آنها یک کسب و کار را از گاراژ خود به درآمد 8 رقمی توسعه دادند
ایرنه چن و متیو گرنبی، بنیانگذاران برند کیف دستی و لوازم جانبی لوکس کاربردی پارکر تاچ، با محورهای زمانبندی شده غریبه نیستند – از آنها برای ایجاد کسبوکاری استفاده کردهاند که از روز اول سودآور بوده و در سال جاری به هشت رقم درآمد خواهد رسید. .
اعتبار تصویر: با حسن نیت از پارکر تاچ
این زوج با الهام از پیشینه چن در مد (به عنوان مدیر توسعه محصول در Donna Karan) و Grenby’s در UX و طراحی، کارآفرینی خود را با یک شرکت لوازم التحریر الکترونیکی به نام iomoi آغاز کردند که در سال 2001 راه اندازی شد.
بنیانگذاران می گویند اگرچه مردم این ایده را دوست داشتند، اما از زمان خود جلوتر بود. اینترنت هنوز رایج نشده بود و مشتریان بالقوه حاضر به پرداخت هزینه برای محصولی که فکر میکردند باید رایگان باشد، نبودند. بنابراین iomoi شروع به ارائه محصولات فیزیکی کرد و به کالاهای خانگی با تمرکز بر سفارشی سازی گسترش یافت.
مطالب مرتبط: او از 10000 دلار پس انداز استفاده کرد تا شلوغی کناری خود را به یک برند 8 رقمی که احتمالاً دیده اید تبدیل کند.
“من مثل این هستم، من آن را روی یک کیف دستی می خواهم“
سپس گرنبی فهمید که چگونه طرح های مونوگرام محبوب خود را روی 100% پنبه قرار دهد – چن می گوید: “و چرخ ها شروع به چرخش کردند.” “من مثل این هستم، من آن را روی یک کیف دستی می خواهمکسب و کار به طور کامل (و هنوز هم هست) به طور کامل بوت استرپ بود، بنابراین این زوج مجبور بودند راهی خلاقانه و مقرون به صرفه برای توسعه محصول جدید پیدا کنند.
“وقتی سرمایه زیادی ندارید، واقعاً توانایی شما را آزمایش می کند – چگونه این کار را انجام دهمچن می گوید؟
آنها این کار را با کمک گرفتن از خشکشویی Chen در Danville، کالیفرنیا انجام دادند. این یک تجارت خانوادگی بود. زنی که شلوار چن را بند انداخت کار عالی انجام داد و مدرک طراحی داشت، بنابراین از او خواستند که یک الگو بسازد و او موافقت کرد. کیف ها از بوم با دو نوار چرمی که توسط پرچ هایی برای دسته ها متصل شده بود ساخته شده بودند. نوار Goyard در آن زمان محبوب بود، بنابراین چن و گرنبی طرح راه راه را به کیف خود اضافه کردند.
بنیانگذاران میگویند که سال 2009 بود و زمان درستی بود: آنها «یک دسته از Hail Marys را به بیرون پرت کردند» که درست در زمان عجله خرید فصلی، کیفهای iomoi را در راهنمای هدیه تعطیلات فرود آوردند. کیف “Mimi” آنها فوراً مورد توجه قرار گرفت، حتی توجه ریس ویترسپون را به خود جلب کرد و هنوز هم پرفروش است.
اعتبار تصویر: با حسن نیت از پارکر تاچ
مطالب مرتبط: ریس ویترسپون عادات جاه طلبانه جدید روزانه خود را به اشتراک می گذارد و اینا گارتن به طرز خنده داری با اهداف واقعی تر پاسخ می دهد: “کیهان بزرگ بیشتری بنوشید”
برای اینکه مقیاس کنیم و واقعاً به آنچه میخواستیم تبدیل شویم، باید چرخش کنیم.»
