آنچه آبجو شماره 1 آمریکا می تواند در مورد بازاریابی موثر به شما بیاموزد

آنچه آبجو شماره 1 آمریکا می تواند در مورد بازاریابی موثر به شما بیاموزد

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

هنگامی که برند آبجو Modelo کمپین بازاریابی “Mark of a Fighter” خود را در مارس 2023 راه اندازی کرد، این نه تنها یک مفهوم جذاب بود که برای افراد ضعیف آمریکا جذاب بود، بلکه نشانگر این بود که این برند آبجو دارای یک رقابت شدید و رقابتی است. روح – اگر می‌خواهید با Anheuser-Busch، آبجوساز پشت Bud Light و “پادشاه آبجو” Budweiser روبرو شوید، به شدت مورد نیاز است.

در واقع، Bud Light به عنوان آبجو شماره 1 آمریکا برای بیش از دو دهه (از سال 2001) سلطنت کرد. به نظر می رسید که Bud Light مانند چهارم جولای آمریکایی است. در همین حال، طبق گزارش‌ها، مدلو یک دهه پیش حتی در بین ۱۰ آبجو برتر نبود.

اما مدلو راه خود را به اوج رساند و اکنون محبوب ترین آبجو در کشور است.

ممکن است از سلاح مخفی Modelo بیشتر شگفت زده شوید: بازاریابی. در اینجا سه ​​درس وجود دارد که همه ما می‌توانیم از استراتژی بازاریابی Modelo بیاموزیم که به شما کمک می‌کند تا به رتبه اول فهرست صنعت خود نیز برسید.

مطالب مرتبط: 5 استراتژی بازاریابی از برندهای بزرگ: آنچه می توانید از اشتباهات و موفقیت های آنها بیاموزید

درس 1: مبالغ عجیبی را برای بازاریابی خود خرج کنید – بسیار بیشتر از رقبا.

اگر مدلو “با روحیه جنگندگی دم کرده بود”، قطعا نشان می دهد. آنها برای رسیدن به اوج آنقدر جنگیدند که مبالغ دیوانه‌واری را صرف تبلیغات کردند. تحقیقات نشان می دهد که در واقع، آنها بزرگترین صورت حساب تبلیغات تلویزیونی را از سه ماهه دوم سال 2020 داشته اند.

سال گذشته، مدلو 155 میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی هزینه کرد، و آنها می گویند که قصد دارند در سال 2024 حتی بیشتر از این نیز هزینه کنند. از ماه جولای، آنها 65 میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی سرمایه گذاری کرده اند – که حدود 75٪ بیشتر از بودجه Bud Light در سال جاری است. 35 درصد بیشتر از Michelob Ultra، که به تازگی Bud Light را در ماه ژوئیه به عنوان دومین آبجو مورد علاقه آمریکا از سلطنت خلع کرده است.

ممکن است در اینجا متوجه یک روند شوید: هر چه بیشتر خرج کنید، کسب و کار بیشتری ایجاد می کنید.

این در واقع موثرترین – و منفورترین – توصیه بازاریابی من برای صاحبان مشاغل است: بیش از آنچه فکر می کنید منطقی یا عاقلانه است، برای بازاریابی خود هزینه کنید. این سخت ترین چیزی است که می توانم با مشتریانم ارتباط برقرار کنم.

در اینجا داستانی است که منظور من را خلاصه می کند: من یک دوست بسیار موفق دارم. در تمام دوران حرفه ای خود، او هرگز نیازی به بازاریابی نداشته است، زیرا او یک مدیر پول است و این رشد از طریق دهان به دهان در محافل خود است. او اخیراً تصمیم گرفت دست خود را در توسعه املاک و مستغلات امتحان کند و هشت خانه شهری زیبا در Hiawassee، GA، درست روی آب ساخت، و برای خودش یک مشاور املاک گرفت. سرمایه گذاری ساده املاک و مستغلات، درست است؟

متاسفانه نه! هیچ یک از خانه های شهری او هنوز فروخته نشده است و تنها یکی از آنها قرارداد دارد. او صادقانه فکر کرد: “اگر آنها را بسازم، آنها می آیند.” اما اینطوری کار نمی کند! او در نهایت متوجه شد که باید این خانه ها را به بازار عرضه کند، و در شرف انجام یک کمپین یکپارچه بزرگ با پست مستقیم و تبلیغات آنلاین است.

نکته اینجاست: یک مرد بسیار باهوش و بسیار موفق هیچ سرنخی نداشت! او می‌خواست کمپین کوچکی انجام دهد، و من باید واقعاً برای آموزش این اصل وقت صرف می‌کردم – شما باید بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید عاقلانه یا منطقی است بازاریابی کنید!

این برای همه انواع کسب‌وکارها صدق می‌کند، اما در اینجا سه ​​نمونه عالی از شرکت‌هایی که با افزایش بودجه بازاریابی خود رشد کرده‌اند، آورده شده است:

  • بودجه بازاریابی سازنده آمریکایی Proctor & Gamble با درآمد 9.84 درصدی منجر به رشد 5.9 درصدی درآمد در سال مالی 2023 شد.

  • بودجه بازاریابی شرکت SaaS Atlassian از 15 تا 16 درصد درآمد منجر به رشد 26 درصدی درآمد در سال مالی 2023 شد.

  • بودجه بازاریابی Asana دیگر شرکت SaaS با 78.3 درصد درآمد منجر به رشد 45 درصدی درآمد سالانه در سال 2023 شد.

