5 هک نوشتن کپی برای درگیر کردن زیرنویس های اینستاگرام
همه ما می دانیم که اینستاگرام یک رسانه بصری است. همانطور که مقالات بی شماری – که بسیاری از آنها در این وبلاگ – به شما خواهند گفت ، ماهیت بصری اینستاگرام یکی از بزرگترین دلایل موفقیت آن است.
اما اینستاگرام نیست عادل درباره تصاویر و فیلم ها. همچنین یک مؤلفه متنی برای هر پست اینستاگرام وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود.
ما البته در مورد زیرنویس های اینستاگرام صحبت می کنیم – قطعه های متنی که در زیر هر پست قرار دارند.
زیرنویس ها به مراتب مهمتر از آنچه فکر می کنید است. ممکن است مردم ابتدا تصاویر شما را ببینند ، اما برای درک بهتر برند و داستان آن به زیرنویس ها روی می آورند. این که آیا آنها از برند شما به عنوان سرگرم کننده ، شیک و یا پیشرفته فکر می کنند ، تقریباً به همان اندازه که برای هر تصویر به عنوان خود تصویر می نویسید بستگی دارد.
نوشتن زیرنویس های جذاب آسان نیست. نه تنها باید صدای برند خود را در ذهن داشته باشید بلکه باید چیزی بنویسید که توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند.
اگر نوشتن فنجان چای شما نیست ، و شما نمی دانید که چگونه می توانید یک زیرنویس خنده دار در اینستاگرام ایجاد کنید ، از نوشتن متخصصان خدمات دریغ نکنید. شما ممکن است یک نویسنده خلاق آزاد را از TopessayWriting استخدام کنید ،
با استفاده از تاکتیک های نوشتن نسخه برداری که در زیر آورده ایم می تواند به شما در ایجاد زیرنویس های جذاب تر و تقویت صدای برند خود کمک کند.
چرا زیرنویس ها مهم هستند
انسان زبان آموزان بصری هستند. مطالعات نشان می دهد که ما بخش اعظم اطلاعات خود را از طریق تصاویر پردازش می کنیم. از منظر تکاملی نیز معقول است. اجداد شما پشته ای از کتاب برای کمک به آنها در زنده ماندن در طبیعت نداشتند. آنها فقط یک جفت چشم داشتند.
با توجه به اعتماد ما به تصاویر ، ایجاد منطقی است تنها محتوای بصری ، درست است؟
با این حال ، حقیقت این است که افراد مختلف اطلاعات را به روش های مختلف پردازش می کنند. طبق نظریه روشهای Vark ، افراد می توانند به چهار دسته طبقه بندی شوند:
- زبان آموزان بصری که تا حد زیادی از طریق تصاویر و فیلم ها یاد می گیرند.
- زبان آموزان شنوایی چه کسی اطلاعات را به بهترین وجه در هنگام تقویت با صدا پردازش می کند
- زبان آموزان خویشاوندی که از طریق لمس یا احساس بهترین یادگیری را می آموزند.
- خواندن/نوشتن زبان آموزان که برای پردازش اطلاعات به خواندن یا نوشتن متکی هستند.
در حالی که زبان آموزان بصری اکثریت قریب به اتفاق افراد را نشان می دهند ، بخش قابل توجهی نیز به شدت به صدا یا خواندن متکی است تا اطلاعات پردازش شود.
اگر به طور انحصاری روی تصاویر متمرکز شوید ، نمی توانید به این افراد نیز برسید.
سپس ایده وجود دارد برنامه نویسی دوگانهبشر
در تئوری شناختی ، برنامه نویسی دوگانه پدیده ای است که انسان اطلاعات بصری و متنی را از طریق سیستم های جداگانه اما مرتبط پردازش می کند. تصویری از یک شی می تواند ما را برای آن یادآوری کند.
در عین حال ، کلمه برای یک شیء ممکن است تصاویر کاملاً متفاوت را برانگیزد.

