LS: اغراق نیست اگر بگوییم همه این کارها را انجام میدادیم، و علاوه بر آن، هر دو باردار بودیم! ما هر محصول را برچسب گذاری می کردیم، برچسب ها را می گذاشتیم. من حتی آستینهای جداگانه را برای گلدوزی آوردم تا آناناس امضای ما را اضافه کند، سپس آنها را به سازنده برگرداندم تا تمام شود. از آن زمان، ما خوش شانس بوده ایم که یک تیم شگفت انگیز بسازیم و زنجیره تامین خود را مستحکم کنیم، اما همیشه همان حس چابکی و نبوغ آن روزهای اولیه را حفظ کرده ایم.
از چه زمانی برنامه های جانبی خود را شروع کردید و از کجا الهام گرفتید؟
KM: این ایده در سال 2015 مطرح شد. من یک مادر جوان بودم که به تازگی به حومه کانکتیکات که در آن بزرگ شده بودیم نقل مکان کرده بودم، و لورن اخیرا ازدواج کرده بود و به تشکیل خانواده ای برای خودش فکر می کرد.
کار روزانه یا شغل اصلی تان چه بود که مشغول شروع به فعالیت های جانبی خود بودید؟
LS: قبل از راهاندازی دادلی، کارم را در روابط عمومی مد و زیبایی گذراندم و برای برندهایی مانند گوچی، کالوین کلاین، لورآل و لانکوم کار کردم. ما دادلی استفنز را مدت کوتاهی پس از ترک لورئال در سال 2015 شروع کردیم. به عنوان یکی از بنیانگذاران، ما سه نفر – کاکی، مادرمان و من – تخصص خوبی داشتیم. هر کدام چیزهای متفاوتی را روی میز آوردیم. کاکی دهه قبل را در بازاریابی وفاداری با Momentum Worldwide گذراند و تجربیات VIP خود را برای American Express مدیریت کرد و در آن زمان با Starwood در بخش بازاریابی شراکت جهانی آن بود. این ترکیب – سابقه من در مد و خرده فروشی و تجربه کاکی در عملیات و بازاریابی وفاداری – مؤثر بود.
اولین قدم هایی که برای از بین بردن فشارهای جانبی خود برداشتید چه بود؟
LS: ما بلافاصله نمونه ها را ساختیم. ما پارچه سفارش دادیم و اولین سبک خود را طراحی کردیم: یقهپوش یقهدار Cobble Hill که امروزه همچنان پرفروش است. ما محصول قهرمان خود را پیدا کرده بودیم که برای موفقیت ما بسیار مهم بود. فوراً با هر زنی که آن را می دید و می پوشید طنین انداز شد، بنابراین ما آن را در رنگ های مختلف ساختیم و جزئیات و پارچه های آن را تطبیق دادیم تا زنان مدام به آن برگردند – و البته به همه دوستانشان بگوییم.
KM: ما به سرعت متوجه شدیم که باز کردن حتی کوچکترین درها منجر به درهای بزرگتر می شود و تخصص و منابع آماده ای برای کمک وجود دارد. ما اولین شریک تولیدی خود را ملاقات کردیم، او به ما توصیه کرد که با موجودی کم شروع کنیم و بر بازاریابی تمرکز کنیم تا توضیح دهیم که چه کسی هستیم. بنابراین ما این کار را انجام دادیم: شش سبک ایجاد کردیم و 100 تا از هر کدام را سفارش دادیم، سپس به هر کسی که میشناختیم گفتیم.
مطالب مرتبط: این مرد 52 ساله یک شلوغی جانبی را آغاز کرد که مردم را شاد می کند – و در طول فصل عروسی تا 30000 دلار به دست می آورد: “تقاضای واقعی وجود داشت”
به دنبال شلوغی بعدی خود هستید؟ در Entrepreneur+ مشترک شوید و امروز به سودآورترین راهها برای کسب پول نقد اضافی دسترسی پیدا کنید.