مطالب مرتبط: هک رشدی که مشتریان من از آن بیشتر متنفرند، هک رشدی است که بیشترین پاداش مالی را به شما می دهد – این چیزی است که باید بدانید

درس 2: برای تسلط واقعی از تاکتیک های بازاریابی مرسوم و مرسوم سرپیچی کنید

مبارزه با رقبا همیشه یک نبرد خط مقدم نیست. گاهی اوقات یک رویکرد هوشمندانه به شما کمک می کند که برنده شوید. ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما این فضاهای پنهان هستند که می توانند به شما کمک کنند تا جلو بروید، به نوعی مانند میانبری به سمت جلو که هیچ کس دیگری به آن توجه نمی کند.

به عنوان مثال، بین سال‌های 2019 تا 2023، کل هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی خطی 20 درصد کاهش یافت و بیش از 183 میلیون دلار کاهش یافت. با ادامه روند، رقبای Budweiser و Bud Light از بودجه تلویزیون خود عقب نشینی کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین سال‌های 2018 تا 2023، Budweiser هزینه تبلیغات تلویزیونی خود را 77 درصد کاهش داد و Bud Light هزینه تبلیغات تلویزیونی خود را 38 درصد کاهش داد. در همین حال، Modelo همچنان به خرج کردن آنها – بسیار زیاد – ادامه داد.

با وجود کاهش محبوبیت تلویزیون خطی، Modelo به شدت سرمایه‌گذاری کرد و این به آنها کمک کرد تا زمانی که برندهای دیگری مانند Bud Light در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها هزینه بیشتری می‌کردند، این حوزه تبلیغات را در اختیار بگیرند.

به طور مشابه، شرکت من PostcardMania مسیر کمتری را طی کرده است. پست مستقیم که زمانی رایج ترین شکل تبلیغات بود نیز کاهش یافته است. ایمیل های بازاریابی بین سال های 2014 تا 2023 26 درصد کاهش یافته است.

اما نه ما – ما افزایش یافته ایم و اکنون هر هفته 232000 کارت پستال برای تبلیغات خدمات خودمان پست می کنیم.

بازاریابی کارت پستال بیشترین بودجه ما را به خود اختصاص می دهد و نتیجه می دهد. از سال 2023، ایمیل شش برابر بیشتر از تبلیغات دیجیتال به ازای هر سرنخ درآمد دارد. ما این موضوع را با تجزیه و تحلیل 114,373 سرنخ که در سال 2023 به فروش تبدیل شدند، متوجه شدیم و متوجه شدیم که ما 229.41 دلار برای هر سرنخ کارت پستال در مقابل 37.09 دلار برای هر سرنخ پرداخت به ازای کلیک کسب کرده ایم.

در همین حال، رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی همچنان فضایی مد روز برای دلارهای تبلیغاتی هستند، زیرا هزینه‌ها در پلتفرم‌های دیجیتالی مانند Meta و TikTok به طور پیوسته در حال افزایش است. در واقع: گزارش ها نشان می دهد که بیش از نیمی از دلارهای تبلیغاتی ایالات متحده برای اولین بار در پلتفرم های دیجیتالی مانند گوگل و فیس بوک هزینه می شود.

بنابراین، آیا ترجیح می دهید یک ماهی بزرگ در یک برکه کوچکتر باشید یا برای فضا در یک اقیانوس شلوغ بجنگید؟ من می دانم که کدام را انتخاب کنم.

مطالب مرتبط: کپی نکنید. متفاوت باش و بازاریابی شما برنده خواهد شد.

درس 3: استراتژی خود را با ردیابی بازاریابی خود تنظیم کنید

شکست اغلب بهترین معلم است و می تواند ما را برای موفقیت در آینده آماده کند. با ردیابی تمام بازاریابی خود، می توانید ببینید کدام راه ها کم هستند و کدام یک موفق هستند. درست مانند یک بوکسور در رینگ، می توانید از ضربات سخت به عنوان یک تجربه یادگیری استفاده کنید و قوی تر و سخت تر برگردید.

در مورد مدلو، آنها متوجه شدند که تبلیغات تلویزیونی سنتی برای آنها کار می کند و به سرمایه گذاری روی آن ادامه دادند. البته، تمام پول خود را در یک تاکتیک نریزید. بودجه بازاریابی خود را نیز متنوع کنید. اما اجازه دهید داده ها درصد پولی را که به یک شکل خاص بازاریابی می رود یا آن شکل خاص تعیین کند. ما یک پنی بسیار خوب برای تبلیغات دیجیتالی نیز خرج می کنیم!

یکی از مشتریان من، دندانپزشکی در شارلوت، NC، در یک مقطع زمانی، خرج کردن پول برای پست مستقیم را با یک “پول پول” یکی دانست. اما مدیر بازاریابی او بر یک کمپین پست مستقیم اصرار داشت، و هنگامی که مطب او به لطف آن کارت پستال ها شاهد افزایش 87.5 درصدی بیماران جدید شد، باید اعتراف می کرد که اشتباه کرده است – و عمل او برای این کار بسیار بهتر بود!

و البته هرگز از مبارزه دست نکشید. روزهای سخت و زیان هایی که تجربه کرده ام فقط آتش من را برای موفقیت بیشتر شعله ور می کند. بگذارید همین کار را برای شما انجام دهد!

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/what-americas-no-1-beer-can-teach-you-about-effective/479292

دیدگاهتان را بنویسید