آیا نوآوری می تواند اخلاقی باشد؟ در اینجا چرا فناوری مسئول آینده تجارت است
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
پیشرفت های فناوری مانند اتوماسیون ، هوش مصنوعی و داده های بزرگ نقش اساسی در محیط امروز دارند و پیامدهای اخلاقی این فناوری ها برای در نظر گرفتن مشاغل بسیار مهم است.
فناوری اخلاقی فراتر از این است که فقط یک پیشرفت در نوآوری باشد. برای ایجاد آینده ای پایدار برای هر مارک ضروری است. برای اطمینان از موفقیت طولانی مدت ، مشاغل باید تأثیرات گسترده تری از تحولات فناوری خود را تشخیص داده و به آنها بپردازند.
گزارشی از طریق MIT Technology Review Insights نشان می دهد که سازمانها انتظار دارند سرمایه گذاری های مسئول فناوری در افزایش اعتبار برند و حفظ مشتری و کارمندان بپردازند. هنگامی که در مورد مزایای تجاری ملموس برای اتخاذ فناوری مسئول سؤال شد ، سه پاسخ برتر کسب مشتری بهتر/حفظ (47 ٪) ، بهبود درک برند (46 ٪) و پیشگیری از پیامدهای ناخواسته منفی و ریسک برند مرتبط (44 ٪) بود.
این یافته ها یک حقیقت مهم را نشان می دهد: فناوری اخلاقی صرفاً به نوآوری اضافه نمی شود – این پایه و اساس آینده یک برند است. اگر مشاغل بخواهند در دراز مدت شکوفا شوند ، آنها نمی توانند از تأثیر گسترده تر اجتماعی در گام های تکنولوژیکی خود غافل شوند.
ملاحظات اخلاقی اتوماسیون در محیط کار
فناوری اتوماسیون با افزایش کارآیی و کاهش هزینه ها ، صنایع را تغییر می دهد. با این حال ، شرکت ها باید به پیامدهای اجتماعی اتوماسیون در مشاغل توجه داشته باشند. در حالی که می تواند نیروی کار را از کارهای تکراری به نقش های خلاقانه تر و مبتنی بر دانش منتقل کند ، نیاز به فشار برای رسیدگی به پتانسیل جابجایی شغلی وجود دارد. MIT Sloan خاطرنشان می کند که اتوماسیون مسئول اجتماعی نه تنها برای کاهش هزینه ها بلکه ایجاد شغل های بهتر ، تقویت رشد اقتصادی و بهزیستی اجتماعی به دنبال آن است.
Atrenew ، پیشرو در سیستم بازیافت الکترونیک دست دوم چین ، این رویکرد را با سیستم بازرسی خودکار “ماتریس 3.0” خود نشان می دهد ، که باعث افزایش راندمان و دقت هزینه می شود. در سال 2023 ، این شرکت 200 میلیون RMB را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده و 412 محقق تمام وقت را به کار گرفته و اتوماسیون را با ایجاد مشاغل با کیفیت بالا در نوآوری متعادل می کند.
به همین ترتیب ، مارلین استیل یک بار صرفاً روی ساخت سبدهای شیرینی متمرکز شده بود ، روباتیک را برای رقابت در و در عین حال در آموزش کارمندان سرمایه گذاری می کرد تا به آنها کمک کند تا به جای جایگزینی آنها ، با فناوری های جدید سازگار شوند.
با اولویت بندی آموزش و توسعه و آموزش نیروی کار ، شرکت ها می توانند خطرات جابجایی شغلی را از اتوماسیون ، تقویت اعتماد و وفاداری در نیروی کار و حمایت از رشد پایدار در جامعه کاهش دهند.
مرتبط: نحوه اجرای شیوه های اخلاقی هوش مصنوعی در شرکت خود
نگرانی های زیست محیطی از استفاده هوش مصنوعی
هوش مصنوعی دنیای تجارت را با طوفان به کار گرفته است و به طرز چشمگیری بازده عملیاتی و تخصیص منابع را از طریق توانایی های تحلیلی ، پیش بینی و شخصی سازی با سرعت بالا بهبود می بخشد. با این حال ، همچنین نشان داده شده است که از طریق نیازهای بالای انرژی و انتشار کربن به محیط زیست آسیب می رساند.
