5 فرآیند “کسل کننده” که می تواند تجارت کوچک شما را تغییر دهد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
شرکت های بزرگ فناوری و مشاغل کوچک با همان مشکلات اساسی روبرو هستند. آنها هر دو باید مشتریان خود را درک کنند ، هزینه ها را مدیریت کنند و رقبا را تماشا کنند. با این حال ، شرکت های فناوری با فرایندهایی که اکثر مشاغل کوچک هرگز اجرا نمی کنند ، این چالش ها را برطرف می کنند.
من سالهاست که هر دو جهان را درک کرده ام و به شما قول می دهم: این پنج عمل فنی ارزش سرقت دارند. آنها به نرم افزار فانتزی یا یک تیم عظیم احتیاج ندارند. فقط قوام
مرتبط: چگونه فرایندهای ناکارآمد به شرکت شما آسیب می رسانند
درک شخصیت مشتری و “مشاغل انجام شده”
شرکت های فنی و شرکت های بزرگ موفق در تلاشند تا مشتریان خود را به خوبی درک کنند. این بسیار ظریف تر از “ما به متخصصان جوان خدمت می کنیم” یا “مردم این محله” است.
بیایید استارباکس را به عنوان نمونه بگیریم. آنها فقط قهوه را به “مشروبات الکلی قهوه” نمی فروشند. آنها شخصیت های مشتری متمایز دارند: مسافر با عجله صبح که بیش از همه سرعت می بخشد ، کارگر از راه دور ساعت ها اردو می زند (که احتمالاً باید اجاره ، صادقانه) و جمعیت جلسات اجتماعی که با کافه به عنوان یک مکان جمع آوری رفتار می کنند. هر شخصیت تصمیمات مختلفی را در مورد نحوه راه اندازی و بهره برداری فروشگاه های آنها پیش می برد.
نکته مهم این است که درک مشتریان شما “استخدام” شما را انجام می دهند. هیچ کس یک مته چهارم اینچی را خریداری نمی کند زیرا آنها می خواهند یک مته چهارم اینچی داشته باشند. آنها یک سوراخ چهارم اینچ می خواهند. شاید آنها اولین بار صاحبان خانه باشند که قفسه های آویزان هستند. شاید آنها سرگرمی های چوبی در حال ساختن یک خانه پرنده باشند. این هر دو کار مختلفی است که باید انجام شود ، یک چارچوب استاندارد صنعت توسط Clayton M. Christensen.
به همین دلیل اپل “تلفن های هوشمند با دوربین های خوب” را نمی فروشد. آنها توانایی تصرف اولین قدم های فرزند شما را با وضوح خیره کننده می فروشند. کاری که باید انجام شود “فناوری خود” نیست. این “حفظ خاطرات” است.
مشتری شما برای انجام چه شغلی شما را استخدام می کند؟ این را بفهمید ، و فرصت هایی را خواهید دید که رقبای شما کاملاً از دست می دهند.
شما در حال نشت مشتری هستید و حتی آن را نمی دانید
مدیران محصول و شرکتهای فنی وسواس از حفظ. اگر مشتریان شما برنگشته اند ، احتمالاً محصول شما را با ارزش نمی یابند و این شرکت از نظر محصول مناسب نیست. حتی اگر اکنون مشتری های زیادی را به دست آورید ، در نهایت آنها را از دست خواهید داد و از طریق بازار به فراموشی می پردازید.
برای این کار نیازی به سیستم های فانتزی ندارید. فقط یک صفحه گسترده درست کنید و شروع به ردیابی کنید. چند مشتری از سال گذشته هنوز از شما امروز خریداری می کنند؟ اگر این شماره باعث می شود شما برنده شوید ، مشکل خفه کننده دارید.
صفحه گسترده شما می تواند سابقه خرید همه مشتریان را ردیابی کند. چه زمانی مشتریان به طور معمول از بین می روند؟ سه ماه در؟ بعد از پنج خرید؟ حال ، سعی کنید دلیل آن را درک کنید. آیا آنها جلوی دوست داشتن محصول یا خدمات را گرفتند ، یک جایگزین ارزان تر پیدا کردند یا فقط فراموش کردند؟ اگر از طریق ایمیل یا تماس با چند نفر برای پرسیدن تماس بگیرید ، جواب آن را خواهید داشت.
مشتریان موجود شما به اندازه کافی به شما اعتقاد داشتند تا به شما شلیک کنند. مشکلات آنها را درک کنید و آنها را به طرفداران وفادار تبدیل کنید.