به عنوان مثال ، کلمه “سگ” ، ممکن است یک نفر به حیوان خانگی کودکی خود فکر کند در حالی که دیگری ممکن است به یک سگ کارتونی فکر کند. در عین حال ، تصویری از توله سگ ممکن است باعث شود یک نفر به اصطلاح عمومی “توله سگ” فکر کند در حالی که دیگری ممکن است به روفوس ، حیوان خانگی کودکی خود فکر کند.
این تئوری نقش مهمی در بازاریابی دارد ، به خصوص هنگامی که شما با رسانه های بینایی سنگین مانند اینستاگرام سر و کار دارید.
هر تصویری که استفاده می کنید ، کلمات خاصی را برای مخاطبان خود نشان می دهد. به عنوان یک بازاریاب ، هدف شما راهنمایی و تقویت این بازنمایی ها به چیزی است که با ارزش های برند شما هماهنگ است.
به عنوان مثال ، تصویری از یک ساحل ، به خودی خود ، ممکن است معانی مختلفی را برای مشتریان مختلف حفظ کند. اما اگر در مورد تعطیلات وت تابستان در زیرنویس ها ، می توانید هنگام دیدن تصویر ، آنچه را که مشتریان در مورد آنها فکر می کنند راهنمایی کنید.
به همین دلیل زیرنویس ها در بازاریابی اینستاگرام بسیار مهم هستند. به طور خلاصه ، آنها:
- به شما کمک می کند تا برای درک اطلاعات به افرادی که به متن اعتماد می کنند ، دسترسی پیدا کنید
- به شما کمک می کند تا هنگام دیدن تصاویر شما ، آنچه را که مردم در مورد آنها فکر می کنند کنترل کنید
این ما را به این سؤال می رساند: چگونه می توانید زیرنویس های بهتری ایجاد کنید؟
5 هک نوشتن کپی برای زیرنویس های بهتر اینستاگرام
نوشتن کپی ، هنگامی که کار می کند ، می تواند مانند جادو به نظر برسد.
بهترین نویسندگان کپی – لئو برنتس و دیوید اوگیلویس از جهان – می توانند کلمات را از هوای نازک که می تواند میلیاردها دلار محصول را جابجا کند ، بیان کنند.
به نظر می رسد که به نظر می رسد که نوشتن نسخه برداری ، در واقع مجموعه ای از تاکتیک های آزمایش شده و آزمایش شده است. در حالی که ممکن است هرگز نتوانید مانند دیوید اوگیلوی بنویسید ، با پیروی از این تاکتیک ها ، حداقل می توانید با صلاحیت قانع کننده شوید.
در زیر ، ما برخی از این تاکتیک های نوشتن نسخه برداری و نحوه استفاده از آنها را برای زیرنویس های اینستاگرام به اشتراک می گذاریم:
1. زیرنویس های اینستاگرام خود را برای حداکثر تأثیر قالب بندی کنید
این یکی بدون مغز است: زیرنویس های با فرمت خواندن آسان تر است. اطلاعات قرار داده شده در نقاط گلوله یا پاراگرافهای خوب فاصله ، اسکن و دنبال کردن آن آسان تر است.
نویسندگان کپی این سالهاست که این را می دانند. توجه کنید که چگونه این آگهی کلاسیک David Ogilvy Rolls-Royce از لیست های شماره گذاری شده برای هر پاراگراف استفاده می کند:


برای جلب توجه بهتر می توانید از این تاکتیک در اینستاگرام استفاده کنید. از پاراگراف های خوب فاصله و استراحت های خط استفاده کنید تا زیرنویس های خود را آسان تر کنید ، همانطور که در این مثال از اینستاگرام Tyler J McCall:


2. CTA های خود را بهتر قرار دهید
در حالی که اسکن محتوای خود را آسان تر می کند ، جایی که CTA های خود را در این محتوا قرار می دهید نیز مهم است.
مردم به آغاز یا پایان هر محتوا توجه می کنند. آنچه در وسط اتفاق می افتد اغلب نادیده گرفته می شود.
در روانشناسی ، این “اثر موقعیت یابی سریال” نامیده می شود. با توجه به این اثر ، هر چیزی که در نزدیکی شروع یا پایان قرار گرفته باشد ، حداکثر مقدار فراخوان دارد.


با قرار دادن CTA های خود یا در شروع یا پایان عنوان ، از این پدیده استفاده کنید. یا بهتر است ، آنها را در هر دو انتها قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که مخاطبان شما فقط زیرنویس های شما را نمی خوانند بلکه بر روی آنها نیز عمل می کنند.


در حالی که در این کار هستید ، حتما از کلمات اکشن گرا در CTA های خود استفاده کنید ، یعنی کلماتی که عملی مانند “کلیک” ، “حرکت” ، “دریافت” و غیره را تجسم می کنند. نرخ تبدیل بالاتر
3. از کلمات قدرت استفاده کنید
شگفت انگیز باورنکردنی ذهن-دمیدن
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از تبلیغات پر از این کلمات بزرگ و پانچ شده است؟
دلیل این امر این است که چنین کلماتی توانایی برانگیختن احساسات قوی در خوانندگان را دارند. در نوشتن کپی ، اینها “کلمات قدرت” نامیده می شوند. نویسندگان کپی را در طول نسخه خود فلفل می دهند تا مردم به روشی خاص – خوشحال ، هیجان ، عصبانی و غیره – احساس کنند.
لازم نیست با استفاده از تن از این کلمات در اینستاگرام خود بیش از حد استفاده کنید ، اما ضرری ندارد که آنها را در زیرنویس های خود بپاشید. از “عالی” استفاده نکنید. از “باور نکردنی” استفاده کنید. به جای “بسیار خوب” ، از “فوق العاده” استفاده کنید. و غیره
برای الهام بخش ، در اینجا لیستی از 700 کلمه قدرت وجود دارد که می توانید در زیرنویس های خود استفاده کنید. فقط مراقب باشید که بیش از حد از آنها استفاده نکنید. هیچ کس دوست ندارد زیرنویس های خواندن را که به نظر می رسد توسط یک فروشنده Infomercial نوشته شده است.
این عنوان از Warbyparker یک نمونه عالی است. توجه داشته باشید که برای توصیف این عینک آفتابی چند کلمه قدرت استفاده می کند.


