اشتباهات بازاریابی اینستاگرام – 4 اشتباه رایج
اکنون Kicksta را امتحان کنید!
هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد –اینستاگرام در حال رونق است، و همانطور که انجام می شود، تعداد انگشت شماری از اشتباهات بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که می خواهید از آنها اجتناب کنید. این اپلیکیشن متعلق به فیسبوک که در سال 2010 راهاندازی شد، نه تنها در میان دارندگان گوشیهای هوشمند، بلکه در میان بازاریابان نیز به عنوان یکی از محبوبترین اپلیکیشنها شناخته شده است. به طور جدی، به دلیل رابط جذاب و جذابیت بصری کانال اجتماعی، جای تعجب نیست که این برنامه در حال حاضر ادعای بیش از 300 میلیون حساب.
بهترین بخش این برای بازاریابان؟ برخلاف سایر رسانه های اجتماعی محبوب، سطح فعالیت اینستاگرام فوق العاده بالا است. هر روز، نیمی از کاربران این برنامه به طور متوسط 21 دقیقه را صرف پیمایش عکسها و ویدیوهای دوستان میکنند، بدون اینکه به برندهای مورد علاقهشان اشاره کنیم.
اما حتی بهتر هم میشود – بر اساس مطالعه فصلی شبکه اینستاگرام Simply Measured’s86 درصد از 100 برند برتر اینتربرند در سال 2014 نه تنها یک حساب اینستاگرام داشتند بلکه مرتباً از آن استفاده می کردند. به طور تکان دهنده، این افزایش 71 درصدی نسبت به سال قبل بود. با توجه به اینکه سال 2016 به تازگی آغاز شده است، زمان به طور قطع نشان خواهد داد که روند مذکور یک بار دیگر ادامه یافته است.
طبیعتاً برندها در حال هجوم هستند. اینستاگرام بازیگر بزرگی در فروش تجارت الکترونیک است. اما هنگامی که آنها یک حساب کاربری دارند، چگونه از موفقیت خود اطمینان حاصل می کنند؟ مشکلات آشکار روابط عمومی وجود دارد، مانند ارسال محتوای توهینآمیز یا شخصی، اما چگونه شرکتها از این پلتفرم شگفتانگیز محصولات و خدمات بیشترین استفاده را میکنند؟
بنابراین، برند شما چگونه برنامه ریزی می کند از اینستاگرام موثرتر استفاده کنید امسال؟ آنچه باید برای دور زدن رایج ترین اشتباهات بازاریابی اینستاگرام بدانید در اینجا آمده است:
1) بیش از حد تبلیغاتی نباشید
بازاریابی محتوا در حال حاضر محبوب تر از گذشته است. بازاریابی محتوا نیاز به ایجاد و انتشار مطالبی دارد که برای یک مخاطب هدف خاص مفید باشد. از پستهای وبلاگ و مقالات سفید گرفته تا کلیپهای ویدئویی و اینفوگرافیکها، هر چه برند شما بتواند ارزش بیشتری برای مشتریان بالقوه ایجاد کند، احتمال اینکه آنها به شرکت شما وفادار شوند، بیشتر میشود.
رسانه های اجتماعی – در این مورد، اینستاگرام – بخش بزرگی از روش بازاریابی محتوا است. بله، مهم است که محصولات و خدمات به صورت استراتژیک و به موقع ارائه شوند، اما زمانی که به عنوان اصلی ترین اکانت اینستاگرام شما تبدیل می شوند، مشکلاتی به وجود می آیند. پست های تبلیغاتی بیش از حد تنبل، خسته کننده و کاملا خودخواهانه هستند. در واقع می توان هم تبلیغاتی بود و هم سلیقه ای.
در عوض، پستهایی را انتخاب کنید که سرگرمکننده، آموزنده و قابل تامل هستند و به دنبالکنندگان نگاهی به فرهنگ شرکت شما میدهند. به خاطر داشته باشید که اکثر تصمیمات خرید در سطح احساسی گرفته می شود. اینستاگرام بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری بهترین مکان برای ایجاد این نوع ارتباط طولانی مدت با خریداران است.
کیفیت تصاویر خود را در اولویت قرار دهید
- فلش خبری-اینستاگرام همه چیز در مورد تصاویر بصری است. انصافاً این نباید برای کسی تعجب آور باشد. به همین دلیل، کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک می گذارید باید در بالاترین کیفیت باشد.
این مهم است—یک یا دو لحظه به این فکر کنید که اینستاگرام چگونه بیشتر استفاده می شود. اغلب اوقات، کاربر به سرعت در فید خود پیمایش می کند. وقتی چیزی جلب توجه می کند، نامزدی اتفاق می افتد. اگر نه، آن را به عکس بعدی بدون هیچ فکری برای آنچه که از دست داده شده است.
علاوه بر این، در مقایسه، مطالعات نشان داده اند که پست های اینستاگرام ماندگاری بیشتری نسبت به پست های فیس بوک، توییتر یا پینترست دارند. اگرچه ممکن است کمی تفکر انتقادی و کمی کار غرغر برای تولید یک پست درجه یک برای یک کاربر دقیق نیاز باشد، اما بکاند بیشتر از توجیه کار غرغرکننده مورد نیاز سود میبرد.
