در حال حاضر باید واضح باشد که شما آگاهانه و یا ناخودآگاه افرادی را که با آنها در تعامل هستید از نظر اعتبار، شایستگی، وضوح و ارتباط آنها ارزیابی می کنید. اگر این درست باشد، پس اگر جداول را ورق بزنیم، بدیهی است که شما نیز توسط دیگران در رابطه با 4Cها ارزیابی میشوید. مردم در مورد هر یک از C های شما قضاوت ارزشی می کنند همانطور که شما از آنها هستید. 4Cها چه بخواهیم چه نخواهیم در بازی هستند و تا حد زیادی بر میزان احترام ما در جوامعمان تأثیر می گذارد. اگر می خواهید ارتباطات سالم قوی با دیگران داشته باشید، باید روی توسعه هر یک از C های خود سرمایه گذاری کنید. شما باید معتبر باشید. شما باید به عنوان توانمند شناخته شوید. شما باید در ارتباطات خود شفاف باشید و باید ارتباط خود را افزایش دهید.
همانطور که زندگی خود را در تعامل با دیگران پیش می برید، بیش از ارزیابی سطح اعتبار و شایستگی فرد، که دو C اول هستند، انجام می دهید. C بعدی وضوح است، که به این موضوع مربوط می شود که چگونه یک فرد پیام خود را به وضوح به دیگران منتقل می کند. اگر کسی با شما به گونهای صحبت کرد که در مورد آنچه میخواهد یا نیاز دارد، واضح نیست، کمک به او یا ارجاع او به کسی که به محصول یا خدماتش نیاز دارد برای شما دشوارتر است. اگر کسی در مورد آنچه که برایش ارزش قائل است و چه احساسی دارد روشن نیست، خواندن او و ارتباط با او برای شما آسان نیست. بنابراین حتی اگر کسی اعتباری را ایجاد کرده باشد و به وضوح شایستگی داشته باشد، بدون وضوح، درک کامل نحوه ارجاع موثر آنها دشوار است.
از یک سناریوی عمومی بین فردی و اجتماعی، اعتماد یا قابل اعتماد بودن اولین کادری است که باید قبل از اینکه کسی را وارد حوزه ارجاع خود کنیم، در ذهن خود علامت گذاری کنیم. ما اعتبار یک فرد را بیش از هر چیز در هنگام تعامل با دیگران ارزیابی می کنیم.
تنها زمانی که اعتبار ثابت شود، میتوانیم شواهدی را به دست آوریم که از سطح شایستگی فرد حمایت میکند. بالاخره چه فایده ای دارد که کسی در اطرافمان باشد که اعتماد ما را جلب نکرده باشد؟ در گذشته و حتی امروز هنگام تعامل با دیگران، شایستگی یک مهارت است در حالی که اعتبار یک شهرت است. هر چه بیشتر شایستگی و اعتبار خود را نشان دهیم، اعتماد بیشتری با کسی ایجاد می کنیم.
چه از این موضوع آگاه باشید یا نه، در حال ارزیابی میزان ارتباط یک فرد هستید. همانطور که با دیگران تعامل می کنید، سطح ارتباط فرد را محاسبه می کنید. شما در حال مشاهده آشنایان و افرادی هستید که وقت خود را با آنها می گذرانند. دانستن دایره اجتماعی یک فرد مهم است زیرا طبیعت انسان این است که با افرادی که ارتباط بالایی دارند دست و پنجه نرم کند. داشتن ارتباطات مناسب نه تنها به صورت روزانه برای مراقبت از خانواده و منابع خود مفید است، بلکه ضروری است، به خصوص در مواقع سخت.
مطالب مرتبط: 5 راه برای شبکه سازی راه خود برای رشد و ثروت کسب و کار
مطالب مرتبط: آیا می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق شوید؟ کلید ایجاد ارتباطات طولانی مدت را کشف کنید
هنگام ملاقات با یک غریبه، احتمالاً یک یا همه سؤالات زیر را از خود می پرسید: آیا می توانم به این شخص اعتماد کنم؟ او چه می خواهد؟ نیت آنها چیست؟ آیا از من چیزی می خواهند؟ همه این سوالات به اعتبار یک نفر اشاره دارد. اعتبار به این معنی است که آنها قابل باور و شایسته اعتماد ما هستند. عملاً هیچ کس به کسی که به شخصی که به او اعتماد ندارد ارجاع نمی دهد.
این طبیعت انسان است که وقتی دیگران را در نظر می گیرد، ارزیابی کند که آیا آنها معتبر، صالح و روشن هستند یا خیر. C چهارم اتصال است. این اصطلاح اخیراً ابداع شده است، اما ارتباط آن با تعاملات انسانی نیز به قدمت خود زمان است. اتصال به کمیت و کیفیت ارتباطات یک فرد اشاره دارد. در عصر حاضر، تعیین ارتباط یک فرد، به خصوص آنلاین، نسبتاً آسان است، زیرا می توانید تعداد فالوورهای آنها و کالیبر ارتباطات آنها را بررسی کنید.
آگاهانه یا ناخودآگاه، همه ما توسط چهار C شبکه مورد ارزیابی قرار می گیریم. چهار C عبارتند از: اعتبار، شایستگی، وضوح و اتصال – اینها عناصری هستند که برای توسعه یک شبکه ارجاع شخصی قدرتمند ضروری هستند.
این مقاله در ارتباط با دکتر عودی ابوچاکرا تهیه شده است.