این رویکرد بازاریابی ناچیز است که به شما کمک می کند تا مشتریان را طولانی تر نگه دارید
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
فناوری تأثیر قابل توجهی در رفتار مصرف کننده ، به ویژه پس از ارزش گذاری داشته است ، با متوسط سهم تعامل مشتری دیجیتال از 25 ٪ به 65 ٪ در تنها سه سال (2017-2020). با استفاده از بیشتر مشتریان از چندین کانال هنگام خرید ، یک رویکرد omnichannel به سرعت تبدیل به یک قاعده می شود نه یک رویکرد جدید.
خرید بازگشت به مدرسه فصلی است که زمانی تحت سلطه آجر و ملات قرار گرفته است ، اما در سال 2024 تجارت الکترونیک در مقایسه با رشد فقط 1 ٪ برای فروش واقعی آجر و ملات ، 7.4 ٪ رشد می کند. این بدان معناست که اگر به هزاران مشاغل در آنجا نمی پیوندید که به یک رویکرد omnichannel تکیه می دهید ، از دست نمی دهید. اجرای چنین استراتژی می تواند به شرکت شما شلیک خوبی در جلب توجه مشتریان و نگه داشتن آن از طریق یک قیف فروش که می تواند از طریق اشکال مختلف فناوری باد کند ، ایجاد کند.
مرتبط: این هک بازاریابی ساده است که تجارت شما نیاز به فروش در تمام طول سال دارد
مزایای omnichannel
این رویکرد نتایج را اثبات کرده است. مطالعه ای که توسط بررسی بازرگانی هاروارد انجام شده است ، به مشتریانی که از طریق چندین کانال درگیر می شوند ، بیشتر در آجر و ملات و بصورت آنلاین نسبت به مشتریان تک کانال خرج می کنند. اما استفاده از omnichannel فوایدی دارد که فراتر از خط پایین است.
- یک هویت برند منسجم ارائه دهید: یک استراتژی یکپارچه در چندین کانال به شما امکان می دهد بدون توجه به نحوه انتخاب تعامل با شما ، هویت و پیام رسانی برند خود را به مشتریان نمایش دهید.
- فرصت های افزایش درآمد: تعداد بیشتری از نقاط لمسی به معنای توانایی تعامل با چشم اندازهای بیشتر و در نتیجه فرصت های بیشتر برای تبدیل آنها به مشتری است. به عنوان مثال ، به عنوان بخشی از مشاوره بازاریابی من با استارتاپ ها ، من به ایجاد مجدد بخشی از استراتژی های آنها کمک کرده ام. این کار ترک سبد خرید را کاهش داد زیرا پس از رها کردن کاربر سبد خرید خود ، از طریق یک کانال متفاوت تبلیغات را نشان می داد. تحقیقات در واقع نشان داده است که 26 ٪ از کاربران در صورت بازگشت مجدد به یک وب سایت باز می گردند.
- داده هایی که تصمیم گیری را هدایت می کنند: به جای آمار از کمپین های خاموش ، تک کانال ، یک طرفه ، داده های omnichannel به شما کمک می کند تا مصرف کنندگان را بهتر در سیستم عامل هایی که در آن هر دو دریافت می کنند و به پیام رسانی شما پاسخ می دهند ، هدف قرار دهید.
چگونه استراتژی های omnichannel ارزش طول عمر را بهبود می بخشد
تجربه خرید مشتری با بازگشت در روز بسیار متفاوت است. مصرف کننده مبتنی بر فناوری امروز در حال تحقیق در مورد محصولات با تلفن خود ، خواندن در مورد سایر تجربیات مشتری در رسانه های اجتماعی و سپس سفارش آنلاین یا بازدید از یک فروشگاه است.
در حالی که رسانه های چاپی ، بیلبوردها و خریدهای رسانه ای تجاری هنوز بخشی از چشم انداز هستند ، مشتریان می خواهند در هر سیستم عامل دیجیتالی و همه سیستم های دیجیتالی به آنها دسترسی پیدا کنند و گزینه استفاده از آن سیستم عامل ها را برای خرید می خواهند. بیایید ببینیم که چگونه omnichannel می تواند به شما در ایجاد مشتریان بازگردانده کمک کند.
ارتباطات شخصی
مشاغل می توانند از داده های سراسر کانال ها برای ایجاد ارتباطات هدفمند بر اساس ترجیحات مشتری استفاده کنند. نمونه هایی از این موارد شامل برنامه های وفاداری است که به مشتریان اجازه می دهد تا در کانال ها پاداش بگیرند ، مانند Starbucks Rewards. مثالهای دیگر شامل خریدهای درون فروشگاهی است که منجر به تخفیف آنلاین یا ارتباطات متقابل کانال می شود که در آن یک کانال منجر به تعامل مشتری در جایی دیگر می شود. نمونه ها می توانند یادآوری ایمیل در مورد سبد خرید متروکه یا کارت چاپی در یک رویداد با کد QR که منجر به یک وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی می شود ، باشد.
فروش متقابل و فروش
یک دیدگاه جامع از رفتار مشتریان شما در چندین کانال ، فرصت هایی را برای افزایش آگاهی در مورد و فروش محصولات مکمل و ممتاز ایجاد می کند.