مجله ترفندهای اینستاگرام
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/sisters-side-hustle-earns-45m-after-a-light-bulb-moment/480962
چقدر طول کشید تا درآمد ثابت ماهانه را ببینید؟ درآمد جانبی چقدر بود؟
LS: ما بسیار خوش شانس بودیم که در سال 2018 به سودآوری رسیدیم، در آن مرحله توانستیم حقوق ثابتی را پرداخت کنیم. در آن سال، ما به یک تجارت شش رقمی تبدیل شدیم و شروع به استخدام کارمندان تمام وقت کردیم. سپس، در سال 2019، ما اجرای خود را برون سپاری کردیم.
مطالب مرتبط: او یک Hustle جانبی خلاقانه را شروع کرد که در 10 ماه 100000 دلار به دست آورد – اکنون تا 10 میلیون دلار در سال درآمد دارد: “جایگاه خود را پیدا کنید”
پاسخ ها برای طول و وضوح ویرایش شده اند.
KM: چالش ها را قبول کنید و از آنها درس بگیرید. همانطور که لورن گفت، ما کمال گرا نیستیم. ما سعی می کنیم هر منفی را به چیزی مثبت تبدیل کنیم.
مطالب مرتبط: این دانش آموز 20 ساله با 400 دلار یک مسابقه جانبی را شروع کرد – و در تابستان 150000 دلار به دست آورد.
KM: همچنین می توانم بگویم جامعه ای که ما ایجاد کرده ایم و داستان هایی که از دادلی می شنویم “در طبیعت”. ما مشتریانی داشتیم که برای به اشتراک گذاشتن داستانهای زیادی، از پوشیدن یقههای یقهشلو در حین درمان در بیمارستان گرفته تا ارتباط با زن دیگری که دادلی پوشیده بود، نامه نوشتند. این نشان می دهد که محصول ما در زندگی مردم است. ما دوست داریم به مردم کمک کنیم احساس خوبی داشته باشند و خوب به نظر برسند.
از چه چیزی در راه اندازی این تجارت لذت می برید؟
LS: کار کردن با هم به عنوان خواهر لذت بخش است. این یک مشارکت عالی است و بسیار سودمند است که همدیگر را داشته باشیم تا ایدههای خود را از بین ببریم و با هم در آن شرکت کنیم – از طریق خوب و بد.
با این حال، الهام اولیه – این یک اعتبار برای مادر ما است. پدر و مادر ما به Rowayton ساحلی نقل مکان کرده بودند و یک قایق خریدند، که به این معنی بود که مادر ما یک موقعیت جدید پوشیدن داشت: قطعاتی برای پوشیدن در قایق که برای شام به لنگر انداختن تبدیل شد. در همان زمان، من و لورن مانند هر زن پرمشغله و مدرنی بودیم که از اینجا به آنجا می رفتیم. متوجه شدیم که ما نیز لباسهای همهکاره میخواهیم که بتواند آن را حفظ کند. این یک نیاز چند نسلی بود. آن لحظه واقعاً لحظهای بود که میتوانستیم شرکتی را راهاندازی کنیم تا محصولی را که همه میخواستیم با هم ارائه کنیم.
اعتبار تصویر: با حسن نیت دادلی استفنز. کاکی مک گرات، سمت چپ؛ بانی دادلی، مرکز; و لورن استفنز، درست است.
KM: این توانایی برای پاسخ دادن و چرخش در زمان نیاز هنوز به خوبی به ما کمک می کند. در طول همهگیری، ما از تغییر به سمت کار از خانه سود بردیم، چیزی که محصول ما واقعاً برای آن ساخته شده است. ما خوش شانس بودیم که فروش در آن ماه های اولیه سه برابر شد. با این حال، دسترسی به تولیدکننده خود را نیز از دست دادیم و مجبور شدیم زنجیره تامین خود را به طور کامل بازبینی کنیم. اهمیت تنوع را به ما آموخت!
LS: من فکر می کنم ما همچنین یاد گرفته ایم که به غرایز خود اعتماد کنیم. زمانی که دادلی را راه اندازی کردیم، پایداری واقعا برای اکثر خرده فروشان مد مهم نبود، اما همیشه می دانستیم که می خواهیم یک برند پایدار بسازیم. این به معنای انتخاب نسخه های بازیافتی پارچه ها، در صورت امکان، از همان ابتدا بود. در حال حاضر 90 درصد مواد مورد استفاده برای ساخت قطعات دادلی استفنس بازیافت می شوند. ما با شرکای تولید خود کار می کنیم تا آن را 100٪ بسازیم.
