استفاده از هوش مصنوعی نباید غیراخلاقی باشد – یک خط مشی هوش مصنوعی ارزش محور در 3 مرحله بسازید

استفاده از هوش مصنوعی نباید غیراخلاقی باشد – یک خط مشی هوش مصنوعی ارزش محور در 3 مرحله بسازید

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

همانطور که هوش مصنوعی به ادغام در هر جنبه از تجارت ادامه می دهد، کلید محافظت از برند شما در آینده نه تنها در پذیرش، بلکه در همسویی آن با ارزش های اصلی شما نهفته است. فرار از این احساس که فناوری‌های هوش مصنوعی امروزی زندگی کاری ما را در آینده به طور اساسی تغییر خواهند داد، دشوار است. به‌عنوان یک کارآفرین، به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از ملاحظات گیج‌کننده در مورد هوش مصنوعی است، اما نکته دیگری است که ممکن است در نظر نگرفته باشید: تأثیر برند استفاده از هوش مصنوعی.

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است به دلیل کمبود تخصص یا بودجه، عمیقاً در مورد توانایی خود در رسیدگی به هوش مصنوعی احساس نگرانی کنید. با این حال، چه شرکت شما این فناوری‌های جدید را بپذیرد یا نه، شرکت شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا عموم مردم در حال شکل‌گیری نظرات خود در مورد هوش مصنوعی هستند و به زودی، مردم شروع به این تصور خواهند کرد که همه شرکت‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. در نوامبر 2023، Pew Research دریافت که 52 درصد از آمریکایی‌ها بیشتر نگران هوش مصنوعی هستند تا هیجان‌زده. و این امکان وجود دارد که با تمام قرار گرفتن در معرض آمریکایی‌ها، آنها از هوش مصنوعی خسته‌تر و خسته‌تر می‌شوند.

هنگامی که من برای اولین بار آژانس روابط عمومی صنایع نوظهور خود را در سال 2008 راه اندازی کردم، در گفتگو با مشاغل در مورد ادغام رسانه های اجتماعی برای ارتباطات آنها ماهر شدیم. بسیاری از کسب و کارها به طور قابل درک شک داشتند. اما در حالی که کسب‌وکارها همچنان مشکوک بودند، کاربران رسانه‌های اجتماعی با تمام قوا جلو بودند و در نهایت، کسب‌وکارها مجبور شدند از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.

هوش مصنوعی بر خلاف سایر رسانه‌های اجتماعی است، جایی که مردم قبل از اینکه بدتر شوند، آن را خریداری کردند، اما شرکت‌ها در پذیرش آن کندتر عمل کردند. با هوش مصنوعی، مردم قبل از اینکه به طور کامل در زندگی آنلاین ما ادغام شود، شک دارند، اما بسیاری از شرکت‌ها کاملاً جلوتر هستند. بدبینی هوش مصنوعی همراه با افزایش بی اعتمادی شرکت ها، هوش مصنوعی را برای مشاغل متفاوت می کند. این شک و تردید افسارگسیخته می تواند از بسیاری جهات بر شهرت شرکت شما لطمه بزند. چه در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید یا به آن فکر می‌کنید، چگونه می‌توانید در برابر خطرات اعتبار نام تجاری هوش مصنوعی محافظت کنید؟

از منظر شهرت برند، راه حل، سیاست های پذیرش هوش مصنوعی مبتنی بر ارزش است. خط مشی ارزش محور آینه ای از ارزش های برند شماست.

سه مزیت رقابتی کلیدی برای سیاست هوش مصنوعی ارزش محور وجود دارد:

  1. سازگاری بر روی تکنولوژی. به عنوان یک کارآفرین، ممکن است متخصص هوش مصنوعی باشید یا نباشید، اما در شرکت خود متخصص هستید. با گرایش به خط مشی هوش مصنوعی که ارزش های برند شما را منعکس می کند، بر نقاط قوت برند خود در آینده فناوری ناشناخته تاکید می کنید.
  2. افزایش اعتماد. با تطبیق فناوری با ارزش‌های انسانی، شرکت شما می‌تواند اعتماد کارمندان، مشتریان، شرکا و سرمایه‌گذاران را افزایش دهد و در عین حال به اندازه کافی زیرک برای ادغام فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی باقی بماند.
  3. زیرک ماندن. یک سیاست مبتنی بر ارزش‌ها همچنین باعث ایجاد طول عمر می‌شود که در مواجهه با فناوری‌های در حال تغییر سریع باقی می‌ماند.
  4. مزیت رقابتی. اتخاذ یک خط‌مشی ارزش‌محور در اوایل، شما را به عنوان یک رهبر در استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی متمایز می‌کند که می‌تواند مشتریان و استعدادها را جذب کند.