چن و گرنبی در چند سال بعد به رشد برند خود ادامه دادند و کار خود را از گاراژ خود به یک دفتر کوچک در لافایت، کالیفرنیا منتقل کردند، قبل از اینکه از آن بزرگتر شوند و در سال 2015 به یک فضای بزرگتر در اوریندا منتقل شوند. دفتر جدید یک پنجره عالی داشت. ، که الهام بخش بنیانگذاران برای افتتاح یک نمایشگاه بود.
در همان سال، دوستان و مربیان چن و گرنبی، کیت و اندی اسپید، تیم زن و شوهر پشت شرکت مد کیت اسپید نیویورک، توصیه های مهمی به آنها دادند. گرنبی به یاد می آورد که زمان تغییر نام شرکت فرا رسیده بود که «هیچ کس نمی توانست آن را به خاطر بسپارد یا تلفظ کند».
بنیانگذاران اغلب اوقات خود را در نپا با پیک سپری کردند، و پس از چند جلسه طوفان فکری عصرگاهی، با ایدههای مختلف بازی کردند، کیت به این موضوع اشاره کرد که چگونه همیشه نام «تچ» را دوست داشته است. نام دختر چن و گرنبی پارکر و پسرشان تاچر است. «پارکر تاچ» یک تناسب طبیعی بود.
سفارشیسازی بخشی جداییناپذیر از کیفهای دستی و لوازم جانبی این برند بود، اما در نهایت مشخص شد که پایدار نیست. چن می گوید: «مقیاس کردن آن واقعاً دشوار است. ما یک کیف عالی و یک تجارت عالی داشتیم، اما برای اینکه مقیاس بزرگی داشته باشیم و واقعاً به آنچه میخواستیم تبدیل شویم، باید چرخش کنیم.»
گرنبی می افزاید: «این نان و کره ما در تمام آن سال ها بود، و این همان چیزی بود که به ما اجازه می داد تا جایی که داشتیم رشد کنیم، اما تا جایی که می توانستیم با این رویکرد پیش رفتیم. بسیاری از ناکارآمدی ها و تنگناهای عملیاتی که به ما اجازه نمی دهند [continue to expand]”
اعتبار تصویر: با حسن نیت از پارکر تاچ
مطالب مرتبط: اهداف رشد خود را شکست دهید – این 5 حرکت جسورانه را انجام دهید و بینش خود را دست نخورده نگه دارید
بنیانگذاران همچنین می خواستند رنگ ها و مواد جدیدی از جمله چرم را به خط تولید پارکر تاچ معرفی کنند.
اگرچه دور شدن از سفارشیسازیهای اولیه برند تصمیم درستی بود، اما همچنان تصمیمی دشوار بود. چن این تجربه را به پریدن از روی تخته غواصی و عدم اطمینان از اینکه کجا فرود میآیند تشبیه میکند، و گرنبی نیز موافق است و میافزاید: “میدانی که آب است، اما عمق آن چقدر است؟ آیا سنگی وجود دارد؟ آیا یک کوسه وجود دارد؟ باید این جهش ایمان را انجام داد.”
“من می خواهم همه چیز ظریف و زیبا باشد.”
استفاده از این شانس نتیجه داد – و به پارکر تاچ کمک کرد تا خود را به عنوان یک نام تجاری که “همه چیز در مورد عملکرد و لوکس بودن” است، دوباره تعریف کند.
چن میگوید: «من متوجه میشوم که اینجاست که ما قدمهایمان را میزنیم، و من بهعنوان یک شخص این هستم. “من آدم شلوغی نیستم، اما میخواهم خوب به نظر برسم، و میخواهم چیزهایی شیک و زیبا باشند. اما من میخواهم هر روز از آن استفاده کنم، و از شما میخواهم که هر روز از کیفتان استفاده کنید.”