3) به طور منظم پست ها را تا آنجا که ممکن است به طور مداوم برنامه ریزی کنید
یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی اینستاگرام ثبات است. با اینستاگرام، معمولی ارسال بسیار مهم است. در حالت ایده آل، فالوورهای شما از طریق تصاویری که در فیدهای مربوطه با آنها به اشتراک می گذارید، شما و برندتان را در سطح شخصی تری می شناسند.
با این اوصاف، ثباتی که با آن پست ارسال میکنید، نشان دهنده تعهد برند شما به مخاطبان شما خواهد بود. ترفند اینجا یافتن تعادل کامل بین کمیت و کیفیت است. اگر یکی از آنها تا حد قابل توجه بودن کاربر قربانی شود، شما همه چیز را خیلی دور کرده اید و باید مطابق با آن تنظیم کنید.
- یک مطالعه اخیر توسط Union Metrics نشان داد که اکثر برندها حدود 1.5 بار در روز در اینستاگرام پست می گذارند. بسته به ماهیت صنعت شما، ممکن است فرکانس ارسال بالاتری لازم باشد. برای همگام شدن با فرکانس بالاتر پست، استفاده از ابزاری را در نظر بگیرید زمان بندی پست های اینستاگرام.
به اندازه کافی جالب توجه است، آنچه که مطالعه فوق الذکر نیز نشان داد این بود که برندهایی که نمی توانند یک برنامه دقیق ارسال پست را حفظ کنند، به طور قابل توجهی پس از وارد شدن به هیئت مدیره، دنبال کنندگان خود را از دست می دهند. نیازی به گفتن نیست که جذب فالوور به اندازه کافی سخت است. هنگامی که توجه آنها را به خود جلب کردید، آن را از طریق نگهداری یک برنامه زمان بندی مشخص از پست های اینستاگرام حفظ کنید.
4) از قدرت پایگاه فالوور فعلی خود استفاده کنید
گوش کنید، فقط به این دلیل که جذب فالوور مهم است، به این معنی نیست که شما باید به تاکتیک های مبهم متوسل شوید یا خرید آنها. حداقل می توان گفت، این ها تاکتیک های کلاه سیاه هستند و برای کمک به ایجاد رابطه با کاربران اینستاگرام بیشتر از مفید بودن، دردسر ایجاد می کنند.
در عوض، کارها را برای خود آسان کنید و از سادهترین و ابتداییترین ابزاری استفاده کنید که از طریق آن میتوان پایه فالوور مستحکمی را تقویت کرد: فالوورهای فعلیتان. گیج شده؟ نگران نباشید، واقعاً بسیار ساده است. یکی از دلایلی که رسانه های اجتماعی چنین ابزار بازاریابی قدرتمندی هستند، ناشی از پتانسیل آن برای تولید محتوایی است که به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) شناخته می شود.
اینستاگرام از طریق تعامل بیدرنگ کاربر، هشتگهای مارکدار و مسابقههای عکس، یکی از بهترین رسانهها برای استفاده از فالوورها برای انجام بازاریابی رسانههای اجتماعی برای شماست. در این مرحله، فالوورها به حامیان برند تبدیل میشوند و بازاریابی اینستاگرام شما را به یک تلاش بسیار ارزشمند تبدیل میکنند.
جمع بندی اشتباهات بازاریابی اینستاگرام
این پل سایمون بود که زمانی به قول معروف “هر کسی می تواند کار بد انجام دهد، اما همه کار خوب انجام نمی دهند.” او یک امتیاز دارد. همانطور که تقریباً در مورد هر چیزی در زندگی صادق است، اگر از صمیم قلب به آن اختصاص نداشته باشید اینستاگرام را به خوبی انجام دهید، انجام آن واقعاً معنایی ندارد. حتی بدتر از آن، حساب های نادیده گرفته شده فاصله بین برندها و مصرف کنندگان را منتقل می کنند.
اگرچه همه اینها ممکن است ترسناک به نظر برسد، نیازی به نگرانی نیست. اگر شما و تیم جادوگران بازاریابی تان بتوانید تلاش آگاهانه ای برای اجتناب از هر یک از دام های ذکر شده در بازاریابی اینستاگرام انجام دهید، قطعاً موفقیت رخ خواهد داد.
نتیجه گیری
استفاده از اینستاگرام برای بازاریابان ضروری است، اما برای موفقیت، از این اشتباهات معمولی خودداری کنید. برای تقویت روابط عاطفی، پیام های تبلیغاتی خود را با اطلاعات آموزشی و جذاب ترکیب کنید. از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه بصری است، گرافیک باکیفیت بسیار مهم است—عکسها و ویدیوهای بد ممکن است به سرعت باعث از بین رفتن آن شوند.
ارسال مداوم پست ضروری است. ارسال مکرر نشان دهنده تعهد و تقویت یک رابطه شخصی است. برای حفظ این یکنواختی می توان از ابزارهای زمان بندی استفاده کرد. در نهایت، به جای خرید فالوور یا استفاده از روش های مشکوک دیگر، با طرفداران فعلی خود تعامل داشته باشید. محتوای تولید شده توسط کاربر را تبلیغ کنید تا مخاطبان خود را گسترش دهید و دنبال کنندگان را به مبشر برند تبدیل کنید.