذخیره محتوا برای مرجع آینده است، نه آپلود وبلاگ های سبک زندگی یا اشتراک گذاری مطالب شخصی. کاربران تابلوهایی را برای دسته بندی و ذخیره تصاویر یا ویدئوها ایجاد می کنند پین ها.

اینستاگرام فرصت های تبلیغاتی و تجاری مختلفی را ارائه می دهد. محتوای پولی در فید، داستان‌ها، حلقه‌ها و صفحه کاوش کاربران ظاهر می‌شود.

  • محتوای مارک دار با حمایت پولی از محتوای اینفلوئنسرها.
  • خرید اینستاگرام و برچسب‌گذاری محصول به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و یک تجربه خرید یکپارچه را برای کاربران (حتی در پخش‌های زنده) فراهم کنند.
  • تبلیغات پولی اینستاگرام (پست فید، تبلیغات Reels و داستان).
  • Instagram Insights و Analytics به شما امکان می دهد نحوه عملکرد تبلیغات و محتوای ارگانیک خود را پیگیری کنید.

اینستاگرام دارای پایگاه کاربری متنوعی است. افراد در هر سنی را به خود جذب می کند، اما به ویژه برای افراد جوان تر، با نسل هزاره و نسل Z بخش قابل توجهی از کاربران اینستاگرام را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، اینستاگرام اخیرا فید خود را دوباره سازماندهی کرده است و به کاربران امکان می دهد بین فید انتخاب شده توسط الگوریتم و فید زمانی سوئیچ کنند. قبلاً در مورد آن پست گذاشته بودیم، پس نگاهی بیندازید.

پینترست

📊 در اینجا چند آمار وجود دارد که باید بدانید:

هنگام تصمیم گیری بین اینستاگرام و پینترست برای یک نام تجاری تجارت الکترونیک، چندین فاکتور باید برای انتخاب آگاهانه در نظر گرفته شود. با این حال، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از هر دو پلتفرم استفاده کنید و محتوای خود را هم در اینستاگرام و هم در پینترست تبلیغ کنید، به خصوص اگر هسته مخاطب هدف شما زنان جوان هستند.

Pinterest همچنین تعامل را از طریق نظرات و لایک ها روی پین های فردی ترویج می کند. در حالی که ممکن است تعاملات به اندازه اینستاگرام فوری یا برجسته نباشد، کاربران می توانند برای ابراز قدردانی، پرسیدن سؤال یا ارائه بازخورد، نظرات خود را روی پین ها بگذارند. همچنین می توانید کل حساب ها را در Pinterest دنبال کنید و پین های ذخیره شده آنها را مرور کنید.

اینستاگرام در مقابل پینترست: قابلیت کشف و دسترسی

اینستاگرام

در این مقاله، تفاوت‌های بین اینستاگرام و پینترست را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم عملکردهای آن‌ها، جمعیت‌شناسی کاربر، انواع محتوا، تعامل، قابلیت کشف و فرصت‌های تبلیغاتی برای یک برند تجارت الکترونیک را درک کنید.

اینستاگرام در مقابل پینترست: پایگاه کاربر و جمعیت

استوری های اینستاگرام، حلقه ها، راهنماها و کانال های پخش راه های بیشتری برای اشتراک گذاری و مصرف محتوا ارائه می دهند. هشتگ‌ها نقش مهمی در قابلیت کشف دارند و به کاربران اجازه می‌دهند موضوعات و گرایش‌های خاصی را کشف کنند. در حال حاضر، علاوه بر هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی، کلمات کلیدی اضافه شده در کپشن نیز نقشی حیاتی در قابلیت کشف دارند.

پینترست

کاربران همچنین می‌توانند حلقه‌های خود را در استوری‌ها مجدداً به اشتراک بگذارند و برعکس – از داستان‌ها و نکات برجسته، حلقه‌ها ایجاد کنند.

📊 برخی از آمارهای جالب Pinterest:

  • بیش از 400 میلیون کاربر فعال
  • 85 درصد از کاربران پینترست را از دستگاه های تلفن همراه اسکرول می کنند.
  • 240 میلیارد پین توسط کاربران ذخیره می شود.
  • 43 درصد از پینرها از ایالات متحده هستند.
  • 76 درصد از کاربران را زنان تشکیل می دهند که بیشترین بخش مخاطب را زنان 25 تا 34 ساله تشکیل می دهند.
  • پینترست ۲۳ میلیون کاربر Gen Z دارد.

اینستاگرام در مقابل پینترست: عملکرد و ویژگی‌های پلتفرم

اینستاگرام

Pinterest فرصت های تبلیغاتی را از طریق پین های تبلیغاتی و تبلیغات خرید فراهم می کند. پین های تبلیغاتی در فیدهای کاربران یا نتایج جستجو ظاهر می شوند و باعث افزایش دید برندها و محصولات می شوند.