پارکر تاچ یکی از نسخههای سفارشیسازی را کنار گذاشت، اما از آن زمان نسخه دیگری را پذیرفت. مشتریان میتوانند کیفهای خود را با بندهای قابل تعویض شخصیسازی کنند – مانند 100% موی گاو در طرح کامو با تزئینات چرم کنیاک یا مهرههای آبی و سفید با کنارههای جیر – و جذابیتهایی: قلبهای آویزان از زنجیر لاکپشت اکریلیک، چشمهای شیطانی مرواریدی و غیره. خیلی بیشتر
چن توضیح میدهد: «این همه از زمانی نشات میگیرد که ما برای اولین بار شروع به مونوگرام کردن کیفهایمان کردیم. “هر کس شخصیت های متفاوتی دارد، و این باید در کیف های آنها منعکس شود. بنابراین من کیفی را به شما می دهم که همه می توانند حمل کنند، اما من معتقدم که بند ها [and charms] که شما انتخاب می کنید [are] بازتابی از تو.”
مطالب مرتبط: “قوانین پیشنهاداتی هستند”: این بنیانگذار مد از هوش مصنوعی برای از بین بردن مشکلات بزرگ اندازه و ضایعات صنعت استفاده می کند
“اگر معتبر نباشد، مردم آن را احساس می کنند.”
پارکر تاچ به فروش مستقیم به مصرف کننده از وب سایت خود ادامه می دهد، اما یک فروشگاه نیز به نمایشگاه Orinda خود اضافه کرده است. مشتریان می توانند برای خرید و سفارشی کردن ظاهر خود قرارهای مجازی یا حضوری بگیرند.
گرنبی میگوید: «ما برای برقراری ارتباط با مشتریمان از این طریق ارزش قائل هستیم، و آنها نیز برای آن ارزش قائل هستند زیرا محصول را لمس و احساس میکنند.»
سال آینده، بنیانگذاران مشتاقانه منتظر رشد برند از طریق کانالهای توزیع جدید و دستیابی به موفقیت مستمر با طرحهای آن هستند، مانند طرح مفهومی چرمی شکستهای که به طور فزایندهای محبوبیت پیدا میکند و خریداران را به سمت لباسهای «جک» جذب میکند (که به سرعت فروخته شد و اکنون برای پیش سفارش در دسترس است).
چن و گرنبی در طول بیش از 20 سال گذشته خود در تجارت چیزهای زیادی یاد گرفته اند، از جمله اینکه چگونه در یک بازار شلوغ رقابتی باقی بمانند – و تفاوت بین کارآفرینانی که به دنبال موفقیت سریع هستند و کسانی که می خواهند شرکتی را با آن بسازند. طول عمر
اعتبار تصویر: با حسن نیت از پارکر تاچ
مطالب مرتبط: شرکتی می خواهید که برای همیشه دوام داشته باشد؟ این استراتژی کسب و کار ساده راز طول عمر است
بنیانگذاران می گویند که انجام دومی مستلزم سطح معینی از “سختی”. “گاهی اوقات مردم [think] شن به این معنی است که باید تا جایی که می توانید محکم بمانید و فقط به راه خود ادامه دهید و سخت پیش بروید. “اما من متوجه شده ام که بیشتر به طول عمر و قوام آن مربوط می شود. فقط به آن چسبیده است.”
و، بله، پارکر تاچ کیفهای دستی میسازد، اما “مأموریت واقعی” آن افزایش اعتماد به مشتریان است، چن میگوید: “من میخواهم کیف دستی بسازم که وقتی آن را میپوشی، احساس میکنی کمی خودت را درگیر کردهای. وقتی آن روز احساس خوبی ندارید، [you put that bag on and are like]، خوب، من می توانم این کار را انجام دهم“
گرنبی میگوید یافتن این «چرا» به تقویت شرکت کمک کرد – و به عنوان یک دفاع محکم در برابر چالشهای اجتنابناپذیر صنعت، مانند رقبای که نتیجهگیری میکنند، عمل میکند.
او توضیح می دهد: «این «چرا» چیزی نیست که به راحتی قابل کپی کردن نباشد. “اگر معتبر نباشد، مردم آن را حس می کنند و برای اصالت ارزش قائل هستند.”
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/they-grew-a-business-from-their-garage-to-8-figure-revenue/483810