استراتژی های ایمیل سرد برای ارتباط با اینفلوئنسرهای اینستاگرام
اینستاگرام می تواند برای صنایعی مانند مد، زیبایی و سفر مناسب باشد. با این حال، دسترسی آن تنها به آن مناطق محدود نمی شود.
تعامل با اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تولید گواهیهای بصری، بهویژه از طریق استفاده از استوری، میتواند به فالوورها ارتباط نزدیک و شخصی با محصول شما، صرف نظر از خط کسبوکارتان، بدهد.
به طور کلی، اینفلوئنسر مارکتینگ بازدهی بالاتری دارد (۱۱ برابر بیشتر از سایر گزینههای بازاریابی دیجیتال) زیرا توسط افرادی هدایت میشود که مشتریان بالقوه شما قبلاً میشناسند و به آنها اعتماد دارند.
اما اگر قبلاً ارتباطاتی ندارید، چگونه میتوانید این فرصتها را به دست آورید؟ در اینجا نحوه ارتباط با اینفلوئنسرهای اینستاگرام با ایمیل های سرد برای راه اندازی همکاری های جدید آورده شده است.
اینفلوئنسرهای مناسب اینستاگرام را هدف قرار دهید
مهم نیست که ایمیل های شما چقدر خوب پیش نویس شده باشند، اگر به افراد مناسبی ارسال نشوند، تاثیری که به دنبال آن هستید را نمی گذارند. اگر می خواهید آگاهی از برند را از طریق توصیفات بصری در اینستاگرام بالا ببرید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که در حال تماس با تأثیراتی هستید که مشتریان شما با آنها درگیر خواهند شد.
با تحقیق در مورد اینفلوئنسرهای اینستاگرام که در چندین پلتفرم مورد احترام هستند، نگاهی به اینکه خریداران بالقوه شما چه کسانی را تحسین می کنند، بیندازید. به دنبال همان افرادی باشید که در لیست های توییتر، پروفایل های لینکدین و حتی لیست های پرفروش آمازون مرتبط با کسب و کار شما ظاهر می شوند.
شما همچنین می توانید بر اساس هشتگ های مربوط به جایگاه خود جستجو کنید، اما به یاد داشته باشید که لازم نیست برای ماه عکاسی کنید. بهتر است اینفلوئنسر متناسب با نیازهای شما داشته باشید تا اینکه با نام های برتر پلتفرم ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، اگر با وبلاگ نویسان والدین ارتباط برقرار می کنید، برای جلب توجه مخاطبان خود نیازی به داشتن Dooce یا The Pioneer Woman ندارید. ممکن است بتوانید فردی را بیابید که در منطقه محلی شما تأثیرگذار و پیشرو قدرتمند باشد – و در واقع جذابیت قوی تر و معتبرتری برای پایگاه مشتریان و مشتریان بالقوه شما داشته باشد.
پیام درست را بسازید
هنگامی که یک مکان شروع برای ایجاد اتصالات ایجاد کردید، به یک پیام ایمیل سرد نیاز دارید که تأثیرگذاران مورد نظر شما را مورد توجه قرار دهد (توجه داشته باشید – ممکن است در واقع به معنای ایجاد بیش از یک ایمیل باشد).
بخش بندی لیست ایمیل سرد شما
میانگین کمپین ایمیل سرد کمتر از 1٪ نرخ پاسخ دارد. تقسیم بندی لیست ایمیل هدف خود برای ایجاد مخاطبان کوچکتر و شخصی تر می تواند شانس شما را برای جلب توجه اینفلوئنسرها افزایش دهد.


با مخاطبان تقسیمبندی شده، میتوانید محتوای خود را به گونهای تغییر دهید که بر عناصری تمرکز کنید که بیشتر برای آنها جذابیت دارد. این یک ریاضی ساده است. هرچه بتوانید محتوای ایمیل خود را دقیق تر بسازید، با موقعیت گیرنده شما مرتبط تر خواهد بود – و احتمال اینکه آنها از نظر احساسی با هم ارتباط برقرار کنند و اقدامی انجام دهند، بیشتر می شود.