ایجاد یک خط مشی هوش مصنوعی مبتنی بر ارزش نباید دشوار باشد. در واقع، هر چه عمیق‌تر با ارزش‌های برند خود درگیر باشید، آسان‌تر خواهد بود. این سه ستون یک سیاست هوش مصنوعی ارزش محور را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: نحوه پیاده سازی روش های اخلاقی هوش مصنوعی در شرکت شما

انسان ها را در خود جای دهد

در حالی که بسیاری می‌گویند هوش مصنوعی از انسان‌ها باهوش‌تر خواهد بود، اما ما ذاتاً می‌دانیم که هوش مصنوعی چه کمبودهایی دارد. عکس‌العمل‌هایی را که گوگل با اجرای تبلیغاتی که در آن دختربچه‌ای در بازی‌های المپیک 2024 برای قهرمان خود نامه‌ای درباره هوش مصنوعی می‌نویسد، تجربه کرد. گوگل مجبور شد تبلیغات را بکشد. حتی هوش مصنوعی اذعان می‌کند که انسان‌ها به‌طور منحصربه‌فردی توسط علوم انسانی، همدلی، فناپذیری، معنویت، احساسات، تجربیات و پاسخ‌های ما تعریف می‌شوند. کلیت تجربه انسانی با تجربه واقعی انسان تعریف و غنی می شود. هوش مصنوعی می‌تواند در زمان ما صرفه‌جویی کند، اما هوش مصنوعی همیشه در زمینه‌سازی این عناصر منحصربه‌فرد انسانی تلاش می‌کند.

اولین قدم ایجاد یک شورای هوش مصنوعی داخلی است که از ذینفعان معتبر از منابع انسانی گرفته تا بازاریابی تشکیل شده است. شامل چندین دیدگاه کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برند و اهداف استراتژیک شما به طور کامل نشان داده شده است. علاوه بر این، یک شورا اعتماد به برند را هم در داخل و هم در خارج افزایش می دهد.

علاوه بر این، بخشی از خط مشی مبتنی بر ارزش‌های هوش مصنوعی شما باید اهمیت نظارت انسانی بر هوش مصنوعی و خطرات تکیه بر هوش مصنوعی مولد را بیان کند، که گاهی اوقات حاوی سوگیری، اشتباهات و تخیل آشکار است.

شفافیت

در حال توسعه فن آوری ها فقط همین است، در حال توسعه. پذیرش هر فناوری جدید تا حدی مورد انتظار است و اشتباهات به راحتی قابل بخشش هستند. با این حال، مهم است که با ذینفعان در مورد مکان و نحوه استفاده از فناوری های جدید شفاف باشید.

خط‌مشی ارزش‌محور شما می‌تواند روشن کند که تلاش می‌کنید تصمیم‌هایی مطابق با سیستم ارزش برند خود بگیرید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است کوتاه بیایید، و زمانی که این کار را انجام دادید، آن را با یک راه حل ارزش محور تصدیق خواهید کرد. افتادن روی شمشیر برند شما از قبل، انسانیت را به برند شما می‌افزاید، که باعث می‌شود آن را برای انسان‌ها مرتبط‌تر کنید.

این حوزه ای است که در آن یک خط مشی ارزش محور به ویژه مقیاس پذیر است زیرا به جای به روز رسانی مداوم یک خط مشی با جزئیات، ممکن است ملاحظاتی را که قبل از پذیرش فناوری هوش مصنوعی انجام خواهید داد، بیان کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است تعهد برند خود را به قرار گرفتن در معرض داده های حساس بیان کنید و ملاحظات ارزش محوری را که برند شما برای انجام این کار انجام می دهد، بیان کنید. این کمتر یک قرارداد قانونی و بیشتر یک قرارداد اجتماعی است که شما با سهامداران دارید.

مطالب مرتبط: من هوش مصنوعی و کارآفرینی را آموزش می دهم. در اینجا آمده است که چگونه کارآفرینان می توانند از هوش مصنوعی برای درک بهتر مشتریان هدف خود استفاده کنند.

سادگی

اعتماد با قراردادهای کاربری 50 صفحه ای که توسط وکلا برای وکلا نوشته شده است ایجاد نمی شود. خط مشی هوش مصنوعی ارزش محور خود را تا حد امکان ساده و منطقی نگه دارید. خلاصه کردن آن به سه مقدار کلیدی ایده آل است.

سادگی همچنین از انعطاف پذیری و مقیاس پذیری پشتیبانی می کند. خلاصه کردن آن به ارزش‌های گسترده، یک نقشه راه برای تصمیم‌گیری‌های آینده ایجاد می‌کند و شرکت را قادر می‌سازد تا در عین وفادار ماندن به ارزش‌های خود، زیرک بماند.

پیشی گرفتن از هوش مصنوعی و شک در فناوری حرکت خوبی هم برای برند امروز شما و هم برای برند فردا است. بعلاوه، استفاده از این لحظه در زمان برای تقویت ارزش های شرکت و برند خود برای مشتریان، کارمندان و سرمایه گذاران، مزیت بیشتری دارد. یک خط‌مشی هوش مصنوعی مبتنی بر ارزش به شما امکان می‌دهد جنبه‌های هیجان‌انگیز هوش مصنوعی و ارزش‌های انسانی شرکت خود را جشن بگیرید و بهترین‌های هر دو جهان را به شما ارائه دهد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/using-ai-doesnt-have-to-be-unethical-build-a/479151

دیدگاهتان را بنویسید