آنچه که فرانچایزها باید قبل از گسترش بین المللی در نظر بگیرند
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
گسترش مفهوم فرانشیز در سطح بین المللی یک تصمیم چالش برانگیز است. این می تواند فرصت های رشد فوق العاده ای را فراتر از بازار خانگی فعلی شما ارائه دهد. با این حال، انجام این کار پیش از موعد می تواند فشار بی موردی را بر سیستم شما وارد کند زیرا سعی می کنید عملیات ایالات متحده خود را برای جمعیتی متفاوت از نظر فرهنگی تکرار کنید و در عین حال توسعه داخلی و پشتیبانی را نیز مدیریت کنید.
قبل از گسترش به بازارهای بین المللی جدید، اطمینان حاصل کنید که مفهوم کسب و کار شما به طور کامل توسعه یافته است، تمام مالکیت معنوی ثبت شده و دارای علامت تجاری است، مواد بازاریابی و راهنماها ترجمه شده است، و شما یک تیم محلی در بازارهای هدف برای کمک به راه اندازی و عیب یابی دارید.
فرنچایزهای بی تجربه باید از عجله در توسعه بین المللی بدون انجام تحقیقات کامل و ایجاد زمینه مناسب اجتناب کنند. واحدهای بین المللی به دلیل مسافت سفر، موانع زبانی و تفاوت های فرهنگی می توانند چالش برانگیزتر از واحدهای داخلی باشند. اطمینان از اینکه محصولات یا خدمات شما در بازار بین المللی هدف شما مورد نیاز یا مورد نیاز هستند، ضروری است.
بنابراین، اگر این موضوع چالش برانگیز است، چرا فقط به واحدهای در حال رشد داخلی پایبند نباشیم و از سردردهای بین المللی چشم پوشی کنیم؟ به عنوان مثال، توانایی معرفی محصولات یا خدمات خود به بازارهای جدید و دست نخورده می تواند درآمد قابل توجهی را افزایش دهد، به خصوص اگر در حال اتمام مناطقی هستید که برای توسعه در داخل کشور در حال اتمام هستند. مزیت دیگر این است که بسیاری از بازارهای مصرف خارجی مشتاق مفاهیم ایالات متحده هستند. از همه مهمتر، فرنچایزهای آمریکایی معمولاً به دلیل سیستم ها و آموزش های اثبات شده ای که ارائه می دهند، به عنوان سرمایه گذاری مناسب در نظر گرفته می شوند.
مطالب مرتبط: این صنعت بیشتر از ترکیب هالیوود و صنعت موسیقی درآمد کسب می کند – در اینجا نحوه مشارکت کسب و کار شما آمده است
فرنچایز موفق همیشه به استفاده از مشاوره و کمک متخصص بستگی دارد، اما هیچ کجا این مهمتر از گسترش در بازارهای بین المللی نیست. شما باید با فرنچایز و کارشناسان حقوقی که در فرانشیز بین المللی تخصص دارند و از کشورهای مورد نظر شما دانش دارند، تعامل داشته باشید. آنها شبکهای از همکاران خواهند داشت که از قوانین، مقررات و فضای سیاسی و تجاری بازارهایی که شما در حال بررسی آن هستید، آگاهی کامل دارند. قبل از اینکه در یک برنامه بین المللی سرمایه گذاری کنید، این کارشناسان می توانند به شما کمک کنند تا کشورها یا مناطقی را که ایده شما در آنها کار می کند محدود کنید.
برخی از ملاحظات کلیدی دیگر برای گسترش فرانشیز بین المللی عبارتند از:
- ثبات سیاسی و اقتصادی بسیار مهم شهرستان هدف.
- مقررات یا قوانین فرانشیز کشور. اکثر کشورها برای محافظت از شهروندان خود قوانین تجاری دارند، اما تنها تعداد انگشت شماری الزامات خاصی برای ثبت امتیاز دارند که باید رعایت شوند.
- سهولت یا پیچیدگی نسبی ورود محصولات به کشور را ارزیابی کنید. شما باید تدارکات مناسبی را برای برخی اقلام اختصاصی تنظیم کنید تا آنها را به آنجا برسانید. یا اگر قصد دارید محصولات را به صورت محلی تهیه کنید، به اتصالات محلی برای کمک به ایجاد یک زنجیره تامین محلی قابل اعتماد نیاز دارید.
- نحوه بازگرداندن هزینه های حق امتیاز و صندوق تبلیغات به ایالات متحده به شیوه ای کارآمد. به یاد داشته باشید، شما همچنین با نرخ ارز، کارمزد انتقال و مقررات بانکی محلی سروکار خواهید داشت.
- قادر به یافتن شرکای مناسبی باشید که از نظر مالی مجهز هستند تا مفهوم شما را فراتر از یک واحد گسترش دهند. چندین ساختار قانونی مختلف را می توان مورد استفاده قرار داد، از اعطای مستقیم حق رای به یک فرد یا گروه گرفته تا راه اندازی یک نهاد مجزا از طریق یک توافقنامه اصلی فرانشیز برای هر کشور، که در آن صاحب امتیاز اصلی شما حقوق را به امتیازهای فردی اعطا می کند و از آن واحدهای فرانشیز محلی پشتیبانی می کند.
