مایک فلدشتاین قبلاً یک «تعقیب کننده فاجعه» بود و پس از آتشسوزی، سیل و طوفان خانهها و جوامع میساخت. در طول سالها، او در تشخیص اینکه چه شرایطی با کیفیت هوا باعث بیمار شدن افراد میشود و نحوه رفع آنها متخصص شد. او متوجه شد که اسکرابرهای هوای تجاری که در مکانهایی مانند بیمارستانها و ساختمانهای اداری استفاده میشوند، مؤثر و قدرتمند هستند، اما برای استفاده در خانه نیز صدایی بلند، زشت و غیرقابل دسترس دارند.
فلدشتاین میگوید کارآفرینان باید به دنبال فرصتهای تجاری باشند که بازدهی قابلتوجهی را بدون سربار ارائه میکنند. او میگوید از سفری به آستین، تگزاس الهام گرفته است، جایی که یک شرکت تختهبازی هر سال میلیونها دلار پول جمعآوری میکرد و توری را برای دیدن کلنی خفاش در هنگام غروب خورشید هدایت میکرد. هزینه تختههای پارویی و تبلیغ در AirBnB حداقل بود، اما وعده دیدن خفاشها بسیار عالی بود.
مطالب مرتبط: این مرد 30 ساله از دانشگاه هاروارد خارج شد و 25 میلیون دلار سرمایه برای راه اندازی یک تجارت تغذیه با الهام از مادرش جمع آوری کرد.
فرصت های حق بیمه را با حداقل سربار پیدا کنید
فلدشتاین میگوید که خدمات مشتری بخش مهمی از مدل کسبوکار جاسپر است. او سالها قبل وقتی اوبر را سوار میکرد، در مورد تعامل با مشتریان یاد گرفت. درست است، فلدشتاین قبل از اینکه وارد صنعت تصفیه هوا شود، به عنوان یک راننده Uber یک دوره کوتاه و در عین حال چشم نواز داشت.
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
فلدشتاین به قسمت این هفته سریال می پیوندد یک روز با جان بیر پادکستی برای صحبت در مورد مسیر خود برای ایجاد Jaspr و چیزهایی که در مورد تأسیس یک شرکت در طول راه آموخت.
یک مشکل را حل کنید
استراتژی تجاری فلدشتاین ساده است: روی موارد ضروری تمرکز کنید و با دقت اجرا کنید. در مورد جاسپر، این به معنای بهبود کیفیت هوایی است که تنفس می کنیم. در میان اولین مشتریان B2B او دندانپزشکان بودند. چرا؟
او می خندد: «در واقع داشتم ساعتی 2 دلار از دست می دادم.
فلدشتاین میگوید مطبهای دندانپزشکی بدترین هوا را دارند. آنها به معنای واقعی کلمه آب و هوا را به دهان شما و خون، بزاق، باکتری ها و ویروس های همه افراد می پاشند. او میگوید که مطبهای دندانپزشکی برای سفارش دستگاه او در طول همهگیری تلاش میکردند، در صورتی که جاسپر شروع به خرابی کرد، برخی از بهداشتکاران از کار کردن خودداری میکردند.
مطالب مرتبط: «قبلاً زیر میز میخوابیدم:» چگونه یک مدیر فرسوده راهش را تغییر داد و اکنون یک شرکت پوشیدنی خواب را اداره میکند.
با یک خدمه بدون استخوان نوآوری کنید
او میگوید: «نقطهای بود که من واقعاً تمایلی به ایجاد یک تجارت سختافزاری نداشتم، اما فقط قصد داشتم 50 عدد برای دوستان و خانواده سفارش دهم. سپس کووید رخ داد و نیاز به محصولی مانند Jaspr نه تنها به تجارت خوب بلکه برای تنفس سالم ضروری شد.
سفر فلدشتاین از تعقیب کننده فاجعه تا راننده اوبر تا مبتکر تصفیه هوا ثابت می کند که گاهی اوقات، یک نفس تازه برای تبدیل تجربیات متنوع به یک تجارت میلیون دلاری کافی است.
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/this-entrepreneur-went-from-driving-an-uber-to-running-a/481499
“این یک نفر 50 دلار است، و شما روی یک تخته پارویی شش نفره می روید. بنابراین هر تخته پارویی 300 دلار درآمد دارد، تقریباً 10 تخته پارویی در هر زمان است، بنابراین آن مرد در ساعت سه، چهار دلار درآمد دارد، مانند او و یک نفر دیگر درآمد دارد. ” او می گوید.
یاد بگیرید چگونه گوش دهید
سپس، او ایدهای داشت: اگر میتوانست یک سیستم تصفیه هوا در سطح صنعتی که کوچکتر، کمهزینهتر، بیصدا و شیک باشد، توسعه دهد، چه؟ شرکت او اکنون تصفیه کننده های هوا Jaspr را توسعه می دهد که طراحی نوآورانه را با قابلیت اطمینان بی نظیر ترکیب می کند. با قیمت 999 دلار، سیستم فیلتراسیون دستگاه 99.9 درصد از ذرات بسیار ریز به اندازه 0.1 میکرون را جذب می کند و با دود آتش سوزی، کپک، آلرژی زاها و سایر آلاینده های رایج هوای داخل خانه مبارزه می کند و فاصله بین استفاده تجاری و مصرف کننده را پر می کند.
او میگوید: «من تبدیل به یک Uber Shrink شدم» و مسافرانش را از طریق چالشهای شخصی و حرفهای راهنمایی میکند.
موفقیت جاسپر فقط به کیفیت محصول مربوط نمی شود، بلکه به این موضوع نیز می پردازد که فلدشتاین چگونه شرکت خود را به طور موثر اداره می کند. فلدشتاین میگوید استخدام تیمهای کوچک و ماهر به او برتری میدهد و به جاسپر اجازه میدهد تا در عین ارائه خدمات خوب، ناب بدود. سازمانهای بزرگتر اغلب میتوانند توسط لایههای نمایندگی و جلسات کند شوند. در مقابل، جاسپر با یک خدمه اسکلت می تواند با شرکت های بسیار بزرگتر رقابت کند.
روی چیزی که بیشتر اهمیت دارد تمرکز کنید
هسته اصلی هر کسب و کار بزرگ این است که یک مشکل را حل کند. برای فلدشتاین، آن مشکل یافتن فیلتر هوای با کیفیت برای استفاده در خانه بود. او در ابتدا چیزی را طراحی کرد که بعداً به Jaspr تبدیل شد برای خانواده و دوستانش بدون اینکه قصدی برای عرضه آن به بازار داشته باشد.
اما او این کار را برای پول انجام نمی داد. او این کار را برای جمع آوری پول برای اهداف خوب، خروج از خانه و تعامل با طیف وسیعی از مردم انجام داد.