5 روند داده محور شکل آینده تجارت الکترونیک

5 روند داده محور شکل آینده تجارت الکترونیک

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

داده ها و تجزیه و تحلیل ها به محرک رقابت موفقیت آمیز در صنایع تبدیل شده اند. در این مقاله ، ما به طور خاص به نقش داده ها در آینده تجارت الکترونیک متمرکز خواهیم شد.

آنچه در زیر می آید ، بحث در مورد برخی از روشهای اصلی که داده ها با آنها مربوط می شود و از روندهای مهم نوظهور شکل گیری تجارت الکترونیکی امروز و فردا پشتیبانی می کند.

مرتبط: چگونه مشاغل تجارت الکترونیک برای درک مشتریان خود و ماندن از رقابت ، از داده های وب استفاده می کنند

روند 1: شخصی سازی و زمینه

شخصی سازی سالهاست که روند عمده ای در تجارت الکترونیک بوده است. با این حال ، با بهبود فناوری داده ها ، سرعت و کیفیت پیشنهادات شخصی به سطوح جدید می رسد. موتورهای شخصی سازی پیشرفته تر با ترکیب نقاط داده مانند روندهای فصلی ، الگوهای آب و هوا و رویدادهای محلی ، پاکت را تحت فشار قرار می دهند. به عنوان مثال ، مشتری ممکن است بر اساس داده هایی که یک روز بارانی را در پیش می گیرند ، یک پیشنهاد دستور العمل دریافت کند.

برای گسترش دسترسی خود فراتر از سیستم عامل های خود ، خرده فروشان زرنگ و دانا با جدیت تلاش می کنند تا داده های متنی تری را بدست آورند. ردیابی احساسات رسانه های اجتماعی ، نظارت بر نحوه قیمت گذاری رقبا محصولات خود ، ماندن از روند گسترده بازار – شما آن را نامگذاری می کنید. این منابع داده جایگزین به آنها کمک می کند تا درک بسیار غنی تری از پایگاه مشتری خود ایجاد کنند. و هنگامی که این برآوردها به طور معقول و دقیق اثبات می کنند ، می توانند همه چیز را از مدیریت موجودی گرفته تا استراتژی های قیمت گذاری اصلاح کنند.

Trend 2: AI و Smarts در پشت رابط

تجارت الکترونیک و جادوی هوش مصنوعی مدتی است که در حال قدم زدن در دست هستند. و این فقط در مورد استفاده از چت های معتبر و انعطاف پذیر برای شانه کردن برخی از پشتیبانی مشتری فرمول نیست. امروزه از هوش مصنوعی حتی در ابتکارات حیاتی مانند تقویت کل زنجیره های تأمین استفاده می شود. با این وجود ، اثربخشی این برنامه ها کاملاً به کیفیت و کمیت داده هایی که در آنها تغذیه می شود متکی است.

برای عملکرد خوب ، سیستم عامل های تجارت مکالمه برای آموزش مدلهای NLP خود به مقدار قابل توجهی از داده های تعامل مشتری نیاز دارند. علاوه بر “درک” سخنان مشتریان ، آنها باید بتوانند اهداف واقعی این کلمات را درک کنند. به عنوان مثال ، برای تمایز یک مرورگر گاه به گاه از یک خریدار جدی ، این مدل ها باید دائماً در دیالوگ های فروش موفق ، گپ های خدمات مشتری و حتی نمونه معاملات ناموفق برای بدست آوردن آنچه که تمایل به ایجاد خرابی در ارتباطات دارد ، بپردازند.

در همین حال ، تجزیه و تحلیل پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی به جلوگیری از بیش از حد در حالی که حداقل سهام سهام را نگه می دارد ، کمک می کند. این سیستم ها با ترسیم داده های معامله تاریخی ، سطح موجودی ، سیگنال های خارج از بازار و روندهای اقتصادی ، می توانند برای پیش بینی تقاضا با دقت بی سابقه استفاده شوند.

برای خرده فروشانی که می خواهند از سیستم های جامع AI بهره مند شوند ، الزامات داده قابل توجه است. چنین سیستمهایی به داده های تمیز و ساختاری از چندین منبع ، از جمله سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری ، بانکهای اطلاعاتی موجودی ، سوابق مالی و هوش بازار شخص ثالث نیاز دارند.

مرتبط: چگونه تجارت آنلاین شما می تواند از هوش مصنوعی برای بهبود فروش استفاده کند

روند 3: افزایش نگرانی های امنیتی داده ها

در حالی که سیستم عامل های تجارت الکترونیک داده های مشتری را به طور فزاینده ای مدیریت می کنند ، مجرمان سایبری در حال طراحی طرح هایی برای هدف قرار دادن این دارایی های با ارزش بالا برای خود هستند. نقض های اخیر که بر خرده فروشان اصلی تأثیر می گذارد ، اهمیت اساسی امنیت داده ها را نه تنها به عنوان یک نگرانی فنی بلکه به عنوان یک نیاز اساسی در تجارت برجسته کرده است.