هنگامی که پیام های هدف خود را دریافت کردید، مخاطبین و مشتریان بالقوه خود را در یک پلت فرم ارتباط با ایمیل آپلود کنید، لیست های خود را بسازید و بر روی برجسته کردن مزایای کار با شما از طریق ارتباطات ایمیل سرد خود تمرکز کنید. حتی می توانید از بازاریابی ایمیلی خودکار استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که در زمان صرفه جویی می کنید و ایمیل هایی ایجاد می کنید که واقعاً باز می شوند.
چیزی با ارزش ارائه دهید
ارائه «چیزی با ارزش» لزوماً به معنای ارائه پول نیست. این منطقه ای است که در آن تقسیم بندی می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام آیتم ها ممکن است برای کدام تأثیرگذار ارزش ایجاد کنند.
در حالی که بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام ترجیح میدهند در ازای مشارکتهای خود پول دریافت کنند، سایرین برای تجارت یا تبلیغات باز هستند. ایمیلهای سرد خود را با گزینههای مختلف جبران خسارت به گروههای هدف تقسیم کنید تا نحوه واکنش گروههای مختلف به تجارب، پرداخت یا ارتقاء را بررسی کنید.
و از آنجایی که مخاطبین سرد به طور کلی نیاز به پیگیری های متعدد دارند (جیسون زوک از IWearYourShirt معروف است که 75 درصد از کسب و کار خود را از طریق پیگیری ها ایجاد کرده است)، شما همیشه می توانید در صورت نیاز در هنگام تعامل و مذاکره با تأثیرگذاران خود، پیشنهادات خود را افزایش دهید.
با اینفلوئنسرها به عنوان همکار رفتار کنید
وقتی با اینفلوئنسرهای اینستاگرام تماس می گیرید، به یاد داشته باشید که با آنها با احترام رفتار کنید – نه تنها به عنوان انسان، بلکه به عنوان افراد تجاری همکار. شما یک بازاریاب هستید. آنها نیز بازاریاب هستند.
ایجاد یک دنبال کننده اجتماعی فقط یک سرگرمی برای اینفلوئنسرهای معمولی نیست. این کار آنهاست و برای خیلی ها امرار معاش آنهاست. زمانی که آنها کمپین شما را در نظر می گیرند، اعداد و داده هایی را به آنها بدهید تا بتوانند به راحتی ببینند چه چیزی در آن وجود دارد.
به یاد داشته باشید که دلیل ارتباط شما با اینفلوئنسرهای منتخب به دلیل تناسب آنها با جایگاه شماست. آنها توانسته اند با مشتریان بالقوه شما ارتباط برقرار کنند و توجه و وفاداری آنها را جلب کنند. هر ایمیلی که ارسال می کنید باید نشان دهد که چقدر برای نقش آنها در رابطه آینده خود ارزش قائل هستید.
ارتباط شفاف و باز برقرار کنید
کسبوکارها ممکن است با اجتناب از اشتباهات مکرر مانند پستهای تبلیغاتی بیش از حد، تصاویر با کیفیت پایین، انتشار نامنظم و نادیده گرفتن فالوورهای فعلی، به طور کامل از شبکه استفاده کنند. پست های منظم و مکرر نشان دهنده تعهد و قابل اعتماد بودن یک برند است، در حالی که مواد با کیفیت بالا و جذاب به توسعه روابط عاطفی با دنبال کنندگان کمک می کند.
علاوه بر این، تمرکز بر تعامل با فالوورهای فعلی و ترویج محتوای تولید شده توسط کاربر ممکن است مشتریان فداکار را به مبشر برند تبدیل کند و دامنه و شهرت شرکت را تا حد زیادی گسترش دهد. کسبوکارها ممکن است حضور جذابی در اینستاگرام ایجاد کنند که نه تنها باعث جذب فالوورها میشود، و با ترکیب دقیق مطالب تبلیغاتی و روشنفکر، باعث موفقیت بلندمدت در شبکه میشود.
احترام بگذارید و به تخصص آنها اعتماد کنید
ارزش گذاری و احترام به دانش تأثیرگذاران مهم است. از آنجایی که اینفلوئنسرها کسانی هستند که مخاطبان خود را به بهترین شکل می شناسند، آزادی خلاقانه را برای آنها فراهم کنید تا مطالبی را ایجاد کنند که برای آنها جذاب باشد. به جای مدیریت خرد، راهنمایی و کمک کنید. ارزش آنها را برای برند خود با تشکر از مشارکت عمومی و خصوصی آنها مجدداً تأیید کنید.
