آیا شما کسب و کار خود را اداره می کنید یا کسب و کار شما شما را اداره می کند؟

تفویض اختیار صرفاً واگذاری کار نیست. این در مورد توانمندسازی افراد برای داشتن مسئولیت ها و پاسخگو بودن برای نتایج است. تفویض مسئولیت مستلزم انتقال اختیارات کامل به اعضای تیم شما و اجازه دادن به آنها برای انجام وظایف مستقل از ابتدا تا انتها است. این نه تنها بار شما را کاهش می دهد، بلکه به تقویت تیم و اعتماد به نفس آنها نیز کمک می کند.

ارتباط بسیار مهم است، اما زمانی که بیش از حد انجام شود، برای رشد کسب و کار شما مضر می شود. ارتباطات بدون ساختار از طریق جلسات روزانه، رشته های ایمیل طولانی و پیگیری های مداوم مانع از بهره وری و خلاقیت می شود. بنابراین، ارتباط مؤثر به معنای حذف همه موارد غیر ضروری و باقی گذاشتن تنها موارد مرتبط است.

بزرگ‌ترین اشتباهی که هر تاجری می‌تواند مرتکب شود این است که از فعالیت‌های کسب‌وکار خود استفاده کند و زمانی برای فکر کردن به آینده نداشته باشد. اگر اهداف استراتژیک وجود نداشته باشد، احتمالاً کسب و کار شما بی جهت خواهد شد. برای مدیریت موثر کسب و کار خود، باید زمان خاصی را برای تمرکز بر برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت تعیین کنید.

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

مطالب مرتبط: چگونه بدون از دست دادن کنترل خود را در تجارت خود جایگزین کنید

5. آنچه مهم است را اندازه گیری کنید

اولین کلید برای به دست آوردن مجدد کنترل کسب و کار شما این است که مطمئن شوید هر عضو تیم دقیقاً می داند که از او چه انتظاری می رود و پست های هدف چیست. در مواردی که نقش ها و اهداف افراد درگیر به وضوح تعریف شده باشد، سردرگمی کاهش می یابد، اشتباهات کمتر و مسئولیت بهبود می یابد. همچنین تیم شما را قادر می‌سازد تا صاحب کارشان شود، بنابراین اکثر تصمیم‌ها را بدون نیاز به مشورت با شما می‌گیرند.

بینش عملی: به منظور ایجاد فرهنگ نوآوری، ریسک پذیری و یادگیری از اشتباهات را تشویق کنید. تفکر خلاق را تشویق کنید و ابزارها و راهنمایی های لازم را برای تحقق چنین ایده هایی فراهم کنید.

8. ایست های بازرسی منظم ایجاد کنید

در اینجا 10 استراتژی قدرتمند وجود دارد تا مطمئن شوید که کنترل کسب و کار خود را در دست دارید و نه برعکس.

بینش عملی: فقط چند KPI استراتژیک را انتخاب کنید که برای دستیابی به اهداف تعیین شده باید رعایت شوند. برای تجزیه و تحلیل پیشرفت و ایجاد تغییرات لازم در استراتژی ها، این معیارها را دنبال کنید.

6. ارتباطات را ساده کنید

بینش عملی: با تکالیف کوچک شروع کنید و از اعضای تیم خود تا حد امکان حمایت کنید تا مطمئن شوید که موفق می شوند. تا جایی که ممکن است مسئولیت ها را محول کنید و به تیم خود قدرت دهید تا مسائل را به تنهایی حل کند.

4. قدرت تصمیم گیری

بینش عملی: از دعوت افراد غیرضروری خودداری کنید، در مورد مواردی که باید در جلسه بحث و تصمیم گیری شود مشخص باشید و اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که باید در این حلقه حضور داشته باشند به جای دعوت به جلسه برای این منظور، با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه به روز می شوند.

7. تشویق به نوآوری

بینش عملی: به دنبال الگوهای کار بگردید و فرآیندهای کاری که حاوی آنها هستند را خودکار کنید. توصیه می شود این فرآیندها را مستندسازی کنید و همچنین به دنبال راه هایی برای بهینه سازی هر چه بیشتر آنها باشید.

3. واگذاری مسئولیت، نه فقط وظایف

بینش عملی: زمانی را برای تفکر استراتژیک در نظر بگیرید و از پر کردن کل روز با جلسات و سایر فعالیت ها خودداری کنید. اکنون زمان آن است که به کسب و کار خود نگاه کنید و مسیر جدیدی و احتمالات آینده را ترسیم کنید.

اگر متوجه شدید که کسب و کار شما بدون دخالت شما نمی تواند به درستی کار کند، زمان آن فرا رسیده است که مسئولیت ها را محول کنید. این به معنای کنار گذاشتن کامل مسئولیت نیست، بلکه به معنای تفویض اختیار تصمیم گیری به کارکنان است. پروتکل‌های تصمیم‌گیری نیز کارایی را افزایش می‌دهند زیرا رویه‌های اتلاف وقت را حذف می‌کنند.

