او کشف کرد که چگونه ضدعفونی کننده دست را سکسی کنیم
آندره آ لیسبونا در بارسلونا اسپانیا در خانواده ای کارآفرین بزرگ شد. او می دانست که می خواهد از سنت خانواده پیروی کند و شرکت خود را راه اندازی کند، اما مطمئن نبود از کجا شروع کند. در نهایت، او شروع به جستجو برای دسته بندی محصولی کرد که برای تحول آماده بود، اما در فضایی با رقابت زیاد نبود.
در نهایت، او تصمیم به ضدعفونی کننده دست گرفت. این در سال 2014 بود و لیسبونا معتقد بود که ضدعفونیکننده دست میتواند بیشتر به یک محصول روتین روزانه مانند مراقبت از پوست تبدیل شود – فقط اگر ظاهر و بوی بهتری داشته باشد. او میگوید: «هیچکس مشتاق نیست که دستهایش را ضدعفونی کند. بیشتر در فضای مراقبت های بهداشتی انجام می شد.
بنابراین او و همسرش مجموعهای از ضدعفونیکنندههای دست را در بارسلونا راهاندازی کردند، اما برای تثبیت این برند در بازار اروپا تلاش کردند. او میگوید: «میدانستیم که ایده خوبی داریم، اما برای اینکه واقعاً آن را به راه بیندازیم، باید خانوادههایمان را پشت سر بگذاریم و از اقیانوس اطلس به سوی ایالات متحده عبور کنیم.» این کاری است که ما در سال 2018 انجام دادیم.
آنها با شرکت ضدعفونی کننده دست خود، تاچ لند، به میامی نقل مکان کردند، که از قضا، تا زمان همه گیری خوب کار می کرد – زمانی که همه ناگهان خواستار ضدعفونی کننده دست شدند. زنجیرههای تامین از بین رفتند زیرا همه انواع شرکتها سعی در سرمایهگذاری داشتند.
او میگوید: «همه فکر میکنند تاچلند یک موفقیت از کووید است – هیچ چیز نمیتواند کمتر واقعی باشد.
اما در سرتاسر هرج و مرج، تاچ لند به دیدگاه لیسبونا مبنی بر ساخت مواد ضدعفونی کننده دست به گونه ای که مردم آن را برای استفاده روزمره می خواهند، پایبند ماند. تا سال 2021، تاچ لند حضور کوچکی در فروشگاههای سفورا داشت. هر سه ماه، فروش به اندازه کافی خوب بود که سفورا فضای بیشتری را به تاچ لند می داد. امروز، آنها 163 پایان در Sephora با 1000 مورد انتظار در سال آینده دارند، همراه با مشارکت خرده فروشی در Ulta Beauty، Target و Kohl’s. Touchland انتظار دارد امسال نزدیک به 20 میلیون بطری ضدعفونی کننده دست بفروشد. درآمد سال آینده بیش از 100 میلیون دلار پیش بینی می شود. همه اینها باعث شد لیسبونا در فهرست ۲۰ رهبر نوآور کارآفرین ۲۰۲۴ ما فینالیست شود.
مطالب مرتبط: از ایده تا اجرا – 4 مورد مهم برای موفقیت در راه اندازی
چه چیزی باعث شد تا خرده فروشان بزرگی مانند سفورا باور کنند که ضدعفونیکنندههای دست تاچلند به فروش خواهند رسید؟
سفورا فروش محصولات ما را حتی در فضاهای کوچکی که به ما میدادند، سه برابر بیشتر از برندهای مراقبت از پوست میدید، بنابراین کم کم فضای بیشتری در اختیار ما قرار داد. در عرض دو سال، ما فروشگاه ها را با درپوش های انتهایی تصاحب کردیم.
دو سال زیاد نیست چگونه با چالشهایی که با مقیاسپذیری سریع عملیاتتان پیش آمد، کنار آمدید؟
ما از سال 2021 سالانه سه رقمی رشد کرده ایم. هیچ کس فکر نمی کرد یک شرکت ضدعفونی کننده دست بتواند این کار را انجام دهد. برای ما، آن توسط بهترین شرکای در کلاس احاطه شده است. آنها باید حرفه ای های بزرگ و حتی انسان های بهتری باشند. وقتی به این سرعت رشد می کنید، به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید.
روابط شما با آن شرکا چگونه تکامل یافت؟
این در مورد شفافیت و برنامه ریزی است و تلاش نکردن برای انجام بیشتر از آنچه می توانید انجام دهید. ما می توانیم به عنوان یک برند در همه جا حضور داشته باشیم، اما با شرکای خود تعهدات و تعهداتی داریم. ما ابتدا به تعهدات خود با شرکای خود نگاه می کنیم. وقتی یک برند را پیشبینی میکنند، هرگز نمیدانند که نتیجه آن چقدر خوب است. ما همیشه فراتر از انتظارات بودیم. این در مورد یک شریک خوب بود.
آیا برخی از فرصت ها را برای عرضه محصولات تاچ لند در قفسه های بیشتر رد کردید؟
بله، انجام دادیم و نه گفتن خیلی سخت است. به عنوان مثال، ما این شانس را داشتیم که با بسیاری از فروشگاه های Sephora در سطح بین المللی راه اندازی کنیم و گفتیم نه، ما با یک بازار شروع می کنیم، ایالات متحده است. بودن در همه جا عالی خواهد بود، اما مهم است که از یک بازار شروع کنید و اجرا کنید. ما با یک کشور شروع کردیم و کم کم رشد خواهیم کرد. این کار بسیار سختی است، اما من فکر میکنم اگر میخواهید برندی بسازید که 20 یا 30 سال بعد در اینجا باشد، یک شبه اتفاق نمیافتد.`
چگونه مطمئن شدید که به اندازه کافی شراکت استراتژیک دارید تا آنطور که می خواهید رشد کنید؟
هنگامی که یک تامین کننده برای ما تجارت زیادی دارد، به ما کمک می کند تا تامین کننده دیگری را واجد شرایط کنیم تا تجارت بیشتری را وارد کنیم. این بهترین کار برای همه است که تنوع ایجاد کنند.
آیا رشد شما در فروشگاههای خردهفروشی – آگاهی از برند – به رشد آنلاین شما نیز کمک کرد؟
بله. در سراسر TikTok و Instagram، ما 170 میلیون برداشت ارگانیک با مجموع فالوورهای 720000 داریم. ما همچنین در آمازون و در چندین مکان رشد کردیم.
جادوی آن این است که ما هرگز مجبور نبودیم برای صحبت در مورد برند به کسی پول بدهیم. سلبریتی ها، میکرو اینفلوئنسرها، کاملاً ارگانیک بوده است. من فکر می کنم این نشان دهنده کیفیت محصول است.
مطالب مرتبط: من به کارآفرینان مشتاق یاد می دهم که چرا شکست خوردن خوب است – در اینجا نحوه تبدیل این شکست به موفقیت آمده است
https://www.entrepreneur.com/leadership/she-discovered-how-to-make-hand-sanitizer-sexy/481511