GDPR ، CCPA و سایر الزامات قانونی اجازه نمی دهند تا شرکت ها از قلاب خارج شوند تا زمانی که نتوانند با شیوه های اجباری مانند حفظ سوابق مفصلی از داده های جمع آوری ، نحوه استفاده از آن و چه کسی آن را به اشتراک بگذارند ، اثبات کنند. همراه با ماندن در سمت راست قانون ، سیستم عامل هایی که به طور مؤثر از انطباق اطمینان حاصل می کنند ، با نشانه تعهد خود به شفافیت ، دارایی اضافی از اعتماد مشتری را به دست می آورند.

بنابراین ، شرکت های با ذهنیت امنیتی در حال پذیرش چارچوب های امنیتی صفر ، رمزگذاری پروتکل های انتقال داده ها و ذخیره داده ها و اقدامات پیشرفته مشابه برای محافظت از اطلاعات مشتری هستند.

روند 4: اهداف پایداری

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 70 ٪ از مصرف کنندگان مایل به پرداخت حق بیمه محصولات با مسئولیت های زیست محیطی هستند. زمان بازاریابی کلمات کلیدی و “شستشوی سبز” هنوز در حال انجام است. مصرف کنندگان زرنگ و دانا ، که به طور فزاینده ای نسبت به اظهارات غیر تعهد در مورد پایداری شک دارند ، تقاضای سطح شفافیت در زنجیره های عرضه و فرآیندهای تولید را به دنبال دارند.

برای ایجاد ردیابی کربن در کل زنجیره های تأمین قابل استفاده ، شرکت ها باید حداقل داده های تأمین کنندگان ، شرکت های حمل و نقل و حتی ترجیحات تحویل مشتریان را جمع آوری کنند. مترقی ترین خرده فروشان از این داده ها برای ارائه مواردی مانند:

  • گزینه های حمل و نقل خنثی کربن

  • مسیرهای تحویل کم انتشار

  • نمرات تأثیرات زیست محیطی برای محصولات انفرادی

الزامات داده ها فراتر از معیارهای محیطی گسترش می یابد. اگر پایداری واقعاً در جلو و مرکز قرار گرفته باشد ، کل چرخه عمر محصول-از تهیه مواد اولیه تا مواد بسته بندی و دفع پایان زندگی-باید نیز ردیابی شود. یکی دیگر از مزیت های مهم برای خرده فروشان این است که همان سیستم های داده ای که برای ردیابی تأثیرات زیست محیطی مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند برای شناسایی پس انداز هزینه ، خطرات تأمین کننده و حتی برای شروع ابتکارات اقتصاد دایره ای استفاده شود.

مرتبط: چگونه تجارت تجارت الکترونیک خود را واقعاً پایدار کنیم (و چرا مهم است)

روند 5: تجارت موبایل – یک مرز مهم داده

تجارت تلفن همراه اکنون بخش عمده ای از معاملات را بصورت آنلاین تشکیل می دهد و پتانسیل تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود نتایج آن بسیار گسترده است. عواملی مانند الگوهای لمسی ، داده های موقعیت مکانی ، عادتهای استفاده از برنامه و پاسخ به فشار اعلان ها آماده هستند تا توسط خرده فروشان سرمایه گذار مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال ، داده های موقعیت مکانی ، سیستم عامل های تجارت الکترونیک را قادر می سازد کارهایی مانند تنظیم نمایشگرهای موجودی را بر اساس ترجیحات منطقه ای انجام دهند ، گزینه های تحویل برای محلات خاص را بهینه کنند یا تبلیغات آنلاین را با رویدادهای برنامه ریزی شده در فروشگاه های آجر و ملات نزدیک انجام دهند.

سیستم عامل های تلفن همراه همچنین داده های رفتاری در زمان واقعی ایجاد می کنند که امکان پاسخ فوری را فراهم می کند. مثال خوب این ، استفاده از تجزیه و تحلیل موبایل (با پخش اطلاعات از چندین نقطه لمسی) برای شناسایی مشتریانی است که با روند پرداخت و ارائه کمک می کنند ، به جای اینکه منتظر شکایت رسمی باشند.

روند تغییر شکل مجدد تجارت الکترونیک همه یک چیز مشترک را به اشتراک می گذارند: آنها فقط به اندازه استراتژی های داده ای که آنها را تحت تأثیر قرار می دهند ، مؤثر هستند. و شرکت هایی که این ارتباط را تشخیص می دهند و به همین ترتیب سرمایه گذاری می کنند ، فقط در آینده تجارت الکترونیک شرکت نمی کنند – آنها آن را تعریف می کنند.

نکته مهم این است که در دهه آینده ، رهبران تجارت الکترونیک لزوماً کسانی نخواهند بود که بیشترین هزینه بازاریابی یا چشمک ترین محصولات را دارند. به احتمال زیاد ، آنها کسانی خواهند بود که از نظر استراتژیک از منابع خود برای جمع آوری ظرفیت داده خود استفاده می کنند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/5-data-driven-trends-shaping-the-future-of-ecommerce/496227

دیدگاهتان را بنویسید