بار دیگر، اینجا جایی است که مشاوران مورد اعتماد شما می توانند به شما در مورد بهترین ساختار برای مفهوم شما و کشوری که در آن هستید، راهنمایی کنند. شناخت شرکای شما ضروری است. شما باید با آنها به عنوان مردم راحت باشید و در مورد شرکای دیگر و کسب و کارهایی که ممکن است مالک آنها باشند، به خوبی آگاه باشید. هر دو طرف باید از قوانین شفافیت پیروی کنند که مستلزم افشای همه نهادهایی است که با آنها مرتبط هستند، صاحبان آنها و افرادی که تصمیم می گیرند. شما باید بدانید که پول در مفهوم شما از کجا سرمایه گذاری می شود.
نکته جانبی: همچنین ناگفته نماند که زمانی که مفهومی از کشور یا منطقه دیگری به ایالات متحده می آید، به همان دقت و حمایت کارشناسانه ای نیاز است که برای مفاهیم مستقر در ایالات متحده در خارج از کشور مورد نیاز است. فرنچایزهای بین المللی همچنین باید مشاوران و وکلای حق رای محلی مورد اعتماد را بیابند تا به آنها در انتقال از مفهوم ملی یا منطقه ای به مفهوم بین المللی با ورود به بازار ایالات متحده کمک کنند.
ابتدا کجا را گسترش دهیم؟
کانادا مدتهاست که به دلیل نزدیکی و به دلیل نزدیک بودن به آن و به دلیل اینکه انگلیسی زبان اول در اکثر نقاط کشور است، انتخاب اول برای گسترش بین المللی بسیاری از فرنچایزهای آمریکایی بوده است. اما فریب نخورید و فکر نکنید که فرهنگ و محیط تجاری کانادا با ایالات متحده تفاوتی ندارد به طور مشابه، مکزیک اغلب اولین تلاش برای فرانچایزهای آمریکایی است که به دلیل نزدیکی جغرافیایی به دنبال گسترش به آمریکای لاتین هستند، اما تفاوت های زبانی و فرهنگی نیز بسیار زیاد است. .
برای مثال، فرض کنید شما در حال گسترش مفهوم خود به آمریکای لاتین هستید. نه تنها زبان اسپانیایی در آن منطقه در کشورهای مختلف متفاوت است، بلکه مهم است که بدانید اسپانیایی تنها زبان رایج در منطقه نیست. در واقع، تنها در آمریکای جنوبی، تعداد اسپانیایی زبانان تنها چند میلیون نفر از پرتغالی زبانان بیشتر است.
مثال دیگر این است که یک فرنچایزر که به دنبال توسعه در اتحادیه اروپا است نمی تواند فرض کند که یک رویکرد واحد برای همه 27 کشور عضو مناسب است. در واقع این منطقه دارای 24 زبان رسمی است و هر کشور فرهنگ و قوانین حاکم بر خود را دارد.
بنابراین، به عنوان بخشی از برنامه ریزی برای گسترش بین المللی، هنگام تهیه مدارک و مواد آموزشی خود، به مهارت های زبان خارجی دبیرستان یا Google Translate خود تکیه نکنید. در این مورد حتی جدیدترین در هوش مصنوعی نیز به احتمال زیاد کاملاً قابل اعتماد نیست. این زمانی است که استفاده از منابع انسانی واقعی در هر بازاری که در حال گسترش آن هستید حیاتی است. آنها واژگان منطقه ای و اصطلاحات استفاده شده را می دانند تا اشتباهات شرم آور را در مطالب خود وارد نکنید. گام اضافی در انجام این کار نیز نشانه احترام است. این نشان می دهد که شما از نظر فرهنگی حساس و حرفه ای هستید.
مطالب مرتبط: نکات و استراتژی هایی برای پیمایش تفاوت های فرهنگی در تجارت بین المللی
دنیای کوچکی است
با پیشرفتهای فناوری، از جمله کنفرانس ویدیویی، برنامههای پیامرسان، ابزارهای ارتباطی مبتنی بر هوش مصنوعی و موارد دیگر، جهان کوچکتر میشود و توانایی ارائه خدمات به افراد فراتر از مرزهای شما، از بسیاری جهات، آسانتر از همیشه است. در آوردن کسب و کار شما به یک فرهنگ دیگر، رضایت مالی و همچنین شخصی وجود دارد، اما با سرمایه گذاری همه جانبه در زمان و منابع برای انجام صحیح آن همراه است. توسعه بین المللی چیزی نیست که بتوانید به آن دست بزنید. این یک تعهد جدی است.
البته، همانطور که همیشه به ما گفته شده است، هیچ چیز ارزشمندی بدون کار سخت به دست نمی آید. این کار سخت باید توسط تیمی از متخصصان داخلی و خارجی برای سازمان فرنچایز پشتیبانی شود، که می توانند به طور موثر یک برنامه بازی بین المللی فکر شده را اجرا کنند.
https://www.entrepreneur.com/franchises/what-franchisors-need-to-consider-before-expanding/477634