این درس فراتر از زیرنویس های اینستاگرام نیز کاربرد دارد. مهم نیست که چه چیزی را ایجاد می کنید – عناوین ، کپی وب یا حتی یک پیشنهاد مشتری – به استفاده از کلمات قدرت کمک می کند. این به شما کمک می کند تا توجه را بهتر دستگیر کنید و احساسات مناسب مخاطبان خود را برانگیخت.
4. مقداری قافیه را به زیرنویس های اینستاگرام خود اضافه کنید
رپرها و شاعران سالهاست که این موضوع را می دانند ، اما اکنون مطالعات شناختی نیز آن را تأیید می کنند: قافیه ها به یاد آوردن و یادآوری آسان تر هستند.
یک مطالعه در کالج لافایت نشان داد که وقتی اطلاعات در قافیه ها ارائه می شود ، به نظر می رسد حقیقت و قانع کننده تر است. یک مطالعه دیگر نشان داد که شعارهای قافیه به نظر قانع کننده تر و به یاد ماندنی تر است.
هنوز مشخص نیست که چرا قافیه ها از این طریق دیده می شوند ، اما روانشناسان معتقدند که این به دلیل نحوه چرخش قافیه ها از زبان است و به عنوان جملات خود به خودی دیده می شود. علاوه بر این ، قافیه ها معمولاً در غفلت ها ، ترانه ها و شعرها مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند باعث شود آنها “اصیل” تر ظاهر شوند.
به همین دلیل می دانید که نویسندگان کپی اغلب برای تأکید بر ارزش به قافیه های ساده روی می آورند. این تبلیغ برای Jaguar نمونه کاملی است.


مراقب باشید از قافیه ها بسیار کم استفاده کنید. سعی نکنید کندریک لامار بعدی باشید. در عوض ، از قافیه ها به عنوان یک عصا برای جلب توجه استفاده کنید.
5. سوالات بلاغی احساس متمرکز را بپرسید
سؤالات بلاغی هزاران سال استیث گفتار اقناعی بوده است. آنها نه تنها یکنواختی گفتار را تجزیه می کنند ، بلکه به شما امکان می دهند مشکلی را پیشنهاد دهید و راه حلی ارائه دهید.
برای تأثیر قانع کننده تر ، سعی کنید سؤالات بلاغی را مطرح کنید که بر نحوه مردم متمرکز است احساس کردنبشر
این را به عنوان نمونه بگیرید:


(این سؤال یک مشکل را ایجاد می کند – والدینی که از آشپزی با فرزندان خود اضطراب دارند. سپس از طریق محتوا یک راه حل ارائه می دهد.
توجه داشته باشید که چگونه کلمه اول بر یک احساس تأکید می کند: عصبیبشر این بلافاصله خوانندگان را به چیزی که احتمالاً هنگام تلاش برای آشپزی با بچه هایشان احساس می کنند ، باز می گرداند.
همچنین زمینه تصویر را تغییر می دهد-به جای فقط تصویری از یک مادر و مادر شاد ، به یک دیدگاه مشتاق مادری تبدیل می شود که از پخت و پز با فرزند خود عصبی نیست.
این یک تاکتیک قدرتمند نوشتن است که استفاده از آن نیز آسان است. سعی کنید از کلمات غنی از احساسات استفاده کنید- عصبی ، خسته ، هیجان زده ، خوشحال و غیره – در زیرنویس های شما به عنوان سؤالات بلاغی قاب بندی شده است.
بیش از شما
نوشتن کپی یک رشته گسترده و چالش برانگیز است که می توانید یک عمر تسلط را صرف کنید.
با دنبال کردن این تاکتیک ها ، می توانید تأثیر نویسندگان ماهر را به زیرنویس های اینستاگرام خود بیاورید.
نتیجه؟ زیرنویس های اقناعی اینستاگرام و عملکرد بهتر بازاریابی.