براساس پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی ، مراکز داده ، رمزنگاری و هوش مصنوعی می تواند تا سال 2026 تا 4 ٪ از مصرف انرژی سالانه جهان را به خود اختصاص دهد و سؤالاتی درباره پایداری شیوه های فعلی هوش مصنوعی ایجاد کند.
کربن جرثقیل ، ابزاری برای نظارت و بهینه سازی مصرف انرژی ، با ارائه چندین راه حل ، این نگرانی ها را برطرف می کند. از طرف زیرساخت ها ، مشاغل می توانند سیستم های انرژی تجدید پذیر در محل را نصب کرده و با همکاری با مراکز داده سبز ، زیرساخت ها و سخت افزار سبز را اتخاذ کنند. در همین حال ، فشرده سازی مدل و تغییر وظایف فشرده انرژی به مواقعی که تولید انرژی تجدید پذیر در اوج رخ می دهد نیز می تواند باعث افزایش بهره وری انرژی AI شود. با ترکیب راه حل های صرفه جویی در مصرف انرژی و انرژی تجدید پذیر ، مشاغل قادر به کاهش ردپای کربن استفاده از AI هستند.
AI یک شمشیر دو لبه است. اگر مشاغل بدون آگاهی اخلاقی از آن استفاده کنند ، هزینه زیست محیطی می تواند از مزایای آن فراتر رود. با این حال ، هنگامی که با مسئولیت پذیری نزدیک شد ، هوش مصنوعی می تواند کلید مدیریت هوشمندانه تر منابع باشد – کاهش زباله ها و پایدارتر کردن هر فرآیند.
مرتبط: با این 8 استراتژی برای هوش مصنوعی اخلاقی از بلایای هوش مصنوعی خودداری کنید
محافظت از داده ها در دنیای دیجیتالی
نگرانی های مربوط به امنیت داده ها و حریم خصوصی در این دوره دیجیتالی شیوع بیشتری دارد ، و این امر برای مشاغل ضروری است که تشخیص دهند که جلوگیری از نشت داده ها و اطمینان از استفاده مسئول از اطلاعات شخصی برای تقویت اعتماد به مشتریان بسیار مهم است.
فن آوری های رمزگذاری پیشرفته و راه حل های ذخیره سازی ابری اطمینان حاصل می کنند که حجم زیادی از داده های شخصی به طور ایمن ذخیره می شوند و مشاغل را قادر می سازد تا از این ابزارها برای محافظت از حریم خصوصی مشتری و تقویت اعتماد بلند مدت استفاده کنند. به عنوان مثال ، خدمات وب آمازون (AWS) کلیدهای رمزگذاری را برای مشتریان فراهم می کند تا بتوانند داده های خود را کنترل کنند و داده ها را ایمن و خصوصی نگه دارند. این رویکرد راه حل های حفاظت از داده ها را برای مشاغل و مشتریان مختلف ارائه می دهد و فرصت های جدیدی را برای تجارت اخلاقی در کانال های B2B و B2C باز می کند.
این مثالها نشان می دهد که چگونه شرکت های پیشرو می توانند از فن آوری های پیشرفته برای مقابله با خطرات نقض داده ها و سوء استفاده استفاده کنند. این استراتژی اخلاقی می تواند اعتماد بین مشاغل و مشتریان را تقویت کند و روابط تجاری پایدار را ترغیب کند.
تأثیر اتوماسیون بر نیروی کار ، هوش مصنوعی بر محیط زیست و مسائل امنیتی داده ها فقط چندین نمونه است که نگرانی های اخلاقی را در کنار نقش فزاینده فناوری در عملیات تجاری نشان می دهد. بنابراین ، مشاغل باید هنگام مقابله با پیشرفت فناوری ، اخلاق را به عنوان یک اصل هدایت در نظر بگیرند.
شرکت ها باید به چگونگی تأثیر فناوری بر جامعه و تلاش برای کاهش تأثیرات منفی آن هنگام ایجاد اعتماد و ترویج پایداری از طریق نوآوری مسئول بپردازند. آنها با پیشرفت دقیق و عمدی که در اخلاق و دوراندیشی مبتنی است ، می توانند راه را به آینده ای سوق دهند که در آن نوآوری های فنی نه به عنوان تهدید ، بلکه به عنوان فرصت هایی برای تأمین نیازهای اجتماعی دیده می شود.
https://www.entrepreneur.com/science-technology/can-innovation-be-ethical-heres-why-responsible-tech-is/487219