برای ایجاد یک شبکه شخصی قدرتمند به این 4 عنصر مسلط شوید

برای ایجاد یک شبکه شخصی قدرتمند به این 4 عنصر مسلط شوید

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

آگاهانه یا ناخودآگاه، همه ما توسط چهار C شبکه مورد ارزیابی قرار می گیریم. چهار C عبارتند از: اعتبار، شایستگی، وضوح و اتصال – اینها عناصری هستند که برای توسعه یک شبکه ارجاع شخصی قدرتمند ضروری هستند.

هنگام ملاقات با یک غریبه، احتمالاً یک یا همه سؤالات زیر را از خود می پرسید: آیا می توانم به این شخص اعتماد کنم؟ او چه می خواهد؟ نیت آنها چیست؟ آیا از من چیزی می خواهند؟ همه این سوالات به اعتبار یک نفر اشاره دارد. اعتبار به این معنی است که آنها قابل باور و شایسته اعتماد ما هستند. عملاً هیچ کس به کسی که به شخصی که به او اعتماد ندارد ارجاع نمی دهد.

از یک سناریوی عمومی بین فردی و اجتماعی، اعتماد یا قابل اعتماد بودن اولین کادری است که باید قبل از اینکه کسی را وارد حوزه ارجاع خود کنیم، در ذهن خود علامت گذاری کنیم. ما اعتبار یک فرد را بیش از هر چیز در هنگام تعامل با دیگران ارزیابی می کنیم.

مطالب مرتبط: آیا می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق شوید؟ کلید ایجاد ارتباطات طولانی مدت را کشف کنید

تنها زمانی که اعتبار ثابت شود، می‌توانیم شواهدی را به دست آوریم که از سطح شایستگی فرد حمایت می‌کند. بالاخره چه فایده ای دارد که کسی در اطرافمان باشد که اعتماد ما را جلب نکرده باشد؟ در گذشته و حتی امروز هنگام تعامل با دیگران، شایستگی یک مهارت است در حالی که اعتبار یک شهرت است. هر چه بیشتر شایستگی و اعتبار خود را نشان دهیم، اعتماد بیشتری با کسی ایجاد می کنیم.

اعتبار و شایستگی همانطور که در تعاملات اجتماعی غیرتجاری انجام می شود در تجارت دست به دست هم می دهند، اما یک تمایز مهم وجود دارد. از نظر کسب و کار و گذراندن ارجاع، شما بدون ایجاد اعتبار می توانید صلاحیت داشته باشید، اما بدون داشتن صلاحیت نمی توانید اعتبار داشته باشید. در زمینه کسب و کار، شایستگی جایگزین اعتبار می شود – درست است، شایستگی در یک رابطه ارجاع حرف اول را می زند! شایستگی عبارت است از داشتن مهارت، دانش و صلاحیت های لازم برای به کارگیری هنر خود. علاوه بر اعتبار، هیچ کس افرادی را معرفی نمی کند که به نظر آنها شایستگی نیز ندارند. همیشه

توجه به این نکته مهم است که شایستگی می تواند منجر به اعتبار شود، اما اعتبار نمی تواند به شایستگی منجر شود. شایستگی شرط لازم برای اعتبار از نظر پاس شدن ارجاع است. فقط به این دلیل که شما به عنوان یک شخص معتبر هستید، لزوماً به این معنا نیست که شما در کاری که انجام می دهید صلاحیت دارید.

همانطور که زندگی خود را در تعامل با دیگران پیش می برید، بیش از ارزیابی سطح اعتبار و شایستگی فرد، که دو C اول هستند، انجام می دهید. C بعدی وضوح است، که به این موضوع مربوط می شود که چگونه یک فرد پیام خود را به وضوح به دیگران منتقل می کند. اگر کسی با شما به گونه‌ای صحبت کرد که در مورد آنچه می‌خواهد یا نیاز دارد، واضح نیست، کمک به او یا ارجاع او به کسی که به محصول یا خدماتش نیاز دارد برای شما دشوارتر است. اگر کسی در مورد آنچه که برایش ارزش قائل است و چه احساسی دارد روشن نیست، خواندن او و ارتباط با او برای شما آسان نیست. بنابراین حتی اگر کسی اعتباری را ایجاد کرده باشد و به وضوح شایستگی داشته باشد، بدون وضوح، درک کامل نحوه ارجاع موثر آنها دشوار است.

این طبیعت انسان است که وقتی دیگران را در نظر می گیرد، ارزیابی کند که آیا آنها معتبر، صالح و روشن هستند یا خیر. C چهارم اتصال است. این اصطلاح اخیراً ابداع شده است، اما ارتباط آن با تعاملات انسانی نیز به قدمت خود زمان است. اتصال به کمیت و کیفیت ارتباطات یک فرد اشاره دارد. در عصر حاضر، تعیین ارتباط یک فرد، به خصوص آنلاین، نسبتاً آسان است، زیرا می توانید تعداد فالوورهای آنها و کالیبر ارتباطات آنها را بررسی کنید.

مطالب مرتبط: 5 راه برای شبکه سازی راه خود برای رشد و ثروت کسب و کار

چه از این موضوع آگاه باشید یا نه، در حال ارزیابی میزان ارتباط یک فرد هستید. همانطور که با دیگران تعامل می کنید، سطح ارتباط فرد را محاسبه می کنید. شما در حال مشاهده آشنایان و افرادی هستید که وقت خود را با آنها می گذرانند. دانستن دایره اجتماعی یک فرد مهم است زیرا طبیعت انسان این است که با افرادی که ارتباط بالایی دارند دست و پنجه نرم کند. داشتن ارتباطات مناسب نه تنها به صورت روزانه برای مراقبت از خانواده و منابع خود مفید است، بلکه ضروری است، به خصوص در مواقع سخت.

در حال حاضر باید واضح باشد که شما آگاهانه و یا ناخودآگاه افرادی را که با آنها در تعامل هستید از نظر اعتبار، شایستگی، وضوح و ارتباط آنها ارزیابی می کنید. اگر این درست باشد، پس اگر جداول را ورق بزنیم، بدیهی است که شما نیز توسط دیگران در رابطه با 4Cها ارزیابی می‌شوید. مردم در مورد هر یک از C های شما قضاوت ارزشی می کنند همانطور که شما از آنها هستید. 4Cها چه بخواهیم چه نخواهیم در بازی هستند و تا حد زیادی بر میزان احترام ما در جوامعمان تأثیر می گذارد. اگر می خواهید ارتباطات سالم قوی با دیگران داشته باشید، باید روی توسعه هر یک از C های خود سرمایه گذاری کنید. شما باید معتبر باشید. شما باید به عنوان توانمند شناخته شوید. شما باید در ارتباطات خود شفاف باشید و باید ارتباط خود را افزایش دهید.

این مقاله در ارتباط با دکتر عودی ابوچاکرا تهیه شده است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/master-these-4-elements-to-develop-a-powerful-personal/475568

دیدگاهتان را بنویسید