LS: زمان ما نیز همه چیز بود. سال 2015 بود، بنابراین ما از رونق نسبتاً نوپای تجارت الکترونیک و اینفلوئنسرها استفاده کردیم، به اینفلوئنسرها هدیه دادیم یا هزینه های کمی پرداخت کردیم تا به ما کمک کنند تا این خبر را به اطلاع برسانیم. محصول ما آنقدر خوب طنین انداز شد که متوجه شدیم رشد به صورت ارگانیک اتفاق افتاده است. اینفلوئنسرها فقط سبک های ما را می پوشیدند و پست می کردند.
ما آن را بهعنوان یک شرکت خانوادگی به پدرمان که به تجارت فکر میکردند، پیشنهاد دادیم، که طبیعتاً همه چیز را جدا کرد – اما ما باید جدیت خود را نشان میدادیم. ما بسیار خوش شانس بودیم که یک سرمایه گذاری کوچک خانوادگی برای کمک به ما در راه اندازی ایده خود داشتیم.
شما شلوغی جانبی را به یک تجارت تمام وقت تبدیل کرده اید. اکنون رشد و درآمد چگونه است؟
KM: از سال 2019، فروش ما نسبت به سال سه برابر شده است. اما ما حتی بیشتر به برندی که ساخته ایم افتخار می کنیم. مشتریان ما محصولات ما را دوست دارند و به خرید آنها ادامه می دهند. مشتریان معمولی بازگشتی به طور متوسط پنج سفارش به ما داده اند و هر کدام پنج تا شش قطعه دادلی دارند. در واقع، 19000 نفر از مشتریان ما صاحب پنج یا بیشتر دادلی هستند!
این پرسش و پاسخ Side Hustle Spotlight دارای لورن استفنز و کاکی مک گرات است. بانی دادلی، استفنز و مک گراث با مادرشان در سال 2015 برند «با عملکرد بالا، سازگار با محیط زیست و لباس های روزانه بالا» را تأسیس کردند. این برند بومی دیجیتال بیش از 445000 محصول را به بیش از 330000 مشتری فروخته است بیش از 45 میلیون دلار فروش در 10 سال گذشته با نرخ بازگشت مشتری 60 درصد، به ازای هر شرکت.
در طول دهه گذشته، دادلی استفنز بیش از هفت میلیون بطری پلاستیکی را تغییر کاربری داده است (و همچنان در حال افزایش است)، بیش از 2000 قطعه را از طریق برنامه DS Renew بازیافت کرده و 200،000 دلار از طریق DS Gives برای زنان و کودکان نیازمند اهدا کرده است.
توصیه شما برای دیگرانی که امیدوارند کسب و کارهای مد تمام وقت موفق خودشان را راه اندازی کنند چیست؟
LS: فقط انجامش بده. کمال گرایی یک افسانه است. هرگز کامل نخواهد شد و همه چیز در حال پیشرفت است. شما همیشه می توانید در حین حرکت خود را اصلاح کنید، اما باید از جایی شروع کنید.
مطالب مرتبط: هیاهوی جانبی مادر با صفحه فیس بوک شروع شد. اکنون بیش از 1 میلیون دلار در سال درآمد دارد: بیش از حد فکر نکنید.
بزرگترین چالشهایی که هنگام ساختن بازیهای جانبی خود با آنها مواجه شدید، چه بودند و چگونه از آنها عبور کردید؟
KM: باز هم، یکی از استراتژیهای ما شروع کم با موجودی کم بود، بنابراین همگام شدن با تقاضا چالشی هیجانانگیز برای غلبه بر آن بود. ما مشتریانی داشتیم که از اینکه به سرعت فروختیم ناراحت بودند، و این انتقاد سخت است وقتی شرکت اساساً فرزند شماست – و شما تمام خدمات مشتری را خودتان انجام می دهید.