بینش عملی: به طور دوره ای، شما باید همیشه به نقش ها و اهداف خود نگاه کنید و تعیین کنید که آیا آنها همچنان به تجارت شما مرتبط هستند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که همه افراد از نظر اهداف و مقاصد استراتژیک شرکت در یک صفحه باقی بمانند.

2. سیستم های ضد خطا بسازید

ایده مدیریت یک کسب و کار باید شما را قادر به رهبری، ایجاد و توسعه کند – بسیار دور از این است که شما را تحت فشار کار و فشار قرار دهد. با پیروی از این ده مرحله، می‌توانید کنترل کسب‌وکارتان را دوباره به دست آورید و فرهنگی بسازید که تیم شما را توانمند می‌کند، کسب‌وکارتان را رشد می‌دهد و به شما امکان می‌دهد زمان و محیطی بدون استرس برای لذت بردن از این فرآیند داشته باشید. فقط به عنوان یک یادآوری، کسب و کار شما برای حمایت از شما است و نه برعکس.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/are-you-running-your-business-or-is-your-business-running/479666

مطالب مرتبط: مدیریت تک تک کارها به تنهایی دامی برای صاحبان کسب و کار است – در اینجا نحوه انتقال من از انجام همه کارها به انجام کارهای مهم است

10. اعتماد کنید و عقب نشینی کنید

سیستم های کسب و کار پایه و اساس هر سازمان کارآمد هستند. اگر آنها را نداشته باشید، از بحرانی به بحران دیگر فرار خواهید کرد. حذف ضایعات در این مناطق به این معنی است که شما می توانید خطاهای احتمالی را در عملیات های کلیدی مانند استخدام کارکنان جدید یا رسیدگی به مشتریان حذف کنید.

همه پارامترها را نمی توان با یکدیگر یا با استانداردهای موجود مقایسه کرد. برای اینکه کسب و کار خود را در مسیر درست قرار دهید، همیشه به KPIهای ضروری مرتبط با عملیات خود توجه کنید. اینها باید مستقیماً با اهداف کسب و کار شما مرتبط باشد و باید اطلاعاتی را ارائه دهد که بتواند عملیات کسب و کار شما را آگاه کند.

بینش عملی: فقط افرادی را که در فرآیند تصمیم گیری دخیل هستند تشویق کنید تا در جلسات شرکت کنند، هدف و دامنه جلسه را از قبل تعریف کنید، و از ابزارهای مدیریت پروژه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با سایر اعضا بدون نیاز به گزارش دادن به آنها استفاده کنید.

نوآوری برای مرتبط ماندن در بازار ضروری است، اما فرآیندی نیست که بتوان آن را به شانس واگذار کرد. شما باید محیطی ایجاد کنید که در آن اعضای تیم شما برای ارائه ایده ها و راه حل های نوآورانه انگیزه داشته باشند. وقتی نوآوری یک هدف باشد، فرصتی برای تغییر و حرکت رو به جلو در کسب و کار وجود دارد.

مدیریت یک کسب و کار باید در جهت هدایت، برنامه ریزی و توسعه باشد – نه غرق شدن در عملیات روزانه. با این حال، اگر با کار فوری، استرس و نداشتن زندگی شخصی دست و پنجه نرم می کنید، وقت آن رسیده است که زندگی خود را پس بگیرید.

آخر از همه، بسیار مهم است که به تیم خود اعتماد داشته باشید و اجازه دهید آنها کار را انجام دهند. این معمولا چالش برانگیزترین جنبه کل فرآیند برای اکثر صاحبان مشاغل است، اما برای پایداری بسیار مهم است. وقتی تفویض اختیار می کنید، خود را آزاد می کنید تا روی فعالیت های استراتژیک تری تمرکز کنید که به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند.

با وجود سیستم های خوب و یک تیم عالی، مهم است که جلسات معمولی داشته باشید تا مطمئن شوید که همه در مسیر درست هستند. اینها نقاط بازرسی برای مدیریت خرد نیستند، بلکه برای اطمینان از اینکه در مسیر دستیابی به اهداف خود هستید و در صورت نیاز اصلاحات را انجام می دهید.

مطالب مرتبط: آیا زندگی حرفه ای شما بر زندگی شخصی شما مسلط است؟ در اینجا چیزی است که واقعاً برای تغییر آن لازم است.

1. نقش ها و اهداف را روشن کنید

بینش عملی: ابتدا مسئولیت بیشتری را محول کنید و سپس به آرامی از مدیریت روزمره فاصله بگیرید. باور داشته باشید که همکاران شما می توانند بدون دخالت شما کارها را انجام دهند.

بینش عملی: جلساتی را بین همه اعضای تیم برنامه ریزی کنید تا بتوانند در مورد پیشرفت و نگرانی های خود صحبت کنند. اینها فرصت های خوبی برای بحث درباره موفقیت ها و شکست ها و یادآوری اهداف و اولویت های پروژه به همه است.

9. زمانی را به استراتژی اختصاص دهید

دیدگاهتان را بنویسید