تجربه بهبود یافته مشتری
آیا تا به حال یک صندوقدار برای شما به صورت آنلاین سفارش داده است که از ثبت نام یا تبلت آنها در فروشگاه نبود؟ من یک نماینده خدمات مشتری داشتم که اخیراً این کار را برای من در یک فروشگاه انجام داده است. این یک نمونه ساده از یک تجربه omnichannel است که یک مشکل مشتری را حل می کند. Omnichannel همچنین می تواند قبل از ورود به فروشگاه با استفاده از تبلیغات موجودی محلی ، به مشتریان کمک کند. Office Depot از تبلیغات موبایل برای هدف قرار دادن مشتریان با محصولات مربوطه استفاده می کند که مشتری هنگام بازدید از فروشگاه می تواند در انبار باشد.
مرتبط: چگونه می توان یک استراتژی به بازار ساخت که از خطر جلوگیری می کند
چگونه می توان گفت آیا omnichannel برای شما کار می کند
به جای داده های خاموش ، یک استراتژی بازاریابی Omnichannel داده هایی را از کانال های مختلف ارائه می دهد که باید با هم تفسیر شوند تا تصمیمات معنی داری در مورد جهت دسترسی مشتری خود بگیرند. با توجه به این نکته ، در زیر برخی از معیارهای کلیدی که باید از داده های بازاریابی خود جمع کنید.
- نرخ تبدیل: نرخ تبدیل نسبت کل بازدید کنندگان است یا منجر به کسانی می شود که مانند انجام خرید ، حضور در یک رویداد یا پر کردن فرم برای یک خبرنامه یا برنامه پس انداز ، در یک اقدام مورد نظر مانند انجام یک رویداد یا پر کردن فرم انجام می دهند.
- ارزش طول عمر مشتری: این کل درآمد یک مشتری شخصی برای کل طول رابطه آنها با تجارت شما است. این اساساً نسبت زمان به درآمد است ، بنابراین دو مشتری که یک سال با برند شما بوده اند می توانند بر اساس میزان خریداری شده ، ارزش های مختلف طول عمر مشتری را داشته باشند.
- نرخ احتباس: درصد مشتریانی که همچنان به خرید در یک بازه زمانی مشخص می پردازند. در حالی که ارزش و میزان حفظ طول عمر هر دو معیار وفاداری مشتری است ، نرخ نگهداری درصد مشتریانی را که یک شرکت به جای محاسبه درآمد حفظ می کند ، اندازه گیری می کند.
- مقدار سفارش متوسط: متوسط هزینه در هر معامله در کانال های مختلف. این متریک را می توان از طریق کانال شکسته کرد تا ببینید کدام کانال ها بالاترین سفارشات را تولید می کنند.
نمونه هایی از استراتژی مؤثر omnichannel
در زیر نمونه هایی از استراتژی های omnichannel آزمایش شده در میدانی که دست اول دیده ام.
آمازون و غذاهای کامل
آمازون برای ایجاد یک تجربه خرده فروشی Omnichannel یکپارچه با غذاهای کامل ترکیب شده است. Amazon One یک سیستم پرداخت بیومتریک است که چاپ نخل مشتری را ثبت می کند و به آنها امکان می دهد با نشان دادن دست خود به یک اسکنر ، مواد غذایی را بپردازند. Dash Wand یک وسیله مقرون به صرفه است که الکسا را با یک اسکنر بارکد که به اندازه کافی کوچک برای حمل آن باشد ، ترکیب می کند و به مشتریان این امکان را می دهد تا هنگام خرید اطلاعات محصول را بدست آورند. اینها همراه با سفارشات مواد غذایی آسان و برنامه موبایل آنلاین آمازون ، یک تجربه واقعی omnichannel را ایجاد می کنند.
داروهای دارویی
من به عنوان یک روزنامه نگار که در گذشته Salesforce را پوشش می داد ، من در مورد این استراتژی omnichannel آموختم. این شامل بازاریابی به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با داشتن پزشکان و پرستاران در یکی از بسیاری از رویدادهای تحت حمایت شرکت که در آن شرکت می کنند ، از ارتباطات خودداری می کنند. نام ها ، آدرس های ایمیل و شماره تلفن ها سپس به Salesforce تغذیه می شوند که دارای یک کمپین برای ارسال ارتباطات هدفمند و شخصی از طریق ایمیل یا پیام متنی است که آنها را به سمت شرکت در وب سایت شرکت سوق می دهد.
ارتباطات بیشتر بر این اساس است که پزشکان و پرستاران روی پیوندها در ایمیل و پیام های متنی کلیک می کنند. در صورت کلیک بر روی آنها پیام هایی را تشویق می کنند که آنها را برای حضور در رویدادهای آینده تشویق می کنند. اگر اینگونه نباشد ، آنها ممکن است ارتباطی برقرار کنند که آنها را ترغیب به درگیر شدن از طریق رسانه های اجتماعی می کند.
مرتبط: این اصل مهم بازاریابی را در هنگام نوسانات اقتصادی در ذهن داشته باشید
هیچ کانال را بدون بررسی نگذارید
یک استراتژی omnichannel به شما امکان می دهد تا در حالی که به اندازه کافی چابک می ماند تا با هرچه بیشتر مشتری درگیر شوید تا با ترجیحات در حال تغییر خود سازگار شود. ترکیب یکپارچه کانال های مختلف به شما موقعیتی سودمند در منظره در حال تغییر می دهد که تجارت دیجیتالی است.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/this-is-the-underappreciated-marketing-approach-that-will/485613