  • پین های تبلیغاتی تبلیغات پولی هستند که در فیدهای کاربران و نتایج جستجو ظاهر می شوند. برندها می توانند پین های بصری جذابی ایجاد کنند و آنها را برای جمعیت، علایق یا کلمات کلیدی خاص هدف قرار دهند. آنها به طور یکپارچه با محتوای ارگانیک ترکیب می شوند و دید و تعامل آنها را افزایش می دهند.
  • تبلیغات خرید شامل تصاویر محصول، قیمت و اطلاعات در دسترس بودن است. هنگامی که کاربران روی یک آگهی خرید کلیک می کنند، به وب سایت برند یا صفحه محصول خاص هدایت می شوند و احتمال تبدیل را افزایش می دهند. تبلیغات خرید به ویژه برای برندهای تجارت الکترونیکی که به دنبال افزایش فروش و نمایش کاتالوگ محصولات خود هستند مفید است.
  • تبلیغات ویدیویی به طور خودکار در فیدهای کاربران پخش می‌شود و می‌تواند باعث تعامل و آگاهی بیشتر از برند شود.
  • پین‌های قابل خرید به کاربران اجازه می‌دهند مستقیماً در پلتفرم Pinterest خرید کنند. مارک‌های تجارت الکترونیک می‌توانند کاتالوگ محصولات خود را با پین‌های خریدنی ادغام کنند و تجربه خرید بی‌نظیری را برای کاربران فراهم کنند و باعث ایجاد تبدیل شوند.
  • Pinterest Analytics بینش های ارزشمندی در مورد رفتار مخاطب، عملکرد محتوا و تعامل ارائه می دهد. مارک‌ها می‌توانند معیارهایی مانند نمایش‌ها، کلیک‌ها، ذخیره‌ها و نرخ کلیک را برای ارزیابی اثربخشی کمپین‌های خود دنبال کنند.
  • پینترست برای کسب و کار یک پلتفرم اختصاصی است که به برندها منابع، نکات و بهترین شیوه ها را برای استفاده موثر از پلتفرم ارائه می دهد. این پلتفرم محتوای آموزشی، داستان های موفقیت و ابزارهایی را برای بهینه سازی کمپین ها، پیگیری عملکرد و تعامل با جامعه Pinterest ارائه می دهد.

اینستاگرام در مقابل پینترست برای برند تجارت الکترونیک: کدام پلتفرم را انتخاب کنید

💡 نکته: راهنمای ما در مورد نحوه انجام را بررسی کنید با Combin Growth مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنید. این ابزار به شما امکان می دهد جستجوهای محدودی را بر اساس معیارهای مختلف تنظیم کنید و افراد و پست های دقیقی را که به دنبال آن هستید بیابید.

پینترست

اینستاگرام طیف متنوعی از انواع محتوا را ارائه می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا از ویژگی های مختلف برای جذب مخاطبان خود استفاده کنند:

  • عکس نوشته ها
  • استوری های اینستاگرام
  • حلقه های اینستاگرام
  • لایو اینستاگرام
  • نکات برجسته داستان
  • راهنمای اینستاگرام
  • پست های مشترک

  • کانال های پخش اینستاگرام

پینترست

اینستاگرام از طریق لایک، کامنت، ذخیره، اشتراک گذاری (بازنشر)، پاسخ به استوری ها و پیام رسانی مستقیم، تعامل را تشویق می کند. اینستاگرام با اجازه دادن به کاربران برای تگ کردن دوستان، ذکر حساب‌ها یا اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری‌هایشان، ایجاد جامعه و ارتباطات اجتماعی را تقویت می‌کند.

اینستاگرام در درجه اول بر اشتراک گذاری عکس و ویدئو متمرکز است. به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها یا ویدیوها را آپلود و ویرایش کنند، پست‌های چرخ فلک را به اشتراک بگذارند، شرح‌ها اضافه کنند، پیوندی قابل کلیک به بیو حساب اضافه کنند، و از طریق لایک‌ها، نظرات و پیام‌های مستقیم با محتوا درگیر شوند.

کاربران می‌توانند تابلوها را دنبال کنند و محتوا را دوباره به تابلوهای خود اضافه کنند و مجموعه‌های شخصی‌سازی شده ایجاد کنند. کاربران همچنین تشویق می شوند تا تابلوهای عمومی یا خصوصی خود را ایجاد کنند.

Pinterest یک عملکرد جستجو برای کاوش محتوا بر اساس کلمات کلیدی، علایق یا دسته‌ها ارائه می‌کند و بر اهمیت توصیف‌ها و کلمات کلیدی مناسب SEO برای افزایش دید و قابلیت کشف تأکید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید