AI به تنهایی شما را نجات نمی دهد – انسانها هنوز نمایش را اجرا می کنند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
داستانی وجود دارد که من به آن باز می گردم. شما احتمالاً آن را نیز شنیده اید.
یک بار ، یک کشتی باری در آب شکسته شد. خدمه نتوانستند بفهمند چه اشتباهی وجود دارد ، بنابراین آنها یک به یک در یک زن و شوهر از متخصصان تماس گرفتند ، اما هیچ کس نتوانست این تقصیر را تشخیص دهد.
سپس آنها به یک حرفه ای قدیمی که از زمان جوانی در حال تعمیر موتورها بود ، تماس گرفتند. او وارد شد ، چند دقیقه موتور را مطالعه کرد و با یک چکش یک نقطه واحد را لمس کرد. موتور دوباره به زندگی بازگشت. چند روز بعد ، کاپیتان با قیمت 10،000 دلار فاکتور دریافت کرد.
او به عقب فشار آورد و گفت كه پیرمرد به سختی آن را لمس كرد و نمی تواند هزینه بالا را توجیه كند.
این متخصص پاسخ داد که ضربه زدن به چکش 2 دلار است. دانستن اینکه کجا ضربه بزنید 9998 دلار است.
آن داستان هرگز برای من پیر نمی شود. از آنجا که مهم نیست که یک سیستم چقدر پیشرفته است (حتی به عنوان AI پیشرفته) ، ارزش آن هنوز هم به کسی که آن را عمل می کند کاهش می یابد.
مرتبط: استراتژی امنیتی شرکت شما دارای یک سوراخ چشمگیر است. در اینجا چه چیزی باعث ایجاد آن می شود – و چگونه می توان آن را اصلاح کرد.
انسانها هنوز هم هستند که چکش را نگه می دارند
من به عنوان COO یک شرکت فناوری ، من مرتباً با رهبران تجارت مشتاق به اتخاذ راه حل های هوش مصنوعی صحبت می کنم. آنها اهمیت داشتن داده های مناسب و زیرساخت های فنی را برای پشتیبانی از هوش مصنوعی تأیید می کنند ، اما بندرت در مورد عنصر انسانی بحث می کنند. به عنوان مثال ، چه کسی از ابزارهای هوش مصنوعی که شرکت اتخاذ می کند ، ساخت ، آموزش ، نگهداری و استفاده خواهد کرد؟ این وضوح تقریباً همیشه از دست رفته است.
هوش مصنوعی در واقع می تواند سودمند باشد ، اما تنها در صورتی که افراد مناسبی داشته باشید که بتوانند آن را با اندیشه و استراتژیک راهنمایی کنند.
در ارزیابی آمادگی هوش مصنوعی که ما در شرکت خود انجام می دهیم ، اغلب متوجه می شوم که حتی رهبران باهوش و باتجربه اهمیت این مهارت ها و دیدگاه های انسانی را دست کم می گیرند. رهبران از چالش های اصلی تجارت که سعی در حل آنها دارند آگاه هستند. با این وجود ، آنها غالباً در نظر نمی گیرند که چه کسی در سازمان خود بهترین درک از هوش مصنوعی را دارد و چه مقدار از صعود مورد نیاز است تا کارمندان آنها بتوانند بیشترین بهره را از آن کسب کنند.
هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل مقادیر گسترده داده ها بسیار عالی است ، اما شما هنوز هم به تیمی نیاز دارید که بتواند آن بینش داده ها را به اهداف تجاری بزرگتر خود متصل کند. شما به افرادی نیاز دارید که بتوانند فرصت هایی را که هیچ دستگاهی بدون فرمان متوجه آن نمی شود ، شناسایی کنند.
من دیده ام که شرکت های زیادی در سیستم های هوش مصنوعی سرمایه گذاری زیادی می کنند ، فقط بعداً متوجه می شوند که مردم آنها فاقد تفکر انتقادی یا دیدگاه استراتژیک لازم برای استفاده مؤثر از فناوری هستند.
به همین ترتیب ، هوش مصنوعی در اتوماسیون کارهای تکراری و دستی بسیار خوب است ، اما شما هنوز هم به افراد نیاز دارید تا موارد لبه و کارهای پیچیده ای را انجام دهند. شما هنوز به افرادی احتیاج دارید که می دانند وقتی کشتی در آب مرده است ، با چکش ضربه بزنید.
برای باز کردن استراتژی ها برای مقیاس بندی تجارت ، افزایش درآمد و ایجاد موفقیت پایدار ، به مدیرعامل ، بنیانگذاران و اپراتورها در کنفرانس سطح بالا بپیوندید.
بنابراین ، برای ساختن هوش مصنوعی به چه نوع افرادی نیاز دارید؟
در بالا ، یک مدیر ارشد داده (CDO) یا VP استراتژی AI با تصمیم گیری در مورد چگونگی حل AI می تواند مشکلات استراتژیک را حل کند. در مرحله بعد ، مدیران محصول هوش مصنوعی با استفاده از دانش فنی اساسی برای ایجاد تجارت و هوش مصنوعی ، آن چشم انداز را به پروژه ها شکل می دهند.
در زیر آنها ، دانشمندان داده داده ها را برای مصرف هوش مصنوعی پاک و تهیه می کنند ، در حالی که مهندسان یادگیری ماشین مدل های هوش مصنوعی را ایجاد می کنند که داده ها را به بینش تبدیل می کنند. تحلیلگران تجارت از این بینش ها برای بهبود تصمیم گیری استفاده می کنند. متخصصان اخلاق هوش مصنوعی بر انطباق ، به ویژه در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی ، نظارت می کنند ، و اطمینان می دهند که هوش مصنوعی قوانین یا قوانین انصاف را نقض نمی کند. مدیریت تغییر ، همه افراد را در هیئت مدیره قرار می دهد ، به کارکنان آموزش می دهد تا از ابزارهای AI بدون فشار استفاده کنند.
این نقش ها به هم می پیوندند: CDO هدف ، برنامه مدیران محصول ، تیم های فنی را تشکیل می دهد ، تحلیلگران ترفند ، متخصصان اخلاق را بررسی می کنند و منجر به تغییر می شوند.
بعد از این همه سال در عملیات ، من دیدم که بسیاری از فناوری ها در حال آمدن و رفتن هستند. و همیشه در مورد چیز بزرگ بعدی هیجان وجود دارد. اما در تمام این مدت ، یک چیز هرگز تغییر نکرده است: ابزارها نتیجه نمی گیرند. مردم انجام می دهند.
با هوش مصنوعی فرقی نمی کند. بله ، بسیار قدرتمندتر است و می تواند هر فرآیندی را که تاکنون دنبال کرده ایم تغییر دهد. اما این به تنهایی ارزش تجاری ایجاد نمی کند. این هنوز هم ذهن های تند و تیز را می گیرد که می دانند چگونه می توانند هوش مصنوعی را برای تجارت کار کنند.
توجه داشته باشید ، پیدا کردن آن افراد آسان نیست. رقابت برای استعداد هوش مصنوعی شدید است. از معماران هوش مصنوعی ، دانشمندان و مهندسان داده گرفته تا بازاریابان هوش مصنوعی ، پشتیبانی مشتری و رهبران دپارتمان ، عرضه محکم و تقاضا زیاد است.
مرتبط: چگونه می توان تجارت خود را توسط ابزارهای AI مانند chatgpt توصیه کرد – و مشتری های بیشتری را برنده شود
AI چکش است
AI مکانیک کشتی قدیمی نیست. این چکش اوست. سرمایه گذاری شما در هوش مصنوعی فقط در صورتی که شما افرادی را که دقیقاً می دانند از کجا و نحوه استفاده از آن می دانند ، می تواند پرداخت کند.
هوشمندانه ترین فناوری جهان اگر مردم شما در مورد چگونگی تبدیل بینش هایی که به اقدامات استراتژیک ارائه می دهند ، تجارت شما را به جلو سوق نمی دهند.
داستانی وجود دارد که من به آن باز می گردم. شما احتمالاً آن را نیز شنیده اید.
یک بار ، یک کشتی باری در آب شکسته شد. خدمه نتوانستند بفهمند چه اشتباهی وجود دارد ، بنابراین آنها یک به یک در یک زن و شوهر از متخصصان تماس گرفتند ، اما هیچ کس نتوانست این تقصیر را تشخیص دهد.
سپس آنها به یک حرفه ای قدیمی که از زمان جوانی در حال تعمیر موتورها بود ، تماس گرفتند. او وارد شد ، چند دقیقه موتور را مطالعه کرد و با یک چکش یک نقطه واحد را لمس کرد. موتور دوباره به زندگی بازگشت. چند روز بعد ، کاپیتان با قیمت 10،000 دلار فاکتور دریافت کرد.
او به عقب فشار آورد و گفت كه پیرمرد به سختی آن را لمس كرد و نمی تواند هزینه بالا را توجیه كند.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/science-technology/ai-alone-wont-save-you-humans-still-run-the-show/495274