این تاکتیک های بازاریابی غارتگرانه می تواند بزرگترین تهدید شرکت شما باشد

این تاکتیک های بازاریابی غارتگرانه می تواند بزرگترین تهدید شرکت شما باشد

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

بسیاری از ما در کسب و کار به اندازه کافی در مورد ساخت سئو اطلاعات داریم تا زمانی که تیم بازاریابی شروع به پرتاب کلمات اختصاری در اتاق کنفرانس می کند، از پس آن برآییم یا حداقل خودمان را خجالت نکشیم. برای اکثر افراد، این کار به سادگی با کلمات کلیدی، برچسب گذاری در رسانه های اجتماعی و صفحات وب سایت با عبارات پرس و جو، پرداخت هزینه برای برخی از رتبه بندی ها، کسب درآمد ارگانیک بیشتر و نظارت بر صفحات نتایج موتورهای جستجو برای مشاهده میزان نزدیکی شما به رتبه اول و رقبایتان است.

اما آیا از جنبه تاریک و به سرعت در حال رشد سئو می دانید؟

علیرغم اینکه بیش از 20 سال به عنوان یک مدیر بازاریابی که از فناوری های جدید به عنوان یک متخصص و رهبر فکری استقبال می کرد، آمادگی نداشتم که چگونه فناوری بازاریابی (MarTech) که ما برای خوب استفاده می کنیم، کاتالیزور این همه بد شد.

اخیراً درگیر ارائه خدمات بازاریابی به یک صندوق سرمایه‌گذاری بودم که می‌خواست به سرعت درآمد را برای خرید تسریع بخشد. همانطور که همیشه انجام می‌دهم، برای درک کسب‌وکارها به زیر سرپوش نگاه کردم تا بتوانم توصیه‌های بسیار مرتبط برای تولید و فروش سرنخ ارائه کنم. چیزی عجیب و غریب به سرعت بیرون آمدن کاپوت شاسی بلند من ظاهر شد. هر شرکتی در این مجموعه دارای نام یکسان و URL بسیار مشابه با یک رقیب مستقر است که محصولات مشابهی را به عمودهای مشابه ارائه می‌کند، و برای من یک هشدار ماشه‌ای برای نقض بالقوه علامت تجاری و سئو ارسال می‌کند، که هر دو می‌توانند به سرعت و ارزان برندها را با سرقت سخت بسازند. -بازده بازاریابی به دست آمده و پرهزینه از سایر شرکت ها. در حالی که از سئو کلاه سیاه و سرقت هویت همسو با کلاهبرداری های فیشینگ آگاه بودم، نمی دانستم که تاکتیک های بازاریابی تاریک چقدر رایج شده اند.

متأسفانه، در دنیایی که فناوری خوب به سرعت کارهای بد را امکان پذیر می کند، نظارت بر هویت برند و ایمنی سئو باید به اندازه نظارت بر ترافیک، سرنخ ها و تبدیل ها از برنامه های بازاریابی شما رایج باشد. در اینجا فقط چند اقدام برای محافظت از برند شما وجود دارد.

مطالب مرتبط: “ما یک سرقت SEO را انجام دادیم”: این کارآفرین 3.6 میلیون بازدید از صفحه را از رقبا به سرقت برد – و کسب و کار شما می تواند بعدی باشد.

برندسازی

Brandjacking چیزی بیشتر از راه اندازی یک سایت جعلی برای یک برند بزرگ مانند نورتون یا نتفلیکس و سپس گفتن به مشتریان برای به روز رسانی اطلاعات پرداخت خود است که سپس توسط سارقان پشت سایت های جعلی دزدیده می شود. همچنین در مورد برندسازی یک کسب‌وکار با هویت و URL مشابه به یک کسب‌وکار دیگر است تا مشتریان را در مورد اینکه چه کسی کیست با هدف هدایت مصرف‌کنندگانی که به دنبال وب‌سایت‌های رقبا به سایت شما هستند گیج کنند. بسیاری از مصرف کنندگان و الگوریتم ها تفاوت بین URL هایی که تقریباً یکسان هستند را نمی دانند. وقتی این اتفاق می‌افتد، پول و تلاش صرف شده برای مدیریت کلمات کلیدی، برچسب‌گذاری سایت‌ها، ساخت محتوا، پرداخت هزینه برای تبلیغات گوگل و موارد دیگر می‌تواند در واقع به نفع یک رقیب تاریک باشد که هیچ کاری انجام نمی‌دهد مگر اینکه ترافیک وب شنیده‌شده دیگران را به سمت سایت‌های خود هدایت کند.

وقتی رقیب با نام و URL بسیار شبیه به شما ظاهر می شود، اغلب می توانید جک برند احتمالی را تشخیص دهید. ABCtechnologies.com را با ABCtechnologies1.com مقایسه کنید. الگوریتم‌ها ممکن است تفاوت‌های کوچکی را از دست بدهند و بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر برای سئو هزینه می‌کنید، URLهای جعلی را به مشتریان هدف ارائه می‌دهند.