مرتبط: 3 ستون حفظ مشتری هر مارک نیاز به پیاده سازی دارد
هزینه های خود را بدانید
اقتصاد واحد ریاضی جادویی است که به شرکتها اجازه می دهد بزرگ شوند و سودآور شوند. برای هر کالایی فروخته شده چه هزینه ای برای تجارت دارد؟ مشاغل کوچک غالباً هزینه های کلی را ردیابی می کنند اما فراموش می کنند که آنها را به محصولات و خدمات فردی نسبت می دهند.
بیایید در مورد فروشگاه ساندویچ محله خود فکر کنیم. اگر نانوایی تأمین کننده قیمت های خود را 10 ٪ افزایش دهد ، برای حاشیه هر ساندویچ در منو چه معنی دارد؟ آیا آنها هنوز هم سودآور هستند و با چه مقدار؟
هزینه های ردیابی با جزئیات می تواند سخت و خسته کننده باشد. این فقط مواد نیست بلکه هزینه های نیروی کار ، هزینه های معامله ، بسته بندی و غیره نیز هست. با این حال ، عدم دانستن هزینه های دقیق یک فرصت از دست رفته در بهترین حالت و در بدترین حالت خطرناک است. شما می توانید در بعضی موارد پول خود را از دست بدهید در حالی که برخی دیگر آنها را یارانه می دهند. یا از این بدتر ، “پرفروش ترین” ظاهری شما ممکن است خونریزی شما را خشک کند در حالی که یک طرف فروتن که بی سر و صدا ارائه می دهد ، تمام سود واقعی شما را به دست می آورد.
امروز یک صفحه گسترده ایجاد کنید. لیست هر محصول و خدمات. تمام هزینه ها را اختصاص دهید و مطمئن شوید که همه چیز را شامل می شود. هنگامی که هزینه های شما تغییر می کند ، آن را به روز کنید. من تضمین می کنم که شگفتی هایی پیدا کنید که آنچه را که می فروشید تغییر می کند یا چقدر آن را می فروشید.
از رقابت خود بیاموزید
به خیابان بروید و رقابت خود را امتحان کنید. در یک شهر جدید؟ در همان تجارت خود به فروشگاه بروید. بله ، در واقع برای چیزی پرداخت کنید. چه چیزی کار می کند؟ چه چیزی ناامید کننده است؟ سرویس چگونه است؟ چگونه مقایسه می شود؟
این شما را با رویکردهای کاملاً جدید برای انجام کارها آشنا می کند. شما می توانید از آنچه دیگران به خوبی انجام می دهند بیاموزید و از اشتباهات آنها جلوگیری کنید.
یک سند مشترک را حفظ کنید که تیم شما بتواند به طور مرتب بینش ها را اضافه کند. در صورت فروپاشی فروش ، این بخش از فرهنگ خود را ایجاد کنید ، نه یک پاسخ گاه به گاه وحشت.
هیئت مدیره شخصی شما
راه اندازی های راه اندازی دره سیلیکون ، تابلوهای مشورتی را شامل جانبازان صنعت ، متخصصان موضوع و کارآفرینان آن انجام می دهند. صاحبان مشاغل کوچک غالباً سعی می کنند همه چیز را بفهمند ، گاهی اوقات با یک حسابدار مشورت می کنند که 200 مشتری دیگر را دست و پنجه نرم می کند.
مشاوران شما فقط نباید دوستانی باشند که ایده های شما را تأیید کنند. شما به افرادی احتیاج دارید که تفکر شما را به چالش بکشند ، نقاط کور را شناسایی کنند و شما را به فرصت ها متصل کنند. شما به تخصص خود نیاز دارید.
شما نیازی به ارائه سهام مانند شرکت های فنی ندارید. بسیاری از متخصصان برای هزینه های معقول به شما توصیه می کنند. بعضی اوقات ، جانبازان بازنشسته یا بعد از کار در تجارت ، شما را فقط برای چالش فکری یک مشکل جدید راهنمایی می کنند. به یاد داشته باشید که رابطه را رسمی کنید و مرتباً با آنها صحبت کنید.
مرتبط: نحوه ساخت یک هیئت مشاوره که موفقیت راه اندازی را هدایت می کند
این شیوه ها همه یک کیفیت دارند: آنها احساسات روده را با فرآیندهای منظم تکمیل می کنند. غرایز شما هنوز هم اهمیت دارد زیرا شما تجارت خود را از نزدیک می دانید – اما این سیستم ها آنچه را که غریزه ها از دست می دهند ، می گیرند.
به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، شما در حال حاضر نسبت به شرکت های بزرگ زیرک تر هستید. فرایندهای سیستماتیک آنها را به عملکرد خود اضافه کنید و واقعاً خطرناک خواهید شد.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-boring-processes-that-can-transform-your-small-business/489652