اینفلوئنسرها ممکن است به عنوان شریک و همکار در نظر گرفته شوند، که باعث ایجاد یک فضای کاری شاد و موثر می شود که می تواند منجر به مشارکت های واقعی و موفق تر شود.
برنامه داشته باشید
هنگامی که با ایمیلهای سرد با تأثیرگذاران تماس میگیرید، جزئیاتی از آنچه را که انتظار دارید و همچنین استراتژی کمپینی را که میخواهید از آنها حمایت کنند، به اشتراک بگذارید.
ارائه یک زاویه استراتژیک، پرس و جو در مورد علاقه آنها را آسان تر می کند و آنها را با یک فراخوانی که به راحتی قابل قبول است به جلو می برد.
به جای اینکه نظر آنها را در مورد اینکه آیا میخواهند داستانها، پستها، یا هر دو، و تعداد پستهایی که میخواهند مشارکت کنند و نرخ آنها چقدر است بپرسید، آن را ساده کنید. به آنها یک نمای کلی از آنچه می خواهید و مزایای آنها ارائه دهید، سپس از آنها بخواهید که به جلو بردن مکالمه بله بگویند.
به آنها یک چیز بدهید که بله بگویند و تصمیم گیری را برای آنها آسان تر می کنید. در واقع، یک مطالعه نشان میدهد که ایمیلهای سرد با یک CTA در مقایسه با ایمیلهایی که چندین درخواست دارند، ۴۲ درصد افزایش نرخ کلیک دریافت میکنند.
اینفلوئنسرهای مناسب را تحقیق و شناسایی کنید
بررسی و یافتن اینفلوئنسرهایی که ارزش های مشابهی با شرکت و بازار هدف شما دارند، قبل از تماس با آنها بسیار مهم است. به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که فالوورهایشان متناسب با بازار هدف شما باشند و واقعاً با بخش شما ارتباط داشته باشند. برای یافتن شرکای احتمالی، از منابعی مانند پایگاههای اطلاعاتی تأثیرگذار، سایتهای رسانههای اجتماعی و وبلاگهای تجاری استفاده کنید.
انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب شانس شما را برای پاسخ مثبت و یک مشارکت موفق افزایش می دهد.
یک ایمیل شخصی سازی شده و قانع کننده بسازید
ایجاد یک ایمیل جذاب و مناسب گام بعدی پس از تعیین اینفلوئنسرهای مرتبط با پیام شما است. خود را به شیوه ای گرم و جالب معرفی کنید و نشان دهید که در مورد کار تحقیق کرده اید. در مورد مزایایی که ارائه می کنید و همچنین چیزهایی که در ازای آن انتظار دارید واضح و دقیق باشید.
شما می توانید ایمیل خود را متمایز کنید و شانس خود را برای دریافت پاسخ با افزودن اطلاعات سفارشی و ابراز علاقه واقعی افزایش دهید.
ایجاد یک رابطه
در نهایت، به خاطر داشته باشید که روابط بین شرکت شما و اینفلوئنسرهای اینستاگرام باید متقابلاً سودمند باشد. ممکن است نتوانید در اولین بار به یک معامله دست پیدا کنید، با این حال همچنان می توانید رابطه را ادامه دهید.
پیشنهاد دهید آنها را در لیست ایمیل خود نگه دارید، و آنها را از یک تماس سرد به یک رهبر پرورش یافته تبدیل کنید که پس از آن می توانید در صورت ایجاد یک کمپین عالی، آنها را دنبال کنید. و به یاد داشته باشید، شبکه اینفلوئنسر می تواند محکم باشد – به خصوص در سوله های کوچک. رفتار بد یا بیاحترامی میتواند شما را به عنوان یک مشتری نه چندان لذتبخش برای کار مشخص کند.
ایجاد روابط خوب و برقراری ارتباط واقعی ممکن است منجر به معرفی تأثیرگذار دیگری شود که کاملاً مناسب است. با وجود اینکه زمان بیشتری را میطلبد، تنظیم یک جلسه و انجام تماسها برای شناخت بهتر افراد تفاوت زیادی ایجاد میکند. با رفتن به کنفرانس ها هم همینطور. در دنیایی که دائماً پشت پردهها هستیم، زمان چهره کیلومترها میگذرد.