کاری که باید برای محافظت از خود انجام دهید

  1. URL ها را در فضای خود به طور مداوم زیر نظر داشته باشید و موارد بسیار مشابه را یادداشت کنید. می توانید این کار را با بررسی مکرر SERP ها برای نام تجاری خود و ورود به صفحات شرکت های میزبانی انجام دهید تا ببینید چه URL های مشابهی گرفته شده است. اگر URL های مشابهی پیدا کردید، سعی کنید مدیران شرکت را شناسایی کنید که می توانید در مورد حقوق علامت تجاری خود با آنها تماس بگیرید. اگر قصد سوء وجود داشته باشد، احتمالاً نام مدیران را در سایت یا رسانه های اجتماعی پیدا نخواهید کرد.
  2. به برندسازی توجه کنید که نشان دهنده برند شما باشد. ممکن است بیش از یک شرکت به نام ABC Technologies, LLC وجود داشته باشد و این لزوماً نشان دهنده قصد ارتکاب اشتباه نیست. اگر در محصولات و صنایع ارائه شده همپوشانی وجود داشته باشد و نشانه هایی از سردرگمی برند وجود داشته باشد، چندین سایت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا ببینید کجا ثبت شده اند و نمایندگان چه کسانی هستند.
  3. اگر مشکوک هستید که قربانی نقض عمدی علامت تجاری و/یا سئو شده اید، می توانید علیه آن برند اقدام قانونی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان هدف شما را گیج نمی کنند و علاوه بر هویت شما، فروش شما را نیز متخلف نمی کنند.

آیا سئوی شما در معرض خطر سرقت است؟

ممکن است داستانی را در ژوئن گذشته در Entrepreneur.com در مورد “سرقت سئوی SEO” بزرگ در سال 2023 خوانده باشید و اینکه چگونه آژانس پشت سر آن در مورد سرقت بیش از 3.6 میلیون بازدید ترافیک از یک رقیب طی چند ماه به خود می بالد. واکنش‌های زیادی نسبت به این اعلامیه وجود داشته است، برخی ناجوانمردانه می‌خواهند خودشان این کار را انجام دهند و برخی دیگر از اینکه هوش مصنوعی، اتوماسیون و سایر ابزارها برای سرقت آشکار استفاده می‌شوند منزجر شده‌اند. من همیشه در کنار دومی خواهم بود. سرقت‌های سئو اغلب شامل حذف منوی سایت و لینک‌های وب‌سایت شما، کپی کردن URL برای وبلاگ‌ها و صفحات فرود، درگیر کردن هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات حاوی کلمات کلیدی است که از محتوای دزدیده شده شما پشتیبانی می‌کند و موارد دیگر. مصرف‌کنندگان همیشه تفاوت را نمی‌دانند و ممکن است فکر کنند که از شما خرید کرده‌اند در حالی که در عوض از یک هواپیماربای خرید کرده‌اند که نباید به آن اعتماد کنند.

خوشبختانه، این تهدیدات در حال افشا شدن هستند، اما این بدان معنا نیست که مدیران کسب و کار آماده محافظت از برند و تلاش های سئوی خود در برابر دزدان دریایی اینترنتی هستند. در اینجا سه ​​راه برای تعیین اینکه آیا سئوی سایت شما در معرض خطر دزدیده شدن است وجود دارد.

  1. ترافیک وب سایت خود را به طور مداوم کنترل کنید. اگر علیرغم عدم تغییر در رفتار خود، ریزش های غیرقابل توضیحی را مشاهده کردید، ممکن است قربانی دزدی شوید.
  2. به صفحات محتوای برندها با نام و نشانی اینترنتی مشابه با شما بروید و ببینید که محتوای آنها، پیوندهای شخص ثالث و URLهای صفحه فرود چقدر از شما تقلید می کنند. توجه داشته باشید. هر گونه سوء ظن را به Google گزارش دهید، که متعهد به شناسایی کلاه‌برداران سیاه با استفاده از پلتفرم خود و خاموش کردن الگوریتم‌ها بر این اساس است.
  3. با Google چک کنید تا ببینید آیا آنها هر گونه ناهنجاری را در ترافیک وب شما و تغییر مسیر برای بک لینک های شما تشخیص می دهند. هرگونه مشکل مشکوک را به Google گزارش دهید. در اینجا خلاصه ای از اقداماتی است که گوگل برای اطمینان از یک محیط سئو منصفانه و ایمن انجام می دهد.

مرتبط: 9 نکته سئو برای کمک به شما در رتبه اول گوگل در سال 2024

فناوری بازاریابی باعث می‌شود که سئوی وایت‌هت، اخلاقی و درآمدی با پرداخت پول و ارگانیک، دستیابی، اجرا و نظارت را آسان‌تر از همیشه کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به شیوه‌ای منصفانه، اخلاقی و قانونی از تأثیر کلمات کلیدی خود و کلماتی که توسط رقبایتان استفاده می‌شود، آگاه شوید. می‌توانید در مورد این تاکتیک‌های مقرون‌به‌صرفه در کتاب جدید Entrepreneur، بازاریابی کسب‌وکارتان – راهنمای شما برای بازاریابی DIY بخوانید.، موجود در amazon.com، bn.com و بیشتر. هرگز دلیلی برای توسل به سئو کلاه سیاه وجود ندارد. در واقع، کمپین ذکر شده در مقاله “سقوط جستجوگرها” که در بالا به آن اشاره شد، از کار افتاد – و از کار افتاد سخت. طبق این مقاله در لینکدین و دیگران، آسیب طولانی مدت بیشتر از سود بود.

هوش مصنوعی ابزارهای قدرتمند بسیاری را برای بهتر و سریعتر کردن ابتکارات بازاریابی و رشد فراهم می کند. اما این یک نمونه عالی از شکست موفقیت نیز است. شکست این است که می توان از این فناوری برای فعالیت های شرورانه استفاده کرد، و افراد زیادی هستند که این کار را انجام می دهند. با دنبال کردن مراحل این مقاله، می‌توانید خودتان را برای تشخیص مشکلات و اصلاح آنها تنظیم کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/these-predatory-marketing-tactics-could-be-your-companys/477727

دیدگاهتان را بنویسید