بلند مدت فکر کنید قبل از ارسال ایمیل سرد با تعامل با نمایه ها، پست ها و داستان های آنها، روابط خود را ایجاد کنید. این شما را به فردی تبدیل میکند که میخواهد بهمنظور بهرهمندی از یکدیگر، بهجای کسی که به سادگی ایمیل میفرستد، به یکدیگر متصل شوید. اشاره به تعامل شما با آنها (یا به چیزی که در نمایه آنها ذکر شده یا در پست های آنها به اشتراک گذاشته شده است) می تواند پایه و اساس یک رابطه خوب را ایجاد کند.
برای مثال، تصور کنید که به Arcana، یک برند مد با هدف شفا دادن به صنعت مد میرسید. هنگام تماس با این حساب خاص، یک ایمیل سرد ممکن است به مسابقه سالانه #drawarcana آنها اشاره کند و با انجام این کار، به هدف اجتماعی برند ادای احترام کنید.
قبل از تماس با محتوای آنها درگیر شوید
قبل از ارسال یک ایمیل سرد، مدتی را صرف تعامل با مطالب اینفلوئنسر کنید. برای نشان دادن علاقه صمیمانه خود به کار آنها و حمایت از آنها، پست های آنها را لایک کنید، نظر دهید و به اشتراک بگذارید. این به آنها نشان می دهد که علاوه بر آشنایی با نام خود، از وجود و مطالب آنها قدردانی می کنید.
هنگامی که در نهایت با شما تماس می گیرید، احتمال بیشتری وجود دارد که شما را بشناسند و درخواست شما را پذیرا شوند.
با فکر پیگیری کنید
اگر پاسخی از ایمیل اصلی خود دریافت نکردید، یک پیگیری معنادار بنویسید. قبل از پیگیری با یک یادداشت مختصر و مهربانانه، به خودتان زمان مناسبی بدهید – تقریباً یک یا دو هفته. تمایل مستمر خود را برای همکاری با یکدیگر ابراز کنید و توجه را به حوزه های خاصی از کار آنها که به نظر شما قابل توجه بود جلب کنید. به جای برخورد متقابل، سعی کنید با همدلی و توجه به زمان خود رفتار کنید.
شما می توانید بحث را حفظ کنید و علاقه صمیمانه خود را با ارسال یک پیگیری متفکرانه نشان دهید.
ارتباط با اینفلوئنسرهای اینستاگرام از طریق ایمیل سرد
اینفلوئنسرها می توانند نقش بزرگی در استراتژی فروش اجتماعی شما داشته باشند، اما تنها در صورتی که بتوانید در ایجاد اولین ارتباط سرد ایمیل موفق باشید. از آنجا، علاقه واقعی، متفکرانه و درک استراتژیک شما از بازاریابی اجتماعی، راه طولانی را به سوی ایجاد روابط پربار در آینده خواهد کرد.
ارتباط اولیه خود را شخصی سازی کنید
هنگام ارسال ایمیل سرد به اینفلوئنسرهای اینستاگرام، شخصی سازی ضروری است. پیام خود را برای هر تأثیرگذار با برجسته کردن تعداد کمی از پستها یا ابتکارات آنها که بهخصوص برای شما الهامبخش است، منحصر به فرد کنید. تاکید کنید که چرا فکر می کنید آنها برای کسب و کار شما مناسب هستند و اینکه چگونه اهداف کمپین شما با سبک یا صدای متمایز آنها مطابقت دارد.
ایمیلهای شخصیشده ممکن است شانس دریافت پاسخ مثبت را تا حد زیادی افزایش دهند، زیرا نشان میدهند که شما تحقیقات خود را انجام دادهاید و در واقع به کار آنها احترام میگذارید.
ارزش اولیه را پیشنهاد دهید
برای برقراری ارتباط، فوراً به تأثیرگذاران ارزش بدهید. به این فکر کنید که در ازای آن چه چیزی می توانید به آنها بدهید نه اینکه فقط چه چیزی از آنها می خواهید. این ممکن است به شکل پاداش نقدی، امکانات انحصاری برای همکاری، یا دسترسی انحصاری به موارد باشد.
مطمئن شوید که آنها مزایای کار با شما را درک می کنند. با ایجاد پایه ای از احترام و علاقه متقابل، می توانید با نشان دادن ارزش خود برای زمان و مشارکت آنها، تأثیرگذاران را پذیرای ایمیل های خود کنید.
How to Contact Instagram Influencers With Cold Emails (and Get Replies)